Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Strungul meu SPB-250 - SARO TARGOVISTE


invest20042001

Postări Recomandate

Va multumesc frumos, amadurora , cat despre cuplu, ma gandesc eu ca undeva trebuie sa pierd cuplu odata cu cresterea frecventei, este cumva logic insa , daca vreau sa cresc in turatie, nu o fac pentru operatiuni gen degrosare sau gaurire in inox cu burghiu de 40mm, ci doar pentru cazuri exceptionale cand am de slefuit cu smirghel fin o piesa din C120 calita la 58-60HRC si cand am nevoie de suprafata ei "oglinda" si unde cuplul nu este atat de important, este suficient sa invarta piesa cat sa o pot slefui sau cand in universal am o perie de pasla si luctruiesc o piesa cu pasta de diamant, etc,etc....

 

va multumesc mult pentru raspunsuri, chiar ma simt dator..... dar hai ca facem altfel, cand treceti spre mare pe "drumul vechi", dati un semn si poate bem un suc la umbra teiului :-)

Editat de invest20042001
Link spre comentariu

alta intrebare adresata domniilor voastre:

daca duc un motor trifazic de 380v la un bobinator si il rog sa mi-l bobineze trifazic pt. 220v, voi obtine un cuplu mai mare?

 

 

ma gandesc ca totusi, motorul de 380 alimentat la 220 este subalimentat si nu scoate din el tot ce poate.

 

intreb asta deoarece motorului meu ii este destul de greu sa ajunga la turatia de lucru atunci cand selectez viteze mari de lucru, ex 2100 rot/min. este ca si cand cu o masina de clasa mica, ai vrea sa pleci de pe loc cu viteza a sasea, ii este greu sa urce in turatie si sa ajunga la viteza selectata.

Link spre comentariu

In mod normal ai posibilitatea de a lega motorul in triunghi fara rebobinare daca are 6 borne in cutia lui, asta inseamna ca trebuie sa`l declari invertorului ca motor de 220Vac,

pina acuma era de 380Vac declarat.

Cuplul este direct proportional cu puterea motorului si invers proportional cu turatia.

Avind invertor ai posibilitatrea de a mari un pic cuplul la turatii mari din setarea invertorului.

Crescind frecventa automat trebuie sa cresti si tensiunea livrata motorului pentru ca acesta sa ia curentul de care are nevoie

pentru a debita puterea necesara.

Astfel daca ai motor de 220 Vac la 50Hz la 100Hz invertorul ar trebui sa`i livreze 440Vac, el saracul probabil poate doar 400Vac

ca atita este reteaua trifazica din care se alimenteaza.

Oricum motoarele uzuale de 50Hz nu e bine sa le duci peste 100Hz, marele avantaj la invertor este pina la urma faptul ca poti merge cu motorul la turatii

reduse si aduci strungul la citeva rotatii pe minut daca vrei.

Daca`l folosesti mult la turatii in afara domeniului de 50Hz ar fi util un ventilator separat pus pe motor , la turatii joase nu raceste, la turatii ridicate face ca sirena lui Roaita.

 

Grig

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu

da, "in mod normal" dar la mine nu este acel mod normal deoarece in cutia de borne am doar 3 fire (initial am vazut eu 6 dar de fapt erau 5 din care 3 catre motor si 2 catre frana, asadar motorul are steaua legata in interior si nu pot sa il leg in triunghi, asadar cred ca aici pierd mult din cuplu, de-aia ma gandeam sa duc motorul la un bobinator si sa il rog sa il rebobineze dar in loc de 380 sa il fac pt 220 si sa imi scoata si toate legaturile in cutia de borne sa pot sa il leg eu stea sau triunghi dupa cum imi e mai bine.

 

ori, pana la urma, schimb motorul de 1.25kw cu unul de 2.2kw cat suporta invertorul si scap de o grija.... desi in cazul asta o sa trebuiasca sa rezolv cumva cu frana care acum este pe axul motorului.......

Link spre comentariu

In mod normal nu trebuie rebobinat, se scot toate capetele

in cutia de borne, le fazeaza, il legi in triunghi si ai motor la 230Vac.

Daca ai monofazic acuma e normal sa nu ai putere , ai motor de 400Vac legat la 230Vac.

 

Grig

 

P.S. Am vorbit prea repede, n`are ce faza, motorul este functional deci este fazat.

La fel, nu ai de ce sa iei motor de 2,2Kva, daca`ti faci probleme ca puterea

e mica, e normal momentan, la prima strigare ai cam 1/3 din puterea nominala a motorului

datorita subvoltarii lui.

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu

sa inteleg din asta ca cineva priceeput poate sa scoata din motorul meu celalalte 3 fire ca sa pot sa leg in triunghi? Atunci voi avea mai multa putere peste acest 1/3 pe care il am acum?

Link spre comentariu
Depinde unde este facuta conexiunea celor trei fire.
In general este posibil, se desfac firele, se determina inceputul si sfarsitul bobinelor si se refac conexiunile pentru alimentarea in triunghi.
Durata de accelerare de la 0 la viteza setata, depinde de valoarea parametrului F002.
Daca invertorul a fost resetat la valorile default, durata de accelerare(F002) este de 10 secunde.
Cea mai mica valoarea a duratei de accelerare este de 0,01 secunde, spun asta deoarece cred ca este posibil ca ea sa fi ramas la 10 secunde.
Puteti schimba si modul de accelerare prin modoficarea parametrului A097(default 00-acceleratie liniara), exista un mod liniar si un mod in care acceleratia se face sub forma unei curbe.
Puteti vedea aceste grafice in pagina 106 din manual.
Daca doriti, puteti verifica daca modificarea parametrului A097 are un efect benefic in situatia data.
Link spre comentariu

ieri am incercat un alt motor, unul de 1.5kw in locul celui de 1.25, binenteles cu schimbarea parametrilor din convertizor.

Desi domniile voastre ati spus ca pentru a nu pierde cuplu rebuie sa leg motorul in triunghi, constat ca in triunghi pierd cel mai mult cuplu, adica motorul nici nu poate sa porneasca cu curelele puse pe fulie iar in stea , da. gresesc eu undeva sau .......????!?!?

Link spre comentariu

Da , stiu cum e triunghiul si cum e steaua, la mine in stea porneste dar porneste mai lung, se cam chinuie sa porneasca cu tot lantul cinematic dupa el dar in triunghi ( cum zice-se ca as avea cuplu mai mare la pornire) nu porneste deloc, adica vrea sa porneasca dar nu poate si in cateva secunde de chin, convertizorul intra in protectie si ...pumct.

Link spre comentariu
  • 2 luni mai târziu...

Dragi colegi, va anunt cu bucurie ca azi am reusit sa intru in posesia tabelelor cu setari pentru filete si avansuri, asta gratie domnului director de la fosta uzina Saro. Intrucat firma a fost desfiintata, documentatia nemaiexistand, am fost indrumat catre cooperativa care s-a ocupat de printarea pe tablite de aluminiui a acestor tabele. Aici, prin bunavointa sefei de unitate, am reusit sa obtin acces la arhiva cu lucrari facute pentru Saro.

Dupa indelungi cautari, am gasit tabelele . As vrea sa va anunt ca acolo sunt (inca mai sunt.....!!!) inca mii de negative cu tot felul de etichete ale masinilor unelte de la noi , freze, raboteze, strunguri, masini de rectificat, morteze, etc. Am promisiunea ferma de la doamna director ca in caz de desfiintare a sectiei, voi fi sunat sa ma duc sa iau toata aceasta documentatie, asta ca sa nu ajunga la gunoi.

deci :-)

Bucurie mare.

Diseara ma duc acasa sa fac teste :-)

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

Despre SARO... eu am avut nevoie de documentatia tehnica a unei freze de banc, micuta, cam 120-150kg... identica cu BF20.

.............

Aceasta freza a fost facuta pentru piata americana Winscounsin....USA

................

Nu am reusit sa dau de cartea tehnica...

Si nici de documentatia de proiectare....

....................

Am vazut freza.. 2 amici aveau 2 astfel de masini si eram curiosi sa avem si date...

................

TOATE TELEFOANELE AU FOST DE NEGARE...poate exista vreo arhiva nationala cu proiectele... caci directorii acestei firme au distrus intentionat planurile de executie a acestor masini unelte... la comanda MARILOR IMPERII...GERMANIA, ANGLIA, ITALIA, ... care ne aduc gunoaiele lor de utilaje....

..................

te rog sa imi dai si mie contactele pe care le-ai gasit sa vad daca gasesc documentatia masinilor.

Multumesc.

Editat de andreigradu
Link spre comentariu

acolo unde am fost eu chiar am vazut ceva filme inscriptionate wisconsin dar trebuie sa retineti, acolo nu se gasesc proiectele masinilor unelte ci doar partea de etichetare, placutele de aluminiu imprimat care se prind pe masinile unelte. este o cooperativa mica (doua camere!!!) iar doamnele de acolo nu au treaba cu proiectele, la ele ajung placutele pe hartie de calc iar dansel;e le imprima asa cum au venit, pe tabla de aluminiu....daca as mai sti cum se face v-as arata o poza.....

Incerc..............


nu mai stiu sa pun poza..... dati-mi o adresa e-mail si va dau poza ca sa intelegeti exact despre ce vorbesc

Editat de invest20042001
Link spre comentariu

[email protected]

................................

eu am prins ideea... dar ma intreb cooperativa asta, care de fapt cred ca e un mic SRl cu 2-3 angajati trebuie sa stie exact ce s-a intamplat cu fabrica.

............................

masina de care sunt interesat e dintr-un lot de 15 masini care la revolutie au ajuns aici in Bucuresti, iar un cunoscut a avut 2 din ele pe care ulterior le-a vandut.

masinile seamana cu modelele EMCO foarte vechi, alea de prin anii `80.

.................

http://www.wismet.com/product-details?productId=9539#prettyPhoto[gallery1]/3/

...........................

aCUM Am inteles exact ce si cum e combinatia SARO - WISCOUNSIN

DECI firma americana a cumparat aceasta fabrica, la pachet cu Titan masini grele.

Wisconsin Machine Tools Corp

.............................

De fapt noi trebuie sa cautam " INTREPRINDEREA DE STRUNGURI TARGOVISTE "

..........................

http://www.zf.ro/prima-pagina/romania-a-inceput-sa-lase-americanii-fara-lucru-2995240

http://www.gazetadambovitei.ro/social/saro-s-a-nscut-acum-40-de-ani-vezi-ce-lider-politic-local-a-fost-in-echipa-care-a-i-a-inut-lumanarea-in-2004/

.........................

Firma vad ca a fost top de top in Europa.... se batea cu SUA, Franta si Germania....

acum.... dupa ANUL 2004 a fost sparta in multe firmulite... PENTRU CA CEI DE LA WISCOUNSIN vad ca s-au retras.... sau ce e cu ei??? ca nu mai gasesc scris nimic...

una mai marisoara e asta http://www.saroprod.ro/ro/contact.html

care vad ca face parte dintr-un concern INDIAN..... CA DE OBICEI ... TOATA INDUSTRIA GREA SI DE MASINI E LA INDIENI SI LA TURCI.. !!!!!!

Editat de andreigradu
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări