Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Strungul meu SPB-250 - SARO TARGOVISTE


Postări Recomandate

Invertorul pe care il aveti nu poate gestiona conectarea/deconectarea rezistentei de franare, deci nu va ramane decat sa folositi, in continuare, frana electromagnetica.
Pentru afisarea fregventei nu este nevoie de fregventmetru, se poate vizualiza fregventa de iesire pe un miliampermetru conectat la pinii AM si L (iesire analogica 0-10V).
Parametrul C028 tebuie setat la valoarea 00, daca acest parametru are valoarea 01, pe miliampermetru se poate vizualiza curentul absorbit de motor.
Calibrarea se face din parametrii C086 si b080.
Link spre comentariu

Bun, multumesc frumos, asta inseamna ca eu trebuie sa setez invertorul pentru un timp de decelerare cat mai mic iar odata cu comanda de oprire (decelerare) , sa intre in functiune frana electromagnetica prezenta deja pe motorul strungului. Corect? Momentul in care intervine franarea electromagnetica pe axul motorului,nu imi baga invertorul in protectie nu?

Editat de invest20042001
Link spre comentariu

Chiar si timpul de decelerare foarte mic poate genera un fault, de aceea trebuie vazut, in conditii reale de functionare, cat poate fi de mic.

Pentru folosirea franei electromagnetice trebuie sa va folsiti de functia free-run stop (FRS) pe care o puteti aloca unei intrari digitale.

Detalii gasiti in manual la pagina 120.

Link spre comentariu

ma gandesc ca as putea incerca sa reglez frana electromagnetica sa franeze doar cat sa ajute la franare, sa nu lase tot doar pe invertor, astfel incat invertorul sa nu simta o suprasarcina ( in lipsa rezistentei de franare) asa incat, invertorul sa simta ca franeaza doar inertia motorului, nu si a intregului lant cinematic.... sper ca nu bat campii....

Link spre comentariu

Buna seara,

 

Rezistenta de franare se conecteaza intre pinii P/+ si N/-.Ca si caracteristici,ai o valoare minimala a rezistentei si a puterii sub care nu poti sa cobori,fara a afecta invertorul.Valorile astea sunt date in manual.Cat despre conectarea unui miliampermetru pe iesirea de 0-10V.......nu o recomand.Am recomandat folosirea unui frecventmetru,fiindca este cea mai simpla solutie.Se mai poate folosi si un afisor programabil,care sa fie legat pe iesirea de 0-10V si care sa-l programezi corespunzator.Dar s-ar putea sa iesi mai scump decat cu un frecventmetru.Poti monta,de asemenea,un voltmetru de curent continuu,la care sa-i refaci scala,dar te complici.Bag sub nas si ma uit in manual sa vad care sunt parametrii pt. rezistenta de franare.

Link spre comentariu

haideti sa lasam rezistenta de franare.

 

bun.

Am montat acum potentiometru, da, functioneaza, daca setez comanda catre operator (dewci nu pe panoul invertorului,) pot sa reglez turatia din potentiometrul exterior iar cel de pe panou este dezactivat.

Cum fac mai departe ca aici ma blochez eu cam de la inceput, cum fac sa am comenzi exterioare de

 

-run forward

-stop/reset

-run reverse

-increase

-decrease

-reload cicle

-enter

 

 

ce conectez si ...unde? butoane normal deschis pur si simplu?

Editat de invest20042001
Link spre comentariu

Reactorul DC se conecteaza la bornele PD/+1, P/+,dupa inlaturarea suntului.Aia e cu totul altceva.Uita-te in datasheet,la pagina 6,la schema de conexiuni.In tabelul de sub schema explica ce si unde si de ce se conecteaza.Nu pot atasa fisierul,dar il gasesti usor.

 

La comenzile de sensuri folosesti joystickul existent.Si da,folosesti cate un contact normal deschis pt. comanda fiecarui sens.Cand pui joystickul in zero,invertorul trebuie sa intre in panta de decelerare,iar la final se elibereaza frana electromagnetica.Oprirea de avarie o realizezi cu butonul-ciuperca de pe panoul de operare al strungului.La apasarea butonului de avarie,invertorul trebuie sa intre in "emergency stop mode",concomitent cu eliberarea franei electromagnetice.Rezistenta de franare este obligatorie,as spune,daca vrei sa folosesti invertorul la capacitate maxima........si implicit masina.

Cele 2 moduri de oprire descrise mai sus,sunt in concordanta cu normativele de securitate in vigoare,pe care iti recomand sa le respecti.

 

P.S. Cu contactul basculant "relay output" actionezi releul sau contactorul care alimenteaza frana.

Editat de alex.cselenyi
Link spre comentariu

mai oameni buni, ok,ok,ok,ok, am sa folosesc rezisstenta de franare, am sa folosesc tot ce vreti voi, daca trebuie , da, ii pun si o orga de lumini sa dea bine......... dar ajutati-ma odata sa il fac mai intai sa functioneze penbtru ca voi aveti impresia ca vorbiti cu un electronist, vorbiti o limba straina mie, pentru numele lui Dumnezeu, vreau sa ma ajutati sa ii pun butoanele sa ii fac testele PE MASA asa cum este accum, apoi am sa ii leg eu joystickul si butonul ciuperca si celelaltee, si apoi, da, il si vopsesc.

 

spuneti-mi UNDE LEG BUTOANELE, pas cu pas. altfel nu ma ajutati!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

eU NU SUNT ELECTROINIST, EU SUNT strungar!!!!!!!!!!!!!

 

si daca va suparati ca ridic tonul, ok, e dreptul vostru, e forum si raspunde cine vrea, dar daca tot raspundeti, raspundeti la ce intreb eu acum, cand mi-e sete,in loc sa imi dati apa, voi incercati sa imi vindeti o cravata.................

Link spre comentariu

Pentru comenzi externe aveti la dispozitie cinci intrari digitale, fiecarei intrari i se poate aloca o singura functie din cele 31 disponibile(descrise in tabelul de la pag 122).

Una singura se poate folosi pentru oprire de urgenta(terminalul 3).

Parametrii de la C001 la C005 sunt cei care definesc ce avem pe aceste intrari.

Luam intrarea 1 si in parametrul C001 stabilim ce rol o sa detina aceasta intrare.

Daca vrem sa fie forward stabilim valoarea acestui parametru 00, daca vrem sa fie reverse punem valoarea 01.

Asta se poate vedea la pagina 75 si se face la fel pentru fiecare intrare.

Pentru intrarea 2 parametrul C002 s.a.m.d.

Comunul butoanelor se leaga la borna L si gasiti mai multe poze in manual, una pe la pag 33, alta la mai clara la pag 36.

Setarile de fabrica definesc intrarile asa:

1-forward/stop

2-reverse stop

3- fault reset

4- emergency stop fault

5- multi-step reference 1

Parametrii C011,C012,C013,C014 si C015 definesc tipul butoanelor :normal inchis sau normal deschis.

Butoanele sunt definte default ca NO (normal deschis).

Editat de Elison
Link spre comentariu

da, asta e ideea mai ales ca nu sunt nici cu engleza mai mult decat de la film sau de pachetul de biscuiti. Multumesc mult, asta asteptam, ma apuc de treaba.

Cand ma incurc, vin iar aici sa plang. :aplauze

 

 

gata, am revenit dar de data asta nu sa plang ci sa va asigur de tot respectul meu, a mers din prima cum de fapt nici nu ma asteptam. O singura diferenta, in afara de strapul dintre PCS si L, eu am mai gasit un strap ...cered ca pus de altcineva, sau ....nu stiu,(invertorul este cumparat nou) intre P24 si 1. Am desfacut surubul de la 1 si am facut setarile, ok, am folossit firul alaa ca si buton. cand ating firul de la P24 laa 1, functioneaza, la fel ssi la 2 si la 3 si tot asa. Deci merge. asta inseamna ca sstrapul artificial facut pe contactul 1 era facut pe run forward din fabricca. a fost suficient sa mut firul pe alte contacte ca sa constat ca merge.

Editat de invest20042001
Link spre comentariu

Inca o intrebare cu voia dumneavoastra:

 

Inteleg ca pot sa urc acest invertor in frecventa pana la 400hz dar cu setarile pe care le am acum, urca fix pana la 60hz. Ce paramateru trebuie modificat pentru ca eu apoi sa pot sa urc in frecventa ( si binenteles in turatie) mai sus de atat? intreb asta pentru ca ma duce mintea sa fac un artificiu, sa micsorez diametrul fuliei antrenoare si sa il maresc pe cel al fuliei antrenate astfel incat sa castig ceva cuplu in plus in detrimentul vitezei de rotatie pe care apoi sa o compensez prin urcarea in frecventa , respectiv in turatie a motorului electric.

Link spre comentariu

Salut,

 

Nu iti recomand sa cresti turatia motorului peste 4000 rot./min.,fiindca forta centrifuga iti va dezintegra rotorul.Asta una la mana.Doi la mana,la un motor asincron cuplul scade direct proportional cu cresterea frecventei peste 50Hz.Daca la 50Hz ai un cuplu de x Nm,la 100Hz cuplul va fi de x/2 Nm.De asemenea,pe la 15Hz,cuplul este aprox. jumate din cuplul nominal,avut la 50Hz.O sa postez un grafic,cu variatia cuplului functie de frecventa.......numa' sa-l gasesc.

Referitor la parametrul care stabileste frecventa maxima,tre sa-l cauti in manual.Ma uit si eu sa vad.

 

Alex

Link spre comentariu

Inca o intrebare cu voia dumneavoastra:

 

Inteleg ca pot sa urc acest invertor in frecventa pana la 400hz dar cu setarile pe care le am acum, urca fix pana la 60hz. Ce paramateru trebuie modificat pentru ca eu apoi sa pot sa urc in frecventa ( si binenteles in turatie) mai sus de atat?

 

Trebuie modificat parametrul A003, dar mai intai modificati parametrul A004, deoarece valoarea acestuia reprezinta maximul parametrului A003.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări