Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Strungul meu SPB-250 - SARO TARGOVISTE


invest20042001

Postări Recomandate

Da, motorul are 6 borne, 380/220 stea/triumghi dar pana sa ma doara la basca, ma cam doare sub ea.... pana aflu cum scot comenzi exterioare, altfel nu scap de dureri...De maine iau iarasi toata documentatia la citit, poate pana invat sa fac prigramarea asta, invat si engleza....????De fapt, eu am o discutie despre actionarea acestui strung si aici : http://www.elforum.info/topic/122721-alimentare-strung-prin-invertor-trifazic/page-5?do=findComment&comment=1496394

Editat de invest20042001
Link spre comentariu

Eu iti recomand,totusi,sa folosesti la maxim avantajele date de folosirea convertizorului......si anume,sa folosesti franarea dinamica,iar franarea mecanica sa o folosesti doar in cazul opririi de avarie sau in functionare normala,ca si frana de retinere.Mai ales la filetare iti va fi de folos acest regim de exploatare a motorului.Dar iti va trebui si o rezistenta de franare.Toate cele ncesare comandarii si programarii convertizorului vei gasi in manual.

In nici un caz sa nu intercalezi nici un contactor sau orice alt element intre iesirea convertizorului si motor!

Editat de alex.cselenyi
Link spre comentariu

Da, e bine de stiut asta cu contactorii dar oricum nu aveam de gand sa o fac, cat despre rezistenta de franare, am mai auzit de ea dar deocamdata nu stiu cu ce se mananca, o sa aflu probabil in perioada ce irmeaza. Pana atunci insa am sa va mai stressez aici cu intrebarile mele de profan .

Link spre comentariu

Buna dimineata, am trecut localitatea la profil, acum ce sa zic, este un pic alambicata procedura.

 

In alta ordine de idei, atasez cateva poze din timpul lucrului de ieri, intre timp am reusit sa scot 450 spire din transformatorul de 380 ca sa il aduc in parametri de 220.

post-178671-0-28361500-1486969721_thumb.jpg

Editat de invest20042001
Link spre comentariu

Buna seara,

 

Acuma ia-o ca si recomandare.......daca iti permite bugetul,iti recomand sa schimbi tot aparatajul,inclusiv regletele (clemele de conexiune).Refacand instalatia electrica cu convertizor de frecventa si aparataj nou,nu o sa te mai doara capul o gramada de ani de acum incolo.

 

Alex

Link spre comentariu

Da, asta fac dar, nu gasesc pe nimeni care sa ajute sa ma leg cu comenzi exterioare in convertizor... Nu reusesc sa gasesc un om care stie sa faca asta.... 😩 Asta este singurul motiv pentru care stau in continuare de cateva zile cu toata matzaraia asta pe masa IN CASA !!! si nu stiu cat ma mai supotra nevasta-mea...

Link spre comentariu

Daca ai fi mai aproape de mine,ti-as trage o vizita si am rezolva-o rapid,da' asa......lasa-ma sa ma uit peste manualul convertizorului si mai vorbim.

 

P.S. Ti-am trimis pe privat numarul de tel ca sa vorbim maine.Eu ma bag in scutece acum.O seara faina.

Editat de alex.cselenyi
Link spre comentariu

Ma gandesc eu acum asa "dea'n proasta", ce tot incerc eu sa fac daca setand comvertizorul spre comtrol din exterior, nu ii pun si potentiometru, el de unde sa stie la ce ce frecventa este setat ca sa poata sa porneasca motorul? Chiar ca intrebare de profan.... nu are cum sa mearga.... deci, maine seara, potentiometru si apoi mai vedem.

Editat de invest20042001
Link spre comentariu

Obligatoriu iti trebuie un potentiometru.Unul cu variatie liniara de 5 kilo-ohmi.Ti-as recomanda si un frecventmetru de panou,ca sa poti vizualiza frecventa la iesirea invertorului,respectiv turatia cu care merge motorul.Plus obligatoriu o rezistenta de franare,ca sa reduci la maxim panta de decelerare.

Link spre comentariu

Eu in carte am vazut potentiometru de 1-2 k,am sa ma duc azi la un magazin de piese sa cumpar. Refrtitor la rezistenta de franare, ce valoare trebuie sa aiba si cum sta treaba cu ea ca tot am auzit despre asta si nu stiu cu ce se mananca, am auzit ca nu trebuie sa dea la masa, ca bla-bla -bla dar nu stou nimic despre ea, cum sa cer la magazinul de piese electronice, doar atat, rezistenta de franare pentru convertizor de frecventa?

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări