Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Strungul meu SPB-250 - SARO TARGOVISTE


Postări Recomandate

Bun gasit

 

Am venit sa va anunt ca de cateva zile sunt posesor de strung. Strungul meu, un SPB-250 produs dupa anul 2000 in uzina SARO din Targoviste,

Mai multe detalii am sa va dau pe parcurs, acum doar vreau sa vin cu o prezentare a plusurilor si a minusurilor la prima vedere:

plusuri:

- uzura foarte mica- spre zero

- am primit toate rotile de schimb

-am primit dispozitivul de prindere in pensete

-strungul a fost folosit extrem de putin, am spalat 2 zile la vaselina uscata cu care a plecat din fabrica. Masina a fost intoarsa in ultima clipa de pe drumul spre ....topitoriile din Turcia sau de la Sidex, adica de la fier vechi.

 

minusuri:

-nu am primit linetele, nici cea fixa, nici cea de urmarire

-pe peretele frontal al capacului de la rotile de schimb este ramas un lipici, se vede ca acolo a fost lipit ceva, posibil un tabel cu filete si avansuri.... :-( LIPSA... asta trebuie gasita neaparat si nu stiu de unde

-nu am primit bacuri intoarse

bancul pe care este asezateste putin cam inalt. sunt de acord ca strungarul trebuie sa stea pe un gratar din lemn dar daca se pune un gratar langa strung, nu se mai pot deschide usile bancului cu scule. - Am sa scurtez eu usile in partea de jos :-)

 

Deocamdata atat, in cele ce urmeaza am sa atasez poze....daca stiu....

post-178671-0-08765200-1485855755_thumb.jpg

post-178671-0-27873700-1485855763_thumb.jpg

post-178671-0-98364900-1485855769_thumb.jpg

post-178671-0-35145100-1485855777_thumb.jpg

Link spre comentariu

nu stiu daca e asa, chestia e ca eu nu gasesc acest strung pe net, nu gasesc nimic despre el, nu gasesc o carte, nu gasesc un tabel de filete.

 

Iar tabelul mare cu filete si avansuri chiar imi trebuie......

 

in partea de jos , sub manetele de avans este un tabel mic cu cateva setari dar nu sunt toate. in plus, daca nu am diagrama cu rotile de schimb, nu pot sa folosesc masina la intreaga ei capacitate

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...
Vizitator stalnet

of,of,of, as zice sa nu disutam despre pret..... Nu eu l-am salvat de la fier vechi ci cel care mi l-a vandut....

iar omul a cam stiut sa ceara....

trecind peste aruncatul la fier vechi (cit de redus poti fi sa arunci asa ceva la cos?) pretul este foarte bun ..nu compara cu sn-urile ; piata isi are regulile ei ..iar strungul face mai mult daca mai punem si uzura mica ...sa-l stapinesti sanatos

dupa cum vad caile prismatice cred ca merg linete de la sn-uri

cit despre seturi de roti eu in locul tau as inlocui toata istoria cu o cutie electronica aceasta fiind capabila de orice filet spirala in orice unitate de masura ...cum in romania nu mai fabricam nici bomboane pt copii sa te apuci sa cauti pinioane e ....

l.e. sa nu uit ...nu care cumva sa-ti treaca prin cap sa tai usile ...ar fi pacat ...cauta placi de stejar groase de 10cm si aseaza-l pe un plan perfect sau confectioneaza-i placi de otel

Editat de stalnet
Link spre comentariu

Da, multumesc frumos pentru sfaturi, chiar ma gandisem sa nu umblu totusi la usi, de stricat stricam usor dar de facut la loc e mai greu, si asa originalitatea lui s-a cam dus pe copca de cand am purces la eviscerarea tabloului electric si inlocuirea lui cu un convertizor de frecventa, asta dandu-mi posibilitatea reglarii turatiei cu mare precizie si in plus, am sarit peste instalarea alimentarii trifazice care nu stiu cat e de scumpa sau de ieftina dar eu, ca si hobby-st, nu am sa fac bani din asta asa ca nu se justifica investitii in plus.

Link spre comentariu

da dom`le, pana la urma nu e secret, omul a cerut 2200 euro si am negociat impreuna la 1600 fix.

 

Strungul se vede aici:

 

https://lajumate.ro/strung-model-dupa-2000-3998737.html

Nu cred ca aveti de ce sa va faceti probleme in a declara un pret mare (mare in opinia unor oameni) pe care l-ati platit, daca strungul este (si din poze reiese acest lucru) intr-o stare foarte buna . Personal am intalnit oameni care au cam strambat din nas in momentul in care le-am zis cat am dat pe al meu strung si tot asa il folosesc pentru hobby. Ulterior m-am revazut cu aceeasi oameni care la randul lor si-au cumparat si ei un strung foarte ieftin si iar dupa un timp m-am revazut cu ei si la intrebarea venita de la mine : -Cum merge strungul? , ca si raspuns am primit o chestie de gen: - stai ca nu il pot folosi ca nu-s ce problema are la bara de avans sau ca nu e ok universalul sau ca nu e in cote. Fiecare lucru in functie de starea lui uneori poate avea un un pret real de altfel mai mare.

 

 

Da, multumesc frumos pentru sfaturi, chiar ma gandisem sa nu umblu totusi la usi, de stricat stricam usor dar de facut la loc e mai greu, si asa originalitatea lui s-a cam dus pe copca de cand am purces la eviscerarea tabloului electric si inlocuirea lui cu un convertizor de frecventa, asta dandu-mi posibilitatea reglarii turatiei cu mare precizie si in plus, am sarit peste instalarea alimentarii trifazice care nu stiu cat e de scumpa sau de ieftina dar eu, ca si hobby-st, nu am sa fac bani din asta asa ca nu se justifica investitii in plus.

 

Am citit postul ala in care am vazut ca ati achizitionat un convertizor . Ma gandesc ca puteti trece numai motorul ala prin convertizor si restul tabloului sa il alimentati din reteaua de 230V existenta. Acuma nu cunosc exact schema electrica si exista posibilitatea sa trebuiasca sa adaptati la 230V in cazul in care in interior exista elemente electrice gen contactori sau trafo care sunt alimentate la 380V direct. Faza e ca daca de exemplu ati recurge la un asemenea artificiu v-ar trebui o comanda dubla de exemplu la franare adica actionati frana dar in acelsi timp sa taiati si alimentarea motorului din convertizor. Trebuie sa faceti cateva mici artificii electrice.....

Acuma nu stiu exact in ce stare intra acel convertizor daca de exemplu puneti intre el si motor un contactor trifazic si convertizorul nu mai vede sarcina la iesire prin decuplarea contactorului. Nu stiu daca am explicat eu cum trebuie insa am vrut cu alte cuvinte sa zic ca nu va puteti lipsi total de instalatia electrica a strungului mai ales daca are si franare . Pentru partea de racire cred ca puteti implementa cam tot ce aveti chef , adica orice pompa care merge la 230V sau mai jos.

 

Nu stiu exact ce convertizor ati cumparat dar acuma vreo cativa ani eu m-am jucat cu un Altivar de numai 0,37KW la care stiu ca la un moment dat avea posibilitatea de franare . Avea un soft intern si puteam programa ca la o apasare de buton sa franeze motorul chiar si din turatia maxima (insa eu ma jucam cu un banal motor mic de 100W in gol fara alt lant cinemtic deci ii era mai usor convertizorului sa franeze destul de repede). Altfel sta situatia cand ai acolo un lant mecanic cu universal cu tot. Deci daca si la dumneavostra SW va permite sa faceti asa ceva eu asa o vad franarea ca pe o comanda dubla - actionarea franei existente pe strung (eventual alimentare separat din retea 230V cu trafo corespunzator) simultan cu franarea pe convertizor si astfel franeaza si motorul si axul universalului pe frana normala de pe strung.

Editat de TITI
Link spre comentariu

Referitor la franare........daca strungul nu are ambreiaje si actionarea lantului cinematic se face direct,atunci se poate folosi franarea dinamica a motorului,iar frana strungului sa fie doar frana de siguranta.Pt. a reduce cat mai mult timpul de franare,ai nevoie de o rezistenta de franare.Altfel,daca panta de franare este prea abrupta,variatorul de frecventa va intra in avarie.Poate ne spui ce variator ai luat.

 

Alex

Link spre comentariu

Pai am spus, eate un JX-AB022-EF de la omron iar planul meu este asa:-folosesc frana strungului cea de pe motor care este la 24v si este foarte eficienta dar care sa intre in functiune intr-o fractiune de secunda dupa ce convertizorul a intrat in stop, lucru care nu are cu ce sa il afecteze si nu are niciun motiv sa intre in protectie....zic eu. Apoi, cand vreau sa pornesc strungul, convertizorul da comanda iar frana se decupleaza, totul facandu-se printr-un joystick cu care strungul este deja dotat, retineti,strungul a functionat foarte bine cu frana existenta in acest moment pe motor, asadar nu cred ca e cazul sa ma complic si sa franez din convertizor. Spun prostii? Si acum, problema mea cea mare este ca mu stiu cum sa scot comenzile din panoul convertizorului la exterior, adica la alte butoane aflate la distanta....stiu cum sa setez controlul catre exterior dar nu stiu cum sa aloc fiecarui contact din rigleta, o anumita comanda. Sa incep cu potentiometrul ?

Editat de invest20042001
Link spre comentariu

Poti seta convertizorul sa comande un releu care-ti actioneaza frana.Convertizorul trebuie sa-l setezi pe "free wheel stop".Dar cel mai important lucru......ce tip de motor ai pe strung?Daca este stea/triunghi 380/220 si ai 6 fire in cutia de borne,atunci e ok.Legi motorul in triunghi si te doare la basca.Daca nu........vei pierde mult din cuplul motorului,deoarece convertizorul scoate maxim 230V intre faze.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări