Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

sursa de alimentare reglabila (cred)


Vizitator sergiudv

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 34
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • em2006

    8

  • costyy86

    5

  • Laci

    4

  • MifTy

    2

Top autori în acest subiect

Vizitator sergiudv

multumesc pentru schemele propuse. firul de nichelina se leaga la curent inaintea arcului deci prin arc nu trece curent. firul se leaga de arc cu ajutorul unei reglete, iar arcul este prins de masa de lemn, deci prin arc nu trece curent pt ca nu are cum sa se inchida circuitul.Emil poti sa ma ajuti cu desenul cablajului eventual cu executarea lui contra cost binenteles. o sa am ceva probleme si cu transformatorul tr2 daca nu se gaseste in comert si trebuie sa-l bobinez eu. multumesc.

Link spre comentariu

Emil poti sa ma ajuti cu desenul ...

Da, nu e o problema, dar deocamdata cred ca n-ai stabilit necesarul de putere in conditiile tale concrete de lucru, ca sa-ti recomandam o varianta optima pornind de la niste date reale, nu presupuneri. Daca zici ca rezultatele cu radiatorul (suflanta) sunt OK,doar ca e periculos, ce e atat de greu sa apelezi la un electronist care sa faca cateva masuratori in timp ce lucrezi cu radiatorul (suflanta)?

Practic, pe treapta maxima, cu un voltmetru de curent alternativ, trebuie sa se masoare:

 

1.Tensiunea retelei, in priza din care e alimentat radiatorul, in functiune (U1)

2.Tensiunea la bornele radiatorului (U2)

3.Tensiunea la bornele firului rezistiv (U3)

 

Evident, trebuie sa se verifice relatia U1=U2+U3, daca s-a masurat corect.

 

4.In acelasi timp, se pune clampmetrul (clestele ampermetric) pe unul din firele de alimentare si se masoara curentul absorbit.

 

Posteaza rezultatul celor 4 masuratori si vom putea discuta la obiect.

In plus, temperatura firului depinde si de durata cat e alimentat. Nu ai in vedere si un temporizator ori chiar o termostatare?

Link spre comentariu
Vizitator sergiudv

ok am sa fac astazi masuratorile primele 3 ca alea pot sa le fac si eu, ultima cea pentru determinarea curentului nu pot sa o fac ca nu am ampermetru cu cleste si ampermetrul meu masoara doar pana la 10A. O sa incerc cu aparatul meu pus in serie cu firul (sper sa nu se arda). in ceea ce priveste electronistii din Timisoara eu nu am gasit nici unul care sa fie interesat de problema asta - e prea simpla pentru ei. Daca este pe acest forum vreun electronist din Timisoara care ar vrea sa ma ajute sa imi trimita un pm cu nr de telefon.Problema principala nu este neaparat tensiunea de alimentare si faptul ca ne mai curentam sau ardem din cand in cand, problema este ca din cauza retelei, proprietatilor nichelinei sau a nu stiu cui la intervale de 2-3 zile firul de nichelina nu mai sta la fel (se alungeste sau se scurteaza) si de obicei din cele 3 trepte ale suflantei nu pot sa il reglez. atunci trebuie sa desfac toata prinderea si sa o mut mai in stanga sau mai in dreapta pentru ca firul sa stea cum trebuie paralel cu marginea mesei de indoit. eu cred ca se intampla acest lucru deoarece sunt limitat de cele 3 trepte ale suflantei. daca as avea un sistem mai fin de reglare ca sa pot sa reglez firul ar fi ok. cred ca pana la urma cea mai simpla rezolvare ar fi sa gasesc un consumator cu o reglare liniara a puterii nu in trepte dar nu am gasit. din punct de vedere al temperaturii nu ma intereseaza pentru ca se observa cand plexicul se poate indoi si orcum nu am cum sa masor temperatura pe toata lungimea firului si nici nu e aceeasi pe toata lungimea firului. Mai este o problema foarte importanta cu suflantele sau cel putin cu suflantele care le-am gasit eu nu merg constant. Cred ca au un senzor de temperatura si se opresc din cand in cand. In momentul cand suflanta se opreste (nu se opreste efectiv ci consuma mai putin deci suge mai putin curent) chiar daca este pentru 2-3 secunde firul se lungeste si se scurteaza si nu mai incalzeste plexicul uniform(incalzeste mai tare la capete si mai putin la mijloc) si cand il indoi face burta.Sunt multe probleme care apar din cauza consumatorului sau a fluctuatiilor de retea si de fiecare data cand vreau sa indoi un plexic pierd 2 ore ca sa reglez masa. Deci problema cea mai importanta este un "consumator" cat se poate de constant (pe o perioada scurta 5-10 minute) la care sa ii pot regla curentul liniar si nu in trepte chiar daca merge la 220V (daca e mai simplu).Multumesc pentru ajutorul acordat si sper ca nu v-am plictisit cu problemele mele.o sa incerc sa fac astazi masuratorile cerute si o sa le postez deseara.

Link spre comentariu

Uite inca o idee: conecteaza in serie cu tot ansamblul, suflanta plus rezistenta, un dimmer de lumina. Din treptele suflantei reglezi temperatura brut si din dimmer reglezi fin. Ar putea sa mearga si numai cu dimmer pe rezistenta de incalzire, dar e pericol sa arzi dimmerul.Ca sa nu te mai curentezi, conecteaza rezistenta la nulul retelei iar suflanta la faza. Stii cum se determina faza si nulul?Cirip

Link spre comentariu

...Ca sa nu te mai curentezi, conecteaza rezistenta la nulul retelei iar suflanta la faza.

Nu te baza pe faptul ca rezistenta e pe firul de nul al retelei, nici chiar daca-l legi la pamant. La orice intrerupere accidentala, contact imperfect, etc, pe rezistenta ajunge din nou potentialul fazei (electricienii-i zic retur), separarea galvanica (transformator) e obligatorie ca sa lucrezi in siguranta.
Link spre comentariu
Vizitator sergiudv

nu stiu ce vorbiti, m-ati pierdut. ce conteaza unde leg nulul sau faza daca firul se rupe si esti cu coala de 3m in mana si nu sti unde sa o pui jos mai repede sa fie dreapta, sa nu se curbeze, etc. uiti ca nu ai intrerupt circuitul si intr-un final pui mana pe cele doua fire sa le innadesti si dupa ce pui mana pe amandoua iti dai seama ca nu ai intrerupt circuitul. Adevarul e ca te obisnuiest sa te uiti la fir daca nu cumva e in priza si cand treci la 2 metri de el. Deja avem un reflex cand ne apropiem de masa de indoit plexic ne uitam la priza.Cu dimmerul ala pentru iluminat sigur nu merge pentru ca ce am vazut eu in comert mergeau pana la 1.5-2A ceea ce e mult prea putin.

Link spre comentariu
  • 1 an mai târziu...

Trebuie tinut cont si de caderea de tensiune pe arcul de intindere si de rezistentele de contact, arcul e strabatut de acelasi curent ca rezistorul (in varianta testata).

Arcul trebuie suntat cu un conductor litat, ca la carbunii de la electromotoare.
Suntarea arcului cu un conductor litat de grosime potrivita protejeaza arcul impotriva decalirii(inrosirii/incalzirii)
Link spre comentariu
  • 5 luni mai târziu...

Ma poate ajuta cineva cu detalii despre cum sa realizez un shunt, sau o rezistenta de 0.5 ohm si 500W, prin ea trece un curent de 20a si alimentare de 24V (ca sa va faceti idee cam despre ce este vorba)

Multumesc anticipat

Link spre comentariu

La 20A pe rezistenta aia de 0.5 ohm caderea de tensiune e de 10V! Ala nu mai este shunt.Si puterea este: P=I^2*R ;adica P=20*20*0.5=200W nu 500.Daca nu masurarea curentilor e destinatia acelei rezistente, atunci ea se poate obtine prin gruparea serie/paralel a unor rezistente de puteri mai mici ,pentru a ajunge la puterea dorita.Pentru shunt se folosesc valori mult mai mici.De exemplu ,eu am folosit pentru masurarea unor curenti de pana in 15A un shunt format din 6 rezistente de 0.1ohm/1W in paralel=> rezistenta echiv ~0.017 ohm.Ce vreti sa faceti mai exact cu acea rezistenta?

Link spre comentariu

Uite in schema de mai jos rezistenta R11, am gresit eu valoarea ca de fapt este 0.005 NU 0.5 :nas:

Nu reusesc sa gasesc acea rezistenta si nici nu stiu cum sa o fac :jytuiyu

 

 

Posted Image

Link spre comentariu

Daca vrei ceva precis, sfatul meu e s-o faci din bara de manganina.

Pentru masurare, treci prin ea 20A si masori caderea de tensiune pe ea de 100mV.

Ca sa-ti faci o idee aproximativa de dimensiuni, o poza care -mi e la indemana:

Posted Image

Aplicatia in care e folosita, aici.

Link spre comentariu

Din pacate pe la noi se gasesc mai greu, sau chiar deloc, rezistente cu valori asa mici. Daca nu te deranjeaza numarul prea mare de componente ai putea sa faci in felul urmator : folosesti 20 de rezistente de 0.1 ohm /0.25W montate in paralel. Vei obtine o rezistenta echiv de 0.005 ohm si 5W,putere mai mult decat suficienta fata de necesarul minim de 2W.O alta posibilitate ar fi sa confectionezi suntul din manganina, constantan,etc dar e si mai complicat. PS.:Tensiunea de pe sunt sa o culegi exact la bornele sale, nu in alte puncte pe conductoarele de legatura,altfel se aduna si caderile de tensiune de pe ele.

Link spre comentariu

Pe la dezmembrari, tablouri electrice vechi, care contineau ampermetre magnetoelectrice, echipamente de sudare scoase din uz, cum sunt redresoarele, convertizoarele, in general toate agregatele vechi, de care erau pline odinioara intreprinderile socialiste, agregate care aum se arunca la gunoi, care au pe panou ampermetre magnotoelectrice de zeci-sute de amperi. Din shunturile mari tai cu bomfaierul cate o bara sau o lamela, din care-ti faci noul shunt...

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări