dem3ntor Postat Ianuarie 16, 2017 Partajează Postat Ianuarie 16, 2017 salut. la tara am o centrala termica (un cazan pe lemne si 2 pompe) le am pe un ups de 1000va, care pana iarna aceasta a fost ok. acum, bateriile, 2x12ah s-au cam dus, as vrea sa le inlocuiesc cu 2x45ah auto. ups-ul si bageriile intentionez sa le tin in camera centralei, o camera de 3x5metri cu tamplarie de lemn, deci nici aierisita nici cu termopane. risc vre-un incendiu/explozie de la gazele degajate de cele 2 baterii? Multumesc! Link spre comentariu
cirip Postat Ianuarie 16, 2017 Partajează Postat Ianuarie 16, 2017 (editat) risc vre-un incendiu/explozie de la gazele degajate de cele 2 baterii? Da! Riscul este foarte mare datorita degajarii de hidrogen. Concentratia hidrogenului la care apare pericolul de explozie este de numai 4%. Nu mai vorbesc de toxicitatea vaporilor de acid sulfuric si coroziunea in timp a echipamentelor cu care sunt co-locate bateriile.http://goodforgas.com/hazardous-gases-associated-lead-acid-battery-charging-stations/https://www.ccohs.ca/oshanswers/safety_haz/battery-charging.html Editat Ianuarie 16, 2017 de cirip Link spre comentariu
Mircea Postat Ianuarie 16, 2017 Partajează Postat Ianuarie 16, 2017 Standardul IEEE450 (pot pune maine paginile cu calculele necesare) defineste calculele necesare ca sa vezi daca ai nevoie de ventilatie fortata.Adaug la informatia furnizata de Cirip: pe piata industriala, senzorii care detecteaza H2 sunt setati la 1 si 2%. Regula e ca la 2% ventilatia porneste.Nu stiu daca va fi cazul pentru camaruta ta, doar calculul va demonstra.PS: Am instalat multe baterii in substatii (sute-mii de Ah), eu tratez serios acest aspect. Link spre comentariu
QQme Postat Ianuarie 17, 2017 Partajează Postat Ianuarie 17, 2017 Daca tensiunea max. de incarcare este 14V pe fiecare acu. nu apare degajare de gaze,la acu. serie trebue balansare. Link spre comentariu
franzm Postat Ianuarie 17, 2017 Partajează Postat Ianuarie 17, 2017 ...ups-ul si bageriile intentionez sa le tin in camera centralei, o camera de 3x5metri cu tamplarie de lemn, deci nici aierisita nici cu termopane... Are aerisire chiar daca nu e evidenta. Altfel n-ar arde focul în soba. Problema este ca hidrogenul, fiind mai usor decât aerul, are tendinta de a se acumula la nivelul tavanului, de unde nu va fi antrenat în miscare de catre tirajul sobei. Off-topic, dar pe-aproape: La eruptia unei sonde din vestul tarii (Baile Calacea, pentru cine-i curios), un nenea de la baietii cu ochi albastri masura de zor continutul de metan în aer. La un moment dat, da fuga la seful sau: "Tov. colonel, avem 100% metan". Caz clar de hipoxie cerebrala. Link spre comentariu
validae Postat Ianuarie 17, 2017 Partajează Postat Ianuarie 17, 2017 Hidrogenul e destul de greu de reţinut şi în recipiente dedicate, fiindcă tot mai scapă câte ceva, aşa de mică e molecula....greu de crezut că se va acumula destul hidrogen în cameră din emisiile acelor baterii, încât să existe un risc real de explozie. Prin perete şi tot se infiltrează ca să scape afară, dar de rămas nu va rămâne acolo. Link spre comentariu
doru3160 Postat Ianuarie 17, 2017 Partajează Postat Ianuarie 17, 2017 Daca o sa privesti atent carcasa unui acumulator cu plumb(cu lichid,nu cu gel),o sa observi ca exista un orificiu special pt degajarea eventualelor gaze acumulate in procesul incarcarii(nu conteaza marca,poza e aleasa la imtamplare,asta am gasit).E suficient ca in acele orificii sa introduci niste furtunase,gen cum sunt cele de la perfuzie,si sa le scoti printr-o gaura de 10...12mm prin perete afara,asta ca sa dormi linistit,sau cum se spune sa fii mai catolic decat papa,pt ca oricum asa cum spuneau si alti colegi,nu ai nici o treaba cu acumulari periculoase de gaze in asa fel incat concentratia sa permita explozie.Am vazut asta la un tip de masina ce avea bateria sub planseu portbagaj,si ca sa protejeze spatiul mic constituit din cabina masinii(era un SUV),au scos acel furtun afara,sub masina. Acceptand ideea ca acea camera are o inaltime undeva pe aproape de 2,5m,rezulta un volum de cca 37mc...putin probabil sa reusesti sa-l umpli de gaze de la baterie in asa fel incat sa reusesti o fasaiala de baba,nu o explozie,in conditiile in care ai si circulatie de aer...ceea ce arde centrala trebuie compensat cu aer din exterior,care intra si el pe unde poate,dar se pare ca gaseste calea(si e reversibila,pe unde intra,poate si iesi). Link spre comentariu
Sharky Postat Ianuarie 17, 2017 Partajează Postat Ianuarie 17, 2017 PE langa asta, cauta niste acumulatoare fara intertinere. Alea nu prea scapa hidrogen. Totodata incarcarea care ti-o va da ups-ul va fi pt niste acumulatoare cu gel care au cerinte de tensiune mai mici. Idem pt curent. Ma indoiesc sa faca gaze. De ce vrei sa iei 2 baterii? Nu merge cu una de 24? Sau una de 12 mai mare? Sa iesi mai ieftin. Link spre comentariu
Mircea Postat Ianuarie 18, 2017 Partajează Postat Ianuarie 18, 2017 Link la standardul 1635 (am gresit mai sus cu 450) - am pus numai exemplul de calcul. Spor la calcule! http://www.4shared.com/office/L_nkK_S-ba/IEEE1635-ventilation.html Link spre comentariu
dan cod Postat Ianuarie 18, 2017 Partajează Postat Ianuarie 18, 2017 Eu nu stiu standarde dar eu am un acumulator de 55Ah de 12 ani in camera cu cazanul.Nu am avut nici o problema. Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Ianuarie 18, 2017 Partajează Postat Ianuarie 18, 2017 Nici nu o sa ai probleme de acel gen. Link spre comentariu
dem3ntor Postat Ianuarie 18, 2017 Autor Partajează Postat Ianuarie 18, 2017 vor fi baterii auto, din considerent economic. in acea camera se intra cel putin o data la 8 ore, deci ceva ventilatie este. voi cauta acel orificiu, cu toate ca la rombat, de care voi cumpara, nu cred sa gasesc asa ceva.. Multummesc pentru sfaturi. Link spre comentariu
Duban Mihai Postat Ianuarie 18, 2017 Partajează Postat Ianuarie 18, 2017 Mariane te-ai ales cu un dujman de moarte voi cauta acel orificiu, cu toate ca la rombat, de care voi cumpara, nu cred sa gasesc asa ceva.. Toate au , si Rombat-ul de pe masina mea are .... Unele au si un furtunas Link spre comentariu
TESSLA Postat Ianuarie 18, 2017 Partajează Postat Ianuarie 18, 2017 Eu am baterie Rombat pe masina si scrie pe ea ca e fara intretinere dar nu e asa. Am dat o eticheta la o parte si am ajuns la un capac pe care daca l ridici ai acces la fiecare bac. La centrala termica am o baterie auto Caranda la care nu am dat eticheta la o parte, dar are gauri pe lateral, ca in poza de mai sus. Am montat si un voltmetru pe baterie si pot sa va spun ca in regim normal tensiunea pe baterie este 13,5 volti. Tensiunea creste un pic in primele momente dupa o pana de curent , cnd revine tensiunea si apoi se stabilizeaza iar la 13,5 volti. Link spre comentariu
Postări Recomandate