Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

De ce apreciem vinilul si banda magnetica?


spirochetu

Postări Recomandate

Camasa din avatarul tau chiar are culoarea roz :) ?

 

e mov. sper ca nu te deranjeaza asta prea tare.

 

 

 

Tu zici ca nu auzi diferenta intre MP3 si format necomprimat gen FLAC? Nasol.

 

spuneam ca "nu fac atata diferenta intre un mp3 128 de unu 256"

 

in fine..

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 170
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • spirochetu

    56

  • sesebe

    13

  • Stef

    12

  • anonimus

    9

Top autori în acest subiect

SIMPLU. Acele distorsiuni care defapt reprezinta componente de inalta frecventa ce pot fi in unele cazuri chiar foarte mari (-40db fata de 0db full scale de exemplu), vor genera distorsiuni de intermodulatie in etajele urmatoare, preuri sau etajul final audio.

Aceste distorsiuni vor fi cit atit mai mari cu cit sculele sint mai audiofile recunoscut fiind ca un amplificator "audiofil" nu trebuie sa aiba nici un fel de filtru trece jos la intrare.

Sa inteleg ca ar putea aprea armonici de frecventa mai joasa(frecventa inalta oricum nu este perceputa) care s-ar suprapune peste semnalul util ? Imi vine greu sa cred acest lucru

Link spre comentariu

Adica...ca nu inteleg, ce diferenta de calitate este intre stocarea fluxului de date digital pe DAT si stocarea pe hard disk?

 

Eu personal nu vreau sa amestec mere cu pere.

E vorba de surse analogice vintage in postul meu.Ca vor sa ne convinga unii ca daca un pick-up HI-END din zilele noastre care cantareste mai mult decat toata masina de inscriptionare a vinilurilor in studiou, e facut din cupru inalt aliat cu pene de strut intergalactic si nanopraf din coaja de oua de dinozaur tras mai intai pe nas de insusi Jimi Hendrix si apoi sinterizat cu imprimanta 3d laser suna mai bine , eu nu prea pun botul.

 

As fi inteles o discutie un pic mai avansata ca aici:

http://waynestegall.com/audio/analogisdigital.htm

dar nu prea isi are locul la surse de inregistrare analogice de tipul vinilului si al benzii.

Este o opinie personala: am ascultat mai multe DAT-uri (diferite firme) sunetul/timbrul sau in sistem este deosebit daca nu extraordinar. MDP nu am avut ocazia sa ascult decat unul si nu pot sustine decat ca cel pecare l-am ascultat are un sunet "mare"... Aceste doua formate (dar si HI8 si batamax) spuneam ca sunt "eludate" de cei care sunt interesati de calitatea auditiei. Binenteles ca sunt formate anacronice...Iata ca nu o sa mai vorbim despre ele - la gunoiul istoriei... :secret

Si caseta si vinilul sunt formate anacronice... Ceea ce contrariaza este faptul ca unii se mai "agata" de aceste formate desi nu se mai uziteaza la modul oficial. Radio Craiova inca mai emite cu o parte aparatura analogica (acum ceva ani am fost acolo) de acolo si timbrul specific si nu e singurul.

Vinilul inca se mai vinde si tine de alti factori decat calitatea sunetului poate mai de curand sa fi intrat si acest fapt in ecuatie.

Totusi sa evaluam corect cat "costa" de la proiectare pana la cumparator un "utilaj" de precizie (sa nu zic mare precizie) fabricat cu precadere (ca nu vrem sa cumparam chinezarii-fake-uri) realizate in tari f. dezvoltate - ele cuprinzand printre alte materiale oteluri speciale, materiale compozite de inalta tehnologie, materiale pretioase...

As dori sa dau exemplu boxele lansate acum 2-3 ani de catre SONY din etajul de calitate al lor si mediu la nivel high end. Pretul lor este de aprox 15000$. In acest pret se regaseste manufactura executata de un maestru si doi "ucenici" japonezi care au un salariu lunar de... la care se adauga celelalte cheltuieli ...cat o castiga un muncitor din Japonia?

Un pick-up automatizat de clasa superioara de la sfarsitul anilor 70' atunci cand economia de mateial nu era prioritara oare cat ar costa astazi daca ar fi realizat identic...

Am mai spus asta astazi un amplificator de inalta clasa din anii 80' costa acum cu mult mai putin decat unul cu aceleasi caracteristici realizat azi. Si mai apoi si zona audio la fel ca mancarea o poti cumpara dintr-un supermarket asa cum e acolo sau pe comanda de la un producator care creaza doar 30 unitati pe an manual... :84

Link spre comentariu

Problemele casetei a fost rezolvate intr-o alta maniera... prin introducerea DAT (digital audio tape). Consider ca este unul dintre cele mai bune surse audio - pacat ca nu se discuta despre el. Langa el ar fi HI8 si BETAMAX care au si imagine. O problema o ridica mediile de stocare (banda magnetica) care nu rezista in timp (se degradeaza chimic) dar sunetul ... e mai mult decat OK.

Buna

Problema se pune altfel.Dupa aparitia DAT a fost extrem de greu de introdus in utilizarea curenta.

La inceputul anilor '90 exista un singur DAT in Cluj-Napoca(in Piata Muzeului) .Nu avea nici macar TV-Radio Cluj

asa ceva.Inregistrau pe el trupe straine.Le ei costa foarte mult.Din pacate a durat putin si a disparut.Au aparut alte medii

de stocare.Cu BETAMAX e alta problema,este una din putinele batalii pierdute de SONY.Deci SONY impotriva tuturor.

Este vorba despre inregistrarea analogica video pierduta de SONY contra VHS.Dar SONY si-a luat revansa,BETAMAX

a fost preferat de studiouri video datorita calitatii net superioare la un pret compartiv cu VHS.

Spor tuturor

Alex

Link spre comentariu

Eram curios de parerea celor care au auzit si formatele respective - in special pe audio. Eu consider ca sunt exceptionale si la pret imbatabil. Multe functioneaza perfect iar electronistii romanii inca se pricep sa le depaneze. Chiar nu a ascultat nimeni un HI8??? nu ma refer la video desi multe videoclipuri din 80-90 sunt opere de arta si merita colectionate in formatul pentru care au fost produse. Mai mult, exista si vinil cu imagine... Eu as cumpara asa ceva.,.. :dsaf

Link spre comentariu
Hi8

To counter the introduction of the Super-VHS format, Sony introduced Video Hi8 (short for high-band Video8). Like S-VHS, Hi8 uses improved recorder electronics and media formulation to increase the recorded bandwidth of the luminance signal. Both Hi8 and S-VHS were officially rated at a luminance resolution of 400 lines,[7] a vast improvement from their respective base formats and are roughly equal to Laserdisc quality. Chroma resolution for both remain unchanged.[8]

Both S-VHS and Hi8 retain the audio recording systems of their base formats; VHS HiFi Stereo outperforms Video8/Hi8 AFM, but remains restricted to high-end machines. In the late 1980s, digital (PCM) audio was introduced into some higher-grade models of Hi8 (but never S-VHS) recorders. Hi8 PCM audio operates at a sampling rate of 32 kHz with 8-bit samples—higher fidelity than the monaural linear dubbing offered by VHS/S-VHS, but vastly inferior to VHS HiFi. PCM-capable Hi8 recorders can simultaneously record PCM stereo in addition to the legacy (analog AFM) stereo audio tracks.

The final upgrade to the Video8 format came in 1998, when Sony introduced XR capability (extended resolution). Video8-XR and Hi8-XR offers a modest 10% improvement in luminance detail. XR equipment replays non-XR recordings well, and XR recordings are fully playable on non-XR equipment, though without the benefits of XR.

All Hi8 equipment can record and play in the legacy Video8 format. The reverse is not usually the case though there are a few late-entry Video8 systems that recognize and play Hi8 recordings.

Link spre comentariu

am copiat si eu de pe wikipedia ca nu stiu de toate...

Am vazut o unitate profesionala SONY DAT , nu am ascultat insa.Doar un inginer de sunet, Horia de al IPT recording , cel care si detinea unitatea mi-a spus ca are un sunet deosebit si atat...dar el nu prea il folosea la vremea aia oricum.Am fost curios insa si l-am deschis sa vad ce contine...Parerea mea este ca etajele analogice si digitale din componenta acestei masinarii au toate sansele sa dea sunetul respectiv si nu suportul fizic, banda, pt ca pt o inregistrare digitala suportul nu conteaza.Ca am vazut un pumn de Nichicon Muse in acel aparat nu stiu cat mai conteaza cata vreme sunt zeci de dsp-uri si module proprietar sony.

Avand in vedere ca are vreo 10 kg de piese electronice o astfel de unitate...nu vad sensul dezvoltarii teoriei in jurul benzii ca suport pt semnale digitale.

Editat de spirochetu
Link spre comentariu

Este adevarat ca SONY a experimentat cel mai mult si are si la ora actuala cel mai mare buget pt astfel de experimente, dar chiar daca stiu si am mai si impartasit pe ici pe colo cate ceva din intimitatile istoriei SACD, altii sunt cei care au dus mai departe cu succes trend-ul si nici macar nu e pe cale de a se termina acest drum.

Link spre comentariu

o sa-mi iau un firez sa ascult muzica totusi...

https://youtu.be/wsv0sT5HgR4

 

___________________

Cum faceti voi sa puneti video de pe Youtube ca la mine raman doar link-uri...

daca ai vedea cu "lucreaza" troace d'astea precis te-ai virusa. Am experienta... Majoritatea tinerilor care s-au intalnit cu ele acum merg pe Eroilor cu vinilu' subbratu' stang si pretena la stangu'. Un alt amic 28 ani digitalist inrait care nu intelegea pasiunea mea a cumparat o statie Pioneer mid level in noiebrie iar in decembrie o pereche de boxe GRUNDIG MONOLITH 1979 Acum numai de ele vorbeste si nu-l mai scoti din casa....

Link spre comentariu
Vizitator
Acest subiect este acum închis pentru alte răspunsuri.



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări