Vizitator Postat Ianuarie 22, 2017 Partajează Postat Ianuarie 22, 2017 (editat) Iaca ce fac fetile in 2016/2017 https://www.youtube.com/watch?v=N5AVJ9gbLOk Editat Ianuarie 22, 2017 de Vizitator Link spre comentariu
spirochetu Postat Ianuarie 22, 2017 Autor Partajează Postat Ianuarie 22, 2017 Iaca ce fac fetile in 2016/2017 https://www.youtube.com/watch?v=N5AVJ9gbLOk like Link spre comentariu
Stef Postat Ianuarie 22, 2017 Partajează Postat Ianuarie 22, 2017 Oare cum ar suna pe un vinil treaba asta? Link spre comentariu
spirochetu Postat Ianuarie 22, 2017 Autor Partajează Postat Ianuarie 22, 2017 (editat) Depinde de cine il inregistreaza si pe ce si cu ce il asculti. Sa nu se inteleaga gresit : Pentru a fi redat la o calitate acceptabila, vinilul este un mediu de stocare pretentios .In afara de calitatea masinariilor care produc acel vinil si priceperea inginerilor de sunet in a face o inregistrare pe vinil, se pun la socoteala si aparatele cu care il asculti.nimic in industria asta nu este ieftin daca doresti calitate.Asta-i viata! Eu as merge suta la suta pe varianta digitala la inregistrarile moderne si daca se doreste un sunet tip vinil sau banda sunt soft-uri specializate care modifica sunetul sa sune a vinil. In domeniul amplificatoarelor pe tuburi pt chitara deja tehnologia a evoluat atat de mult incat este posibila reproducerea oricarui sound tip tub prin prelucrari digitale. Daca iti plac cantaretii respectivi, contacteaza-i si sigur au capacitatea de a-ti trimite contracost macar un wav daca nu o inregistrare pe cel putin 24bits/96khz. Dupa ce in 2011 am descoperit un vinil cu Jim Horn intr-un targ am asteptat pana in 2014 sa-l ascult cand am avut un pick-up si un preamp performant sa-mi pot face o idee pt ca in Romania mie mi-ar fi fost foarte greu sa gasesc un alt disc original Warner Bros. Apoi am cautat o vreme innebunit Jim Horn pe youtube si negasind nimic, din lene am preferat sa cred ca probabil autorul a murit, avand in vedere ca e contemporan cu Beatles(si coleg) si ca pur si simplu nu exista .Pe site-uri cu flac-uri am cautat un pic si am abandonat cand am vazut rezultate zero. Mi-a fost lene sa utilizez google...Wikipedia pt trei ani. Dar : Jim Horn nu e doar un artist oarecare dintr-un milion , e un tip care a cantat personal cu fiecare din Beatlesi si a facut cover la aproape orice melodie celebra de pe lumea asta si inca mai canta. Are site propriu si isi vinde muzica prin intermediul acestuia. In plus, a inregistrat in format digital si cel putin Neon Nights a fost lansat in format wav in 1996 la Warner Bros.Astia nu inregistreaza pe m-audio de 100 de dolari .si microfon behringer...au studiouri in care s-au investit miliarde de dolari in ultima suta de ani. Pun pariu ca daca toate firmele producatoare de DAC-uri si ADC-uri integrate ar disparea maine de pe piata laolalta cu toate produsele lor, Warner Bros ar fi capabil sa gaseasca in 3 luni un colectiv de electronisti care sa le faca cu tranzistori discreti un dac si un adc la fel de performant ca cel mai performant dac de pe piata de la ora asta.Asta este puterea banului. Doar pt faptul ca am deja doua viniluri cu acelasi album cumparate deja ma face sa nu cumpar varianta digitala. Altfel...mi-e greu sa cred ca varianta digitala e mai proasta ca vinilul pana nu se dovedeste negru pe alb ca ar fi asa si de asta ma indoiesc ca este vreo sansa. Editat Ianuarie 22, 2017 de spirochetu Link spre comentariu
Vizitator Postat Ianuarie 22, 2017 Partajează Postat Ianuarie 22, 2017 (editat) Inca le am pe toate trase pe amaratul meu de casetofon Elekta care avea premagnetizare cu magnet, Stergerea era cu magnet, premagnetizarea era in DC! Premagnetizarea (bias) este o tensiune (current) "de sustinere" pentru capul de Rec. Editat Ianuarie 22, 2017 de Vizitator Link spre comentariu
spirochetu Postat Ianuarie 22, 2017 Autor Partajează Postat Ianuarie 22, 2017 (editat) scuze...stergerea, am scris la repezeala.de altfel daca citesti tot mesajul iti dai seama ca a fost doar o greseala de redactare pt ca am mentionat ca nu am putut construi filtrele pt blocarea intrarii semnalului de premagnetizare in etajul de inregistrare , fenomen care de obicei arde acel etaj sau il suprasatureaza. Daca ar fi fost magneti in capul de inregistrare nu se putea inregistra nimic, e logic. Gasisem la un moment dat o firma care producea capete de redare cu intrefier de 0.25 um si ma gandeam si eu ca parca s-ar merita o incercare de contructie de casetofon cu piese moderne si viteza de derulare de 19cm/s.Formulele de banda dezvoltate pt casete la un moment dat erau extrem de performante si casete se gasesc cu tonele in targuri la pret de nimic. Cred ca daca vrei sa tragi pe format magnetic o singura melodie de trei -cinci minute pe o singura caseta de 60-90 de minute se poate construi o mecanica performanta sa nu rupa banda si totusi sa o transporte la o viteza foarte mare.Trebuie doar o racire adecvata pt capul de stergere , care daca e prea mic poate topi banda pe masura ce cresti frecventa de stergere si premagnetizare. teoretic, o melodie de 5 minute se poate trage pe o caseta de 60 de minute la viteza de 57cm/s .Faptul ca se foloseste jumate de latime pt inregistrarea unui canal creste raportul semnal zgomot cu aproximativ 4...4.5db(se pune si spatiul dintre doua canale adiacente din cele 4 normale) la viteza asta ma indoiesc ca mai auzi vreun fass chiar daca folosesti o versiune metal. Trebuie optimizat doar sistemul mecanic si controlul turatiei cu doua motoare cabestan astfel incat sa nu se rupa banda , care la viteza asta se rupe instantaneu la orice nesincronizare ale celor doua cabestane.Rolele presoare ar trebui marite, la fel si diametrul cabestanelor.e oleaca de inginerie, dar n-a incercat nimeni sa chinuie o caseta in felul asta. La viteza asta , frecventa de stergere si premagnetizare trebuie urcata foarte sus si vad ceva probleme aici, dar poate nu-s insurmontabile. @Leco, stiu ca ai un prieten pasionat de magnetofonul sau akai multipista si in general de produsele akai. Poate se apuca el de o magarie dintr-asta. Editat Ianuarie 22, 2017 de spirochetu Link spre comentariu
Stef Postat Ianuarie 23, 2017 Partajează Postat Ianuarie 23, 2017 Problema benzii pentru casetofon a fost rezolvata prin introducerea DAT (digital audio tape - pentru cei care nu cunosc). Este "trist ca in discutiile despre calitatea sunetului nu apare mentionarea acestuia (deasemeni minidiscul). Personal prefer Dat-ul oricarui format desi casetele, ca format de stocare sunt mult mai vulnerabile decat CD-ul sau vinilul (repet - acesta fiind cel mai rezistent format dintre cele fizice). Link spre comentariu
Stef Postat Ianuarie 23, 2017 Partajează Postat Ianuarie 23, 2017 scuze...stergerea, am scris la repezeala.de altfel daca citesti tot mesajul iti dai seama ca a fost doar o greseala de redactare pt ca am mentionat ca nu am putut construi filtrele pt blocarea intrarii semnalului de premagnetizare in etajul de inregistrare , fenomen care de obicei arde acel etaj sau il suprasatureaza. Daca ar fi fost magneti in capul de inregistrare nu se putea inregistra nimic, e logic. Gasisem la un moment dat o firma care producea capete de redare cu intrefier de 0.25 um si ma gandeam si eu ca parca s-ar merita o incercare de contructie de casetofon cu piese moderne si viteza de derulare de 19cm/s.Formulele de banda dezvoltate pt casete la un moment dat erau extrem de performante si casete se gasesc cu tonele in targuri la pret de nimic. Cred ca daca vrei sa tragi pe format magnetic o singura melodie de trei -cinci minute pe o singura caseta de 60-90 de minute se poate construi o mecanica performanta sa nu rupa banda si totusi sa o transporte la o viteza foarte mare.Trebuie doar o racire adecvata pt capul de stergere , care daca e prea mic poate topi banda pe masura ce cresti frecventa de stergere si premagnetizare. teoretic, o melodie de 5 minute se poate trage pe o caseta de 60 de minute la viteza de 57cm/s .Faptul ca se foloseste jumate de latime pt inregistrarea unui canal creste raportul semnal zgomot cu aproximativ 4...4.5db(se pune si spatiul dintre doua canale adiacente din cele 4 normale) la viteza asta ma indoiesc ca mai auzi vreun fass chiar daca folosesti o versiune metal. Trebuie optimizat doar sistemul mecanic si controlul turatiei cu doua motoare cabestan astfel incat sa nu se rupa banda , care la viteza asta se rupe instantaneu la orice nesincronizare ale celor doua cabestane.Rolele presoare ar trebui marite, la fel si diametrul cabestanelor.e oleaca de inginerie, dar n-a incercat nimeni sa chinuie o caseta in felul asta. La viteza asta , frecventa de stergere si premagnetizare trebuie urcata foarte sus si vad ceva probleme aici, dar poate nu-s insurmontabile. @Leco, stiu ca ai un prieten pasionat de magnetofonul sau akai multipista si in general de produsele akai. Poate se apuca el de o magarie dintr-asta. Problemele casetei a fost rezolvate intr-o alta maniera... prin introducerea DAT (digital audio tape). Consider ca este unul dintre cele mai bune surse audio - pacat ca nu se discuta despre el. Langa el ar fi HI8 si BETAMAX care au si imagine. O problema o ridica mediile de stocare (banda magnetica) care nu rezista in timp (se degradeaza chimic) dar sunetul ... e mai mult decat OK. Link spre comentariu
spirochetu Postat Ianuarie 23, 2017 Autor Partajează Postat Ianuarie 23, 2017 (editat) Adica...ca nu inteleg, ce diferenta de calitate este intre stocarea fluxului de date digital pe DAT si stocarea pe hard disk? Eu personal nu vreau sa amestec mere cu pere. E vorba de surse analogice vintage in postul meu.Ca vor sa ne convinga unii ca daca un pick-up HI-END din zilele noastre care cantareste mai mult decat toata masina de inscriptionare a vinilurilor in studiou, e facut din cupru inalt aliat cu pene de strut intergalactic si nanopraf din coaja de oua de dinozaur tras mai intai pe nas de insusi Jimi Hendrix si apoi sinterizat cu imprimanta 3d laser suna mai bine , eu nu prea pun botul. As fi inteles o discutie un pic mai avansata ca aici: http://waynestegall.com/audio/analogisdigital.htm dar nu prea isi are locul la surse de inregistrare analogice de tipul vinilului si al benzii. Editat Ianuarie 23, 2017 de spirochetu Link spre comentariu
Vizitator Postat Ianuarie 23, 2017 Partajează Postat Ianuarie 23, 2017 (editat) poate o sa sune putin aiurea ce zic dar am invatat sa nu-mi pese. am mai zis undeva ca am facut muzica de la 4 ani+conservator. asta inseamna printre altele ca ti se mai ascut urechile dupa sutele de Dicte-uri, cel putin dupa parerea mea. si totusi, nu fac atata diferenta intre un mp3 128 de unu 256 cand vine vorba de muzica inregistrata de pe instrumente muzicale cu placi de sunet praf... daca ar fi un singur instrument gen Tyros 4 sau mai bun, as putea face diferenta sau daca frecventele fiecarui instrument din melodie ar fi in afara gamei propuse. ma lasa si pe mine rece urechile audiofililor sensibili la asa fineturi. o alta greseala facuta in studio-uri este ca desi se folosesc instrumente de mii de euro, se ia doar MIDI-ul si se face sample-uri din te miri ce wav-uri sub 44.100 sub demnitatea de WAV. cum pana mea sa spui ca un pick-up care placa atrage prafu de cum o scoti din folie , e plastic orice frecare se electrizeaza poc pan...si alte neajunsuri, e mai buna decat un format digital. vere, inregistrat digital, si tot ce tine de digital. sau ca o purtatoare de pe caseta face mai mult decat un cd... personal m-am saturat de intrecerile astea in rezolutia Timpanului (nu instrumentul) Editat Ianuarie 23, 2017 de Vizitator Link spre comentariu
hpavictor Postat Ianuarie 23, 2017 Partajează Postat Ianuarie 23, 2017 Camasa din avatarul tau chiar are culoarea roz ? Asta e viata si cu si fara praful atras electrostatic in rilele vinilului sau cu raportul semnal / zgomot la doze MC . Diafonia sub 200Hz este direct praf de stele ... dar unii vor asa , cu imperfectiuni . Eu nu agreez vinilul , dar il respect ca fiind un capitol inchis al istoriei HiFi-ului . Daca a fost bun atunci , cu siguranta e bun si acum , dar tehnica audio evolueaza ( urechea umana fiind la acelasi nivel de evolutie cu cel din ultima glaciatiune ) , aviz amatorilor . Pastrati cu sfintenie , langa icoana , DAC-uri de genul TDA1541 . Vor fi foarte audiofile peste inca 50 de ani . Link spre comentariu
spirochetu Postat Ianuarie 23, 2017 Autor Partajează Postat Ianuarie 23, 2017 o alta greseala facuta in studio-uri este ca desi se folosesc instrumente de mii de euro, se ia doar MIDI-ul si se face sample-uri din te miri ce wav-uri sub 44.100 sub demnitatea de WAV. cum pana mea sa spui ca un pick-up care placa atrage prafu de cum o scoti din folie , e plastic orice frecare se electrizeaza poc pan...si alte neajunsuri, e mai buna decat un format digital. vere, inregistrat digital, si tot ce tine de digital. sau ca o purtatoare de pe caseta face mai mult decat un cd... personal m-am saturat de intrecerile astea in rezolutia Timpanului (nu instrumentul) Eu am facut morse in armata...daca nu receptionam corect la 140 de semne pe minut faceam cate 50 de genoflexiuni pt fiecare semn gresit receptionat. Asa am invatat eu muzica... Parerea mea e sa o lasi mai moale.Vezi vreun fundamentalist pe aici? Link spre comentariu
bogdan546 Postat Ianuarie 23, 2017 Partajează Postat Ianuarie 23, 2017 Daca s-ar face o investigatie cu analizoare spectrale care sa urce mai sus de 20Khz (chiar si mai sus de cei 200Khz cit au analizoarele specializate pe audio) ati ramine surprinsi ce nivel de "distorsiuni" s-ar masura mai ales la DAC-urile " audiofile ". oare la ce ar mai conta distorsiunile peste 20k ? Link spre comentariu
hpavictor Postat Ianuarie 23, 2017 Partajează Postat Ianuarie 23, 2017 Este un simplu indicator statistic , cu cât mai mic THD-ul , cu atât mai bun .În teorie , evident .În practică ... habar n-am , deoarece nu agreez vinilul sub nicio formă , atât timp cât este considerat de " fițe " , exclusivist .Are atâtea imperfecțiuni de origine mecanică , încât fițosii care pun botu' la o asemenea manipulare , chiar merită jupuiți de bani . O să comentați răutăcisme de genul că : vulpea care nu ajunge la struguri etc .Stați cuminți , oricine își poate permite discuri vinil , dacă asta e pasiunea vieții lui .Din categoria anterioară excludem discurile cu valoare istorică , evident . Link spre comentariu
sesebe Postat Ianuarie 23, 2017 Partajează Postat Ianuarie 23, 2017 (editat) Trebuie si sa stii si ce sa asculti.........si sa ai si cu ce sa ascuti si nu ma refer neaparat la urechile de liliac necesare. Tu zici ca nu auzi diferenta intre MP3 si format necomprimat gen FLAC? Nasol. Daca este vorba numai de diferenta intre 128 si 256 atunci nu-i nici o problema, amindoua sint comprimate si stilcite. La o prezentare "publica" daca pot sa spun asa, peste 90% din cei ce au ascultat (la casti) au facut diferenta si au recunoscut care era DAC-ul intern CD-playerului si care era DAC-ul extern (in favoarea celui extern binenteles). oare la ce ar mai conta distorsiunile peste 20k ? SIMPLU. Acele distorsiuni care defapt reprezinta componente de inalta frecventa ce pot fi in unele cazuri chiar foarte mari (-40db fata de 0db full scale de exemplu), vor genera distorsiuni de intermodulatie in etajele urmatoare, preuri sau etajul final audio. Aceste distorsiuni vor fi cit atit mai mari cu cit sculele sint mai audiofile recunoscut fiind ca un amplificator "audiofil" nu trebuie sa aiba nici un fel de filtru trece jos la intrare. Editat Ianuarie 23, 2017 de sesebe Link spre comentariu
Postări Recomandate