Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

De ce apreciem vinilul si banda magnetica?


spirochetu

Postări Recomandate

Problema cu CD-urile este ca desi TEORETIC sint pe 16 biti din cauza masterizarii cu o compresare dinamica puternica, majoritatea nu au real mai mult de 14 biti (cele mai bune) sau chiar 10-12 biti la cele de duzina.

 

Din cauza aceasta nici dinamica nu mai este cum ar trebui sa fie.

Stau si ma gindesc daca nu cumva se face intentionat acest lucru pt a ramine cu o gama dinamica comparativa cu un Vinil.

Casele de discuri care mai produc si viniluri (cred ca majoritatea de fapt) ar avea interese comerciale aici pt ca un Vinil de obicei este mai scump ca un CD si contine si mai putine melodii.

 

Nu vreau sa nasc discutii in contradictoriu dar cu un DAC bun si un CD de calitate bati orice vinil.

Numai faptul ca intre melodii sau in pasajele piano poti auzi si cel mai slab sunet sau cum s-a exprimat foarte poetic cineva de pe forum - "se face parca intuneric.... pe sunet....." e o senzate ciudata, parca te ia un fior pe spate.....fara zgomotul suprafetei, la viniluri parca nu am avut aceasta senzatie pt ca niciodata nu este perfect liniste.

Eu m-am obisnuit sa ascult noaptea cind zgomotul orasului se diminueaza si pot auzi si cele mai slabe sunete (se pare ca am vecini de treaba...).

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 170
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • spirochetu

    56

  • sesebe

    13

  • Stef

    12

  • anonimus

    9

Top autori în acest subiect

Si eu am folosit citiva ani buni, pick-up.Se gaseau multe discuri sigilate prin consignatii si boutic-uri.Facusem o colectie restrinsa de pina in 200 discuri toate cumparate sigilate, mai erau si bulgaresti printre ele (sunet bun pe inalte dar slabe la bass), mai erau si rusesti (care erau mate, sterse la inalte dar bass-ul era corect, mult mai bun decit la cele bulgaresti).Facusem rost de o doza JVC ceva cu Z daca bine-mi aduc aminte, urca pe la 23KHz superior, suna mai bine decit "MF104" care era "clasica" prin anii 90 la noi.Un singur lucru bun am notat la pick-up:Raportul semnal zgomot mai bun decit la banda magnetica de casetofon cu Dolby B (Dolby NR sau Dolby simplu).Cind s-au popularizat deck-urile cu Dolby C ( si extensia HX Pro, headroom extension) ce ajungeau pe la 75-78db raport semnal zgomot, deja fiss-ul benzii si al pre-ului NAB, nu mai contau, ca sa nu mai vorbesc de Dolby S.Daca aveai si un deck cu DBX sau chiar DBX II, depaseai 90-95db semnal zgomot.Marea majoritate a matritelor "la mina intii", erau facute din vinyl, discurile erau aduse in mare de catre TIR-isti.Personal nu mi-a placut niciodata in mod special "sunetul vinyl".Piriituri, chiar si la discuri Warner Bros, Sire records, Virgin, Island records, RCA, Motown, etc.Discut de discuri desigilate personal, ascultate cu doza noua, deci nu vechituri.Basca distorsiunile urite la 1KHz, acel "gijiit pe voce".Prefer oricind banda magnetica METAL TAPE Type IV, la 4,76cm/s sau o banda EE (cromdioxid), trasa pe viteza 19,06cm/s, sau chiar 38,1cm/s.Acum ascult exclusiv digital, format FLAC in compresie minima, sau rareori mp3 exclusiv la 320Kb/sec, totul pe o placa de sunet de foarte buna calitate, Creative Titanium HD, colegii care au fost la mine, va pot impartasi ce si cum daca citesc acest topic.S-a "reinviat" vinyl-ul in ultima perioada, nu aduce nimic superior fata de acum 25-35-40 ani in urma, decit "preturi" stiti voi mai bine, in special la "aparate" si la cei care "speculeaza" momentul, lansind pe piata diverse corectoare RIAA "hi end audiofile".Am acasa un codor decodor DBX II, rec+play, daca gasesc un deck sau un mag bun, exclusiv 3 head, as face un superdeck ca acum 30 ani cind transformasem un mag Tesla B4 in 3 capete si viteza 19, echipat cu reducator de zgomot Dolby B+C, cu circuitele HA12088ANT.

Editat de Vizitator
Link spre comentariu

Vinilul hai sa zicem ca mai e cum mai e, da' banda magnetica mi se pare de domeniul trecutului. Banda magnetica mai e buna doar la serverele mari de back-up, dupa parerea mea

Ne cramponam degeaba, eu sunt de parere ca muzica in format digital e net superioara, iar treaba asta cu vinilul si banda magnetica e mai mult o nostalgie a trecutului

Link spre comentariu

Maxi, stii ca marea majoritate a CD-urilor au fost si inca sint "copiate" sau matritate din benzi magnetice?In special cele cu muzica Italo Disco de la ZYX records.Vei vedea pe coperta inscrisul AAD (analog analog digital), adica cum a fost masterizat de la sursa pina in final cd.Si suna foarte foarte bine!

Editat de Vizitator
Link spre comentariu

Pe banda magnetica poti obtine si SNR si dinamica mai mare decit pe CD.

Studiourile de inregistrai au lucrat inca mult timp (si cred ca mai lucreaza si acum) cu mastere pe benzi magnetice, mult dupa aparitia formatului digital.

 

La banda magnetica cresti viteza si cresti si SNR-ul si poti depasi CD-ul folosind si sirteme de crestere a dinamicii de tip Dolby.

Ca sa nu mai zic ca filtrele trece jos din CD-playerele uzuale nici nu rejecteaza cum trebuie "purtatoarea" de 44.1Khz.

Nici cu DAC-urile nu mie rusine in privinta rejectarii frecventei de sampling mai ales cele fara oversampling - preferatele audiofililor.

Daca s-ar face o investigatie cu analizoare spectrale care sa urce mai sus de 20Khz (chiar si mai sus de cei 200Khz cit au analizoarele specializate pe audio) ati ramine surprinsi ce nivel de "distorsiuni" s-ar masura mai ales la DAC-urile " audiofile ".

Link spre comentariu

Care-i diferenta intre WAV si FLAC?

 

Pe mine ma opreste dimensiunea fisierelor si faptul ca FLAC-ul nu-i altceva decit un WAV ZIP-uit.

 

Cind faci zip la un document, cind il extraji inapoi iti lipsesc semnele de punctuatie?

Link spre comentariu

@Genetix:Acel format il iei direct din studioul de inregistrari, daca ai acces la master mixer cind se inregistreaza, si te duci cu recorderul tau.Deci cam imposibil.Altfel nu vad de unde 24/96 adevarat, pe piata, cel putin la muzica veche (interesul meu).Am ascultat citeva 24/96 si sunau cam aiurea.Multe sint facaturi din Wav clasic.Sa nu imi zici ca se aduna din nou Pink Floyd in studio, ca sa inregistreze Umma-Gumma, pentru a avea fisierul 24/96.Tot din matritele originale sint si 24/96-urile actuale.Ca si majoritatea DSD-urilor...Crezi ca daca "convertesti" un 16 bit/44,1kHz la 24 bit/96kHz, va suna altfel?Eu zic ca nu, informatia master a fost deja limitata de la inceput de catre formatul initial.Aici nu e ca la magnetofoane sau casetofoane unde in pre-ul de rec, exista niste corectii suplimentare pentru compensari/corectii viteza-suport magnetic (Fe2O3, CrO2, Co alias Metal).

Editat de Vizitator
Link spre comentariu

am dat exemplele alea doar de dragul tehnologiei actuale blamate.

exista tehnologia, si evident, o inregistrare pe WAV-24biti, 96.0Khz nu o conversie.

ca spatiu ? apoi daca tin o placa de pick-up in dulap deja e mai mare decat un SD de 32GB pe care tot incap 4-6 melodii cat pe un disk de vinil.

 

ca ajunge muzica digitala intr-un format low format, sau redata pe o placa de sunet de 25Ron si boxe de 30Ron, deja e alta poveste. vorbim de piraterii in mp3, sau de capabilitățile tehnologiei actuale ?

 

chiar nu vreau sa fiu gica contra, dar ...daca tac, tot nu ar fi bine si corect... asta e parerea mea..

 

eu personal , ca un tip cu un conservator facut, sunt multumit la MP3-328 44.100KHz. daca sunt persoane care aud mai mult, jos palaria.

Link spre comentariu
Vizitator viobio

am dat exemplele alea doar de dragul tehnologiei actuale blamate.exista tehnologia, si evident, o inregistrare pe WAV-24biti, 96.0Khz nu o conversie.ca spatiu ? apoi daca tin o placa de pick-up in dulap deja e mai mare decat un SD de 32GB pe care tot incap 4-6 melodii cat pe un disk de vinil. ca ajunge muzica digitala intr-un format low format, sau redata pe o placa de sunet de 25Ron si boxe de 30Ron, deja e alta poveste. vorbim de piraterii in mp3, sau de capabilitățile tehnologiei actuale ? chiar nu vreau sa fiu gica contra, dar ...daca tac, tot nu ar fi bine si corect... asta e parerea mea.. eu personal , ca un tip cu un conservator facut, sunt multumit la MP3-328 44.100KHz. daca sunt persoane care aud mai mult, jos palaria.

Si? Se aud corect instrumentele acustice in format MP3 ? Sunt curios ,ca ai facut un conservator ,sa stii ca nu este nici cea mai mica ironie.
Link spre comentariu

Maxi, stii ca marea majoritate a CD-urilor au fost si inca sint "copiate" sau matritate din benzi magnetice?In special cele cu muzica Italo Disco de la ZYX records.Vei vedea pe coperta inscrisul AAD (analog analog digital), adica cum a fost masterizat de la sursa pina in final cd.Si suna foarte foarte bine!

Uite cine stie meserie. Este unul din motivele pentru care eu personal folosesc mult italo disco atunci cand vreau sa verific sunetul unor scule(si de ce sa nu recunosc, imi place tot ce inseamna Scotch, Albert One, Flirts, Lian Ross, Mike Mareen, Miko Mission, etc).

Link spre comentariu

Totusi, corectia RIAA este atat de puternica incat sunetul depinde major de perceptia urechioasa a designerului pre-ului.Nu e asa, Vio, caci tu faci pre-uri? Cum stii ca sunetul este real daca nu-l poti compara (in acel moment) cu cel "rece" din sala de concert? Te bazezi pe amintirea sunetului auzit? Intreb ca sa invat, nu alimentez nici o controversa.

Link spre comentariu

Si? Se aud corect instrumentele acustice in format MP3 ? Sunt curios ,ca ai facut un conservator ,sa stii ca nu este nici cea mai mica ironie.

sa zicem un 8.8/10 se aud. depinde foarte mult de inregistrare. daca este posibilitatea de inregistrare a fiecarui instrument in parte, fara sa fie suprapus pe aceleasi frecvente(se aleg instrumente in functie de frecventa. exemplu: nu toate tobele sunt in RE), si faci mix-ul in Sonar de exemplu, rezultatul in MP3 328, o sa fie multumitor. vreau sa spun ca daca ai inregistra o vioara sau o chitara WAV-24biti, 96.0Khz, pe urma salvezi Lossy la MP3 328 44.100KHz, diferentele notabile in auditie, vor fi doar daca vrei sa fi super exigent spre carcotas.

Editat de Vizitator
Link spre comentariu
Vizitator viobio

sa zicem un 8.8/10 se aud. depinde foarte mult de inregistrare. daca este posibilitatea de inregistrare a fiecarui instrument in parte, fara sa fie suprapus pe aceleasi frecvente, si faci mix-ul in Sonar de exemplu, rezultatul in MP3 328, o sa fie multumitor. vreau sa spun ca daca ai inregistra o vioara sau o chitara WAV-24biti, 96.0Khz, pe urma salvezi Lossy la MP3 328 44.100KHz, diferentele notabile vor fi doar daca vrei sa fi super exigent spre carcotas.

Multumesc .Eu sunt exigent nu circotas.
Link spre comentariu
Vizitator
Acest subiect este acum închis pentru alte răspunsuri.



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări