poplex22 Postat Ianuarie 10, 2017 Partajează Postat Ianuarie 10, 2017 va rog daca stie cineva ce tip de banda dublu adeziva rezistenta la temperatura si de unde as putea-o comanda, am nevoie pentru lipirea unor led-uri supra luminoase pe care vreau sa le folosesc in automobilul propriu ? Link spre comentariu
validae Postat Ianuarie 10, 2017 Partajează Postat Ianuarie 10, 2017 Banda dublu adezivă nu rezistă la temperatură.Poţi însă să le lipeşti cu Prenadez, ulterior poţi să-l dai jos cu acetonă... Link spre comentariu
poplex22 Postat Ianuarie 10, 2017 Autor Partajează Postat Ianuarie 10, 2017 multumesc dle.vali , daca nu si nu solutia cu pernadez o lasam ca ultima dar ma gandeam la ceva modern si curat ceva gen banda dublu adeziva rezistenta la temperatura ce se foloseste la lipirea string-urilor la paneluri Link spre comentariu
Dxxx Postat Ianuarie 10, 2017 Partajează Postat Ianuarie 10, 2017 1. Ai varianta adezivului termoconductiv - special facut pentru asa ceva, ambalat in tub ca de pasta de dinti, mult mai mic. Asta este solutia rapida si simpla, cele chinezesti costa suficient de putin, le gasesti si pe forum la colegii care se ocupa cu asa ceva. Mie solutia nu imi place, pentru ca majoritatea se intaresc bine, deci materialul nu ramane elastic - si atunci ori apar microfisuri (aerul care intra este termoizolator) fie se desprind. In oricare caz probabilitatea este sa nu se observe, urmand defectarea. Din aceasta cauza eu raman / recomand suruburi si TIM. Daca preferi in continuare eu as lua de la un comerciant mare, exista sigur si la TME din cate imi amintesc intre 10 si 15 lei varianta cea mai ieftina. 2. Prenadez nu as recoamnda, mai ales auto pentru ca se degradeaza in timp. Numai pentru leduri de foarte mica putere recomand insa silicon (transparent si neutru cel mai bine) care are avantajul ca ramane permanent elastic si nu imbatraneste - a functionat foarte bine chiar si la puteri medii. Vezi cum folosesti leduri la auto (surge...) si sper ca nu sunt vizibile exterior, decat daca stii bine ce faci si respecti si geometria radiatiei si culoarea. Link spre comentariu
Vizitator Postat Ianuarie 10, 2017 Partajează Postat Ianuarie 10, 2017 Masticul e rezistent la temperatura. Link spre comentariu
Ionut Remus Postat Ianuarie 10, 2017 Partajează Postat Ianuarie 10, 2017 Pentru a nu face reclama, v-am trimis MP!!! Link spre comentariu
mac01 Postat Ianuarie 10, 2017 Partajează Postat Ianuarie 10, 2017 (editat) Poti pune produsul si aici fara sa faci trimitire la vreun vanzator! Eu cel putin sunt interesat despre ce produs e vorba.... Editat Ianuarie 10, 2017 de mac01 Link spre comentariu
Ionut Remus Postat Ianuarie 10, 2017 Partajează Postat Ianuarie 10, 2017 Din pacate nu pot ca exact asta este! Va trimit pe MP. Nu stiu exact daca e EXACT ce trebuie dar asa pare din diverse specificatii tehnice. Link spre comentariu
Vizitator Postat Ianuarie 10, 2017 Partajează Postat Ianuarie 10, 2017 Ai putea spune ce substanta e sau cum se prezinta, banda, pasta, clei... La mine la masina a pus mecanicul mastic care scria pe el ca rezista la 210 grade parca. Nasol e ca murdareste si nici nu stiu cu ce se ia. Link spre comentariu
Ionut Remus Postat Ianuarie 10, 2017 Partajează Postat Ianuarie 10, 2017 Este exact banda dublu adeziva termoconductibila, si ca sa nu fac reclama pot spune ca de la polonezi...cred ca se subantelege. In principiu ar trebui sa functioneze exact ca dublul adezivul normal DAR "lasa" caldura sa treaca. Mi-am luat recent ceva radiatoare pentru CI smd de la chinezi si a venit cu astfel de banda sa lipit exact ca un sticker pe CI smd si pe langa faptul ca-si face treaba bine radiatorul, se pare ca sta si destul de ferm. Cert este ca nu se incalzeste tare deci nu pot spune nimic de temperaturi mai ridicate de ....sa zicem 28-30 de grade. Link spre comentariu
Dxxx Postat Ianuarie 10, 2017 Partajează Postat Ianuarie 10, 2017 Presupun ca este vorba de thermal pad - si are rost folosirea ei atunci cand ansamblul are o distata incerta fata de radiator, pentru ca este relativ compresibila - ceea ce nu ar aduce vreun avantaj aici. In plus este de bun-simt ca ceea ce este esential este ca oricew material adaugat intre component si radiator sa aiba o grosime cat mai redusa, ceea ce iarasi nu este cazul... Oooops la ce spuneam cu silicon am uitat sa precizez ca trebuie presat PCBil/componentul incat sa expulzeze cat mai mult din adeziv, deci grosimea lui sa tinda spre zero. Un link catre un produs nu este reclama, iar daca este vorba de TME atunci nu vad ce reclama in plus le mai facem noi, este un furnizor major - ca si cand am vorbi de formula 1 si nu am vrea sa zicem "Mercedes" ca sa nu se supere Manor... Link spre comentariu
Ionut Remus Postat Ianuarie 10, 2017 Partajează Postat Ianuarie 10, 2017 http://www.tme.eu/ro/katalog/#id_category=113377&s_field=artykul&s_order=ASC&visible_params=2%2C823%2C827%2C768%2C734%2C329%2C138%2C1382%2C2344%2C177%2C5%2C667%2C32%2C1192 ASA E! Termopad!, iar din cate vad eu cel mai subtire este de 1mm cu dublu adeziv Link spre comentariu
Dxxx Postat Ianuarie 10, 2017 Partajează Postat Ianuarie 10, 2017 Da, hai sa explic mai detaliat. Thermal pad se foloseste de principiu pentru conectarea unui disipator secundar la linia de racire. Ca sa dau un exemplu concret, spre a putea fi mai usor inteles: - tipic se pune in laptopuri pe northbridge sau pe mosfetii din alimentare, conectandu-i la heat-pipe-ul de la CPU. - si northbridge-ul si mosfetii sunt montati in asa fel incat sa aiba un spatiu, o garda de minim 0,5mm fata de acel heat-pipe. - de ce? pentru ca heatpipe-ul se aliniaza printr-o suprafata de cupru perfect cu suprafata CPU, adica acolo garda tinde la zero si se pune TIM intr-un strat care ideal sa fie cat mai subtire, zero daca se poate. Deci se vrea ca coolerul sa fie in contact cu CPU care este in principal cel racit. - piesele de racire secundara, adica northbridge-ul sau mosfetii nu pot fi perfect aliniati la CPU si in nici un caz nu se vrea alinierea la ei si deteriorarea contactului perfect cu CPU. Asa ca se pune thermalpad-ul care este permanent elastic, si va permite si deplasari pe ciclurile de dilatatie/contractie. Insa - thermalpadul nu este un adeziv, o fi el fizic "lipicios" dar nu se foloseste ca sa sustina nimic, el este partea moale dintre piese solide - thermalpadul conduce bine pentru un plastic, insa mult mai prost ca TIM, si foarte mult mai prost fata de cuprul din heat-pipe - thermalpadul este gros - rezistenta termica este proportionala cu grosimea, deci transferul termic este prost Deci thermalpad nu este adeziv si este un mod de racire modest. Cine modeaza laptopuri inlocuieste thermalpadurile cu TIM + copper shims (sa traducem "distantieri de cupru") cu imbunatatiri substantiale. Cum spuneam mai sus, racirea eficienta este cu suruburi + TIM. Link spre comentariu
Vizitator Postat Ianuarie 10, 2017 Partajează Postat Ianuarie 10, 2017 producatorul e 3M si banda e folosita ca sa prinzi radiatoare (mici) pe integrate. Tine bine si transfera caldura, se intalneste gatalipita pe o parte la radiatoare in genul celor pentru RPi , a driverelor pentru imprimante 3D, etc. Eficenta metodei e relativa pentru ca se lipeste un radiator pe plasticul unui circuit integrat conceput sa disipe caldura prin pini, prin padul ventral si prin pcb. ledurile se lipesc pe pcb cu aluminiu si eventual ansamblul se poate lipi cu banda de un alt radiator daca se vrea , cu toate ca eu prefer fixare mecanica cu suruburi. Ar trebui specificat mai clar cum se vor lipite acele led-uri in automobil pe ce suprafete, pentru ca inclin sa cred ca e vorba de niste subansable cu led, vreo banda flexibila, ceva decorativ. Link spre comentariu
daniel ignat Postat Ianuarie 10, 2017 Partajează Postat Ianuarie 10, 2017 banda kapton Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum