Vizitator casper20 Postat Ianuarie 8, 2017 Partajează Postat Ianuarie 8, 2017 Buna ziua. De cateva zile am intrat in posesia unui VEF206 produs prin 70". Am desfacut aparatul si l-am curatat de praf, curatat contacte de la rotorul de frecventa, refacut cateva lipituri reci si refactut piciorusele la 5 tranzistori (erau rupte la nivelul placutei din cauza corodarii). Aparatul "functioneaza" in SW (are 6 benzi SW)am receptionat mai multe posturi radio, chiar si telegrafie in 7MHz. Problema este la LW si MW unde pare ca nu functioneaza, nu receptionez nimic. Testat cu al aparat in LW intra RR in 153kHz si ceva maghiar in 320kHz dar pe VEF nu vrea. Care ar putea fi problema? Link spre comentariu
doru3160 Postat Ianuarie 8, 2017 Partajează Postat Ianuarie 8, 2017 Daca nu ti-a scapat nimic din cele corodate ,incepe prin verificarea electroliticilor...a devenit un laitmotiv de acum.Dupa ce esti sigur pe electrolitici mergem in etapa urmatoare(daca e cazul). Link spre comentariu
Vizitator casper20 Postat Ianuarie 8, 2017 Partajează Postat Ianuarie 8, 2017 Din ce am verificat electrolitici sunt ok. Am verificat ce este incercuit. Link spre comentariu
doru3160 Postat Ianuarie 8, 2017 Partajează Postat Ianuarie 8, 2017 Nu ne intelegem...n-am spus sa iei la intamplare,am spus toti electroliticii.Astia rusesti se stie ca n-au excelat in aparatele lor de radio. Fa rost de o schema usor inteligibila si verifica punctele statice de functionare ale tranzistoarelor.Rusii au bunul obicei sa le dea.Daca ai toti electroliticii ok,si tranzistoarele au tensiunile conform schemei,poti presupune ca si condensatorii placheta sunt ok,si de aici drumurile se bifurca,in functie de ce stie fiecare.Eu in faza asta injectez semnal modulat si vad unde se impotmoleste,e cel mai usor. Nu umbla in reglajul miezurilor bobinelor,chiar daca nu mai sunt sigilate.Epuizeaza toate caile de rezolvare si numai dupa aia verifici alinierea FI,si atunci cu grija mare si doar daca stii ce trebuie sa faci(si mai ai si cu ce). PS-acum am vazut si poza.Ti-au ramas destui,ca sa nu mai vorbesc ca plachete nu prea ai,dar cei cilindrici in tub de aluminiu,nepolarizati, asemanatori cu electroliticii sunt la fel de prosti,si ar trebui sa te gandesti serios sa-i inlocuiesti,dar in prima faza,termina cu verificarea electroliticilor. Link spre comentariu
Vizitator casper20 Postat Ianuarie 8, 2017 Partajează Postat Ianuarie 8, 2017 Ok o sa ii verific pe toti. Daca sunt ok unde ar trebui sa ma uit in continuare? Link spre comentariu
surubarila Postat Ianuarie 8, 2017 Partajează Postat Ianuarie 8, 2017 Sanatate permanenta ! Uite schema. VEF-206_schema.pdf Link spre comentariu
doru3160 Postat Ianuarie 8, 2017 Partajează Postat Ianuarie 8, 2017 Daca sunt ok unde ar trebui sa ma uit in continuare? Nu poti sa stii ca dupa asta aparatul nu va incepe sa functioneze,deci nu are rost sa anticipezi. Link spre comentariu
QQme Postat Ianuarie 8, 2017 Partajează Postat Ianuarie 8, 2017 Daca ar fi din electrolitici,fie ar merge incet,fara joase,in audio, fie ar oscila in reactie pozitiva intre etaje,verificati conex. bob. de pe bara de ferita,daca merge pe scurte toate etajele sunt OK, event. veriv. osc. de UMsiUL Link spre comentariu
doru3160 Postat Ianuarie 8, 2017 Partajează Postat Ianuarie 8, 2017 N-am citit atent primul post in care chiar si cu ghilimele spune ca aparatul merge pe US.Dar chiar si asa,necazurile care le fac acei condensatori cand prezinta rezistenta reziduala,parca merita munca de a fi schimbati.Am avut cazuri cand electroliticii schimbati au facut diferenta intre a nu functiona deloc si a functiona bine,fara alte interventii,insa e adevarat,nu mergea pe nici o subgama,era mort aparatul. Link spre comentariu
dorian 70 Postat Ianuarie 8, 2017 Partajează Postat Ianuarie 8, 2017 (editat) Văd că a mai postat un coleg... ( chiar doi ) Te poţi "lega" de circuitele de intrare de la antenă şi oscilatorul local, adică ce am pus în pătratul roşu. Se poate verifica să nu fie întrerupte bobinele de pe bara de ferită şi L26, L28 image hosting site over 5mb Editat Ianuarie 8, 2017 de dorian 70 Link spre comentariu
Vizitator casper20 Postat Ianuarie 8, 2017 Partajează Postat Ianuarie 8, 2017 Conexiunile pe bara de ferita sunt ok, la L26 si L28 nu prea am acces deoarece sunt in tambur. Link spre comentariu
dorian 70 Postat Ianuarie 8, 2017 Partajează Postat Ianuarie 8, 2017 dar ai acces la bumbuţii ăia pe care calcă lamelele... numai trebuie să vezi care sunt. ( vorbesc din amintiri, sper să nu greşesc) Link spre comentariu
doru3160 Postat Ianuarie 8, 2017 Partajează Postat Ianuarie 8, 2017 Are acces si la contacte,dar se poate demonta galetul si atunci are totul la vedere.N-am mai umblat de mult cu un 206,le-am evitat cat am putut,pt ca ma saturasem din Selena de sistemul asta de rotactor. Link spre comentariu
Vizitator casper20 Postat Ianuarie 8, 2017 Partajează Postat Ianuarie 8, 2017 Maine o sa mai testez si va tin la curent. Link spre comentariu
Vizitator casper20 Postat Ianuarie 9, 2017 Partajează Postat Ianuarie 9, 2017 Verificat tensiunile pe tranzistori si condensatori si totul este ok, am schimbat 3 condensatori dar nu este nici o imbunatatire le LW si MW. Verificat de asemenea bobinele de pe ferita si sunt ok. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum