Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Tv samus Samus LC32AF probleme la plecare din stand by


ditto

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 53
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • ditto

    15

  • surubarila

    10

  • leoncris

    3

  • adelica

    3

Top autori în acest subiect

@Ditto , suntem doi care am vrut sa te ajutam functie de informatiile pe care le-ai dat.Habar n-am avut de electrician , ce-a masurat , ce integrat etc.Cat despre "misto" hmm... asa cum spune si Cata82 , nu cred , mai ales ca esti "de-al meu".

Link spre comentariu
Vizitator cata82

Si ca sa vezi ca intr-adevar nu fac misto de tine o sa te ajut aici, nu in privat.

In privat te-am intrebat anumite chesti si ai dat-o din colt in colt, ba ca nu am timp ba ca sunt la munca etc....

1. Ce tensiune ai pe condul PFC, condul mare care l-ai schimbat??

2. Porneste sursa fortat asa cum a zis si leoncris mai sus dar vad ca nu ai ascultat de sfat sau tind sa cred ca nu sti cum se porneste o sursa fortat.....

Ca sa pornesti sursa fortat pui pinul st-by la masa(atentie!! masa secundarului) printr-o rezistenta de 100ohmi-1kohm SAU pinul de st-by la 5v.

Porneste sursa fortat si vezi daca tensiunile debitate sunt stabile in sarcina, pentru asta ai nevoie de niste consumatori adica de niste becuri de lanterna pentru tensiunile de 3V, 5V, 8V si de niste becuri auto de semnalizare de 12V/5W pentru tensiunile de 12V si 24V.

Daca tensiunile secundare(3V, 5V, 8V, 12v, 24V) sunt stabile abia atunci poti trece la placa de baza.

Spor la lucru si asteptam noutati.

Editat de cata82
Link spre comentariu
  • 4 săptămâni mai târziu...

Buna seara, nu am avut timp sa ma ocup de tv. In seara asta, am reusit sa repun sursa si sa masor tensiunea pe condensatorul mare. Nu am becuri si nu cred ca mai e nevoie pentru ca tensiunea pe condensatorul respectiv nu este decat 314v si nu stiu ce ar putea determina asta. Astept sugestii, multumesc. Toti condensatorii electrolitici au fost schimbati. Unde nu am gasit identici, am pus mai mari.

Link spre comentariu
Vizitator cata82

2. Porneste sursa fortat.....

Ca sa pornesti sursa fortat pui pinul st-by la masa(atentie!! masa secundarului) printr-o rezistenta de 100ohmi-1kohm SAU pinul de st-by la 5v.

Porneste sursa fortat si vezi daca tensiunile debitate sunt stabile in sarcina, pentru asta ai nevoie de niste consumatori adica de niste becuri de lanterna pentru tensiunile de 3V, 5V, 8V si de niste becuri auto de semnalizare de 12V/5W pentru tensiunile de 12V si 24V.

Daca tensiunile secundare(3V, 5V, 8V, 12v, 24V) sunt stabile abia atunci poti trece la placa de baza.

Editat de cata82
Link spre comentariu

cu sursa in standby, tensiunile sunt sub 11,1 si nici gand de 3v. De abia 1,18v. Sincer, nu mai stiu ce sa cred. Electronistul ala a zis ceva, a inlocuit un electrolitic si pe urma a zis ca e placa. Eu am inlocuit toti electroliticii si acum am tensiuni diferite. Cred totusi ca e sursa.

Link spre comentariu
Vizitator cata82

Ti-am spus de 3 ori pana acum....porneste pentru Dumnezeu sursa aia fortat asa cum ti-am explicat mai sus.

Apoi poti verifica tensiunile secundare.

Daca tot nu ajunge tensiunea la 380-390V pe condul mare atunci ia o lupa puternica si cauta lipituri reci si masoara valoarea rezistentelor, posibil sa gasesti cateva devalorizate din prima pagina a link-ului postat.

Rezistentele le masori cu un pin scos din montaj iar pentru a verifica daca sunt bune ca si valori iti descarci codul culorilor pentru rezistente si confrunti cu ceea ce iti indica multimetru.

Dupa toate acestea spala placa cu alcool tehnic sau izopropilic, foloseste o periuta de dinti.

Uite si schema sursei, atentie ai dreptul la doar 2 download-uri in 24 de ore.

https://elektrotanya.com/megmeet_mp116al_pfc_sch.pdf/download.html

Editat de cata82
Link spre comentariu
Vizitator dani502017

Ti-am spus de 3 ori pana acum....porneste pentru Dumnezeu sursa aia fortat asa cum ti-am explicat mai sus.

Apoi poti verifica tensiunile secundare.

Daca tot nu ajunge tensiunea la 380-390V pe condul mare atunci ia o lupa puternica si cauta lipituri reci si masoara valoarea rezistentelor, posibil sa gasesti cateva devalorizate din prima pagina din link-ul postat.

Rezistentele le masori cu un pin scos din montaj iar pentru a verifica daca sunt bune ca si valori iti descarci codul culorilor pentru rezistente si confrunti cu ceea ce iti indica multimetru.

Dupa toate acestea spala placa cu alcool tehnic sau izopropilic, foloseste o periuta de dinti.

Uite si schema sursei, atentie ai dreptul la doar 2 download-uri in 24 de ore.

https://elektrotanya.com/megmeet_mp116al_pfc_sch.pdf/download.html

Cred ca nu se pricepe Cata si aici nu o spun in nume de rau a nu se intelege altceva,daca avea cunostinte cat de cat facea de prima data ce i-ai zis,sfat mai bun de atat nu se poate,cred ca e cazul sa-l duca la cineva priceput!!!

Link spre comentariu

Cred ca nu se pricepe Cata si aici nu o spun in nume de rau a nu se intelege altceva,daca avea cunostinte cat de cat facea de prima data ce i-ai zis,sfat mai bun de atat nu se poate,cred ca e cazul sa-l duca la cineva priceput!!!

I s-a propus si varianta asta , n-a vrut si nimeni nu-l poate obliga...

Link spre comentariu
  • 1 lună mai târziu...

Buna ziua tuturor, solutia problemei este cea indicata de dl Eugen, am inlocuit condensatorii respectivi si tv-ul a pornit din prima. Recapitulare> daca aveti un tv samus si nu mai pleaca din stand-by sau pleaca foarte greu, atunci se recomanda urmatoarele: daca desfaceti tv-ul si pe sursa nu aveti condensatori electrolitici defecti la inspectia vizuala, nu-i schimbat asa cum am facut eu si am cheltuit aiurea, ci inlocuiti cei doi condensatori de langa cablul care conecteaza placa de baza cu t-conul ca in imaginea de mai jos

cond_def.jpg

Link spre comentariu

Dacă aveai un ESR metru , nu mai schimbai condensatorii aiurea . Componentele electronice , in primul rând se verifică , apoi se schimbă . Niciodată invers ( cel puțin , in cazul componentelor discrete ) . Altfel , se ajunge la costuri inutile , ca in cazul tău .

Link spre comentariu
Vizitator dani502017

Dacă aveai un ESR metru , nu mai schimbai condensatorii aiurea . Componentele electronice , in primul rând se verifică , apoi se schimbă . Niciodată invers ( cel puțin , in cazul componentelor discrete ) . Altfel , se ajunge la costuri inutile , ca in cazul tău .

Corect ,intrebarea este ce se face daca vizual dau bine si fizic sunt defecti?

Link spre comentariu

Uite asa primim lectii de depanare,ce rost are sa se duca la mester repara el ca a vazut in goagle,suntem paf ca ne luam scule programatoare microscoape masini de lipit a schimbat condu si gata ,nu a stat nopti linga un sasiu de philips FL cu protectii la fiecare pas

Link spre comentariu

Corect ,intrebarea este ce se face daca vizual dau bine si fizic sunt defecti?

Probabil , se va uita la placă ore intregi și se va mira de ce nu functionează TV-ul , că totul ARATĂ BINE . Electronica nu este modă , să judeci niște componente după felul in care arată . ( cu excepția cazurilor in care defectarea componentelor se poate constata și vizual )

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări