Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Schimbul de ulei la cutia de viteza auto


Vizitator maistrul strungar

Postări Recomandate

Era vorba de uleiul de la cutia de viteze...nu de la motor. Cel de la motor se schimba mult mai des fata de cel de la cutia de viteza.

Editat de mac01
Link spre comentariu
  • Răspunsuri 21
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • mac01

    3

  • daniels

    2

  • QQme

    2

  • spik

    2

Top autori în acest subiect

Era vorba de uleiul de la cutia de viteze...nu de la motor. Cel de la motor se schimba mult mai des fata de cel de la cutia de viteza.

Scuze dar n-am fost atent. :tryre

Link spre comentariu
  • 9 luni mai târziu...

Inca nu s-a fabricat uleiul "vesnic", asa ca ORICE ulei trebuie schimbat. Sau schimbata masina si 

vanduta unui fraier care se crede "destept" ca a luat-o la jumate de pret, da' poate uzata 90%?

Uleiul din cutie trebuie si el schimbat la MAXIMUM 100000km..... Desigur, daca doriti sa rulati 

peste acei  km in conditii bune!!!

Bafta si mai informati-va si din alte "surse"....

 

 

Link spre comentariu

E dupa noroc, utilizare, proiectare, etc.
A meu e original si face 200k.
Daciile merg pe taxi cu ulei original in cutie si sar de 500kkm.
Passat-u din 99 duce deja 200kkm de Romania si ma indoiesc ca "neamtu" a schimbat uleiul inainte sa ii dea km inapoi in anul 2003 cand a intrat in tara.
Cutia merge perfect.

Evident ca nu strica sa il schimbi, 2-300lei nu sunt o avere, daca vrei sa tii masina mai multi km.

Dar nici maxim 100kkm altfel crapa cutia.

Link spre comentariu

Unde am scris eu ca "crapa" cutia???

Uite, prin anii '80, Sinterom fabrica bujii, si ca o exceptie la 

"norma" productiilor socialiste, erau BUNE, si exportate 

altfel decat sub costuri. 

Recomandarea era de a le folosi 15000 km, maximorum 

30000km, in conditiile demontarii, inspectarii, curatirii

("usoare", adica NU perie de sarma, NU arse de calamina

grasa, caracteristica motoarelor uzate), si rectificare/reglare

a spatiului intre electrozi la circa 5000km. Si atunci erau

"baieti isteti" care nu "intelegeau" motivele schimbarii.......

consumabilelor.....

Am explicat "logica" acestor "economii" ridicole: las' ca plateste

fraierul care o cumpara de la mine......

Si fabricantul este adesea "dornic" de a nu gasi produsul lui 

in functiune prea mult peste perioada de garantie, ca doar

trebuie "facut loc" pentru productia de maine!

 

Editat de blazeu
Link spre comentariu

De acord, plus nici un fabricant si nici un consumator (din aia importanti) nu se asteapta ca masina lui sa fie folosita 20 ani.
Ca unii tin in viata masini de 30ani, bravo lor, dar fabricantul chiar nu are vreo obligatie.
Cam pentru 6-10 ani le fac, de atunci incep sa cam pice ce e sensibil. Cutiile manuale sigur tin.
Ideea e ca scapa masina fara sa le incluzi in planul de mentenanta.
De le incluzi iti pierzi clar niste clienti care stramba din nas de aud ca trebuie schimbate prea multe.
Iar clientii care iti iau masina de noua iti pun painea pe masa.

Omul de azi cauta o masina cu cat mai putine schimburi, a trecut moda in care uleiul se schimba la 5kkm.
Mai ales acum cand tehnologia a demonstrat ca se poate f bine si cu mai mult. Azi o masina buna cu ulei bun duce si 20-30kkm si dupa 400kkm inca mai merge!
Nu la fel de bine, dar merge.
Bujii care duc 200kkm, etc. O vizita intr-un service de calitate costa.

Cifrele sunt puse din burta, variaza de la caz la caz.
Nu incanta pe nimeni sa dea masina la gunoi cu motorul perfect intact, iar pentru asta sa plateasca mii de lei de-a lungul timpului si beneficii zero.
MAsina care o iei cu 10mii, dupa 6-7 ani o dai cu 3-4, daca ai noroc! E clar ca nu te omori cu conservarea ei.
La majoritatea masinilor un ulei prost nu caleaza instant motorul, doar accentueaza uzura.
Evident, exista si exceptii, unde rata de uzura e asa mare incat nu ai incotro.

De aici fiecare alege ce crede ca e mai bine pt el.
Dar ingineria adevarata e sa faci un proiect care abia sa reziste!
Sa reziste prin supradimensionare stie oricine.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări