Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Ajutor alimentare modul LED


deliquenme

Postări Recomandate

Ce zice Gabyh este corect, insa fa bine si mai adauga pe fiecare string de 22 leduri o rezistenta mica (mult mai mica decat pentru driverul serial pasiv) pe care sa cada 1-2V cu rol de echilibrare a stringurilor in paralel.

 

In plus ce sugereaza el ti-ar permite sa faci teste "omorand" mult mai putine leduri decat varianta de a testa un bloc intreg.

Si daca ce presupune este corect, ca rezista peste 100mA, atunci va fi radical diferit fata de valoarea default de numai 20mA.

 

Insa tin sa va amintesac ca orice judecata asupra unui component, in general, pornind de la incapsulare este riscanta, cu mari sanse de a fi gresita.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 28
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • Dxxx

    9

  • deliquenme

    7

  • gabyh

    3

  • VAX

    3

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Am decis sa separ LED-urile in serii de cate 4 LED-uri si sa le alimentez cu 12V, dureaza aproximativ 10 minute pe placa sa fac lucrul asta si surse de 12v am destule. O sa pun poze cand am un panou terminat.

Link spre comentariu

Sper ca nu discutam de a le alimenta in tensiune constanta (12V) macar un amarat de driver pasiv/serial adica o rezistenta serie...

 

Cu leduri neciunoscute cam atat merita, insa ma indoiec ca vor merita munca.

 

Daca crexzi ca munca ta merita macar putintel atunci nu vrei sa o risipesti pe ceva care va ramane in mod sigur modest ca randament/CRI/stabilizare curent.

Daca depui aceeasi munca cu componente bune/sigure vei cheltui ceva pe componente, dar foarte rapid suma se va acoperi prin abvantajele solutiei.

Link spre comentariu

Pai din cate am vazut cat trebuie sa platesti pentru 2000W LED eu zic ca merita, am peste 100 de placi si fiecare are in jur de 30W...Voi folosi surse de curent reglabile si le voi alimenta cu surse in comutatie 12v 150W, le am deja, nici un ban cheltuit, in comparatie, o lumina foto de 1000W costa 2000Lei...Asa ca, eu zic ca merita 2-3 zile de munca pentru a scuti 2000lei.

Link spre comentariu

Da, dar tu nu intelegi ca poti folosi alimentarea + racirea + munca aferenta ca sa pui in opera leduri bune.

 

Da, vei plati pe acele leduri, insa vei obtine in excat aceleasi conditii mai multa lumina (cred ca dublu, este realist) + CRI superior + speranta de viata semnificativ mai mare.

Ceea ce vei obtine justifica din plin cheltuiala pe leduri bune.

 

 

Si mai gresesti profund la un aspect:

2000W de leduri proaste produc 100.000 lumeni

2000W de leduri bune produc 300.000 lumeni.

Ori pe tine te intereseaza ca consumul (Wattii) sa fie minim si lumina (lumenii) sa fie maxima.

 

Oricum cu 100W leduri bune luminezi un apartament mediu lejer.

Link spre comentariu

Incearca sa citesti ce am scris in ultima postare, voi folosi o sursa de 12v 150W si surse de curent reglabil (constant) pentru ca deja am 30+ bucati, nu voi lega LED-urile direct a sursa de 12v 13A.

 

Cu toate ca am legat 12 LED-uri la 12v 2A si le-am lasat peste noapte si au rezistat sub surprinderea mea.

Posted Image

Editat de deliquenme
Link spre comentariu

Ar trebui sa le lasi pana cedeaza. In functie de rapiditatea cu care se iuntampla asa ceva vei hotari la ce curent te poti duce. Insa tine cont ca in functionare non-stop ar trebui sa se depasesca 5 ani, deci o defectare dupa sute de ore este o defectare inadmisibil de rapida...

 

Ca sa se inteleaga ce spui de toata lumea:

De la retea pui un alimentator de 12V (evident tensiune conastanta) / dupa el pui un driver in comutatie in sarcina caruia pui ledurile.

 

Am si doua comentarii:

- cum spuneam, pacat de drivere bune combinate cu leduri proaste

- ce tip de drivere sunt ca au o singura bobina, deci nu sunt SEPIC. In cazul asta ori sunt buck si ar trebui catene de maxim 3 leduri / ori sunt boost si ar trebui catene de minim 5 leduri.

Asta pentriu ca cel boost trebui sa aiba in sarcina tensiune mai mica decat cea de alimentare / celalalt = mai mare.

Pai tu pe intrare ai 12V si pe catena tot ~12V deci montajul daca va merge nu va stabiliza curentul, pentru ca este necesatr un drop-out de minim 2V (uzual).

Link spre comentariu

Nu stiu de ce spuneti ca sunt LED-uri proaste, am ramas surprins de lumina pe care o fac, o singura placa face mai multa lumina decat un tub T5 de 18W, mult mai multa lumina, alimentate cu 24W fac aceeasi lumina, daca nu mai multa decat un proiector LED de "30W" care de fapt consuma 20,5W. Si constructia acestora pare calitativ superioara in comparatie cu un tub LED phillips.

 

Intr-adevar au ceva ore de utilizare, dar nu sunt nici pe departe LED-uri proaste, si este clar ca necesita mai mult de 24W/placuta deoarece fara radiator dupa mai bine de 12 ore erau doar putin caldute. Aceste LED-uri cel mai probabil provin din corpuri de iluminat industrial ceea ce inseamna calitate superioara fata de ce gasim in talcioc.

Link spre comentariu

Eu am zis proaste nu inutilizabile.

 

Orice component fara DS cade in categoria "proaste" inevitabil, deoarece nu ai informatia ca sa stabilesti bine punctele de functionare, deci vei avea rezultate slabe.

In plus daca au fost utilizate si "reformate" au o anumita varsta... deci implicit au randament inferior - pentru ca pe zi ce trece apar altele cu randament mai bun.

 

Daca comaparsatia ta este cu proiectorul chinezesc, posibil sa fie mai bune (la cat de prost este ala).

 

Daca insa le compari cu produse recente cu randament poate 150lm/W sau si mai mult si destinate iluminatului, deci CRI>80 atunci vei fi sigur deziluzionat. Si tine conmt ca astfel de leduri sunt chiar ieftine actualmente.

Asta in timp ce acum 1-2 ani, una ca nu gaseai astfel de randament si doi ca aveau pret prohibitiv.

Cum ce ai tu sigur are peste 2 ani de la fabricarea ledurilor - QED.

Link spre comentariu

Eu vad aici un "dialog" (sau un "duel", dar in forma "amicala"?) intre (cel putin) 2 seturi de argumente:

Dxxx este partizanul performantei, si sustine aceasta varianta, pe care o inteleg; insa mai este si varianta

"pragmatica" a costului minim, pe care o inteleg de asemeni. Fara a fi adeptul exclusiv al acesteia din urma,

(de fapt prefer de multe ori sa cheltuiesc in plus pentru un spor de fiabilitate si calitate in general, insa

doar daca sunt convins ca exista acel spor, care se traduce prin costuri mai mici (sau chiar zero!) la capitolul

"lipsa serviciu" si "interventie pentru reparatie/inlocuire"), totusi recunosc ca "pretuiesc" si acest aspect.

Din pacate, in "lumea reala" facem mereu compromisuri (de exemplu inca nu sunt convins sa scot niste

banuti si sa renunt la vechiul dar atat de "solidul" Thinkcentre-IBM (cu xp, si cpu pe socket 478, fabricat

de mai mult de 10 ani!!) si sa fac "saltul" la "ceva" mai modern si la o distributie de Linux, dar nu mai e

prea mult!).

Link spre comentariu

Deliquenme

- vezi ca a ramas in coada de peste daca este buck sau boost, oricum nu merge (bine) cu 4 leduri in serie nici unul.

Cum driverul duce sigur mai multe siruri de 3 sau 5 leduri desigur ca poti dispune mai multe in paralel, insa nu uita rezistentele de echilibrare...

 

Blazeu

In mod clar este amical, si incerc sa-l lamuresc de ceva. Uite cum ar arata practic, desigur ca totul este estimativ:

 

Pentru 1000 lumeni / leduri recuperate

- led zero, radiator zero

- alimentare 12V / 20W = 25 lei

- drivere, 2 bucati = 30 lei

+ costuri 55 lei

- CRI inferior, durata viata incerta

 

//

 

Pentru 1000 lumeni COB liteon la incarcare mica:

- led 20 lei

- radiator zero (asta este usor sa-l recuperezi, incercam si aici costuri minime)

- alimentare 12V /7W = 15 lei

- driver, 1 bucata = 15 lei

+ MARE SURPRIZA cost = 50 lei datorita randamentului obtinem acelas flux luminos din numai 7W. CRI>80, lunina care nu deranjeaza. Speranta de viata 50.000 ore.

 

Deci lumina mai buna, consum mai mic si cost mai mic!!!

 

//

 

Dar mai exista si varianta a 3-a: nici macar nu este caz teoretic, este lampa mea de birou.

Acelas COB si radiator de mai sus, insa alimentare dintr-o sursa SMPS/CC chinezeasca ieftina, modata prin reducerea curentului de la 280mA la 125mA - sursa costa ~ 15 lei.

Deci costul devine numai 35 lei pentru lumina buna, randament bun, viata lunga...

[si merge bine de peste un an]

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

@deliquenme ai mai rezolvat ceva cu modulele?

teoretic iti trebuie o sursa de curent care sa aiba o putere de 33w daca vrei sa le testezi la maxim, alimentare la 70-72,6v si un curent de 400mA asta daca pui cele 3 siruri de pe un modul in paralel...se gasesc la tehnoelectric niste smps/cc care au caracteristici pe aproape, cele de scrie pe le peste 18w, altfel cum spuneai tu ar trebui sa faci 22 de stringuri de 3 leduri si sursa sa scoata un 3-4A

Editat de gabyh
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări