Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Vagoane Arad


Vizitator maistrul

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 236
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Cum sa am mandrie ca sunt roman cand nu pot sa ma laud cu nimic, suntem cei mai prost vazuti in toata Europa, toti stiu cat de inapoiati suntem, dar suntem mandri ca suntem romani ?

Arata-mi un lucru cu care sa ma mandresc inainte sa imi ceri mandrie. Sa ma mandresc cu trenurile din topic care sunt mancate de rugina, tremura toate la 100 la ora si intra curentul de parca nu ar avea geamuri ? Are rost sa visez la aer conditionat ? la prize ? la clima setabila ? sau macar la niste fotolii confortabile ?

Eu nu pot sa fiu mandru daca nu am motiv sa fiu mandru. Suntem ultimii, asta e adevarul, ti-e rusine sa spui ca esti roman cand te duci afara.

Link spre comentariu

Nu a produs Romania niciodata masini ca "rablele" astea aduse de afara. Daca dacia era masina, cu platina, carburatie in 90.... nu ai treaba cu mecanica. Visa vreodata dacia la servo directie ? la geamuri electrice ? injectie multipunct ? aer conditionat ? computer de bord ? airbag-uri ? lambda ? jante de magneziu ?? norme euro de poluare, de reducere al consumului, de siguranta pentru pasageri, pentru pietoni, faruri adaptive, xenon, pilot automat, turbosuflante, cutie automata, jocuri mici pentru ulei subtire si pornire usoara la frig ???? Rablele astea de afara le aveau pe toate, cand voi mergeati cu dacia pe carburatie.

Dacia era cea mai mare rabla din lume, tehnologie veche de 60 ani. Si zici de masinile straine ca erau rable ?

 

 

O fi fost nu zic "cea mai mare rabla din lume" dar in calitate de posesor a doua dacii foarte vechi (una din ele fiind cea din familie, cu care m-am nascut,am crescut si cu care azi merg uneori la lucru) si un Aro 10 eu zic ca sunt cele mai bune masini. Cand aud pe cate unii cat ii costa piesele de schimb la masiniile din ziua de azi mi se face parul maciuca.Cu banii pe care ii dai pe o pompa de combustibil sau mai stiu eu ce nimic de la o masina din zilele de astazi imi umplu sopronu de piese ori noi ori de la dezmebrari si nu mai am nici o grija. Pe cand...daca dacia avea sero directie ( total inutila la greutatea ei daca caseta de directie este intretinuta si gresata la timp) si alte porcarii cedau rand pe rand pana acum si ca orice lucru complicat erau si costisitoare. Asa ma pot baza pe dacii la orice,chiar si acum iarna,in conditii grele am facut 400 de km cu o dacie din '82.

Industria auto a cam luat-o razna.Totul e facut sa iti ia ochii,niste forme din ce in ce mai aiurite,parca ar fi OZN-uri;facute sa tina un anumit numar de km si sa apelezi la ei pentru tot felul de sofisticarii (daciile mele nu au vazut service-ul de ani si sunt ok dpdv tehnic) ii inteleg pe cei care asa s-au obisnuit ca asa e valul acum dar eu nu am de ce ma plange in conditiile in care am respectat ca la carte toate procedurile de intretinere si chiar schimb consumabilele inainte de termen.

Masina e masina si trebuie folosita cand ai de mers cu ea,nu sa devina "garsoniera". De la atata comfort dus la extrem adorm unii la volan sau se cred invincibili la bordul unor plasticuri umflate.Pacat ca nu se mai fabrica masini normale cu o forma normala si decenta pentru oameni normali. Cred ca daca (prin aburd presupunem) Dacia 1310 Li s-ar mai fabrica si astazi,intr-o serie mai mica acolo ar exista permanent clienti pentru ea.

 

Nu inteleg pentru ce atatia cai putere aiurea pe o masina ca doar nu tragi cu ea la jug iar viteza la ce iti trebuie daca limitele maxime la noi sunt cele care sunt?De aici si "mirajul" asta pe care l-a capatat domeniul auto in zilele noastre iar exagerarile duc dupa cum se vede la pierderi masive de vieti omenesti. Chiar luna trecuta,intr-o zona cu restrictie de 70/h m-a depsit un BMW care a trecut glont pe langa mine si a depsit dintr-o data si alte doua masini din fata mea. Rezultatul,dupa vreo 4-5 km l-am gasit rasturnat.

Editat de Motreanu Sorin
Link spre comentariu

 

 

Mai bine iti iei un cal si o caruta si o sa te coste si mai ieftin intretinerea, nu mai pica nimic, nu mai trebuie piese de schimb. Asta e logica ta. Da-le dracu de dotari si imbunatatiri, daca merge e bun, si caruta la fel si chiar mai ieftin, nici nu mai bagi benzina. Ce atata viteza si putere.

Link spre comentariu

M-am spart de ras! Bine Rata! Eu cand am plecat de acasa pana la Bucuresti am facut 4-5 ore cu acceleratul. De la Frankfurt la Bremen, 45 de minute. Cam aceiasi distanta.

Editat de Vizitator
Link spre comentariu

 

Mai bine iti iei un cal si o caruta si o sa te coste si mai ieftin intretinerea, nu mai pica nimic, nu mai trebuie piese de schimb. Asta e logica ta. Da-le dracu de dotari si imbunatatiri, daca merge e bun, si caruta la fel si chiar mai ieftin, nici nu mai bagi benzina. Ce atata viteza si putere.

 

Sa nu exageram totusi,vorbeam de masini nu de alte atelaje.Asta e darul unora de a duce in derizoriu orice.Pe scurt orice lucru complicat naste cheltuieli si cine isi permite nu are decat sa faca ce doreste. Eu prefer sa circul cu ce am si cu ce imi place si sunt foarte multumit pana acum...iar in loc sa dau banii pe reparatii la computere de bord si si alte device-uri prefer sa ii pun deoparte. Chiar vedeam mai deunazi in parcare unul care tot butona telecomanda aia ca nu-i mergea inchiderea centralizata. Am mai vazut si Logan tras pe dreapta la care singurul lucru pe care putea sa il faca tipul era sa stea cu telefonul ala lat in mana si sa astepte platforma. Eu daca am problmeme cu dacia o pot repara si pe intuneric deci pt mine ok si pentru altii care stiu cat de cat cu ce se manca un motor elementar si usor de intretinut. Cui nu-i place sa-si cumpere ceea ce doreste dar nici nu se cade sa aruncam anatema asa pe ceva in care multi si-au bagat picioarele cu anii si apoi dau vina ca au fost proaste.

Editat de Motreanu Sorin
Link spre comentariu

Am avut si dacie si mai multe masini straine. La dacie am reparat continuu, deja mi s-a format o fobie cu care am ramas si in ziua de azi in care mi-e frica sa opresc motorul ca nu mai porneste. M-am saturat de curatat bujii, de suflat in jigloare si invartit de delcou sau legat burduful de aer cu izoler band.

La masinile straine nu ai nici un fel de probleme, te urci in ele si pornesc la cheie. Da, odata si odata apare o problema, dar nu zilnic, nu lunar, nici macar nu anual, ci ocazional, foarte foarte rar. O rezolvi zi apoi mergi linistit si te bazezi pe ea.

 

Cand umblam cu dacia mereu miroseam a benzina si aveam mainile murdare.

Cu masinile straine sunt curat, nici nu ridic capota cu lunile. Vad tot ce trebuie direct in bord.

Link spre comentariu

Nu stiu ce dacie ati avut dar nu am avut probleme atat de des cum ziceti.Mai o membrana de benzina sparta,mai un etrier fata blocat dar repet..rar s-a intamplat.O data pe luna o verificam/verific atent si daca e totul reglat nu se infunda nici jiclerele (daca ai filtre bune,schimbate la timp), nu a trebuit sa pun nimic la burduful de aer (sunt cele originale pe masini si acum) iar bujiile..daca este carburatorul curatat la intervalul specificat,amestecul corect reglat si bujia cu cifra termica corespunzatorare motorului....nu trebuie curatate decat rar.Asta daca nu ai motorul dus.Multi si-au terminat motoarele datorita uleiului de proasta calitate,porniri accelerate la rece,scoaterea termostatului si multe altele dupa pe principiul repar doar cnad se strica.

Pe Dacia din '73 (motor ro cu subansamble frantuzesti) am 200.000 km cu setul motor original si trage excelent si acum iar cu cea din '82 am 100.000 si desi ultima este 100% romaneasca nu consuma gram de ulei.Secretul: ulei de calitate,schimbat la timp si porniri cu rabdare mai ales pe timp rece.

Link spre comentariu

Eu până acu oarece ani în urmă, mai mult de o decadă m-am fâţăit într-un Trabant, eram mai tânăr şi-mi şi plăcea...

Avea geamuri fumurii, turelă, ambreiaj automat...

L-am adus din Polonia, de pe graniţa cu nemţii, m-a costat mai mult, da' na, era ca nou şi avea

îmbunătăţirile sus pomenite, puţin rulat, vreo 5k km.

Cel mai tare mă enerva că mă mânjeam cu ulei când făceam amestecul, dar aveam cârpă la mine mereu...

Motorul şi toate reparaţiile, întreţinerea, o făceam eu şi nu-s mecanic de meserie.

 

Dacă e nevoie pot detalia cum se reglează corect carburatorul şi aprinderea, aici sau pe secţiunea de mecanică auto.

 

:84

 

Link spre comentariu

Da-o dracu de viteza...viteza ucide. Cetateanu care spune ca a mers cu 300km/h, ar trebui sa se gandeasca la familie, ca vor plange dupa el... ca ulcioru nu merge de multe ori la apa. La viteza aia nu mai ramane din om nici macar pentru donare organe...Nu doresc asta la nimeni.

.......................

Domnul maistru incearca sa va transmita un mesaj in toate subiectele care le deschide aici:

Industria romaneasca este distrusa intentionat prin acte semnate la nivel inalt, de catre cozile de topor, care ii numim conducatori.

In aceste fabrici nu s-a mai investit nimic de 30 de ani, normal ca acum standardele sunt depasite in comparatie cu vesticii. Normal ca trenul acolo merge repede, pentru ca aia au schimbat sinele si trenurile, la noi se merge cu aceleasi garnituri de acum 30-40 de ani pe sinele de acum 60 de ani. Pentru vremea lor au fost bune, ca atunci in toata Europa se mergea mai incet cu trenul , nu ca acum...

Astia care ne-au condus de la revolutie incoa, n-au fost partioti, sunt niste nenorociti, care se gandesc la binele lor si al acolitilor.

Nu spun ca Ceasescu a fost un bun conducator, avea si el destule metehne, dar a fost PATRIOT.

El s-a mandrit ca e roman si a inchis usa in nas corporatistilor care au incercat sa colonizeze tara. Nici asa nu e bine, dar daca vine o firma straina aici sa faca fabrica, o lasi...dar nu sa dam izmenele jos si in fata guvernelor occidentale si sa luam pozitia de capra. Aia o sa ne calareasca, pentru ca asta stiu sa faca.

Ne-au distrus cu acte in regula (prin interpusii conducatori romani) silozurile de grane, serele, porcinele, abatoarele, armata, combinatele, etc. Acum se inchid si ultimele fabrici, dupa ce nu s-a investit nimic in ele, (s-a taiat orice urma de finantare) normal ca nu sunt rentabile.Banii care trebuia sa-i investeasca in aceste fabrici i-au chetuit pe curve si in cazinuori straine, alesii nostrii, in loc sa investeasca. Dupa aia o sa cumparam de la straini vagoane frumoase, dar pe banii dati tot de ei pe datorie, ca noi n-avem bani. Datoria e ca raia, ei vor profita de faptul ca suntem datori si ne vor strange cu usa de cate ori vor.

O sa vina ala cu gaura in panfof si o sa faca legea pe aici. Asta e taram romanesc, dar acum este ocupat strategic de straini, fara sa mai vina pana aici.

Asta e noua forma de sclavie guverne+banci falimenteaza o tara, apoi ii da bani cu imprumut. Desi avem impreisa ca suntem liberi, suntem sclavi (ca natie, nu ca individ). Individul devine sclavul bancii, cand face un imprumut pentru el.

..........

Si tot vorbiti de Dacia aia veche, dar de Logan nu spuneti nimic, ca se vand afara ca painea calda. Daca nu era implicat si Renault in afacere, se inchidea de mult si fabrica Dacia. Se alegea praful si de aia, daca era roamnesca 100% , aveau astia de la conducere grija s-o falimenteze. Abia si-au facut mana.

Dar francezii nu sunt prosti ca romanii, ei tin fabrica si uite ca acolo se produce...

Totul va fi demascat cand un conducator PATRIOT va ajunge la conducere tarii. Nu vreau comunism sau dictatura, doar un conducator care sa tina la tara si cetatenii ei, dar nici prea mult ca ne sufoca...

Atunci va fi facut public jaful, astia de acum sunt ca fratii, indiferent de partid. "orb la orb nu-si scoate ochii"

Editat de marius75
Link spre comentariu

Pe Dacia din '73 (motor ro cu subansamble frantuzesti) am 200.000 km cu setul motor original si trage excelent si acum iar cu cea din '82 am 100.000 si desi ultima este 100% romaneasca nu consuma gram de ulei.Secretul: ulei de calitate,schimbat la timp si porniri cu rabdare mai ales pe timp rece.

Daca lauzi dacia romaneasca de ce vorbesti de una cu piese frantuzesti ?

Si legat de km, scuza-ma, dar eu am facut si 50.000km pe an cativa ani cand faceam naveta. Daca tu imi zici ca ai facut in 34ani 100.000km, aia numesti tu mers cu masina ? 3000km/an ???

 

 

Industria romaneasca duduie, nu mai aberati aiurea aici. Da, trenurile si tot ce a ramas de la comunisti e rugina si nimic mai mult, vechi, prost, cum a fost mereu.

Dar intre timp noi avem productie de 20 ori mai mare, si producem lucruri de calitate intr-o gramada de domenii. Tot ce inseamna industrie noua si necomunista merge perfect si exportam foarte mult. De aia si traim bine.

Editat de dany_cta
Link spre comentariu

Foarte bine punctat marius75.Ideea este ca tara asta a ajuns dintr-o extrema in alta. Din pacate suntem o tara mica si trebuie vrand-nevrand sa ne supunem jocurilor celor car exercita influenta politica si economica asupra noastra dar nici situatia in care s-a ajuns acum nu este deloc normala. Si eu as dori sa mai existe capital romanesc macar cat sa ne asigure o supravietuire normala in tara asta astfel incat sa avem un minim de demnitate.Pe zi ce trece e tot mai evident ce scrie mai sus marius75.

Departe de a fi nostalgic ( ca ceea ce a trecut, trecut va rmane asta este...) regret ca nu s-au continuat lucrurile bune din acele vremuri ca pe cele rele le stim cu totii si nu merita sa ne contrazicem intrucat nimic nu este perfect dar,am distrus o mostenire care ne putea aduce ceva bun.In fine.

 

Am mai observat ceva...de cate ori intarzie un tren,se surpa o ulita sau pica curentul toti oamenii la care li se ia interviu spun "Ce vreti,traim in Romania" >Ia uitati-va ce bine prinde replica acelui persoanj tv care a inradacinat-o atat de bine in constiinta romanilor. Se cauta din pacate sa ni se serveasca multe motive ca sa nu mai fim mandrii ca apartinem acestui neam romanesc si sa plecam capul in jos.Nu mi se pare ok.

Editat de Motreanu Sorin
Link spre comentariu

Asa cum cuiul se uita la cine-l bate si daca nu-i place ce vede se indoaie,asa si dacia se uita la cine o conduce...nu pot face comparatie nici macar cu actualul logan,dar daca e sa discutam pe bune,eu reparam(revizuiam)la dacie odata la doi ani(inainte si in timpul ITP),cand ii dadeam tot ce trebuie,in rest,apa,paie si bataie.Sunt printre fostii posesori de dacie care nu se pot plange ca a ramas macar odata in drum,sau a fost nevoit sa-si murdareasca mainile la drum.Multi aveau in trusa de reparatii doar patent,ciocan si multa sarma.E normal cu asemenea ''mecanici'' nici masina sa nu vrea sa mearga.

Nu pun la indoiala confortul si tinuta de drum al celor din zilele noastre,dar daca e sa comparam timpii de condus,la o etapa de 250km pe care o faceam frecvent,timpii variaza intre 2.30 min si 2.50 min,indiferent cu ce masina merg.Ca sa fiu cinstit,eram mai obosit cand mergeam cu dacia,dar asa cum este in orice domeniu,confortul(luxul) se plateste.

Link spre comentariu
Vizitator
Acest subiect este acum închis pentru alte răspunsuri.



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări