mac01 Postat Ianuarie 4, 2017 Partajează Postat Ianuarie 4, 2017 (editat) Patrol 2,8l D aprox 14l/100Km. Am un prieten care are un Patrol 3.0Di automata...tot cam asa consuma cand a cumparat-o. Dupa ce i-a pus kit de inaltare si 33-uri, a sarit consumul la 18%. Cel putin asa mi-a zis el. Ma bate si pe mine gandul la un Patrol de vreo doi-trei ani incoace....dar mi se pare cam nesimtit impozitul la 3000cmc... Editat Ianuarie 4, 2017 de mac01 Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Ianuarie 4, 2017 Partajează Postat Ianuarie 4, 2017 3.0 Di este mai economic decit 2.8l care e motor 6 in linie. Automata insa ridica consumul un pic. Al meu ( in fapt al baiatului) este versiunea scurta,e inmatriculat in Germania si`l tine aici pentru noi. Daca iei 3.0 cauta sa fie dupa 2005, sau cel cu injectie common rail, primele motoare au avut probleme,dupa 2005 sint OK. Consumul sare la gume de 33" multisor. Masina este foarte fain de condus , inclusiv in oras asta scurt, problema la 2.8 este ca nu e vioi si motorul este extrem de pretentios spre deosebire de cel de 2.7 de Terrano care era ca de tractor de rezistent si nepretentios insa la fel suna si vibra. Grig Link spre comentariu
dorian 70 Postat Ianuarie 5, 2017 Partajează Postat Ianuarie 5, 2017 Eu cel mai mic consum l-am scos de aprox 2,5 litri la 100 de km parcurşi, nu era ca vehiculul lui Iustin Capră care, parcă, lua undeva pe la 1 litru, era consum la traseu mixt, dar numai pentru vară, deoarece era o motocicletă Minsk de 125 cmc, căreia i-am gâtuit alimentarea, adică i-am băgat o liţă într-un jiglor din carburator. Ulterior, când am devenit posesor de Trabi, consumul s-a dublat, ba chiar şi ceva peste dublu, da' na, putea să şi plouă, ningă, nu mai era ca, cu moto... Am umblat vreo 2 ani cu gazolină, numai că am omorât setul motor, n-am mai putut scoate pistoanele din cilindri, barosul le-a rezolvat. Cât am circulat cu gazolină, n-am umblat la reglaje, aveam aprinderea electronică, Dacă interesează pe cineva pot scrie chiar aici cum se fac reglajele la carburator şi la platoul de jos, de la senzorul magnetic. Link spre comentariu
franzm Postat Ianuarie 5, 2017 Partajează Postat Ianuarie 5, 2017 (editat) Reductia cutiei de viteze nu ai cum s-o fentezi Nu-i vorba de fentat cutia de viteze ci de faptul ca unele motoare le controlezi prin calitatea amestecului, nu prin cantitate. Asa ca la Diesel, la sarcina mica, arderea are loc cu exces de aer. La benzinare, unde e nevoie de un amestec apropiat de cel stoechiometric (adica sunt controlate prin cantitatea amestecului), ori se reduce cantitatea de aer aspirat (cilindree/distributie variabila, ciclu Miller sau Atkinson), ori se reduce cantitatea de oxigen prin tehnica EGR (mai ales la motoarele cu amestec neomogen - GDI, FSI si mai nou si la Diesel, dar acolo serveste în special la reducerea oxizilor de azot). Editat Ianuarie 5, 2017 de franzm Link spre comentariu
Depanatoru Postat Ianuarie 5, 2017 Partajează Postat Ianuarie 5, 2017 (editat) Ce zici e incontestabil , dar e valabil per ansamblu . In oras nu e sarcina mai mica pentru ca mergi incet , din pacate . Adica cum ziceam , motorul la 2000 de ture , tot atat consuma indiferent de reductie , nu "stie" ca masina merge tare sau incet . De aici si "axioma" ca totdeauna e mai economic sa mergi pentru o viteza data in cea mai mare treapta posibil ( reductie cat mai mica ) si turatie mai mica a motorului . Daca ar fi invers sau nu ar conta ar fi aberant ... De fapt se poate testa daca cineva are dubii ( cu injuraturile de rigoare de la ceilalti automobilisti ) mergand la drum intins incet folosind numai trapta a 3-a la 2000 de ture sa zicem si si comparind cu mersul normal . Editat Ianuarie 5, 2017 de Depanatoru Link spre comentariu
Sharky Postat Ianuarie 5, 2017 Partajează Postat Ianuarie 5, 2017 In oras e sarcina mica, ajunge sa faci un log pe motor si vei vedea. Ai o scurta acceleratie pana la 50 la ora, deci maxim v3 dupa care ii dai v4 si o lalai pana la urmatorul stop. Motorul stie cat de repede merge masina pt ca una e sa fii la 2mii si sa accelerezi la 3mii in v1 si alta e sa faci asta in v4. Cuplul necesar sa misti masina e cu totul altul. Cat timp mentii viteza, in special la o viteza mica, mai multa energie folosesti sa invarti motorul decat sa impingi masina. La modul simplificat diferenta de consum la aceeasi viteza dar diferite turatii se poate calcula determinand cat consuma in plus motorul ca sa se mentine pe sine turat in plus fata de treptele mai putin turate. Metoda de calcul: se etaloneaza cosumul la relati in L/h la diverse turatii, masina scoasa din viteza. Se observa diferenta de consum intre cele doua turatii de interes, sa zicem 1500in v4 vs 2000 in v3. Diferenta se transforma in L/100km impartind 100kmph la viteza de deplasare la care faceti masuratoarea. Practic atata va aduce in plus mersul mai turat in acelasi regim de sarcina. Puteti testa pe orice masina care afiseaza consumul instant si are cruise control mergand pe un drum plat. Evident, asta nu inseamna ca daca mergeti subturat gen 600-1000 ture treaba va fi valabila. Dar de pe la 1200-1500 in functie de motor, e valabila. Atentie, metoda merge pentru sarcini relativ normale, unde motorul nu lucreaza din greu. Link spre comentariu
dany_cta Postat Ianuarie 5, 2017 Partajează Postat Ianuarie 5, 2017 (editat) Adevarul e la mijloc cu in oras vs afara: Umple cada de apa, baga mana in ea si impinge-o cu 1metru pe secunda. Vezi cat de obositor este. Apoi fa acelasi experiment si impinge mana cu un sfert-jumatate din viteza. Brusc forta necesara s-a diminuat de cateva ori, nici nu se mai simte. In oras, masina nu se mai lupta asa mult cu "lichidul" pe care trebuie sa il dezlocuiasca ceea ce rezulta intr-un mers mai lejer pentru motor in schimb se lupta cu accelerarea si cu inertia. Vrei consum mic ? mentine viteza cat mai jos posibil astfel incat sa mergi usor cu ultima treapta de viteza (fara subturare extrema). La 70 la ora eu am scos consum sub 5.5% cu benzina 2.0 turbo, masurat intre pompe, rezervorul plin dar fara pasager. La 120-140 la ora consuma cam 8%+ aceeasi masina desi pare ca masina merge lejer, nu se simte. Deci consumul in general este dat de sofer. Logan MCV (daca tot vorbim de trenuri romanesti, macar sa fim ontopic) nou nout, pe mana femeii consuma 11-13%, pe mana mea 9-10% max, conform computer de bord, nu am facut teste, stiu ca computerul minte dar e tot ce am. Editat Ianuarie 5, 2017 de dany_cta Link spre comentariu
marius75 Postat Ianuarie 5, 2017 Partajează Postat Ianuarie 5, 2017 (editat) Nu minte computerul de bord la Dacia, am facut eu proba de la plin la plin. Diferenta insesizabila. Vara consuma 6,8 % si iarna 7,4 %, dar iarna tin motorul pornit pana se incalzeste si dupa aia plec la drum (motor 1.600cmc, mers omeneste, iar consumurile respective sunt numai pentru oras). In afara undeva la 5,6 -5,8 % fara prea multa tapla. Editat Ianuarie 5, 2017 de marius75 Link spre comentariu
Sharky Postat Ianuarie 5, 2017 Partajează Postat Ianuarie 5, 2017 Stai ca deja o dam in cealalta extrema. Nu poti compara mere cu pere. E ok cand vb de un regim constant, dar trebuie tinut cont ca e doar o parte din tot condusul. Daca o dam pe aerodinamica, deja bagam inca o variabila in ecuatie si o luam razna rau de tot. Ce zici cand ai de stat 1-2 minute la un stop? Sau sa pui frane tot din 300 in 300m. Afara odata ce ai luat 120, daca nu iti sare cineva in fata, lasi sa scada viteza singura. Daca e sa luam in calcul ciobanii care ii vad care dau talpa pana in ultimele sute de metri, apoi o frana, iau curba mult prea incet, apoi iar talpa. Dar nu are sens ca comparam mere cu pere ca o luam razna. Tot din aceleasi motive nu putem defini consumul urban ca standard. Pt ca si daca e vorba de acelasi oras, mergand la ore diferite/trasee diferite, poti scoate diferente chiar si de 50 procente, mergand acelasi sofer cu aceeasi masina! Era vorba la discutia de motor in diverse regimuri de lucru. Adica si daca stai la 120, sa vorbim de 2500 ture vs 2000 ture, de exemplu. Ce am remarcat la motoarele pe benzina e ca nu faci economie sub un anumit prag. Prag care la motoarele mari e cam sus. Apoi au o zona de consum doar un pic mai mare Dupa ce treci de aceasta zona, consumul devine cam mare. E.g. cu v6, fie de 2L cu vanos, sau 2.6 cu distributie simpla, nu pot scoate sub 8.5 si de merg legal si cuminte, trepte mici etc. Cu 1.6-le vechi de pe vectra in acel regim de condus coboram sub 6, recordul fiind 5, in serbia, mers legal 50/80, campie, drum drept. Mai amuzant a fost cand la o excursie din Cluj pe transalpina am scos cu 3L in plus fata de un hyundai i10! Desi eu aveam o persoana in plus in masina, bagajele. Eu caram bicicletele sus pe masina, i10-le in spate pe portbagaj. La 2.6 mentinut pe A1 cu cruise control la 160 media ajunsese la 10.x si nu dadea semne sa mai urce, desi pornisem de doar 20km. Probabil vectra ar fi fost tot pe acolo. Pe drumurile nationale, cu v medie intre 70-95 (cam astea sunt valorile uzuale), consumul e intre 8.5 si 9.5. Deci cu motoare mari si daca mergi incet, tot mult o sa consume, asa ca mai bine te simti bine cu ele, bineinteles cu gandul in primul rand la siguranta circulatiei, fara teribilisme. Nu am instant la masina din pacate. Am incercat in schimb un experiment. Inainte am urcat de 2 ori Feleacul, o data la 1800 ture si fix dupa la 2400 ture (valori exemplificative, nu mai tin minte exact). A doua oara a mancat ceva mai mult, dar nesemnificativ. Ceva de genul 14.1% vs 14.5%. Am resetat fix in aceleasi locuri, iar viteza de urcare a fost aceeasi, 65 la ora fixata pe cruise control. Nu puteam alege o viteza mai mare deoarece e o curba mai naravasa pentru care si 65kmph e cam mult. Asadar s-a mai demonstrat un lucru stiut, daca sarcina utila e suficient de mare, turatia motorului nu mai conteaza asa de mult. Link spre comentariu
Vizitator Postat Ianuarie 5, 2017 Partajează Postat Ianuarie 5, 2017 Motorul tot atat consuma la 2000 de ture , ori mergi cu a 5-a cu 70KM/h , ori prin oras in trafic cu reductia cutiei de viteza in a 2-a cu 30KM/h . Pana la alte chestii ceva mai subtile ( frane , aerodinamica , temperatura , etc ) , de aici rezulta o diferenta f mare ( spre dublu sau peste ) intre consum/km urban si extraurban si mitologia unora care habar nu au . Valabil mai ales pentru cei ce viseaza consumuri infime cu diesel in oras. Iata ca secretarii PCR se pricep la toate, de la lampi la motoare. Ideea geniala "Sa fie bine ca sa nu fie rau" => "sa consumam putin ca sa nu consumam mult" transcende mitologia celor care habar nu au despre masini dar se pricep la lampa lui Ilici si da roade in economia de piata capitalista si de dreapta. Vazind atata prostie si suficienta la gurusii lampilor (electronisti) acum imi explic de ce actionarile electrice erau piatra de moara a industriei constructoare de masini. Link spre comentariu
ex.escu Postat Ianuarie 5, 2017 Partajează Postat Ianuarie 5, 2017 Pentru cei interesati de chestiuni mai serioase,cu scuzele de rigoare,revista in care e prezentata protectia anticoroziva e M.K. nr.2/1984,pg.23,reluare din "Teknik for alla". Link spre comentariu
Vizitator mesterul strungar Postat Ianuarie 5, 2017 Partajează Postat Ianuarie 5, 2017 Discutia asta e despre Uzina de Vagoane Arad.Gara din Arad e cea mai mare gara din tara,cu cele mai multe macaze.Mai e putin si pune astia si CFR pe butuci. Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Ianuarie 5, 2017 Partajează Postat Ianuarie 5, 2017 In Romania este o singura gara, restul sint statii . Asta cel putin o sustin CFR-istii. Link spre comentariu
mac01 Postat Ianuarie 5, 2017 Partajează Postat Ianuarie 5, 2017 (editat) Nu minte computerul de bord la Dacia, am facut eu proba de la plin la plin. Diferenta insesizabila. Vara consuma 6,8 % si iarna 7,4 %, dar iarna tin motorul pornit pana se incalzeste si dupa aia plec la drum (motor 1.600cmc, mers omeneste, iar consumurile respective sunt numai pentru oras). In afara undeva la 5,6 -5,8 % fara prea multa tapla. Daca loganul benzinar consuma atat de putin nu mai vedeai montat gaz pe masinile taximetristilor. Motorul de 1,6 este montat si pe Nissan, il cunosc destul de bine....este gurmand rau. Nici 1,5 dci-ul nu consuma atat de putin in oras. Faceti verilicarea plin la plin. Umpleti rezervorul ochi, mergeti cu masina 100km prin oras la ora de varf si alimentati din nou pana la plin. N-o sa va mai iasa media 6,8%! Nu va luati niciodata dupa CB. Editat Ianuarie 5, 2017 de mac01 Link spre comentariu
alex.cselenyi Postat Ianuarie 5, 2017 Partajează Postat Ianuarie 5, 2017 Ia spune,maistore,si gara din Arad tot ceasca a facut-o? Link spre comentariu
Postări Recomandate