Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Vagoane Arad


Vizitator maistrul

Postări Recomandate

Voi v-ati uitat la locatia lui franzm? Cu google map puteti vedea si cam pe unde e asta. Poate pe unde merge el nu e nebunia din Bucuresti/Timisoara/peundemaimergetivoi. Poate nu sta prea mult la stopuri, nu are nevoie sa accelereze/franeze prea des, poate are timp sa incalzeasca motorul...

Sunt atat de multi "daca", incat mi se pare aiurea ca cineva sa zica "eu n-am cum, deci n-ai nici tu cum".

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 236
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Motorul tot atat consuma la 2000 de ture , ori mergi cu a 5-a cu 70KM/h , ori prin oras in trafic cu reductia cutiei de viteza in a 2-a cu 30KM/h . Pana la alte chestii ceva mai subtile ( frane , aerodinamica , temperatura , etc ) , de aici rezulta o diferenta f mare ( spre dublu sau peste ) intre consum/km urban si extraurban si mitologia unora care habar nu au . Valabil mai ales pentru cei ce viseaza consumuri infime cu diesel in oras.

Depinde de felul motorului (Diesel, benzinar cu amestec neomogen, cilindree/admisie variabila, etc.).

Recunosc ca nu prea am habar. Lucrez doar ocazional în domeniu si n-am apucat sa le aflu pe toate.

Ca tot veni vorba de aerodinamica: Oare cât o fi diferenta dintre rezistenta aerului la 70km/h fata de 30km/h? Chiar nu se reflecta acest lucru în consum? Eu am masurat aceasta diferenta. Prin intermediul cuplului la roti.

Link spre comentariu

Depinde de felul motorului (Diesel, benzinar cu amestec neomogen, cilindree/admisie variabila, etc.).

Recunosc ca nu prea am habar. Lucrez doar ocazional în domeniu si n-am apucat sa le aflu pe toate.

Ca tot veni vorba de aerodinamica: Oare cât o fi diferenta dintre rezistenta aerului la 70km/h fata de 30km/h? Chiar nu se reflecta acest lucru în consum? Eu am masurat aceasta diferenta. Prin intermediul cuplului la roti.

Reductia cutiei de viteze nu ai cum s-o fentezi .

La drum intins conteaza rezistenta aerului , dar in oras franezi mult mai des , sunt semafoare , ceea ce inseamna ca pierzi f multa energie degeaba .

Editat de Depanatoru
Link spre comentariu

Dacia 1300 am avut eu la firma. Nu consuma niciodata sub 8% afara si 13-15% in oras. Se completau foi de parcurs si alimentari. Se vedea clar consumul.

Dupa ea am primit un astra caravan 1.7 diesel care lua vreo 6% afara si 9-10 in oras.

Asta e consum caracteristic motorului de 1,6 echipat cu carburator dublu corp...a fost preponderent pe utilitare.Au un alt regim de exploatare decat autoturismele de familie.Masinile de firma nici daca consuma putin nu vor avea consum declarat mic pt ca diferenta e folositoare.

Link spre comentariu

Asta e consum caracteristic motorului de 1,6 echipat cu carburator dublu corp...a fost preponderent pe utilitare.Au un alt regim de exploatare decat autoturismele de familie.Masinile de firma nici daca consuma putin nu vor avea consum declarat mic pt ca diferenta e folositoare.

Tu chiar crezi ca sta cineva sa foloseasca "diferenta" la consum la o masina mica, bravo, scoti juma de litru, merita sa te murdaresti pe maini si sa risti job-ul ?

Raspunsul corect este altul: cand este pe firma masina merge normal, nu se mai merge la consum ca atunci cand mergi pe propria benzina.

Link spre comentariu
scoti juma de litru, merita sa te murdaresti pe maini si sa risti job-ul

 

Am avut soferi care fentau cu un plin pe luna...e o diferenta fata de juma de litru de care vorbesti tu,doar de dragul de a contrazice.

Daca ai 10 soferi din astia si te fenteaza fiecare cu cate un plin pe luna,cred ca tu iti vei pierde jobul.

Link spre comentariu

E problema ta,nu vad de ce te inflamezi pt ca nu te-a facut nimeni hot,am zis ca am avut experiente de genul asta cu diversi oameni,n-am facut nici o referire sau aluzie in discutia de fata.Ai adus in discutie consumul unui motor exploatat in regim de firma intr-o discutie in care era vorba de consumul masinilor exploatate in regim particular,de familie.La firma cand aveam dubii,luam eu masina pt o zi si reproduceam traseul.Dupa ce eram convins ca diferentele nu erau exagerat de mari,confirmam foile de parcurs si deconturile de combustibil.Multe cazuri nu implicau furtul de combustibil ci dereglarea alimentarii,si soferul nu-si batea capul atata vreme cat masina mergea,chiar daca avea consum exagerat.Nu se murdareau pe maini nici pt asa ceva,aveam contract cu un service,si aveam prioritate la depanare.Dar mentalitatea ca nu e a mea,nu platesc eu,parca e cunoscuta...

Link spre comentariu
Vizitator
Acest subiect este acum închis pentru alte răspunsuri.



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări