Ion_Bumbu Postat Ianuarie 3, 2017 Partajează Postat Ianuarie 3, 2017 Are maistrul ala treaba cu strungul cit baba cu mitraliera. Link spre comentariu
Vizitator Postat Ianuarie 4, 2017 Partajează Postat Ianuarie 4, 2017 maistrul strungar Joined on Yesterday, 21:49 PM Membri · 0 posts Hmmmm...........foarte interesant. O chestie interesanta........... 3 user(s) are reading this topic 2 members, 0 guests, 1 anonymous users [*]alex.cselenyi, maistrul strungar Si scrisesem aseara ca revine de pe alt cont dar nu am mai dat sa postez ca ma saturasem de subiect.Nu mai plange Jane, Plansul e de forma, Jana nu e moarta, Jana se transforma. Link spre comentariu
Spitfire Postat Ianuarie 4, 2017 Partajează Postat Ianuarie 4, 2017 (editat) Dacia e un oarecare model de Renault care ni l-au vandut fiind depasit . Asta pentru excitatii care o privesc ca o comoara nationala . Tot exportul a fost pe baze ideologice si pret mic ( piese slabe romanesti ) , plus munca de sclavi a unora . Asa cum chinezul munceste pe un blid de orez , si romanasul se amagea ca o duce bine fiindca primea un apartament ieftin , dar inafara de mancare ( si aia disparuta in ultimii ani ) si haine stas nu putea cumpara nimic din ce are un om din occident . Nu e deloc bine sa va dati cu parerea despre ce nu aveti habar, fara suparare! Nimeriti pe camp minat, ca aici...Consultati colectia revistei "Moda" anii 1964-1990 si veti constata ca sunt prezentate creatii vestimentare ale designerilor autohtoni, cel putin la acelasi nivel cu cele ale designerilor italieni, francezi, englezi, ba nu de putine ori superioare! Croiala de bun gust, calitate, rafinament si stil incomparabil superior multor creatii din tarile vestice, dovada numarul mare de premii si contracte incheiate, domnu` Depanatoru` dar fara suparare, habar nu aveti ca practic toti diplomatii de pe glob au purtat cel putin trei decenii costume marca "Addams", brand al firmei "Secuiana", nicidecum "Armani" sau "Louis Vuitton"...va dati seama in cel hal va faceti de ras vorbind de "haine stas"(?!), pai, stas, nestas, dar alea erau costume dorite si purtate de medici, directori, ministrii si ambasadori! Singurul loc de pe glob unde se fabricau stofe cu brandul Teflon, cumparat de la DuPont DeNemours(tesaturi teflonate) era RSR, tot la "Secuiana" Camasile barbatesti "Zefir" au castigat zeci de premii internationale, Intreprinderea de Confectii Braila a fost declarata in 1982 fabrica-model- locul 1 pe glob(!)- de catre General Clothing Manchester ,etc, etc... Inteleg ca aveti o ura patologica impotriva socialismului, dar zau asa, designerii din RSR n-au nici o vina ca erau prea... valorosi in perioada aia istorica! Editat Ianuarie 4, 2017 de Spitfire Link spre comentariu
Motreanu Sorin Postat Ianuarie 4, 2017 Partajează Postat Ianuarie 4, 2017 (editat) Dacia e un oarecare model de Renault care ni l-au vandut fiind depasit . Asta pentru excitatii care o privesc ca o comoara nationala . Tot exportul a fost pe baze ideologice si pret mic ( piese slabe romanesti ) , plus munca de sclavi a unora . Poate va refereati la Dacia 1100 care s-a produs cativa ani datorita faptului ca ceea ce avea sa se numeasca la noi Dacia 1300 era inca in faza de teste sub numele Renault 12 iar productia lui in Franta trebuia sa inceapa dupa jumatatea lui '68. Asadar cativa ani s-a asamblat la Pitesti modleul Renault 8 rebotezat dacia 1100 dar numai asamblat la noi (poate la acesta va refereati cand ati spus ca e depasit) pana cand s-a putut intra in linie dreapta,incepand cu '69 cu Dacia 1300 (Renault 12).Masina a fost prezentată la saloane auto de la Bucureşti şi Paris. Renault 12 a plecat de la ideea unei versiuni mai economice derivate din Renault 12.Renault 12 este maşina franţuzească cu cele mai multe exemplare fabricate în străinătate: -Franta,Romania,Spania,Portugalia,Irlanda,Turcia -Argentina,Australia,Canada,Africa de Sud,Maroc Si Romania a exportat in Europa,Asia si America autoturisme sub marca Dacia. Iata un video recent: Editat Ianuarie 4, 2017 de Motreanu Sorin Link spre comentariu
franzm Postat Ianuarie 4, 2017 Partajează Postat Ianuarie 4, 2017 (editat) Renault 12 a plecat de la ideea unei versiuni mai economice derivate din Renault 12. Pusca-i pusca care pusca. Poate derivata din R16. Editat Ianuarie 4, 2017 de franzm Link spre comentariu
Depanatoru Postat Ianuarie 4, 2017 Partajează Postat Ianuarie 4, 2017 (editat) Daca era ceva calumea ar fi produs-o Renault , nu ne-o vindea noua ... e penibil numai sa te gandesti altfel . Motivele pentru care a fost exportata , dupa cum spuneam , sunt ideologice - comunismul era in floare , era mai ieftina facuta cu piese romanesti mult inferioare Renault , plus munca sclavilor care se credeau liberi in "epoca de aur" . Un fel de "dumping" comunist . Ca si cum s-ar lua un model de Mercedes depasit , din zecile de modele , si s-ar produce din nou ieftin ... nu e imposibil pentru cineva cu mintea sucita. Rezultatul sa te p....i contra vantului va fi esecul in cele din urma . Editat Ianuarie 4, 2017 de Depanatoru Link spre comentariu
doru3160 Postat Ianuarie 4, 2017 Partajează Postat Ianuarie 4, 2017 Asta pentru excitatii care o privesc ca o comoara nationala Ma intreb pe tine te-a excitat macar odata ceva?Impotenta de care dai dovada e ereditara,sau dobandita?Nu ca ar avea o mare importanta pt noi,era doar o curiozitate. A nega de dragul negatiei si micile parti bune pe care le-am avut in vechiul regim...ei asta da calitate. Am mai spus si o repet,nu trebuie cantate osanale vechiului regim,dar un minim de obiectivitate ar fi fost mai mult decat decent daca fiecare ar putea da dovada...se pare ca nu toti sunt in stare. App-tu ce faceai pe vremea sclaviei comuniste? Link spre comentariu
Vizitator Postat Ianuarie 4, 2017 Partajează Postat Ianuarie 4, 2017 Era secretar PCR si dupa revolutie si-a negat din soft niste biti (putini) Link spre comentariu
marius75 Postat Ianuarie 4, 2017 Partajează Postat Ianuarie 4, 2017 (editat) N-am nici o nevoie...dar cat am lucrat la fabrica de containere navale, la noi in sectie n-am auzit niciodata "maistrule" sau "maistore". Indiferent cine venea, ca era directorul, ca era inginerul, se adresau cu "Domnule Maistru"...Chiar daca el nu era in sectie, astia tot asa vorbeau, intrebau muncitorii "Unde este Domnul Maistru"? Si in alte intreprinderi era la fel. Asta se intampla dupa revolutie, deci maistrii au fost respectati si dupa ''89. Pe masura ce s-au desfiintat intreprinderile mari, a disparut si respectul fata de superiorul din sectii. Daca te luai cu maistrul, a doua zi iti cautai de lucru. Acum umbla astia cu turul pantalonilor la genunchi sau cu pantalonii sfasiati de zici ca i-a mancat cainii. Ce sa respecte astia? ................. Vad ca toata lumea vorbeste de vagoane, dar de muncitorii de acolo, nu vorbeste nimeni. Au ramas fara servici in mijlocul iernii, au si ei copii, familie. Fabrica asta trebuia modernizata, la fel cum a fost modernizata Dacia. Ce vedem aici, e subminarea economiei nationale, in China pentru asa ceva exista pedeapsa cu moartea. O sa vedeti voi cum vine un strain din asta, despre care tot aveti cuvinte de lauda, si cumpara fabrica asta la pret de fier vechi, apoi o redeschide, ca fabrica are potential, mana de lucru e ieftina in tara... Asta a fost premeditata cu sprijinul autoritatilor romane. Faza intai, stoparea investitiilor, faza doua, fabrica e declarata nerentabila, se inchide, faza a treia, se face licitatie (dar cumparatorul se stie deja), se vinde la pret mic, cu promisiunea investitorului ca va redeschide fabrica ( in schimbul unor subventii) , faza a patra, ala isi deschide fabrica cumparata la un pret de kk, are si subventii, angajeaza oamenii la loc. Toata lumea e fericita...dar astea e furt din economia nationala. Situatia asta s-a repetat cu toate fabricile importante, iar acest proces de subminare se intinde pe parcursul mai multor ani, ca lumea sa nu faca o legatura directa. Fabricile astea s-au facut pe timpul lui Ceausescu, de catre muncitorii de atunci. De asta Domnul Maistru s-a suparat, ca vede ca tot ce s-a construit inainte, e vindut la straini pe pret mic. Daca le-ar vinde la pretul lor adevarat, nu s-ar supara nimeni.... Editat Ianuarie 4, 2017 de marius75 Link spre comentariu
franzm Postat Ianuarie 4, 2017 Partajează Postat Ianuarie 4, 2017 R12 a fost din start proiectata ca model robust, "de export", pentru drumuri nemodernizate. Abia mai târziu s-a nascut ideea de a o plasa ca înlocuitor (urmas) al lui R16. Dupa italieni (Polonia: FSO, FSM, URSS: ВАЗ), si francezii au dorit sa câstige din comertul cu lagarul comunist. Asa s-a ajuns la fabricarea de automobile sub licenta Renault în România si Bulgaria. Link spre comentariu
Motreanu Sorin Postat Ianuarie 4, 2017 Partajează Postat Ianuarie 4, 2017 (editat) Pusca-i pusca care pusca. Poate derivata din R16. Scuze de gresala. Desigur,la Reanult 16 m-am referit Daca era ceva calumea ar fi produs-o Renault , nu ne-o vindea noua ... e penibil numai sa te gandesti altfel . Motivele pentru care a fost exportata , dupa cum spuneam , sunt ideologice - comunismul era in floare , era mai ieftina facuta cu piese romanesti mult inferioare Renault Spuneam anterior ca s-a produs bine mersi si in Franta in aceeasi perioada cu fabricatia de la noi.Renault 8 ( care intradevar era depasita) a fost o solutie de tranzitie dar fabrica a fost infiintata inca de la inceput pt modelul 1300.Francezii au dorit o masina simpla care sa poata fi produsa in cat mai multe locuri (de altfel precizate si mai sus..a fost o masina internationala). Exporturile sub nume propriu Dacia nu sunt chiar pe motive ideologice. In calitate de posesor si om care a avut numeroase rude,prieteni,cunostinte care au detinut Dacii cu motorizare romaneasca (100% romanesti dupa dupa '77 cand a incetat contractul de licenta cu Reanult) ca Dacia 1300 cu piese romanesti era la fel de buna ca si cele cu piese franceze cel putin pana in '83.Mai departe nu cunosc exact dar din cate stiu calitatea a scazut drastic cum de altfel s-a intamplat cu toate produsele autohtone in "deceniul intunecat" al perioadei socialiste. Dar pana in '83 motoarele si tot ce tinea de mecanica erau perfect competitive cu Renaultul. Tabla romaneasca adoptata ulterior a fost ceva mai proasta dar dpdv mecanic pana prin '83-'84 au fost OK. Later edit: Putini stiu de unde vine numele de Dacia Duster adoptat si in prezent pt SUV-urile facute la Pitesti de catre francezi. De fapt ,Dacia Duster era denumirea de export pentru Aro 10 in Mare Britanie. Editat Ianuarie 4, 2017 de Motreanu Sorin Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Ianuarie 4, 2017 Partajează Postat Ianuarie 4, 2017 Singura asemanare inre R12 si R16 este conceptul de masina cu tractiune fata. In rest sint 2 masini total diferite. Ridicati capota la R16 si va intimpina cutia de viteze prima, nu motorul asa cum va asteptati. Grig Link spre comentariu
Marin Maria Postat Ianuarie 4, 2017 Partajează Postat Ianuarie 4, 2017 Stati linistit ca aseara la 21.49 am observat ca sia facut alt cont,asa ca se numeste si(maistru strungar)o sa vedeti cand o sa apara pe aici.scuze daca am fost off topik. Link spre comentariu
Vizitator Postat Ianuarie 4, 2017 Partajează Postat Ianuarie 4, 2017 (editat) Eu am avut o Dacie 1100, cu bordul dat peste cap de 3 ori (cumparata de la cineva) 378000Km cu motorul neumblat.Produsa in 1970, cu un an mai mare ca mine.Iarna la -20grade pornea instant dupa 2-3 sprituri.Deh, carburator cu soc automat cu lamela elicoidala, incalzit de apa.Motorul a cistigat citiva ani la rind locul 1 la nu stiu ce curse.Apropos de fire textile, bobinele cu fir textil de la Savinesti, desi erau grele in draci, erau mult mai bune si rezistente decit un lot adus din export pentru o comanda "speciala", acelasi material.Se intimpla prin 1988, in fabrica unde am lucrat intiia oara in viata mea, Tricotajul Rosu, mai apoi Tricorelon.Multe lucruri bune s-au facut in tarisoara asta...Poate inca se mai fac!Facem o comparatie la asfaltul de pe strazi?Pai pe vremea aia venea masina aia portocalie, turnau asfaltul in roaba, apoi il intindeau cu lopetile, il nivelau cu palele alea de lemn, apoi aruncau o popata de nisip peste, maturau cu maturile din bete de gard viu si in citeva ore treceai cu tancul peste si nu raminea urma basca tinea si 10-15 ani fara sa se crape sau umfle.Ia vedeti acum cum este de umflat sau exfoliat asfaltul dupa "maxim un sezon" de circulatie...Pai ce vorbim?!? Editat Ianuarie 4, 2017 de Vizitator Link spre comentariu
Sharky Postat Ianuarie 4, 2017 Partajează Postat Ianuarie 4, 2017 Dacia, cum a fost ea la inceput, fie rea, fie buna, a fost si gata. Un proiect nu tine mai mult de 10 ani, daca vrei sa il vinzi. In anii 80 era cam depasita, in 90 era depasita rau daca e sa compari cu ce fabricau altii pe vremea aia. Pacat ca nu s-a incercat o modernizare a masinii, ca oameni capabili sigur erau. Link spre comentariu
Postări Recomandate