Sylviu Postat Ianuarie 1, 2017 Partajează Postat Ianuarie 1, 2017 Fiind patimit de pescuit de craciun am zis sa-mi fac cadou o barcuta de nadit, ca tot n-am ce face perioada asta rece... Asa ca am cumparat o barcuta tip Camarad si este confectionat din ABS HIPS (High Impact Polipropillene) de 3mm grosime prin metoda termoformarii vacuumatice de marimea L=80 x l=30 x h=20. Pot sa spun ca sunt foarte multumit de calitatea cocii, aceasta avand un finisaj foarte bun (pe exterior are aplicata si o folie de protectie), iar in punctele cheie unde trebuie dat gauri pt axe si restul are cate un punct octav pt a centra gaurile la perfectie. Am ales sa merg pe motor brushless de 950kw, un ESC de 50A cu racire pe apa, un acumulator LiPo 3s 5200mah, si o radiocomanda cu 6ch (unele piese le am de pe o alta barcuta facuta la graba) La elice nu s hotarat inca mergand spre una cu 3 pale, cu dimensiune intre 40 -45- 50mm (sa vad care merge mai bine la configuratia mea). Zilele astea m am plictisit si am montat arborele, si centrat pozitia carmei si a tubului pt apa de racire.. Sa treaca zilele libere si de acuma astept sa fac comanda pt piesele necesare Link spre comentariu
Mircea Postat Ianuarie 2, 2017 Partajează Postat Ianuarie 2, 2017 (editat) Am vazut, de regula la nadit, folosit acumulatorul cu Pb in loc de LiPo.Eu nu nadesc, folosesc barcutele numai pentru placerea de a le manevra, poate ma insel.Spor la treaba! Editat Ianuarie 2, 2017 de thunderer 1 Link spre comentariu
morocanosul Postat Ianuarie 2, 2017 Partajează Postat Ianuarie 2, 2017 (editat) Aceeasi idee am avut si eu acum vreo 40 de ani,nu am putut sa o pun in practica din motive obiective..am ramas doar la stadiul de...idee ! In acele timpuri ,tehnica nu asa de dezvoltata,piesele pt constructia unei radiocomenzi(transmitator/receptor) erau "voluminoase",de unde baterii LiPo...etc..! Ma gandeam cum sa etansez axul elicei ca sa nu patrunda apa...am "gasit" tot felul de variante dar nu am apucat sa le pun in practica nici pana in ziua de astazi...! In zilele noastre,e mult mai simplu,scoti cartea de credit,si problema este gata...rezolvata...!! Satisfactia ta...unde mai este ??? Arata frumos dar...950 KW (???)....! Doar te tachinam putin,fiecare dinre noi stie ca (prin absurd) la o asemenea jucarie cu un "motoras" atat de puternic este un fel de ...OZN ! Editat Ianuarie 2, 2017 de morocanosul Link spre comentariu
Sylviu Postat Ianuarie 2, 2017 Autor Partajează Postat Ianuarie 2, 2017 Motorul de Brushless nu DC.Pt controlarea lui se foloseste un ESC dedicat.Motorul este de 950kv (la 1v alimentare se invarte 950rpm)E mult mai usor si compact aceasta baterie. Am vazut, de regula la nadit, folosit acumulatorul cu Pb in loc de LiPo.Eu nu nadesc, folosesc barcutele numai pentru placerea de a le manevra, poate ma insel.Spor la treaba! Arata frumos dar...950 KW (???)....! Doar te tachinam putin,fiecare dinre noi stie ca (prin absurd) la o asemenea jucarie cu un "motoras" atat de puternic este un fel de ...OZN ! La prima barcuta care am modificat o pt nadit am modificat o si avea 2 motoare de 4500kv ) Link spre comentariu
morocanosul Postat Ianuarie 2, 2017 Partajează Postat Ianuarie 2, 2017 Repet,nu ai simtul proportiilor si mai ales nu stai bine cu ...fizica ! Notiuni elementare despre ...putere(W),tensiune(V),etc.!! No comment !! Link spre comentariu
Sylviu Postat Ianuarie 2, 2017 Autor Partajează Postat Ianuarie 2, 2017 Ba le am. Da aia era o barca cataraman de viteza... mai multnde distractie... si am adaptat o sa poata cara si o cuva cu nada Link spre comentariu
morocanosul Postat Ianuarie 2, 2017 Partajează Postat Ianuarie 2, 2017 Imi pare rau, dar chiar nu le ai cu fizica...in prima postare ai pomenit de un motor de 950 KW,ai idee cam cat de mare este un asemenea motor,ulterior ai pomenit de "motorul este de 950 Kv(la 1 volt alimentare se invarte 950 rpm)" ...ceva de comentat ? NIMIC !! PS. O carte de fizica te poate ajuta muuult de tot...!! Link spre comentariu
Sylviu Postat Ianuarie 2, 2017 Autor Partajează Postat Ianuarie 2, 2017 Da greseala mea ... nu kw e kv... nahh mai greu cu procesatul zileke astea Link spre comentariu
gica70 Postat Ianuarie 2, 2017 Partajează Postat Ianuarie 2, 2017 Doamneeee, stii ce inseamna, macar 1kv? Eu zic sa intervii,asa, pe la Sfantul Ion dar pana atunci..nu mai pui gura! Link spre comentariu
Sylviu Postat Ianuarie 2, 2017 Autor Partajează Postat Ianuarie 2, 2017 http://www.sierra.ro/Motor-BL-Outrunner-2825--1000-rpm-V-(rear-mount)-p4703p.htmlAl meu e asemanator...Din pacate stiu... Link spre comentariu
manolo Postat Ianuarie 2, 2017 Partajează Postat Ianuarie 2, 2017 Care este criteriul de ai ales o coca din plastic si nu una de fibra de sticla ,aceiasi intrebare despre motor de ce otruner si nu inruner? Link spre comentariu
Sylviu Postat Ianuarie 2, 2017 Autor Partajează Postat Ianuarie 2, 2017 (editat) Coca aceasta e mai usoara, e rezistenta la socuri, nu e un material rigid, e robust si usor de lucrat cu el.Am ales motor outrunner pt ca are racirea mai ok si nu implica costuri multe. La inrunner trebuia sa cumpar doar unele modele care ori aveau turatia prea mare(pt barcile de viteza) sau mult prea scumpe cele mari, plus ca mai trebuie sa cumperi si camasa de racire cu apa pt ele care sunt doar de 2 dimensiuni. Editat Ianuarie 2, 2017 de Sylviu Link spre comentariu
manolo Postat Ianuarie 2, 2017 Partajează Postat Ianuarie 2, 2017 Ok, deci coca este mai usoara ,dar in cazul de fata nu este un avantaj ,tinind cont ca un lipo de 5200 are cam 500g si motorul pina in 100g ,va fi ca frunza pe apa, racirea la outraner nu este mai buna ,acest tip de motor se foloseste la avioane si racirea se face cu aerul de la elice ,jetul spalind motorul ,zgomotul facut de outruner e mai mare decit la o risnita de cafea. Coca dupa vo 2 sezoane se va "coace" si va deveni casanta. Inca o obsevatie ai montat axul port elice fara a fi cuplat motorul +suportul lui ,alinierea se face ca un tot unitar ,distanta dintre elice si axul tevii de apa se lasa in asa fel incit sa poti demonta elicea ,binenteles ca sevourile de cuve vor fi lipite de coca ,iar daca vei vrea vodata sa le schimi ,dalta si ciocanul ,sint curios ce adezivi vei folosi. Asa este componentele de calitate costa ,eu am o vorba si trabantul e masina ca si mercedesul. Link spre comentariu
Sylviu Postat Ianuarie 2, 2017 Autor Partajează Postat Ianuarie 2, 2017 1. Daca toata lumea are de gand sa o faca pe desteptul rog inchideti topicul.2. Daca eu am ales varianta asta si piesele astea e pt ca mine ma multumesc si mi se par mai finute si nu ca un tanc.3. Cel mai important e sa aliniezi axul cu coca si carma cu coca. Motorul il poti prinde oricand dupa de ax cu cuplaj stiind ca axul e alineac perfect. Si cand peinzi motorul vine fix pe directia axului nu invers...4. Daca unora le a fost lene sa faca niste suporti pt servo nu inseamna ca si mie imi e...Din cate vad eu in clipul de mai jos merge foarte bine in configuratia asta barca... https://youtu.be/IGWZvjprHYs Link spre comentariu
manolo Postat Ianuarie 2, 2017 Partajează Postat Ianuarie 2, 2017 Din clipul pus ,eu retin doar zgomotul ,daca era prezentat si consumul si tipul de elice.... Daca ai sa te uiti si la fabricile de auto ai sa vezi ca motorul si cutia de viteze se monteaza ca un tot unitar ,gaura de iesire a axului port elice se aliniaza cu coca. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum