razvanmarius Postat Ianuarie 3, 2017 Partajează Postat Ianuarie 3, 2017 Sper sa fie corecta schema electrica. Altfel munciti degeaba. La mine la SN 321( SN 281/321/381) schema electrica era complet diferita in manual fata de realitate. Mai ales numerele firelor erau total altele fata de schema. Link spre comentariu
ctl_tec Postat Ianuarie 3, 2017 Autor Partajează Postat Ianuarie 3, 2017 m-am uitat si eu acum pe schema ( nu ca m-as pricepe ) si am gasit cam tot ce e si pe strung.Ma refer la cele 3 motoare ( principal , avans rapid si pompa de apa) ,maneta de schimbare a sensului de avans de pe carucior , inclusiv " porcaria comunista " dupa cum spunea un coleg pe aici . Sper si eu sa fie buna. Nu cred ca au fost mai multe variante ale strungului SN 401. Link spre comentariu
razvanmarius Postat Ianuarie 3, 2017 Partajează Postat Ianuarie 3, 2017 Uita-te atent la schema din poza 4. Aia e schema de comanda. Urmareste numerele de pe tile si din schema. Daca corespund esti salvat. Link spre comentariu
ctl_tec Postat Ianuarie 3, 2017 Autor Partajează Postat Ianuarie 3, 2017 Din ce am mai aflat in ultimul timp , contactorii au legatura la bobina si legaturile normal-deschis si normal-inchis. Nu cred ca trebuie schema electrica pentru schimbatul contactorilor. A venit inginerul si a masurat si a si zis cum sa le leg , dar contactorii fiind diferiti ca si constructie ar trebui lungite niste fire si mai bine las un electrician sa isi bata capul. Link spre comentariu
Vizitator tudor usturoi Postat Ianuarie 3, 2017 Partajează Postat Ianuarie 3, 2017 multumesc pentru schemele electrice ;se vede multumitor de bine ; daca inginerul a spus ca problema este rezolvata este OK ; Cu stima, Link spre comentariu
ctl_tec Postat Ianuarie 5, 2017 Autor Partajează Postat Ianuarie 5, 2017 update: bobinele contactoarelor sunt pe 110 V. toate contactorele pe care le am sunt cu bobina de 220V . Am avut noroc ca electricianul a avut o bobina de 110 si a mers la contacorul pe care-l am.Maine se va monta. Spunea un coleg mai sus ca are 3 transformatoare. Asa e . Unu de 110 V pentru contactoare , unu de 24V pentru comenzi si unu de 220 V pentru o priza care este montata pe tablou. Link spre comentariu
ctl_tec Postat Ianuarie 6, 2017 Autor Partajează Postat Ianuarie 6, 2017 Problema este rezolvata , am schimbat contactorul si am eliminat releul de timp , dar nu era de la nici unul din astea doua. Butonul de pornire se pare ca facea figuri. Dupa de am schimbat contactorul si am eliminat releul , simptomele erau aceleasi. Am desfacut panoul cu butonele de pornit-oprit , comada la pompa de apa si butonul de urgenta si am schimbat butonul de pornit; ala era problema. Link spre comentariu
alex.cselenyi Postat Ianuarie 6, 2017 Partajează Postat Ianuarie 6, 2017 Vezi ca butonul de pornire,in afara de impulsul de start,nu mai are absolut nici un rol in functionarea utilajului.Nicidecum nu el este cauza opririi strungului. Link spre comentariu
ctl_tec Postat Ianuarie 6, 2017 Autor Partajează Postat Ianuarie 6, 2017 Scuze , butonul de oprit a fost schimbat. Am facut confuzie. Acum amandoua sunt verzi Link spre comentariu
alex.cselenyi Postat Ianuarie 6, 2017 Partajează Postat Ianuarie 6, 2017 Asa da.Spor la treaba.Sa ne tii la curent cu evolutia lucrarilor. Link spre comentariu
ctl_tec Postat Ianuarie 7, 2017 Autor Partajează Postat Ianuarie 7, 2017 Acum trebuie sa verific cum face filetele , cum merge in span. Trebuie sa vad ca e o problema la maneta de schimbare de sens de pe carucior. Comanda este electrica si din cate am vazut chestia aia care e ca un intrerupator cu 3 pozitii sta cam stramb si poate nu face bine contact.Cred ca un GHIOLBAN a tras de maneta pana s-a rupt un surub cu , care este prins intrerupatorul respectiv. La pinola mobila nu avea roata cu surubul si pilulita de bronz si am adaptat de la un strung SN630 surubul cu piulita. Acum la o rotatie completa ca rotii pinola se deplaseaza 10 mm ) . Link spre comentariu
ctl_tec Postat Ianuarie 15, 2017 Autor Partajează Postat Ianuarie 15, 2017 Am verificat strungul. Scoate suprafata buna , merge bine pe filete , acum trebuie sa ma ocup de maneta de sub carucior cu , care schimbi sensul avansului. Sunt foarte multumit de el. L-am cumparat mai mult pentru starea in care se aflau ghidajele. Un inginer care are si el un atelier imi spunea ca la masini unelte cele mai importante sunt ghidajele. Un rulment se schimba , un pinion , o roata , un ax se fac , dar nu mai gasesti pe nimeni acum sa iti toarne atata fonta. Mai este posibilitatea de a rectifica ghidajele , dar este destul de costisitioare. Din ce am inteles , este o firma in Brasov care se ocupa cu reparatii generale la masini unelte si la un strung factura este de cam 2000 de euro. O sa vina momentul , daca nu a venit inca , cand nu se mai gasesc masini la preturi mici si atunci ai sa vezi si in Romania cum ar trebui exploatata o astfel de masima. Link spre comentariu
ctl_tec Postat Aprilie 1, 2017 Autor Partajează Postat Aprilie 1, 2017 Intre timp strungul a primit un schimb complt de rulmenti in cutia de viteze Link spre comentariu
Sorinu Postat Martie 12, 2021 Partajează Postat Martie 12, 2021 Salutare. Am și eu un sn401VM și vreau să ii refac panoul electric însă nu găsesc nici cartea strungului nici vreo fisa tehnica. Mă poate ajuta cineva cu asta? Mulțumesc! Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum