Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Strung SN401


ctl_tec

Postări Recomandate

Salutare,

De curand am achizitionat o frumusete de strung SN401x1000 in stare extraordinar de buna.Ghidaje , cutie ca noi.

Apelez la voi poate pot sa ii dau de cap la o chestie.

Problema e ca pompa de ulei baga numai daca motorul se invarte intr-un anumit sens si anume in sensul acelor de ceasornic atunci cand il privesti din fata. Daca motorul se invarte in acest sens atunci cand tragi de maneta de anbreaj in sus universalul se roteste pe spate , iar daca dau in jos , invers - strunjire normala.

Nu ma deranjeaza lucrul asta, dar anbreajul care se cupleaza pe mersul in fata ( maneta in jos ) are mai putine placi decat celalalt si este ambreajul din partea stanga ( 8 placi ). Pe cel din dreapta sunt 12 placi.

Daca schimb sensul de rotatie a-l motorului , atunci maneta sus -universal rotire spre fata , maneta jos -universal rotire spre spate, Maneta sus cupleaza ambreajul cu mai multe placi(din dreapta) , maneta jos cupleza ambreajul cu mai putine placi(din stanga). Deci cam cum ar trebui ; problema e ca pompa nu imi baga ulei.

 

Nu stiu daca intelegeti din explicatiile mele ce vreau sa spun .

 

Sper sa primesc un raspuns de la voi ca deja am ramas fara idei.

 

Multumesc.

 

 

Numai bine,

Cata

Editat de ctl_tec
Link spre comentariu
  • Răspunsuri 43
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • ctl_tec

    21

  • alex.cselenyi

    9

  • razvanmarius

    3

  • AFCtin

    1

Top autori în acest subiect

Din cate imi dau seama, se schimba sensul de rotatie al motorului ?

Se schimba din butoane sau doar daca inversezi legaturile la motor?

Pompa de ulei este pentru acest model?

Sa nu fi fost inlocuita cu alta cu sens invers de rotatie.

De ex. pompele hidraulice PRD....S sund cu rotatie pe stanga si PRD...D sunt cu rotatie pe dreapta.

Desi fizic sunt identice.

Link spre comentariu
Vizitator iuliean

Corect este :,, maneta sus -universal rotire spre fata , maneta jos -universal rotire spre spate, Maneta sus cupleaza ambreajul cu mai multe placi(din dreapta) , maneta jos cupleza ambreajul cu mai putine placi(din stanga)." . Cit despre pompa de ulei pune niste poze !

Link spre comentariu

Merci pentru raspunsurile de pana acum.

Pompa cred ca este mecanica.

Sensul de rotatie la motor se schimba inversand 2 faze intre ele in panoul electric la alimentare.

Maine o sa fac ceva poze si le pun aici.

Link spre comentariu
Vizitator tudor usturoi

buna seara,

un sfat ,leaga fazele R;S;T in asa fel incat la pornirea motorului pompa sa bage ulei in cutia de viteze (la ochiul de sus de pe cutie)

apoi verifica daca la actionarea manetei in jos universalul se roteste pe fata (catre tine ) si maneta sus universalul se roteste pe spate cu o viteza sensibil mai mare .

daca este asa cum am descris este OK daca nu verifica pompa si nu ambreiajul .

La intrebarea de ce ambreiajul nu este egal sau de ce este mai mic pe fata si mai mare pe spate depinde de cuplu de raportul de viteza fata /spate (nu cred ca asta este problema ta acum) ;vezi daca trage in span ,daca fileteaza stanga dreapta,frana daca tine la filetare cand schimbi sensul etc ,

 

Stapaneste-l sanatos si pune-l la munca este o masina buna .

Link spre comentariu

Salut,

 

Este cat se poate de limpede ca ambreiajul cu mai multe lamele,respectiv cu suprafata de frictiune mai mare,capabil sa transmita un cuplu mai mare,este ambreiajul de "mers in fata".Cel mai probabil pompa de ulei a fost schimbata.Ca si argument suplimentar,te poti uita in cutie.Intre ambreiajul de mers inapoi si cutie,ai un pinion inversor,de sine statator.

 

Alex

Link spre comentariu

Mda....am uitat sa fac astazi poze....

Pompa este mecanica si este in cutie , pe undeva pe jos ...

Tudor , deja am verificat ce mi-ai spus tu. Deci ca pompa sa bage ulei maneta de ambreaj este pe invers( jos - universal in fata ; sus- universal in spate ).

Am intrebat mecanici de utilaje si au spus ca ambreajul cu mai multe lamele este de mers in fata....acu dracu sa-l ia cum o fi....

 

Poate maine nu uit sa fac poze.

 

Numai bine ,

Cata

Link spre comentariu
Vizitator tudor usturoi

Da este adevarat ce spun mecanicii cu ambreiajul dar speram sa fie o problema de conectare la trifazic .

Nu ai alta sansa decat sa ajungi la pompa de ungere si apoi mai vedem o poza cu pompa NU INTELEG POMPA ESTE IN CUTIE , TREBUIE SA FIE SUB CUTIE ACTIONATA CU CUREA SI INTINZATOR ,POMPA BAGA ULEI SI ATUNCI CAND ARBORELE CU AMBREIAJE ESTE FRANAT ( maneta pe neutru ) .

 

Cu stima ,

Link spre comentariu

Nu are ce problema sa fie cu , conectarea la trifazic ; daca schimb 2 faze intre ele se schima si sensul de rotatie a-l motorului si atunci nu mai baga pompa.Am incercat ambele variante.

Pompa este in cutie actionata de un pinion din cutie ca in alta parte nu o vad .Nu este pe curea actionata de la motor.

Am desfacut astazi capacul de la motor din partea de jos si motorul nu actioneaza nimic decat arborele cu ambreaje prin curele.

Daca aveam o carte a masinii era mult mai simplu.

Link spre comentariu
Vizitator maistrul

Eu am fost o viata intreaga maistru-sef-strungar si mecanic si am avut in dispozitie SN320 SI SN400.Treaba e ca trebuie sa iej jos pompa dupa strung si sa vezi care-i treaba acolo.Treaba nu ie la motor si nici la ambreaj,trebe sa te uiti exact acolo daca cupleaza pinionu de mers inapoi.

Link spre comentariu

Eu am fost o viata intreaga maistru-sef-strungar si mecanic si am avut in dispozitie SN320 SI SN400.Treaba e ca trebuie sa iej jos pompa dupa strung si sa vezi care-i treaba acolo.Treaba nu ie la motor si nici la ambreaj,trebe sa te uiti exact acolo daca cupleaza pinionu de mers inapoi.

Te referi daca se invarte si inapoi?

Daca asta este intrebarea , atunci da. Indiferent de sensul de roatatie a motorului.

Link spre comentariu

Am facut ceva poze cu strungul.

Problema s-a rezolvat.

 

Posted Image

 

Posted Image

 

Posted Image

 

Problema era ca la distribuitorul pompei de ulei primul surub din stanga era pe pozitie inchis( nu se vede prea bine in poza ) ; l-am desurubat , am blocat cu piulita si acum pompa baga. Nu stiu daca aici era problema , dar se pare ca merge.

Posted Image

 

 

Aici se vede pompa in care intra cele 2 conducte de cupru si este actionata de pinion.

Posted Image

 

Posted Image

 

 

Mai am o problema la el si anume : motorul se opreste in mers sau nu mai vrea sa porneasca si cred ca e de vina contactorul pe care am sa-l schimb. S-a uitat un electrician la el si zicea ca sunt facute in perioada cand se facea economie mare si au fost de proasta calitate. Am vreo 2 din alea care spune el ca sunt bune(TCA parca ii spune).

Editat de ctl_tec
Link spre comentariu

Cred si eu ca e stea-triunghi , dar nu cred ca o sa refac tabloul. Am destule contactoare si daca o sa mai fie problema o sa mai schimb din ele. Investitia e cam mare pentru mine in momentul de fata.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări