enderman Postat Februarie 8, 2017 Autor Partajează Postat Februarie 8, 2017 (editat) Pai din cate stiu, acesta doar elimina componenta continua lasand semnalul audio dupa el. In fine, problema cu asta care l-am pus eu fizic pe cablaj e ca, fiind mare capteaza brum daca apropii degetul de el fara sa ating vre-un piciorus, deci cred ca pun unul micut electrolitic. Am de 10uF, si pe acesta il pot folosi mult mai bine in boxe. Editat Februarie 8, 2017 de danciusergiu84 Link spre comentariu
sesebe Postat Februarie 8, 2017 Partajează Postat Februarie 8, 2017 Vre-un aplif cu tuburi ai vazut? Alea sint mult mai sensibile la captarea brumului cu intrarea in aer. Problema este amplificata de impedanta mare de intrare, si la tuburi dar si la al tau. Condesator de intrare film se gaseste rezonabil de mic si la 10uF, putin mai mare decit un electrolitic. Pt problema cu traful...ramin la ideea cu conexiunea de masa gresita dar tu o poti rezolva mai simplu ecranind partial traful sau utilizind unul toiroidal, eventual facut la comanda. Eu nu am intilnit pina cum o problema de asta care sa nu fie rezolvabila chiar cu traful inauntru. Link spre comentariu
enderman Postat Februarie 8, 2017 Autor Partajează Postat Februarie 8, 2017 (editat) Recunosc ca nu cunosc aparatura cu tuburi desi am dezmembrat in copilarie... Deocamdata chestiunea condensatorului imi da pace fiindca am alimentat si preul si nu mai e meteo-sensibil condensatorul avand tensiune continua pe el. Am descoperit totusi de ce e asa sensibil ampliful la brum, BC-urile sunt de vina. Am pus traful original in carcasa impreuna cu cutia de ecranare, totul merge bine, doar ca atunci cand am dat spre maxim pe langa zgomotul de fond se auzea zgomot de lipsa ecranare, am pipait si am gasit vinovate BC-urile din intrare: http://www.tme.eu/ro/details/bc549c-dio/tranzistori-tht-npn/diotec-semiconductor/bc549c/ Deci urmeaza sa pun cele originale BC413 ca vad ca cele noi sunt mai proaste... La etajul final am pus astea: http://www.tme.eu/ro/details/bc556c-dio/tranzistori-tht-pnp/diotec-semiconductor/bc556c/ Doar ca daca vreau sa le pun cele din fabrica, si anume BC253, nu cred ca mai rezista la tensiune de alimentare marita. Editat Februarie 8, 2017 de danciusergiu84 Link spre comentariu
Shambala Postat Februarie 8, 2017 Partajează Postat Februarie 8, 2017 Leaga firul "liber" de la traf (cel mai probabil ecranul electrostatic) la impamantare.. La fel si carcasa trafului. Link spre comentariu
enderman Postat Februarie 8, 2017 Autor Partajează Postat Februarie 8, 2017 Din fabrica carcasa e legata la masa in zona mufelor de intrare. Eu ma gandeam sa duc masa prin fir de la punctul de plecare a ei dintre cond de filtraj. Link spre comentariu
Mircea Crisan Postat Februarie 8, 2017 Partajează Postat Februarie 8, 2017 Pt problema cu traful...ramin la ideea cu conexiunea de masa gresita dar tu o poti rezolva mai simplu ecranind partial traful sau utilizind unul toiroidal, eventual facut la comanda. Eu nu am intilnit pina cum o problema de asta care sa nu fie rezolvabila chiar cu traful inauntru. Nu irosii banutii pe toroidale. Sunt mai zgomotoase. Cineva trebuie sa-l oreasca pe ssb. Link spre comentariu
sesebe Postat Februarie 9, 2017 Partajează Postat Februarie 9, 2017 @Mircea, ai ceva cu mine sau cu postarile mele? Dupa ce timp de o luna si peste 10 pagini nu ai scos un cuvint ca sa-l ajuti pe coleg, acum asa dintr-o data tot ce spun eu este gresit. Daca intradevar ceva este gresit ia si explica pt ca aici nu sintem in strada la deconstratii. Si acum revenind la subiect, dece trafurile toroidale sint zgomotoase? Intradevar se satureaza foarte repede miezul daca ai si componenta continua si poate e util un circuit de anulat componenta continua cu puntea de diode si condesatorii electroliti inseriati pe intrare dar in rest eu ramin la parerea ca sint printre cele mai bune trafuri. Peste tot si aici si pe diyaudio si in alte parti sint considerate printre cele mai bune. Daca stii altceva ia si explica pt ca altfel nu esti decit un trol (ca tot era la moda cuvintul asta pe niste topicuri). Link spre comentariu
enderman Postat Februarie 9, 2017 Autor Partajează Postat Februarie 9, 2017 (editat) Are rost sa fac circuit de anulare a componentei continue pentru trafurile mele E+I in speranta ca nu vor mai genera atata brum? (binenteles cu ecranare metalica feroasa) Editat Februarie 9, 2017 de danciusergiu84 Link spre comentariu
sesebe Postat Februarie 9, 2017 Partajează Postat Februarie 9, 2017 Nu. Circuitul ala o sa anuleze cel mult brumul mecanic, vibratia mecanica din traf nu zgomotul electric indus in alimentare. Deci poti uita de el, cel putin pina iti pui un traf toroidal dar eu nu am nici la traf toroidal si totusi merge bine. Link spre comentariu
Shambala Postat Februarie 9, 2017 Partajează Postat Februarie 9, 2017 (editat) 1. Da, fa un circuit dc-trap de proba, in aer si vezi daca ajuta. Nu va reduce insa brumul radiat ci bazaitul mecanic al trafului. Depinde de norocul fiecaruia, la o casa am cc pe retea, la alta deloc. 2. Toroidalele au (in marea lor majoritate) curentul in primar in gol mai mare decat trafurile E+I. Din cauza asta si materialului miezului eventual mai prost pot radia brum mai puternic. Desi teoretic un E+I are mai multe linii de camp scapate din miez, pana la urma conteaza f mult calitatea miezului / tolelor. In plus un E+I se poate roti si se pot obtine pozitii (oblice) in care campul radiat spre elementele sensibile ale amplifului este minim. Un toroidal este (de obicei) mai sensibil la saturare la componenta continua de pe retea, tocmai din cauza curentului mare in gol (nr de spire /V mai mic decat la E+I), asa cum a mentionat Sesebe. O solutie buna in fiecare caz este ecranarea cu tabla de tola (minim 4-5 straturi, ideal 10). (Ecranarea nu ajuta in cazul saturarii.) 3. Printre cele mai bune trafuri - din cate stiu eu, sunt cele R-core, atat din cauza formei miezului cat si a calitatii sale. Pacat ca sunt scumpe. @Sesebe - cu ani in urma a fost povestita pe forum de catre Felixx o situatie cand un traf toroidal romanesc radia brum absolut inacceptabil, si nici o ecranare nu l-a ajutat. Inlocuirea cu un R-core a dus la o "mutenie" desavarsita a amplificatorului - chiar pe incinte de 104dB. In cazul unui consum mare constant (clasa A, motor, lumini, etc.) racirea miezului este mult mai buna la un E+I, eventual se pot monta radiatoare peste tole (rusii faceau asta, de ex. la cuptoare cu microunde). La un toroidal toata caldura din miez se elimina prin cele doua infasurari, primar si secundar. Asta are importanta in alegerea temperaturii de lucru si implicit a puterii trafului. LE - vad ca Sesebe a raspuns inaintea mea. Ramane totusi o mica diferenta de pareri Editat Februarie 9, 2017 de shambala Link spre comentariu
Vizitator mesterika Postat Februarie 9, 2017 Partajează Postat Februarie 9, 2017 (editat) Salve, Brumul nu este din transformator, iar daca transformatorul ,,BÂZÂIE", toarna lac de de bobinat, sau nitrolac, poti sa-l lasi si in cuptor(cuptorul de la aragaz il dai la mic si ti traf-ul 1 ora, daca prespanul cu este imbaranit prea tare) si bine inteles ventilezi bucataria bine. Dupa aceea construiesti un ,,Pantalon", acea tabla care strange tolele, dar astea le faci, dupa masori transformatorul in gol si in sarcina, adica pui 2 becuri de masina in serie, de preferat cele pe pozitie si tensiunile fata de mediana, trebuie sa fie egale sau o mica toleranta de maxim 0,5V. Cum se verifica etajul final, se pune in scurt intrarea de semnal a condesatorul C601(C701) de 10uF/40V la masa, bine inteles decuplezi armatura de minus din amplificatorul repertor de emitor, din emitorul lui, T106(T206), conform schemei. Condesatori trebuie schimbati toti, pentru ca si-au schimbat valorile(s-au uscat) si sunt IPRS, sa nu uitam ca Amp-ul are peste 30 de ani, rezistentele verificate si eventual schimbate, sunt peliculaa carbon, de cea mai proasta calitate si poti sa pui MLT-uri scoase din montaje mai vechi, ca sa nu dai bani pe altele noi .... Puntile de redresare, cred ca sunt 3 PM-uri, foarte zgomotoase la redresare, si de aceea trebuie cuplate condesatori de 10-22 nF iar filtrajul nu trebuie prea mare , mareste tensiunea si implicit curentul si destabilizeaza amp-ul, dupa care trebuie sa modifici rezistente , tranzistori, intra in auto oscilatie , generatorul de curent deschide prea mult, se ambaleaza tranzistori toti, nu numai finali ..... Preampliful trebuie si el verificat amanuntit, sa nu distorsioneze in reactia circuitulului Baxandall, de preferat la stabilizatorul de tensiune format din T810, T811, D805, D806, poti sa pui cite o dioda sau doua in paralel, 1N4007 din anodul sau catodul zener-elor catre masa, si modifici tensiunea de alimentare a barei pozitive + V , - V si zgomotul de fond va disparea sau se va amplifica, zgomot ,, ROZ" ..... Am lucrat la acest amp, si la celalalte module, Cass , Tuner, Pick-Up, in ani 84-85, cand un lot s-au construit electronic la Atelierele Scolare de la Liceu(Lic. Ind. Tehnoton) si aveam probleme cu ele la Metrologie, din cauza ca colegi mei incingeau pistoalele de lipit prea tare, rezistentele pelicula carbon de desfaceau terminalele, condesatori din PVC, intrau in scurt sau se intrerupeau, dar una peste alta, la terminarea amp-ului, suna bine .... In 1985, la Palatul Culturi din Iasi, Salonul de Inventica, a fost expusa ,,Combina Muzicala DISCO 2002" si noi ca elevi ne bateam pe liste, pentru a fi programati sa fim de serviciu la Standul Tehnoton, si aveam casete cu muzica de ultima ora(din acei anii), redam pe combina , de toti care vizitau , Muzeul de Inventica, veneau sa asculte muzica la noi, si bine inteles aveam probleme cu Paznicul, ca dadeam muzica prea tare .... . Frumosi ani ! Salve si spor la treaba . Editat Februarie 9, 2017 de mesterika Link spre comentariu
enderman Postat Februarie 10, 2017 Autor Partajează Postat Februarie 10, 2017 Problema mea acum e legata de un brum slab ce se aude daca pun urechea pe difuzor, chiar si cu intrarea etajului final la masa (preul deconectat), as dori totusi sa-l elimin sa nu am neplaceri cand pun boxele. - in carcasa e montat traful original (are cutie de ecranare destul de groasa), acesta bazaie foarte putin, se aude doar daca pun urechea pe el - am incercat si cu traful mai mare care nu bazaie deloc, pus la peste un metru distanta (ampliful pe masa si traful pe podea) - face exact la fel deci cred eu ca nu sunt trafurile in sine de vina Traseele maselor le-am modificat sa plece toate dintr-un punct, dintre condensatorii de filtraj. La masele intrarilor etajelor finale am adaugat rezistor de 10 ohmi si face la fel, masa carcasei am legat-o tot din acest punct si situatia e la fel. Cand pun intrarea la masa nu creste brumul deci nu cred ca mai am bucla de masa. In varianta originala (si am 3 exemplare) masele intrarilor etajelor finale erau trase de la masa etajului predecesor. Are o logica anume sau e solutie empirica? Poza: https://postimg.org/image/6i73xzzxl/ Cam asta ar mai fi varianta ramasa sa mai incerc... si eventual BC-urile astea noi sa le schimb cu cele vechi deoarece la corector au mers aiurea si cu bruiaje... Link spre comentariu
ALEKS Postat Mai 20, 2017 Partajează Postat Mai 20, 2017 Ai mai reusit sa scapi de brum? Eu am intampinat la un moment-dat o problema similara cu A350. Transformatorul bazaia mecanic si se propaga prin tot lantul electroacustic. Am scapat, partial de problema,strangand toate suruburile de strangere a tolelor. De ce spun partial? Fiindca unul din suruburi are filetul defect (din fabrica din pacate) si nu il pot strange sau scoate. PS: Am citit cu placere tot topicul, imi place ce ai facut. Mi-au placut interventiile lui Sesebe si a lui Victor. Nu mi-au placut paginile alea de insulte si cuvinte aruncate aiurea. 2 Link spre comentariu
elm Postat August 26, 2017 Partajează Postat August 26, 2017 Eu am avut probleme cu zgomotul datorită tranzistorilor. Înlocuisem pe T105/205 cu BC251 (din-acelea verzi) și băgau alea niste uruieli de joasă frecvență de nu puteai să stai în fața boxelor (se comporta de parcă erau condensatorii de filtraj devalorizați - și sigur nu erau că fără tranzistorii verzi nu avea pic de brum). Am pus în loc EFT343 și am scăpat de probleme(le astea și am căpătat altele ) PS: de ce credeți că filtrajul original e mic? Cînd am calibrat acometrele, am livrat cca 50W pe sarcină artificială și tensiunea (evident) dreptunghiulară care a rezultat nu era deloc modulată în amplitudine (datorită filtrajului), palierele erau drepte drepte Link spre comentariu
overdrive Postat August 26, 2017 Partajează Postat August 26, 2017 (editat) Adica ai pus tranzistor cu germaniu in locul unui tranzistor cu siliciu? Meşterika postul tau a fost o incercare de a face o gluma sper... Editat August 26, 2017 de overdrive Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum