danciusergiu84 Postat Decembrie 25, 2016 Partajează Postat Decembrie 25, 2016 (editat) In primul rand sarbatori fericite! Fiindca am ceva timp liber de sarbatori doresc sa surubaresc cate ceva la acest tip de amplificator fiindca ma leaga amintiri nostalgice de el. Nu sunt electronist de meserie, electornica e un hobby din copilarie si doar liceul l-am urmat in acest domeniu, de aceea as avea rugamintea sa aveti rabdarea si intelegerea sa ma ghidati in restaurarea acestui tip de amplificator. Detin 3 bucati din care deocamdata doar unul e in stare de functionare si conservare buna si doresc sa-l reconditionez sa-l folosesc in mod curent, poze: image hosting services free photo hosting Prima data as dori sa invat sa-i reglez etajul final, ce nu stiu este: unde trebuie sa masor si ce valoare sa obtin la reglajul curentului de mers in gol si la echilibrarea pe cele doua ramuri? Schema amplificatorului: image upload no size limit gif upload Va multumesc. Editat Decembrie 25, 2016 de danciusergiu84 Link spre comentariu
cristi_ozana Postat Decembrie 25, 2016 Partajează Postat Decembrie 25, 2016 Salut, Daca amplificatorul este functional nu inteleg de doriti sa umblati in el. Link spre comentariu
hpavictor Postat Decembrie 25, 2016 Partajează Postat Decembrie 25, 2016 (editat) Schema amplificatorului este echivalenta cu cele mai bune amplificatoare japoneze ( ieftine ) fabricate pana in 1980 . Realizarea practica are cateva deficiente , in special datorita componentelor electronice , atentie deosebita la condesatoare . Editat Decembrie 25, 2016 de Victor Link spre comentariu
danciusergiu84 Postat Decembrie 26, 2016 Autor Partajează Postat Decembrie 26, 2016 (editat) Va multumesc pentru informatii, e bine de stiut ca acest amplificator seamana cu asiaticele vintage. Doresc sa schimb macar condensatoarele, la electrolitice Nichicon am inteles ca e mai bun si la cele sub 1uF polipropilena (in general Wima e laudat). Daca aveti sugestii referitor la schema sau componente va rog sa ma ajutati. Multa stima! Deasemenea daca nu va rog prea mult, pe dumneavoastra sau pe colegii dumneavoastra, m-ar ajuta foarte mult sa-mi confirmati/infirmati daca rationamentul de mai jos referitor la reglaje este bun: - Legat de reglajul mersul in gol, daca stiu bine, se face fara sarcina cu volumul la minim. Pe schema se specifica 30mA, dupa calculele mele tensiunea pe rezistenta de pe emitor e 7,2mA (Ure=R*I=0,24*0,03). Sau reglajul dupa tensiunea pe BE e o metoda mai buna? In general am inteles ca se regleaza la 500-550mV dar nu stiu sa calculez valoarea la 2N3055/8 pentru 30mA... - Echilibrarea se realizeaza in aceleasi conditi de mai sus ca si mersul in gol? In mod normal trebuie sa am perfect 0v sau nu e un reglaj asa de fin? Masuratoarea o fac intre masa si iesire difuzor sau inainte de bobina de pe iesire? Va multumesc. Editat Decembrie 26, 2016 de danciusergiu84 Link spre comentariu
sesebe Postat Decembrie 26, 2016 Partajează Postat Decembrie 26, 2016 Eu consider ca cea mai buna metoda este masurarea caderii de tensiune pe rezistorii din emitor (numai sa nu aiba valoarea cu pluta). Masurarea B-E depinde prea mult de tranzistori si de temperatura.lor. Si mie imi place foarte mult schema. Link spre comentariu
claw Postat Decembrie 26, 2016 Partajează Postat Decembrie 26, 2016 Vezi ca pana la calibrarea Bias-ului mai ai ceva de lucru. Conzii de pe alimentare la etajele finale cei de 100uF sunt la 25V, iar alimentarea e de +/-24Vcc sau cel puțin asta spune schema,deci mare grija. Bobinele de la ieșire sunt pe miez de ferită, de ce oare?! Eu știam ca în audio se folosesc bobine cu miez de aer... I-ar trebui un upgrade capital... Link spre comentariu
danciusergiu84 Postat Decembrie 26, 2016 Autor Partajează Postat Decembrie 26, 2016 (editat) Eu consider ca cea mai buna metoda este masurarea caderii de tensiune pe rezistorii din emitor (numai sa nu aiba valoarea cu pluta). Masurarea B-E depinde prea mult de tranzistori si de temperatura.lor. Si mie imi place foarte mult schema. Va multumesc pentru apreciere si sfat. Am masurat rezistentele din emitor pe cablaj si toate au 0,23 pe un multitester de pe forum cu amplificatorul oprit de o ora pentru descarcare, deci voi recalcula cu aceasta valoare daca raman aceste rezistoare (ma gandeam la unele noi de 5w dar poate voi avea surpriza ca cele noi sa nu fie egale) @claudiu_XD Sunt de acord cu dumneavoastra, am mentionat intr-un post anterior ca doresc sa schimb toti condensatorii inclusiv cei de stiroflex si cei ceramici care am inteles ca e bine sa fie inlocuiti cu polipropilena, si la partea de filtrare cei de pe diode cu X2. Inca nu m-am hotarat daca schimb si rezistentele sau nu. De ferita din bobine nu-mi fac griji fiindca o am si in filtrele la o pereche de boxe (poza de avatar). Editat Decembrie 26, 2016 de danciusergiu84 Link spre comentariu
danciusergiu84 Postat Decembrie 26, 2016 Autor Partajează Postat Decembrie 26, 2016 Rog putin ajutor in alegerea condensatorilor de filtraj din redresare: Pentru filtraj sunt buni acestia? http://www.tme.eu/ro/details/mkp-x2-22nr10_310/condensator-din-polipropilena-x2y2/sr-passives/ Toleranta la ceramice m-a speriat: http://www.tme.eu/ro/details/cck-22n/condensatoare-ceramice-tht-100v/sr-passives/# Multumesc! Link spre comentariu
mac01 Postat Decembrie 27, 2016 Partajează Postat Decembrie 27, 2016 (editat) Pentru filtraj sunt buni acestia? http://www.tme.eu/ro/details/mkp-x2-22nr10_310/condensator-din-polipropilena-x2y2/sr-passives/ 22nf...pentru filtraj? Acei condensatori de 22nf pusi in paralel pe diodele din punte nu au rol de de condensatori de filtraj. Si nu sunt de 22nf...sunt de 220nF. 0,22uf=220nf 0,022uf=22nf Editat Decembrie 27, 2016 de mac01 Link spre comentariu
sesebe Postat Decembrie 27, 2016 Partajează Postat Decembrie 27, 2016 Ce treaba ai tu ceramicii? Y5V este normal ca aiba tolerante mari. Daca vrei sa filtrezi cum trebuie redresoarele pune circuite R-C serie, 100n ceramici cu 10 ohm cred ca este ok. Aici nu te deranjeaza toleranta asta mare. Link spre comentariu
danciusergiu84 Postat Decembrie 27, 2016 Autor Partajează Postat Decembrie 27, 2016 (editat) Din greseala am ales 22nF... pe partea de audio nu m-am incurcat... Banuiesc ca circuitele R-C serie se pun in paralel pe fiecare dioda in loc de condensatorii de 0,22uF, sau pot ramane si cei de 0,22uF acolo? Multumesc! Editat Decembrie 27, 2016 de danciusergiu84 Link spre comentariu
sesebe Postat Decembrie 27, 2016 Partajează Postat Decembrie 27, 2016 Fara cei de 0.22u. Link spre comentariu
danciusergiu84 Postat Decembrie 27, 2016 Autor Partajează Postat Decembrie 27, 2016 (editat) Ok. Acum caut condensatorii pe TME si cei de 120pF paralel dupa selector intrare C107 si C207 nu ii gasesc cu polipropilena. Pe cablaj sunt ceramici (placinta maro deschis). Merge polipropilena de 100pF si ce efect ar avea sau ce rol are acest condensator? E mai bine sa ramana ceramici? Multumesc! Editat Decembrie 27, 2016 de danciusergiu84 Link spre comentariu
sesebe Postat Decembrie 27, 2016 Partajează Postat Decembrie 27, 2016 (editat) Stiroflex pt ca polietilenă mai greu la așa valoare.Ar mai fi mica dar iarăși cam nepotrivită valoarea pt mica. Eu zic ca-ți faci prea multe probleme legate de componente (tipul lor) si uiți de alte aspecte poate mai importante. Eu personal l-as modifica mai radical...alimentare mai mare pt putere crescută, tranzistori mai moderni si mai calitativi, electronicii schimbați toti, cei de pe calea de semnal puși de plastic ( polietilenă - wima) sau ne polarizati la cei de peste 10uF.Cît timp il folosesti numai la audiție fara chefuri, radiatoarele pot sa rămînă aceleasi chiar daca maresti tensiunea de alimentare.O tensiune de alimentare crescută si componente calitative vor ajuta la marirea dinamicii cu beneficii la audiție. Editat Decembrie 27, 2016 de sesebe Link spre comentariu
danciusergiu84 Postat Decembrie 27, 2016 Autor Partajează Postat Decembrie 27, 2016 Din pacate nu gasesc stiroflex sau mica deci cei de 10pF, 22pF raman ceramici, eventual cei de 120pF pot sai pun de 100pF sau 150pF polipropilena, nu stiu care valoare e mai potrivita pt. C107/207? Deocamdata alimentarea nu o pot modifica fiindca nu am traf potrivit pentru carcasa, iar un traf. toroidal ar fi limitat la diametrul de 8,5cm. Nu stiu cine poate sa faca unul sa incapa in acel spatiul mic din carcasa pentru puterea necesara. Deasemenea eu nu stiu nici ce modificari ar presupune schema daca se mareste tensiunea de alimentare a etajului final. Deocamdata am ales sa schimb condensatorii, binenteles electroliticii toti. Electrolitici pe calea de semnal am gasit doar cei de 10uF de la intrarea in etajele finale. In etajele finale cred ca toti electrolitici sunt alimentati polarizat. Ca putere pentru semireglabilii multitura ajunge 250mW sau e mai bine cu 500mW? Producator Bourns, SR Passives, Murata, Vishay sau nu conteaza? Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum