Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Lucrari de duminica


dany_cta

Postări Recomandate

41 minutes ago, dany_cta said:

Si pentru cei curiosi, cam asa taie utilajul meu in otel in regim de mers usor, frezare cu varful, adancime 0.5mm, 700mm/min viteza.

Piesa este un rebut din start, ai uitat sa faci gauri pentru B si E. Pacat de munca ta :limb:.

 

PS: Am asumat ca incerci sa faci un 3055 cu talpa mai groasa. Ideal e sa ai si pastila de siliciu, dar nu neaparat necesara, pinii sa fie la locul lor.

Link spre comentariu

M-ai prins, recunosc, e un 2n3055 dar nu mai e nevoie de pini, in ziua de azi totul este wireless ! Si cand te gandesti ca mac01 credea ca fac cine stie ce ilegalitate ...

 

Daca astia au ajuns sa vanda module RAM fara RAM, adica doar niste module cu ledulete care se monteaza in soclul ram si arata frumos, de ce nu as putea sa vand si eu niste 2n3055 fara 2n3055 ?

Editat de dany_cta
Link spre comentariu

 

Acum 52 minute, dany_cta a spus:

E pentru un prieten la ATV, il foloseste pe offroad, eu n-as face asa ceva pe drumurile publice.

Sa scot egr-uri, catalizatoare sau filtre de particule...

Bosch si VW...unul construieste altul foloseste....asa si cu tine. Tu nu folosesti...doar incurajezi.

Parca ziceai ca nu te pricepi la electronica?

Incepi cu ASZ-uri pe germaniu...nu te repezii direct in siliciu.

Editat de mac01
Link spre comentariu

Pentru pasionatii de suruburi, daca exista vre-unul printre noi...

Nu e o lucrare de-a mea, dar e prea simpatica lucrarea ca sa nu fie pusa undeva pe aici, si unde sa o pun, la "bodega" unde imi dispar toate posturile ???

 

 

Editat de dany_cta
Link spre comentariu

Stii bine ca eu folosesc resturi de suruburi sau suruburi minim 8.8 ca materie prima pentru diverse.

Decit sa le arunc mai bine le aduc la nivel de semifabricat si le tin intr`o cutiuta pe cele care cad la montaj si sint totusi mai groase.

Avantajul este ca am un otel cu performante bune si poate fi calit in mod decent in ulei.

Nu`i chiar grozav de prelucrat dar daca alegi cutitul bun, in general carbura, viteza de taiere si avans corespunzatoare prelucrarea iasa bine.

Sa fac insa lama de cutit chiar nu m`am gindit si nu o voi face din surub.

Link spre comentariu
2 hours ago, Ion_Bumbu said:

Pentru motorina?

 

Buna intrebarea. Mi-a aprins un beculet in memorii. Imi amintesc cat trageam de dieseluri vechi dupa ce niste meseriasi au "reparat" pompa de injectie ca a inceput sa curga, si dupa "reparatie" se dezamorsa peste noapte. Nu am reusit sa gasesc o supapa unisens destul de sensibila, nu avea pompa in rezervor, o tragea pompa de injectie direct si nu avea putere prin cele unisens de benzina cu arc in ele. Mai mult ca sigur o supapa de-asta mi-ar fi rezolat problema, montata la verticala cu bila trasa jos de gravitatie inchide si deschide perfect, usor de tot. In alta pozitie are nevoie de un pic de presiune sa tina bila pe pozitia inchis, nu cine stie ce, dar nu ar mai inchide cand se scurge motorina inapoi in rezervor usor usor, dar la verticala cu bila jos, e inchisa perfect.

Daca am vreo problema cu aerisirea as putea sa bag una de-asta pe conducta, bineinteles cu gaurile un pic mai mari.

Editat de dany_cta
Link spre comentariu
  • 5 luni mai târziu...

Teoria evolutiei pe intelesul masinistilor.

Unii carcotasi ar zice ca e creationism dar nimic mai fals, creationismul ar fi fost: materialul brut, un puff orbitor si produsul final, fara pasii intermediari.

O lucrare simpla la prima vedere dar extrem de complicata cand observam ca vorbim de centraje perfecte interior-exterior si ca ambele cote, si interior si exterior trebuie sa respecte sutimea de mm. Multiplicam totul cu 16 si rezulta o durere de cap imensa.

 

qMAuOGS.jpg

WJy3Ta5.jpg

9HHMvmb.jpg

Link spre comentariu

Nu stiu unde vezi tu rugozitatea, pe conul din varf ? Sti ca ala nu conteaza, nu ?

Rugozitatea o vezi in prima poza, cea cu etapele de procesare, de la piesa a 4-a. Daca tu consideri ca aia e rugozitate naspa e clar ca nu are rost discutia, e iar o discutie intre cel care zice si cel care face. Toate au acelasi finisaj si sunt oglinda. E un finisaj aproape imposibil de scos la strung normal. La final au fost doar bagate in motorina sa le protejeze de oxizi.

Editat de dany_cta
Link spre comentariu
Acum 2 ore, dany_cta a spus:

 E un finisaj aproape imposibil de scos la strung normal.

Spune tot te rog, lasa rugozitatea, daca nu`i aia sint pori!

:d

Link spre comentariu
Acum 1 oră, Ion_Bumbu a spus:

Spune tot te rog, lasa rugozitatea, daca nu`i aia sint pori!

:d

 

Se stie ca nu poti sa nimeresti pe sutime exact din grosul materialului, ori un cutit cu o raza prea mare are nevoie de carne ca sa roada. Ajungeam la faza in care eram la 14.06-14.05mm si targetul era 14.04, Ca sa pot sa iau ultima sutime a trebuit sa folosesc un cutit cu varf ascutit si un avans foarte fin, avans de genul 0.03mm / rot, ceea ce putea sa ia fin si ultima sutime si sa lase si un finisaj perfect, dar este un avans pe care strungurile cu cutii manuale nu il au, cel mai fin la un strungulet de banc e 0.1mm/rot si nu ai cum sa cobori mult mai jos, te limiteaza spatiul in care ai putea sa bagi un pinion cat mai mare. Nici nu poti sa iei ultima sutime cu smirghel cand vorbesti de 55mm lungime, ar rezulta o piesa neuniforma. Aici avansul electronic si-a spus cuvantul.

Editat de dany_cta
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări