Ion_Bumbu Postat Decembrie 5, 2018 Partajează Postat Decembrie 5, 2018 (editat) Domnule, cauta otel argint, este cel mai usor de calit in conditii de amator. Alta idee, sparge un rulment marisor. Daltile sint in general cu adaos de Mn, n`au duritate asa mare, pilele da, cu o singura conditie, sa gasesti o pila care sa fie toata otel carbon. O vezi la scintei sau daca dai sa o indoi si se rupe, mai nou sint unele doar cementate! Editat Decembrie 5, 2018 de Ion_Bumbu 2 Link spre comentariu
dany_cta Postat Decembrie 5, 2018 Autor Partajează Postat Decembrie 5, 2018 (editat) Dintr-un rulment nu cred ca as reusi sa scot suprafata aia, ar trebui sa fie mult prea mare. Dintr-o bara de rulment liniar as putea sa o scot si mi-ar da duritate destul de mare, am facut freze din asa ceva, dar ar trebui sa cumpar un fi35 si sa tai o gramada in bara rotunda ca sa scot o sectiune dreptunghiulara. Am cateva pile comuniste uzate, banuiesc ca pe vremea aia erau din material uniform, nu ? O sa ma apuc sa tai una si vad cum se prezinta la polizor. Sa incerc sa o decalesc-recalesc sau o prelucrez direct asa ? Editat Decembrie 5, 2018 de dany_cta Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Decembrie 5, 2018 Partajează Postat Decembrie 5, 2018 Alea vechi cam asa erau, nu cred ca merge prelucrata direct. Link spre comentariu
dany_cta Postat Decembrie 5, 2018 Autor Partajează Postat Decembrie 5, 2018 (editat) Am de-aia veche de tot, uzata bine, dar nu ma ajuta cu nimic. Am facut test acum si am pilit-o cu pila normala aproape ca pe un fier mort. Oricum nu avea 8mm, nu am niciuna de 8mm. Trebuie sa fac rost de otel din alta parte, bineinteles fara sa cumpar o bara de 500ron+transport. Editat Decembrie 5, 2018 de dany_cta Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Decembrie 6, 2018 Partajează Postat Decembrie 6, 2018 Otel argint: https://www.meusburger.com/RO/RO/media/DOC_INF_1-2210_IN.pdf Cu asaceva am lucrat si este relativ "comestibil" si pentru amatori. https://www.gilinox.ro/catalogue/product/54530 Link spre comentariu
dany_cta Postat Decembrie 6, 2018 Autor Partajează Postat Decembrie 6, 2018 (editat) Problema nu este ce otel sa folosesc, ci unde il gasesc in cantitati mici. Am sunat la 100 azi si nu am primit nici un raspuns pozitiv, unul era cat pe ce sa imi factureze 20 de tone ca asta era comanda minima, dar cand a auzit ca sunt persoana fizica n-a mai vrut nici pe aia sa mi-i dea. Macar avea transport gratuit... Editat Decembrie 6, 2018 de dany_cta Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Decembrie 6, 2018 Partajează Postat Decembrie 6, 2018 https://www.ebay.de/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2047675.m570.l2632.R2.TR11.TRC1.A0.H0.Xsilberst.TRS0&_nkw=silberstahl&_sacat=11804 Sa nu ma injuri, poate te ajuta, eventual macar codul 1.12210...China? Link spre comentariu
ndc74 Postat Decembrie 7, 2018 Partajează Postat Decembrie 7, 2018 (editat) Din foaie de arc nu e sufficient de tare? Din freza disc uzata de diametru mai mare. Sunt unele care au peste 5mm grosime. E otel rapid ala. Sau lama de fierastrau de debitat, desi nu cred ca e atat de groasa aia. E tot din otel rapid si la ea. Editat Decembrie 7, 2018 de ndc74 Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Decembrie 7, 2018 Partajează Postat Decembrie 7, 2018 Cam greu de prelucrat HSS, tratament se face complicat, pe la 1200C... Foaia de arc nu cred ca ajunge la HRC62... https://www.gilinox.ro/catalogue/product/54560 Vezi si acolo, poate ai noroc. Link spre comentariu
dany_cta Postat Decembrie 7, 2018 Autor Partajează Postat Decembrie 7, 2018 (editat) Daca as fi gasit freza disc as fi reusit sa o prelucrez. Nu ar fi prima data cand frezez HSS-ul. Dar nu stiu daca e materialul ideal avand in vedere ca este perfect casant. O sa reduc putin duritatea. HRC60+ eu am tot facut din bare de rulmenti decalite/retratate, si rezultatul cred ca a fost bun odata ce am facut si freze si cutite speciale pe care le-am folosit la aschiere in fier (mai ales freze de filetat). Frezele/cutitele nu au fost facute cu scopul de a rezista in timp, ci doar pentru lucrarea respectiva, si n-am avut suprize sa nu reziste vre-una. Probabil ca nu rezistau la folosire industriala sau in productie, dar o freza din fier mort nu ar fi reusit niciodata sa frezeze alt fier. Una dintre "testele de duritate" a fost chiar la punctator (pagina 3 pe topicul asta). Piesele din chenarul rosu sunt facute din bara de rulment si au rezistat eroic toti anii astia, ca in prima zi pe cand cele originale se tocesc dupa cateva folosiri, in cateva zile. Calirea s-a facut in apa si revenirea doar cu incalzire usoara pana la albastru. Dar la piesa din poza nu gaseam o bara de rulment din care sa scot dimensiunea aia, asa ca am cautat alternative. M-a ajutat bogdan_luben cu niste bucati interesante de oteluri speciale. O sa ma apuc de lucrari in cateva zile. Editat Decembrie 7, 2018 de dany_cta 1 Link spre comentariu
dany_cta Postat Decembrie 22, 2018 Autor Partajează Postat Decembrie 22, 2018 Pentru ca se supara lumea ca nu prezint nimic mai vin cu o lucrare interesanta, un simulator de egr 2 Link spre comentariu
dany_cta Postat Decembrie 23, 2018 Autor Partajează Postat Decembrie 23, 2018 (editat) Si pentru ca este iar duminica ... Este poliamida, un material foarte frumos de prelucrat dar totusi destul de complicat in anumite conditii, cand faci piese subtiri si devine elastic, risti ca freza/cutitul sa ti-l smulga din prinderi, nu poti sa strangi tare universalul/menghina ca il deformezi, mai ales la piesa cu sita in ea, aia deja e cauciuc... Ferestrele par inegale pentru ca asa sunt, sunt 4 ferestre de 10mm, si 4 de 8mm intercalate. Totul e compus din 3 piese care se imbina fix/presat intre ele astfel incat sa asigure etanseitatea de care este nevoie. Editat Decembrie 23, 2018 de dany_cta 3 Link spre comentariu
dany_cta Postat Decembrie 23, 2018 Autor Partajează Postat Decembrie 23, 2018 (editat) Si pentru cei curiosi, cam asa taie utilajul meu in otel in regim de mers usor, frezare cu varful, adancime 0.5mm, 700mm/min viteza. Nu a fost cea mai buna modalitate de a prinde materia prima, dar avand in vedere ca nu am vrut sa ma complic sa fac o alta piesa in care sa dau gauri si sa o prind in gauri direct, si mai ales pentru ca am dat gaurile tot in aceeasi prindere, a fost o solutie ok. Conditia e mare atentie la sfarsit si sa nu mearga pana la capat, sa lase 0.5mm care se rupe la patent, simplifica mult operatiunile. Editat Decembrie 23, 2018 de dany_cta 1 Link spre comentariu
mac01 Postat Decembrie 23, 2018 Partajează Postat Decembrie 23, 2018 Piesa din videoclip si cu sistemul electronic prezentat mai sus si pozitionat in mufa reprezinta o anulare a valvei EGR. Link spre comentariu
dany_cta Postat Decembrie 23, 2018 Autor Partajează Postat Decembrie 23, 2018 (editat) E pentru un prieten la ATV, il foloseste pe offroad, eu n-as face asa ceva pe drumurile publice. Sa scot egr-uri, catalizatoare sau filtre de particule... Editat Decembrie 23, 2018 de dany_cta Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum