Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Lucrari de duminica


dany_cta

Postări Recomandate

Domnule, aveti dreptate, sint sarac lipit, pentru un esapament de Logan ar fi trebuit sa adun banii citeva luni

si pina sa`l pot achizitiona as fi fost nevoit sa circul cu Patrol-ul.

:d

 

Link spre comentariu
6 hours ago, mac01 said:

Asta e romanul, fudul...isi cumpara masini la care nu pot asigura intretinerea necesara si trece la carpeala. 

Nu de putine ori vad proprietari de masini bengoase care incearca sa le carpeasca la Dorel din coltul strazii. Fuduli tare, nu le mai ajunge nimeni la nas...iar daca-i intorci cu cracii in sus nu le cade o lascaie din buzunare.

Cand te bagi la o masina scumpa trebuie sa te gandesti si daca ai posibilitatea de a o intretine corect....nu sa ajunga un cazan carpit pe drumurile tarii.  De cumparat, o cumperi usor...mai rau e cu intretinerea. Sunt centre care construiesc tobe la comanda...copiaza acelasi traseu si se pot face mult mai bune decat cele originale...din inox.

Fara suparare...dar eu asa vad lucrurile. Nu-mi permit sa intretin corect masina, mai bine o vand decat sa-mi bat joc de ea....si-mi cumpar o masina pentru buzunarul meu...mult mai ieftina la intretinere.

 

Asta este o gandire de om prost, scuze, dar a trebuit sa o zic, asta este !

 

Cat de idiot sa fiu sa dau 8.000ron pe evacuare originala cand cu jumatate din banii aia o fac la atelier dedicat, din inox. Prost e ala care da, nu ala care cere. La fel ca toti prostii care se duc si cumpara "piesa originala" cand alta superioara e mult mai buna.

Eu cand am schimbat telescoapele nu m-am dus sa cumpar telescoape originale, ci am cumparat Bilstein. Cand am pus discuri de frana am luat Brembo, la fel si la placutele, rulmenti am luat SKF. Sa cumpar un lucru original la suprapretul lor este prostie.

Nu am zis ca piesele astea ar fi mai ieftine ! Deci zboara din start ideea ca nu mi-as permite sa o intretin. Dar sunt piese mult mai bune, ceea ce e exact opusul a nu imi permite sa o intretin.

Pai scuze, dar carpeala mea tine cat piesa originala deja. Am de ales, ori cumpar piesa originala la fiecare 6 ani, ori o carpesc eu la fiecare 6-8 ani ? Diferenta e 8.000ron in buzunar.

 

Bineinteles ca reparam, nu este carpeala, este reparatie. La toba o fi carpeala, dar te asigur ca nu lipsa banilor m-a convins sa nu dau 8.000ron pe evacuare, ci desteptaciunea din cap, faptul ca imi merge creierul destul cat sa realizez ca ala e doar un pret umflat pentru prostii care "cumpara original".

 

Legat de atelierele care copiaza acelasi traseu "si se pot face mult mai bune decat cele originale...din inox" asta a fost planul de la bun inceput, cu singura diferenta ca eu sunt ala care o sa copieze acel traseu. Sunt unul dintre aia care poate sa faca lucrul asta, nu mi se pare o operatiune SF si nu ma inchin la ateliere. Am sculele necesare si materia prima o procur imediat la o zecime din pret. Asa cum am zis: astept doar sa crape "carpeala" care de 6 ani de zile, de cand am pus mana si am "carpit-o" nu mai vrea sa cedeze !

 

In concluzie repet: nu este o problema de "nu imi permit sa o intretin" nici pe departe. Problema e doar ca am creier, nu sunt o leguma care da banii pe "original" !

 

Oare nu ai bani si pui asa ceva pe masina ? Ia cauta sa vezi cat costa una de-asta, de marimea asta. Nu este ieftina, iti faceai lejer toata evacuarea din inox la atelier doar cu banii astia. Si nu ai idee cati alti bani au mai intrat in masina aia. Nu sunt multumit de "expertii" de la atelierele alea specialiste in inox, am vazut lucrari de la expertii de la Borla, de aia prefer sa ma apuc eu de lucrare, atunci cand o sa crape "carpeala" ...

OwWMt75.jpg

Editat de dany_cta
Link spre comentariu
4 hours ago, Ion_Bumbu said:

Dany a inceput o "cirpeala" :d la o pompa de inalta presiune, asa pare, dar nu ne`a mai zis nimic, vina e si a mea dar ...

Lepuirea, material, procedura??

Asteptam continuarea...

 

Continuarea sau detalii nu au aparut pentru ca nu stiam daca prezinta interes.

A mai fost lepuit un cap. Treaba merge foarte greu pentru ca totul se face manual si dureaza cateva ore la un cap.

Rezultatele sunt foarte bune, probez montand chiuloasa peste el (e otel pe otel, fara garnitura) pe uscat perfect si verific daca tine vaccumul. Original, chiar daca pompa functiona bine (a fost demontata pentru schimbarea garniturilor) nu tinea vaccumul. Oricum se pare ca se accepta mici pierderi pe acolo, ea pompeaza mult mai mult decat foloseste motorul si cu tot cu pierdere tot ramanea destul, pierderea se intoarce in corpul pompei de unde trage ea motorina.

Proband dupa lepuire nu observ nici o pierdere, tine vaccumul si jumatate de minut (atat am tinut eu).

 

Si plungerul o sa fie reconditionat desi uzura este minora.

 

QZ1wx4w.jpg

Editat de dany_cta
Link spre comentariu
14 hours ago, marlowe said:

Parca acu ceva vreme danila te lua la "ma Bumbule" & stuff.

Ciudata mai e firea omului........

 

Ca sa lamurim ceva, apreciez totdeauna un post la subiect si cu valente de profesionalism si pasiune chiar daca nu`s de acord in multe cazuri cu atitudinea user`ului.

Nu sint aici ca sa discut persoana unui user, sint aici sa invat de la voi si din minimele mele cunostiinte sa invete si altii de la mine.

 

Link spre comentariu
Acum 13 ore, dany_cta a spus:

 

Asta este o gandire de om prost, scuze, dar a trebuit sa o zic, asta este !

 

 

Nu este gandirea mea...este realitatea (din pacate pentru tine)...realitate in care te incluzi si tu. Daca nu-ti permiti sa inlocuiesti o amarata de toba cu tabla arsa, ruginita si nu-ti permiti sa intretii corect masina, atunci vinde-o si cumpara masina autohtona...la care gasesti toba finala cu 50-100 de lei. Ieftina ca braga....! ....si mai ramai si cu 7 900 ron in buzunar.

Link spre comentariu
45 minutes ago, mac01 said:

Nu este gandirea mea...este realitatea (din pacate pentru tine)...realitate in care te incluzi si tu. Daca nu-ti permiti sa inlocuiesti o amarata de toba cu tabla arsa, ruginita si nu-ti permiti sa intretii corect masina, atunci vinde-o si cumpara masina autohtona...la care gasesti toba finala cu 50-100 de lei. Ieftina ca braga....! ....si mai ramai si cu 7 900 ron in buzunar.

 

Iar ai luat-o pe aratura ca de obicei. Am zis din prima secunda si am repetat de 3 ori ca nu exista problema de "nu imi permit", imi permit foarte bine. Imi permit de asemenea sa arunc si 50milioane pe strada, dar nu sunt un prost sa fac niciuna din ele, desi ar fi cam acelasi lucru. Daca iti permiti un lucru nu inseamna ca si trebuie sa il faci.

Imi permit sa ma duc si sa ma joc la pacanele 100 de milioane, asta nu inseamna ca trebuie sa o fac, si daca aleg sa nu ma duc nu inseamna ca nu imi permit, ci inseamna ca nu sunt prost, as fi un prost daca as face-o.

 

Poate ai citit in continuare si ai vazut ca toba principala in discutie a fost inlocuita. Da, mi-am permit, dar nu am fost prost sa dau 800lei pe ea la momentul respectiv, am luat-o mult mai ieftin dupa aia. Si nici nu sunt un prost sa ma duc sa cumpar toba noua la o masina de 1000euro cu care circul doar pentru ca isi face treaba perfect in oras. Cand a fost vorba de franare, telescoape, aderenta si stabilitate (bucsi poliuretan, totul schimbat, rulmentii skf) da, am dat banii si mi-am permis. Dar pentru o toba, trebuie sa fi idiot sa dai 800lei la mana a doua, fie ca iti permiti sau nu, exemplul clar ca am gasit-o doua saptamani mai tarziu cu 150lei, ca sa vezi pretul real. Daca nu o gaseam cu 150lei, faptul ca nu am dat 800lei pe ea nu e din cauza faptului ca nu imi permit, ci doar ca nu sunt prost ca unii care comenteaza si ne indeamna sa dam banii ca sa aratam ca ne permitem. Si inca nu intelegi asta. Da, decat sa dau 800lei pe ea, o carpeam sa ma tina pana gaseam una cu 150, pretul real, nu aruncam banii aiurea doar sa "arat ca am valoare" si "imi permit". Tu nu ai decat sa fi prostul ala care sa faca asta.

 

 

Hai sa iti arat inca o faza de "nu imi permit". O fulie de la alternator, e 60lei. EU am cautat bucata de fier si am prelucrat-o si am facut-o eu. Originala este din aluminiu, aia din stanga e aluminiu, cum incepe cureaua sa patineze o slefuieste si uzeaza imediat. Din fier tine cat masina. E pe masina de 1an de zile si e perfect.

Nu mi-am permit sa dau 60lei pe ea, nu ? Tu ai fi cumparat original din aluminiu si crezi ca ai fi facut cea mai buna alegere. Probabil nu o sa intelegi care e cea mai buna alegere, desi un om cu ratiune ar intelege doar din faptul ca se vand fuli de alternator ca consumabile, ca ceva este in neregula acolo. Daca pun timpul de fabricare, alergatura dupa material si profilarea cutitelor pentru canalele V, fulia de otel a iesit cel putin dublu la pret, dar eu nu imi permiteam aia de 60lei, asa ca trebuia sa vand masina sa imi iau una autohtona. Nu avem voie sa imbunatatim, trebuie sa punem original si atat, mai bun ca originalul nu exista, nu ?

 

https://www.elforum.info/topic/121648-lucrari-de-duminica/?do=findComment&comment=1629365

77pflYt.jpg

Editat de dany_cta
Link spre comentariu

Eu n-am luat-o deloc pe aratura....

E foarte simplu....la mine cand se arde toba cumpar una noua...nu ma duc sa iau una sh si aia tot arsa. Sau ma duc la o firma specializata si mi-o confectioneaza din inox...dar tot noua este. Si stai linistit, ca nu ma inghesuie banii si nici nu sufar de grandomanie.

Aruncatul banilor in vant!?......Cand cumperi un produs sh la care nu stii cata viata mai are...aia inseamna aruncatul banilor in vant....cum ai procedat tu.

Eu la masina imi pun numai piese noi...in niciun caz sh-uri folosite si uzate. Daca nu-mi permit s-o intretin corect...atunci n-are rost s-o mai stea pe batatura mea. Dáia plina tara asta de cazane...si cand cumperi o masina o iei toata carpita si buna de aruncat...romanul n-o intretine corect...incearca s-o repare la Dorel din coltul strazii pe doua sticle de vin sau mocca si cu piese tot uzate.

LE;

Iar fulia de fier este mult mai grea ca cea de aluminiu...gandeste-te ca va obosi mult mai repede rulmentii alternatorului. inginerii aia n-au fost prosti cand au confectionat-o din aluminiu...altfel o faceau din fier de la inceput...aluminiu (ca material) este mult mai costisitor ca fierul.

Ma opresc aici...discutia n-are rost mai departe.

 

Editat de mac01
Link spre comentariu

Aceeasi aberatie cu fulie grea, tu inca nu realizezi ce forte sunt acolo, ce masa este in miscare in tot rotorul, cat de tare trage cureaua de fulie in sarcina cand ai toti consumatorii porniti, crezi ca o diferenta aia de maxim 200g intre o fulie gaurita de aluminiu si una gaurita de fier o simte ????????? Serios ? chiar ai zis asta ? Iti dai seama ca vorbim de un cerc care se invarte echilibrat si in rotatie greutatea de-o parte se contrabalanseaza cu partea cealalta, nu ? Tu ai macar idee cat cantareste tot rotorul ala ? Sau faptul ca cureaua trage de o latura doar, nu o invarte uniform ??

Asta explica de ce tu te duci si cumperi nou. Trebuie sa intelegi cum functioneaza lucrurile si abia apoi iti dai seama ca solutia nu este mereu nou, si multe lucuri nu se cumpara noi niciodata decat atunci cand esti, asa cum am zis de multe ori, prost. Da, sunt si astfel de oameni, dar astfel de oameni nu au ce sa caute pe forumuri tehnice.

 

Dupa logica asta tot forumul asta trebuie sa dispara pentru ca nu repari un lucru cand pica, il cumperi nou, daca iti crapa orice echipament electrocasnic il arunci si cumperi nou. Reparatiile si imbunatatiriile nu mai trebuie sa existe.

 

Uite o alta componenta pe care unul ca tine nu o sa o aiba niciodata, pentru ca tu cumperi original. Noi, astia care nu ne permitem sa cumparam telescoape originale cu 200lei, dam 40milioane pe set de de-astea galbene, pentru ca nu ne permitem originale la 200lei bucata si totusi ne incapatanam sa nu vindem masina si sa ne cumparam una autohtona. Pur si simplu nu ne permitem, noroc ca vine unul ca tine si ne invata sa vindem masinile si sa ne luam rable autohtone de parca un telescop nu tot 2 milioane ar costa si la logan... dar pe ala ni l-am permite.

RH1812C.jpg

 

 

Editat de dany_cta
Link spre comentariu

Adevarul ca inginerii aia au fost prosti cand au gandit acel alternator si acea fulie din aluminiu...tu esti cel mai destept. De ce nu te-ai dus sa-ti depui cv-ul la un concern auto si le spui la inginerii aia ca sunt niste prosti si nu stiu sa faca masini?

Pe bune...lasa-ne ca ne plicitisesti...si cu amortizoarele tale de duzina. Bilstein nu sunt amortizoare...mai cauta pe net la cei care fabrica suspensii la comanda...acolo ai sa gasesti amortizoare adevarate....in niciun caz Bilstein. Bilstein se foloseau acum multi ani in urma si echipa si masinile noi...lumea a renuntat usor la ele deoarece erau proaste. Bilstein sunt amortizoare normale...la fel ca Sachs, Monroe and company.

Credeam ca-mi arati cine stie ce amortizor...cand colo tu vii cu un rahat de Bilstein!

Editat de mac01
Link spre comentariu

Exact ce ziceam, tu nu ai habar ce e aia, esti doar un consumator si nimic mai mult. Nici macar nu ai fost in stare sa iti dai seama ce e in poza. Daca tu imi zici ca Bilstein B8 sunt telescoape normale, de duzina, e clar ca vorbesti fara sa ai habar ca de obicei. Exista probabil un singur producator pe care l-as fi ales in locul Bilstein si care ar fi fost mai bun si ala e Koni, unul de care tu cu siguranta nu ai auzit, dar nu s-au putut aduce de la ei din alte motive, desi si pretul si calitatea erau apropiate.

Eu iti arat un b8 si tu vi si imi povestesti de sachs, monroe si altii ??? :nas:

Editat de dany_cta
Link spre comentariu

Oi fi un consumator, nu zic ba...dar un consumator de piese noi si cat mai originale. Nu umblu cu improvizatii si carpeli...celui caruia ii voi vinde masina sa ma pomeneasca...nu sa se apuce sa bage bani cu nemiluita in ea si sa ma injure ca l-am fraierit cu un cazan.

Link spre comentariu
3 hours ago, elmar said:

Eu am văzut amortizoare Bilstein made in Romania!

Dany ce zici!? cred că o să faci o criză de nervi...și o să juri că nu mai pui mâna ”pe astfel de gioarse”!:rade:

 

Ia uite ce am cumparat. Sunt probabil unul dintre putinii care dau 500lei pe un pistol cu lipici cald cand sunt pline rafturile de modele de la 15 la 30lei, si pe la 120lei gasesti deja cel mai tare de la Dremel (pe care l-am si avut dealtfel), pana la 500lei e cale lunga, dar tara unde a fost produs nu m-a interesat nici o secunda, bineinteles ca am vazut unde e produs, l-as fi cumparat si daca era produs in Mexic (cum e Dremel, facut tot de Bosch), Taiwan sau China, de asemenea mai exista un model mai mic cu acumulatori care imi face cu ochiul, produs in aceeasi tara, cu prima ocazie il iau si pe ala, momentan asta mare face si treaba de finete.

 

Nu te imbata cu apa rece, asta de mai jos din poza, la fel ca si bilstein-urile de care zici, nu sunt produse romanesti. Inainte sa mai faci afirmatii incearca sa intelegi diferenta.

 

Am specificat mereu: tara nu produce, firma produce. Firma poate sa fie in orice tara vrea ea, fie ca este chinezeasca (Fiio), daca firma e renumita ca este buna si face lucuri de calitate o sa o cumpar. In Romania nu au exista firme romanesti care sa produca ceva care sa merite cumparat mai mult decat produsele straine, deci ceva care sa fie mai bun. Poate au fost mai ieftine (da), poate au fost singurele la care aveam noi acces (da), dar daca puneai orice produs langa unul similar occidental - nici o sansa. De asta nici nu au reusit sa produca nimic, cum s-au deschis granitele si au venit occidentalii ne-a invadat calitatea, nimeni nu s-a mai multumit cu ce ii era bagat cu forta pe gat, acum putea sa aleaga, pret mic si calitate similara romaneasca sau chiar mai buna - China, pret mare dar calitate maxima - firmele occidentale, noteaza ca nu am zis "tarile" occidentale, fie ca firmele alea produc in Germania, Romania sau China. Nu tara produce, firma produce.

 

Cati au mai cumparat bormasinile romanesti odata ce au aparut bosch-urile pe piata ? Aveam si eu una cumparata inainte de 89, un gunoi de 4-5kg la care schimbam carbunii si tot nu mergea, m-am chinuit sa dau niste gauri in beton cu ea si a fost groaznic, fara percutie si trebuia continuu sa umblu la carbuni sa o fac sa mearga. Bormasina aia nu stiu daca a mers in toata viata ei 5minute continuu de invartire, dar a primit vreo 3 seturi de carbuni si apoi n-a mai mers deloc. Am luat un Bosch profesional si gata, n-am mai schimbat nici un carbune de vreo 15 ani de cand o am dar a spart betoane, pereti, gauri in fier de toate dimensiunile, practic tot ce era nevoie, singura mea bormasina de mana, mare, SDS dar si cu mandrina de metale. E un 2-26dfr.

 

RRkcdHv.jpg

Editat de dany_cta
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări