Ion_Bumbu Postat Ianuarie 18, 2018 Partajează Postat Ianuarie 18, 2018 O . De asemenea este un rulment imens pe partea cu fulia, un 6003/3, rulment cu 35mm diametru si 10grosime. Nu am vazut la alte alternatoare rulment asa mare, deci nu mi-as face griji de greutatea fuliei, oricum si rotorul e foarte greu in comparatie cu ea. :d RULMENT ALTERNATOR (47x17x14) 6303D DACIA LOGAN Cam trista constatarea... Link spre comentariu
dany_cta Postat Ianuarie 18, 2018 Autor Partajează Postat Ianuarie 18, 2018 (editat) Nu sunt mecanic si nici nu repar alternatoare in timpul liber. Sunt sigur ca puteai sa gasesti la orice o comparatie cu o piesa mai mare, chiar daca la final ajungeai la un motor de camion sau peste. E bine ca acum cateva luni masurai compresia unui motor la rece si mai si sustineai rahatul ala si acum ai ajuns sa ma contrazici si sa ai dreptate. Deja vedem imbunatatiri. Eu nu am stat sa alerg dupa posturile tale sa dau de pamant cu ele fara sens. Editat Ianuarie 18, 2018 de dany_cta Link spre comentariu
adydep Postat Ianuarie 18, 2018 Partajează Postat Ianuarie 18, 2018 (editat) Bump ! Fulie alternator Smart Fortwo din otel. Cea originala este din aluminiu si are prostul obicei sa se uzeze. Totodata i-am taiat si canal de pana si in fulie si in rotorul alternatorului. Original este doar bagata la cald. E fost deja montata pe masina si merge perfect, nu mai patineaza deloc oricat de multi consumatori ar fi porniti. Lucrare foarte buna,felicitari! Asa se poate face si la cureaua de accesorii.Construite fulii de otel ,in locul celor de plastic(cu umar si canal de seger ca sa tina rulmentul)si pusi rulmenti de calitate ,nu mai ai probleme. Numai ca la mine in oras cand m-am dus pe la strungari sa-mi faca asa ceva,s-e uitau ca la felul sapte...si am cumparat tot de plastic... Cam asa am vazut si eu prin alternatoare,rulmentul mare 6303 si cel mic 6302(sau pe cod ABE) Editat Ianuarie 18, 2018 de Andrei Tabacaru Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Ianuarie 18, 2018 Partajează Postat Ianuarie 18, 2018 (editat) Nu sunt mecanic si nici nu repar alternatoare in timpul liber. Sunt sigur ca puteai sa gasesti la orice o comparatie cu o piesa mai mare, chiar daca la final ajungeai la un motor de camion sau peste. E bine ca acum cateva luni masurai compresia unui motor la rece si mai si sustineai rahatul ala si acum ai ajuns sa ma contrazici si sa ai dreptate. Deja vedem imbunatatiri. Eu nu am stat sa alerg dupa posturile tale sa dau de pamant cu ele fara sens. Ideea e sa nu vorbesti daca nu stii. Si Dacia batrina avea 6203 cu 6202, sint tipodimensiuni binecunoscute. Despre compresie ti`au mai spus si altii care chiar repara motoare nu doar fac compilatii de pe net. Pana ai facut-o degeaba. Fulia se stringe suficient cu piulita si sensul filetului asigura autostringerea. P.S. mi s`a parut hilar postul, rulment imens doar de aia am scris. Editat Ianuarie 18, 2018 de Ion_Bumbu 1 Link spre comentariu
dany_cta Postat Martie 10, 2018 Autor Partajează Postat Martie 10, 2018 Un alt proiect simplu dar cam ciudat de fabricat manual. Stau si ma gandesc cum ai putea frezezi manual formatul respectiv, mai ales partea rotunjita exterioara ? Bineinteles intr-o modalitate simpla si viabila, ma gandesc ca o masa rotativa ar putea sa fie folosita dar totul devine prea complicat, posibil dar complicat. Urmeaza carburizarea, calirea si revenirea. PS: chiar daca codita arata urat e facuta asa ca sa fie mica si totusi sa se poata baga teava prelungitoare daca e nevoie. 2 Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Martie 11, 2018 Partajează Postat Martie 11, 2018 E o problema. materialul care accepta carburare nu poate fi calit, cel care accepta calire nu poate fi carburat. Pina la urma ce material ai folosit? Link spre comentariu
dany_cta Postat Martie 11, 2018 Autor Partajează Postat Martie 11, 2018 (editat) Nu am de unde sa stiu, e facuta din resturi. Ramane de vazut. Dupa carburare o sa ii fac si calirea, fie ca accepta sau nu, rezultatul o sa fie o piesa mult mai tare. Nu este o cheita de forta, e cheita pentru strans pensete ER11, o pot folosi fara probleme si fara nici un tratament, vreau sa ii fac tratament doar ca sa reziste mai bine la zgarieturi. Banuiala mea e ca e un fier normal de constructii si ala cu siguranta nu merge calit. Editat Martie 11, 2018 de dany_cta Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Martie 11, 2018 Partajează Postat Martie 11, 2018 (editat) Ia un rest din ce ai confectionat cheita si caleste`i, adica incearca sa`l calesti. Daca merge, e OK, faci revenire si gata. Daca nu, nasol, este otel sub 0,3%C si poti sa vezi daca merge carburarea. Nasol ca aia dureaza muuult! Daca ai experienta iti dai seama la polizor dupa scintei cam cit carbon ai in material. Editat Martie 11, 2018 de Ion_Bumbu Link spre comentariu
dany_cta Postat Martie 11, 2018 Autor Partajează Postat Martie 11, 2018 (editat) Intre timp a aparut si sora cheitei, sora denumita in continuare Cheia de 17. E in poza si una din cheile pensionate care e dintr-o tabla de fier fara nici un fel de tratament. Cea pensionata de 17 e mult mai firava si aproape ca poti sa o indoi la mana, eu am indoit-o incercand sa o folosesc in alt loc. Forta de strangere pe Er11 e minora, de multe ori am strans si la mana la scule mici. Legat de timpul de "fierbere" nu e chiar asa de grav, am forja cu vata ceramica si mentine usor caldura chiar cu foarte putin gaz. Pot sa mentin piesele la 1200grade cu consum de gaz de genul focului mic de la aragaz pentru oricat este nevoie (probabil 80-120minute), ca si cum as face o ciorba bine clocotita. Editat Martie 11, 2018 de dany_cta Link spre comentariu
Vizitator victor2304 Postat Martie 23, 2018 Partajează Postat Martie 23, 2018 BUNA ZIUA NI Buna ziua Niste poze cu forja si cateva cuvinte despre ea cred ca ar interesa si pe altii Va multumesc Link spre comentariu
spik Postat Martie 23, 2018 Partajează Postat Martie 23, 2018 La 11.03.2018 la 1:44, dany_cta a spus: Un alt proiect simplu dar cam ciudat de fabricat manual. Stau si ma gandesc cum ai putea frezezi manual formatul respectiv, mai ales partea rotunjita exterioara ? Bineinteles intr-o modalitate simpla si viabila, ma gandesc ca o masa rotativa ar putea sa fie folosita dar totul devine prea complicat, posibil dar complicat. Urmeaza carburizarea, calirea si revenirea. PS: chiar daca codita arata urat e facuta asa ca sa fie mica si totusi sa se poata baga teava prelungitoare daca e nevoie. Se poate foarte bine freza acea forma, din aproape in aproape, urmarind un trasaj. Pe strung la fel...bineinteles sunt lucrari de "maiestrie", nu tin de productivitate! 1 Link spre comentariu
dany_cta Postat Martie 29, 2018 Autor Partajează Postat Martie 29, 2018 (editat) La fel putem sa zicem ca se poate face si din pila, dar deja ne departam mult de zona profesionala de productie mai ales cand urmaresti un contur la ochi. In prelucrari prin aschiere vorbim de precizie de sutimi de mm, sau macar zecimi ca sa respectam zona manuala, nu vad cum ai putea sa faci un semicerc pe o freza manuala si mai ales urmarind un trasaj la ochi. Legat de strung presupun ca vorbim de alte lucrari ca lucrarea de fata nu are nici o legatura cu strungul. Mai apare o noua lucrare interesanta, o membrana de vaccum la care i-am facut si matrita. Rezultatul a iesit extrem de moale, maleabil, flexibil, neted si totusi foarte rezistent la rupere, mult mai rezistent decat membrana originala la care iti era si frica sa o indoi. A trebuit sa ii tai "moatele", tragand de ele nu se rupeau chiar daca erau mai subtiri decat corpul. Este o membrana cu diametrul exterior maxim 49mm (mica) si grosimea in carne de 1mm, doar talpica e 1.5mm Editat Martie 29, 2018 de dany_cta 2 Link spre comentariu
dany_cta Postat Martie 29, 2018 Autor Partajează Postat Martie 29, 2018 (editat) On 3/23/2018 at 3:21 PM, victor2304 said: Buna ziua Niste poze cu forja si cateva cuvinte despre ea cred ca ar interesa si pe altii Va multumesc Am doua forje, una e intr-o cutie de tabla de 250x250x500, cealalta intr-o cutie de tabla de diluant de 5l. Forjele sunt mici, facute pentru necesitatile mele si sunt facute de mine. Ambele sunt izolate cu vata ceramica pe care am "vopsit-o" cu un strat subtire de mortar refractar doar pentru protectia personala si pentru a avea o suprafata tare. Fiind vata ceramica se incalzesc imediat, extrem de repede si izoleaza foarte bine, chiar daca merg cu forjele mult timp pe exterior tabla este destul de rece cat sa ti mana pe ea. https://imgur.com/a/a4iCv Ca pareri: vata ceramica e cel mai bun material la care avem acces. E problema cu riscul la sanatate dar dispare problema odata cu vopsirea cu refractar, bineinteles ca dispare si un pic din randament dar nimic notabil. Editat Martie 29, 2018 de dany_cta Link spre comentariu
spik Postat Martie 30, 2018 Partajează Postat Martie 30, 2018 Se poate si pe freza, manual, si pe strung! Pe strung iese ca o frantura de calota! Dany, eu am facut pe strung asa ceva, bineinteles de amorul artei, iar pe freza am vazut nu o data la cativa meseriasi. Nu te aprinde, nu vreau polemica, doar spun o realitate! Link spre comentariu
dany_cta Postat Martie 30, 2018 Autor Partajează Postat Martie 30, 2018 Nu avem in ce polemici sa intram cand eu sunt ala care prezinta lucrarile gata facute la nivel profesional si tu povestesti despre ce ai vazut odata fara sa faci tu sau sa sti macar ce ai vazut sau ce a iesit la final din punct de vedere al cotelor si tolerantelor. Asta e o mare diferenta. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum