Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Lucrari de duminica


dany_cta

Postări Recomandate

Elice pompita apa.

Este foarte mica, diametrul 22mm, deci mai mica decat o moneda.

Frezele folosite sunt de 2.4mm si 1.5mm pentru decupajele interioare.

Viteza 700mm/min, rpm 6-8k la 2.4 (ca sa tin zgomotul la minim), si aprox 16k la freza de 1.5.

Lubrefiere motorina.

 

Editat de dany_cta
Link spre comentariu

Rugozitate mare, uriasa, posibil fenomenul de cavitatie in functionare.

Suprafetele paletelor sunt cu unghi de scoatere din matrita semn ca fisierul a fost "imprumutat" de undeva. La executia pe masina puteai sa faci piesa cu unghi 0 si obtineai si o rugozitate net superioara.

Se spune lubrifiere...

Link spre comentariu

Este proiect propriu, rugozitatea este data de tipul de freza folosit si l-am lasat asa pentru a "agata" apa si a o mentine pe cursul corect, sa nu aiba tendinta sa o impinga in sus afara din elica. Nu a fost folosita freza de finisaj pentru ca am vrut zgarieturile respective.

 

Unghiul nu este pentru scoatere din matrita, este baza putin mai lata (varf 0.8mm, baza 1mm) pentru rezistenta. Proiectat trapezoidal.

 

Si sa nu uiti ca vorbim de o elica mai mica decat o moneda. Zgarieturile se vad din cauza zoom-ului si pozei cu lentile macro facute cu dslr-ul pe o piesa care a fost scoasa direct din freza, aproape fara nici o finisare (doar i-am dat putin cu smirghel pe exterior sa scot bavurile). Daca dau de 3 ori cu smirghel fin la mana, iese neted.

Editat de dany_cta
Link spre comentariu

Pentru ca esti de la Constanta nu ar trebui sa-ti explic eu de ce se lustruiau elicele vapoarelor.

Defineste fenomenul de agatare a apei.

Cursul corect e dat de palete nu de zgarieturile de pe palete.

Spune in ce soft ai facut fisierul si cu ce comanda ai creat unghiul de inclinare ca sa ai grosime diferita baza/varf si te cred.

Se spune elice nu elica

Link spre comentariu

Cu comanda asta:

Posted Image

 

Ai apoi tai miezul cu alt cerc. Si asa le faci totodata si frumos deviate de centru. Pot sa iti arat in ce soft vrei tu la alegere, eu am folosit in general fusion360 dar ma descurc si in autocad sau solidworks.

Acum te rog frumos sa nu imi mai poluezi topicul cu comentarii inutile, cauta pe youtube tutoriale daca vrei sa afli cum faci anumite chestii, sau intreaba-ma frumos.

 

Si legat de rugozitatea elicii ai vedenii, este cat se poate de neteda.

Legat de intrebarea cu elicele vapoarelor, iti mai arat o poza

Posted Image

Se poarta nervuri cand vrei sa directionezi ori barca, ori apa. Eu am o elica centrifugala, nu o compara cu una de vapor, eu vreau sa am apa directionata spre exterior nu spre afara palelor, adica exact opusul a ceea ce face aia de vapor care impinge in afara nu spre exterior. De asta a fost si formatul trapezoidal ciudat la pale, ca de la mijloc sa le pot indoi usor spre interior.

Editat de dany_cta
Link spre comentariu

1. cu comanda aia ai facut extrudatul paletei care are deja inclinatie

2. paletele tale nu sunt dispuse radial ca in poza ci inclinat, deci

Deja vorbim despre alte lucruri.

3. nu am ce lectii sa iau de la un profan in CAD, daca nu erai asa de obraznic aveai tu ce invata de la mine.

4. cum nu esti proprietarul topicului o sa intervin ori de cate ori vrea muschii mei

5. cu un post mai sus te laudai ca asa ai vrut sa scoti elicea cu zgarieturile respective ca sa taie apa mai bine, apoi editezi postul, apoi spui ca nu sunt zgarieturi ca e cat se poate de neteda.

6. Cum se numeste tipul de pompa la care o sa folosesti elicea?

7. piesa e si prost proiectata , lipsesc razele de racordare ...

Link spre comentariu

Nu imi dau seama ce nu intelegi, ti-am aratat exact modul cum au fost extrudate, daca nu intelegi eu nu sunt profesor. Daca ai studia bine ai vedea ca exact ala este modelul.

Nu am folosit niciodata in viata mea modele CAD din alte locuri decat construite de mine, daca de asta ti-e frica. Nu este nimic plagiat.

 

Zgarieturile sunt vizibile doar la microscop. NU AM freza dreapta de 1.5mm ca sa fac finisare peste tot, as putea doar pe pale, dar este finisat ! e neted, si daca ai fi avut un pic de cunostinte de prelucrari mecanice ai fi stiut ca nu iti iese totul asa perfect de pe freze, mai ales cand sunt freze cu dinti, si mereu se folosesc alte metode de finisare.

 

Pompa este o jucarie, e un motor de 4w la 12v care o sa fie alimentat la 5v.

Inca nu ai inteles ca vorbim de o elica minuscula si de o pompa de jucarie. O sa te anunt cand o sa se rupa aripioarele la cei 0.1 bari de apa pe care ii recircula.

Editat de dany_cta
Link spre comentariu

iarasi nu esti fair play si iti editezi postarile (pentru ca se poate si se poarta)

1. in poza adaugata prin editare nu vad nici o elice ci doar o carena care are niste striuri. Una-i una, alta-i alta. Daca la carena folosesc acele striuri, la elice DIN CONTRA. De aia te intrebam daca ai vazut vreo elice expusa intr-o piata din Constanta sa vezi ca e neteda fara nici o asperitate.

2. In poza atasata scoasa din film se vad niste suprafete urate semn ca pe Z te-ai dus cu pas mare

3. Toate frezele sunt cu dinti ca daca ar fi stirbe n-ar fi freze.

Nu asa trebuie sa arate o piesa

post-175452-0-42127300-1482686188_thumb.jpg

Link spre comentariu

Piesa arata perfect, ai probleme cu ochii. Si toate aripioarele sunt perfect paralele doua cate doua. Serios, chiar nu am timp sa ii invat pe toti ce este aia eroare de paralaxa sau macrophotography.

 

Posted Image

Editat de dany_cta
Link spre comentariu

Mai vad o eroare foarte grava: paletele nu sunt unite in zona rotorului, pe acolo se pierde debit si presiune.

In poza prezentata la postul #5 acestea sunt unite in practica exista spatiu intre palete si rotor deci este un STIFT.

Ce ar trebui sa invete membrii forumului din atatea rateuri prezentate?

 

Cand faci ceva trebuie sa fi in stare sa explici ce ai facut nu sa astepti ca altii sa cada in c_r dupa niste poze de produs prost proiectat si realizat.

Link spre comentariu

Eu zic că prin zona degajată de lângă ax se face admisia apei și expulzarea se face periferic, exact cum lucrează și ventilatorul aerotermei auto.

Deci nu cred că e greșit faptul că paletele sau palele nu sunt unite cu butucul. Pe de altă parte nu cred că e cazul nici să transformați topicul ăsta într-o confruntare de orgolii.... colegule marlowe, dacă nu-ți convine realizarea, nu ești nici obligat s-o critici, omul a prezentat un lucru făcut după capul lui și cum i-a plăcut lui, nu un standard industrial.

Link spre comentariu

Spune in ce soft ai facut fisierul si cu ce comanda ai creat unghiul de inclinare ca sa ai grosime diferita baza/varf si te cred.

Ti-am aratat desi nu stiu daca chiar era cazul sa stau sa invat metode de proiectare cad toti aleatorii de pe net.

 

Postul numarul 5 nu este elicea respectiva. Ti-am aratat tehnic cum se face o suprafata trapez cu unghiuri diferite. Tot asa a fost construita si elicea asta si apoi decupat mijlocul.

 

Ai continuat cu celelalte aberatii. Bineinteles ca prin mijloc intra apa. Fa-l plin si ai pierdut jumatate din debit.

Si ca sa vezi ca se fac nervuri pe sensul de impins apa iti mai pun o poza. Vrei mai multe detalii - documenteaza-te singur, eu deja mi-am batut prea mult capul sa iti explic fenomene simple in timp ce tu compari elicea mea cu cele de vapor care functioneaza exact opus la cum vreau eu sa mearga.

 

Posted Image

 

PS: Nu am dat schema tehnica, nu am dat cote, nu am dat performante la elicea respectiva. E pur si simplu o lucrare, nu un proiect opensource pe care trebuie utilizatorii elforum sa il puna in aplicare. Ce ne intereseaza mai mult este modalitatea de executie, vitezele de frezare, etc. Era cineva pe forum care ma tot intreba de astea, de aia le-am si scris in primul post. Nu mi s-a parut corect sa pun filmul direct acolo pe forum sa ii arat cum merge la vitezele respective asa ca am facut alt topic dedicat.

Editat de dany_cta
Link spre comentariu

Orice incercare de a spune adevarul pe forum e privita ca o vendeta. Poate mai citesc si altii acest subiect si il iau de bun insa legile fizicii sunt altele si neiertatoare, scopul postului e ca altul sa nu mai faca asa.

 

Principiul de functionare al pompei centrifuge se bazeaza pe faptul ca pentru a putea functiona este ca

lichidul trebuie sa fie in permanenta in contact cu ROTORUL, adica de la inceputul rotirii acestuia, in caz contrar deplasarea lichidului nemaiputand avea loc.

Poza pusa mai sus vine sa confirme inc o data ca "rotorul de duminica" este gresit , paletele trebuie obligatoriu legate de butuc.

Editat de Vizitator
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări