Ion_Bumbu Postat Decembrie 24, 2016 Partajează Postat Decembrie 24, 2016 "Oltcitul" frantuzesc era cu motor racit cu apa, pus transversal. Iar pentru varianta cu doi cilintri raciti cu aer (cilintri din aliaj de aluminiu, acoperiti galvanic cu strat rezistent la uzura) nu ne-au dat tehnologia. La Oltcit cilindriii erau de fonta (se supraincalzeau si cereau ulei scump), avea doua axe cu came (complicatie inutila) si culbutorii se duceau repede (supraincalzire si compromiterea ungerii). Carburatorul era de cacao. La turatie intermediara (1800 - 2500 rotatii pe minut) dadea amestec prea sarac, se mergea pe aer, nu tragea si se supraincalzea motorul (uzura prematura), iar cand calcai pedala de acceleratie amestecul devenea prea bogat (consum peste 10 litri/100 km in oras). Nu intru in toate detaliile. Am avut Oltcit si stiu prin ce patanii am trecut. Am invatat mecanica pe el. O mamma... Pe ling drum, pe linga sant, din cind in cind in gard... Oltit-ul frantuzesc era in fapt Visa, nu Axel, era cu motor Peugeot! Au avit pe aia ci 1,7 Diesel, o masina cu adevarat economica. Era alta masina in fapt. Motorul Oltcit este derivat din cel de la 2Cv , a fost folosit pe seriile Ami, GS si mai stie gaia pe cite altele. Istoria axelor cu came este simpla de tot, lipsa de grija si intretinere a masinii. Se stia ca masina aia consuma ulei din start, consumul normal era de 250-500 mL ulei /1000Km, nu sariti in sus, la motoarele de VW e cam tot pe acolo si`s mai noi racite cu apa. Putini mai verificau asa din cind in cind uleiul, urmarea era ca primele se duceau axele din lipsa de ungere, erau la capatul liniei . In rest cinstit aia care si`au batut joc de motor au fost romanasii nostri! Primul lucru care l`am facut a fost sa schimb curelele de distributie, segmentii si simeringurile de supape. Dupa aia nu a mai consumat nici ulei in exces , cam 200-300ml/1Kkm. Am circulat cu masina cam 130-150Kkm si nu am schimbat nici un ax cu came. Grig Link spre comentariu
VAX Postat Decembrie 24, 2016 Autor Partajează Postat Decembrie 24, 2016 Oltcitul nu era o masina pentru nepriceputi, la cate belele de conceptie avea. Puteai sa te folosesti de el, dar nu erai sigur de nimic, ce surprize iti mai facea. Am avut Oltcit Club si nu spun din auzite de la altii. Daca nu i-as fi montat aprindere tiristorizata, ar fi trebuit sa ard bujiile zilnic pe aragaz. sa le decalaminez. Chiar si vara pornea greu cu aprinderea clasica. Carburatorul era cauza acestui necaz. Multi isi montasera carburatoare de Dacia si masina isi venea in fire. Scadea si consumul, dar se reducea putin puterea maxima. Francezii de la Citroen si-au batut joc, i-au corupt pe cei care au semnat contractul in numele statului roman. Link spre comentariu
Ovidanie Postat Februarie 17, 2017 Partajează Postat Februarie 17, 2017 ''Paratrasnetul'' in discutie este de fapt un eclator, era absolut necesar pe motoarele care nu aveau fise rezistive. Fara eclator motoarele functionau neregulat pe relanti dar nici la turatii mari nu functionau prea bine. Nu mai tin minte, ori nu se gaseau de cumparat ori erau prea scumpe dar foarte multi alegeau sa-si faca singuri fisele, desfaceau un cablu coaxial ''de antena'' si recuperau firul central cu tot cu izolatie. Dedemult am vazut un IMS care avea eclatori facuti dintr-o bucata de piele groasa, avea cam trei centimetri lungime si doua gauri la capete, intr-o gaura bagau fisa si cealalta gaura borna bujiei. Bagau si scoteu fisa pana obtineau reglajul corect Erau camioane cu motoare cu opt cilindri, ''Bucegi'' si ''Carpati'' aveau un capac de delco cu borna pentru fisa centrala tripla la lungime fata de celalalte borne deoarece in interiorul acelei borne se introducea un ''carbune'' care de fapt era un rezistor din carbon, fara nici un fel de terminale. Cand meseriasii pierdeau rezistorul fabricau repede unul din ce apucau si binenteles ca motoarele nu functionau corect. Cam toate motoarele aveau, din constructie, intr-un fel sau altul un rezistor serie cu secundarul bobinei de inductie. Link spre comentariu
blazeu Postat August 1, 2017 Partajează Postat August 1, 2017 Si eu am avut Dacia 1300... Nu era chiar o masina proasta, insa romanii au facut-o de kko folosind materiale MIZERABILE. E o vorba: din kkt sa faci bici, si sa si pocneasca..... Oltcit nu am avut si nici nu am vazut prea de aproape; Citroen era in epoca o firma mult mai moderna (motorul ala, mai mic decat cel de Dacie, era mai puternic). Deci materiale mai moderne, mai pretentioase, si mai sensibile la carpacelile si improvizatiile lui "merge si-asa" de Romania. Da' ce sa ne mai miram, ca peste tot, clasa muncitoare era 90% adusa de la coada vacii si "calificata" la locul de munca, precum tov. maistru care se mandreste cu "glumele" lui cu ulei ars varsat pe "injineru' " ala.... De "2CV" a auzit cineva pe aici? Citroen l-a fabricat in cantitati si un timp echivalent cu VW-ul "broasca", si stiti ceva? Amandoua aceste masini care s-au fabricat peste un deceniu si in multe milioane de exemplare au avut motoare racite cu aer!!! Dar ce sa astepti de la "niste tarani"??? 3 Link spre comentariu
diaconuliviu Postat Septembrie 13, 2017 Partajează Postat Septembrie 13, 2017 (editat) 1. ''Paratrasnetul'' in discutie este de fapt un eclator, era absolut necesar pe motoarele care nu aveau fise rezistive. ...] 2. Erau camioane cu motoare cu opt cilindri, ''Bucegi'' si ''Carpati'' aveau un capac de delco cu borna pentru fisa centrala tripla la lungime fata de celalalte borne deoarece in interiorul acelei borne se introducea un ''carbune'' care de fapt era un rezistor din carbon, fara nici un fel de terminale. Cand meseriasii pierdeau rezistorul fabricau repede unul din ce apucau si binenteles ca motoarele nu functionau corect. Cam toate motoarele aveau, din constructie, intr-un fel sau altul un rezistor serie cu secundarul bobinei de inductie. 1. Rolul "eclatorului" era cresterea tensiunii secundare in momentul "ruperii" dielectricului. 2. Am vazut capace cu rezistori pe TOATE ploturile. Pe fiecare plot pe partea cu "ugere" aveau un surub care fixa un rezistor bobinat "fara terminale"-doar cu capacele, ca la rezistoarele rusesti. Pe acel surub mai era fixat un "autofiletant" subtire in care se infigea "litza" fisei. Rolul major era de deparazitare (rol primar) si oarecare crestere a tensiunii secundare. Ulterior s-au folosit fise rezistive (vezi inclusiv dacia 13xx) sau inductive. Cit despre nenea pseudomaistrul... ala era arhetipul individului care se codeste cind ii ceri "sa vedem, cit timp..ce materiale am.." ca sa "te faca" la bani si care isi formase mica lui feuda sau casta in care erau doar el, strungarul si "meseriasii" specializati ca si el in "fusheraie". In rest, numai timpenii menite sa indeparteze orice pericol iminent. Editat Septembrie 13, 2017 de diaconuliviu Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum