dany_cta Postat Decembrie 23, 2016 Partajează Postat Decembrie 23, 2016 Nu mai faceti misto de dacia. De 50 ani dacia ne-a facut o natie de mecanici. Pai stiau nemtii ce e ala jiglor ? Sau cum sa acopere gaurile de rugina cu smoala ? Ei nu invatau nimic, doar bagau benzina si ulei. In timpul asta noi ne perfectionam toti. 1 Link spre comentariu
morocanosul Postat Decembrie 24, 2016 Partajează Postat Decembrie 24, 2016 (editat) Era o cheie de roti (numita popular coarba) care o bagai prin gaura din masca direct pe axul vilbrochenului si o porneai si la manivela....cand bateria era slaba si nu avea putere sa actioneze electromotorul. Mi se parea un lucru destul de periculos.... Se pare ca mai este cineva care chiar stie la ce foloseste acel..."instrument",trebuia sa te pricepi...un pic(mai mult) si conditia(neesentiala) sa NU fii ..slabut sau...femeie(nu vreau sa ma considerati...misogin,),dar un motor cu o compresie buna dar cu o aprindere defectuosa(avans...necorespunzator.etc),putea sa te CHINUIASCA la propriu ! Cunoscatorii stiu, "piulita" unde introduceai ..."coarba"(manivela" avea o constructie...speciala...),esential era sa nu-ti rupi...mana... )sa o folosesti in multiple moduri..ex.actionarea cricului(dispozitvu de a ridica masina in cazul unei ...pene de ...caciuc(camera ),demontarea piulitelor care fixeaza janta ... ! Editat Decembrie 24, 2016 de morocanosul Link spre comentariu
QQme Postat Decembrie 24, 2016 Partajează Postat Decembrie 24, 2016 La aprinderea facuta de mine ,utilizam bobina de ind. de autocamion 8 cilindri,cu invelis metalic,pozitionata in curent de aer pt. a nu se supraincalzi,,capacul distribuitorului trebuia mentinut curat..dist.electrozilor la bujii 1-1,2 mm o refaceam la 1000-1500Km pana se uzau electr. ,,,17 ani nu am avut probleme nici cu benzina nici cu butan. Link spre comentariu
Vizitator maistrul Postat Decembrie 24, 2016 Partajează Postat Decembrie 24, 2016 Aia de care zici era bobina de buceag. Link spre comentariu
VAX Postat Decembrie 24, 2016 Autor Partajează Postat Decembrie 24, 2016 (editat) Francezii veniti la Dacia - Pitesti au fost uimiti de cat de repede au invatat romanii sa faca autoturisme, anterior avand ca ocupatie principala baterea prunilor. Pe Dacia s-a facut scoala, s-a motorizat Romania. A fost o masina bine proiectata (ca pentru francezi), chiar daca era depasita cand s-a cumparat licenta de fabricare. In schimb Oltcitul a fost o bataie de joc. Modelul fabricat in Franta era total diferit (motorul) decat cel proiectat (la misto - diversiune) pentru romani. Editat Decembrie 24, 2016 de VAX Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Decembrie 24, 2016 Partajează Postat Decembrie 24, 2016 Ce nenorociti au fost francezii! Asa l`au facut ca desi erau diferite se potriveau la fix piesele de la ala frantuzesc la ala facut pentru romani! 1 Link spre comentariu
VAX Postat Decembrie 24, 2016 Autor Partajează Postat Decembrie 24, 2016 (editat) "Oltcitul" frantuzesc era cu motor racit cu apa, pus transversal. Iar pentru varianta cu doi cilintri raciti cu aer (cilintri din aliaj de aluminiu, acoperiti galvanic cu strat rezistent la uzura) nu ne-au dat tehnologia. La Oltcit cilindriii erau de fonta (se supraincalzeau si cereau ulei scump), avea doua axe cu came (complicatie inutila) si culbutorii se duceau repede (supraincalzire si compromiterea ungerii). Carburatorul era de cacao. La turatie intermediara (1800 - 2500 rotatii pe minut) dadea amestec prea sarac, se mergea pe aer, nu tragea si se supraincalzea motorul (uzura prematura), iar cand calcai pedala de acceleratie amestecul devenea prea bogat (consum peste 10 litri/100 km in oras). Nu intru in toate detaliile. Am avut Oltcit si stiu prin ce patanii am trecut. Am invatat mecanica pe el. Editat Decembrie 24, 2016 de VAX Link spre comentariu
Vizitator maistrul Postat Decembrie 24, 2016 Partajează Postat Decembrie 24, 2016 Era foarte bune masinile romanesti cu carburator nu aveai treaba.Iarna daca era prea frig bagai la carburator 50 sau 100 de grame si aprindea imediat.Daca te lasa pe drum te opreai frumos pe drapta si vedeai unde-i treaba la delcou la platina la carburator si reparai si plecai linistit mai departe cu 60.Acuma astia merg ca timpiti ca am vazut ieri la jurnal un prost deasta cu masina tare care mergea ca nebunu si a intrat balustrada de la parapet in masina si a omorit pretena din dreapta.Ziceau ca avea 20 de ani,pai asta pe vremea mea la 20 de ani avea armata facuta si daca avea norocu sa vina la mine in hala faceam eu om din el ca-mi bagam...nu comentau copii astia cand intram in hala tremurau toti.Ori se facea inginer.Eu am facut si jigleoare la care micsoram gaura de la 1,25 la 1 si reduceam consumul. Link spre comentariu
cipcirip Postat Decembrie 24, 2016 Partajează Postat Decembrie 24, 2016 Eu am facut si jigleoare la care micsoram gaura de la 1,25 la 1 si reduceam consumul. ...si puterea, in aceeasi masura... Am incercat si eu varianta asta, reusisem 4 la suta consum pe Dacia 1310, dar cucu demaraj, iar la deal ma depaseau trabanturile. 1 Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Decembrie 24, 2016 Partajează Postat Decembrie 24, 2016 "Oltcitul" frantuzesc era cu motor racit cu apa, pus transversal.... Oltcit-ul frantuzesc era Citroen Axel. Cu motor transversal intri deja in categoria AX. Normal ca avea 2 axe cu came, era motor boxer cu axe cu came in cap. Carburatorul era Weber dublu corp, licentiat la Carfil Brasov. Daca nu interveneau mesterii in el era OK. Motorul in 2 ciulindrii era prea mic pentru masina aia, nu s`a cumparat licenta pentru el. Am avut Oltcit, mecanica o stiam de mult, a mers bine masina , altele erau bubele ei. 1 Link spre comentariu
VAX Postat Decembrie 24, 2016 Autor Partajează Postat Decembrie 24, 2016 Motorul de Oltcit nu a fost fabricat in serie mare in Franta. Era proiectat initial pentru avioane de amatori. Racirea cu aer este cu probleme mari la motoarele auto. Variatia de temperatura este mare (pe ansamblu si intre partile componente ale motorului) si necesita ulei multigrad de performanta. Motoarele racite cu apa sunt termostatate. Firma Citroen a facut un experiment si in plus si-a batut joc de romani. Insa de la faima proasta a Oltcitului firma a pierdut contracte ulterior (in Polonia). Varful crizei economice din anii '87-'89 s-a datorat platii catre francezi (5 miliarde de dolari - sursa informatiei Radio Europa Libera). Link spre comentariu
mac01 Postat Decembrie 24, 2016 Partajează Postat Decembrie 24, 2016 (editat) Si trabantu' era in doua pistoane racit tot cu aer...si mergea saracu' motor de n-avea treaba. Editat Decembrie 24, 2016 de mac01 Link spre comentariu
VAX Postat Decembrie 24, 2016 Autor Partajează Postat Decembrie 24, 2016 (editat) Nu cilindrul se duce des la motoarele racite cu aer, mai ales la cele in doi timpi (cu ulei in benzina). La Oltcit picau axele cu came si culbutorii, pentru ca functionau la temperatura prea mare, fiind pe chiulasa motorului. Cam la toate Oltciturile care treceau pe strada se auzea tacanitul culbutorilor, de la uzura prematura. Editat Decembrie 24, 2016 de VAX Link spre comentariu
mac01 Postat Decembrie 24, 2016 Partajează Postat Decembrie 24, 2016 (editat) Oltcit-ul a fost inventat dupa cerintele populatiei. Si cum populatia nu cerea nimic... s-au gandit inginerii sa aduca o masina care mai mult sa stea..sa nu mearga. Benzina nu se gasea...aveai numere pare sau impare...masina mergea doar doua duminici pe luna (pe pamant nu mergea ca se strica). Si uite asa a parut Oltcit-ul...o masina ideala pentru tinerii proaspat casatoriti care faceau o data pe an concediul cu ea ..la mare sau la munte. In rest foloseau transportul in comun (inghesuiala)...sau per pedes (miscare, sport,etc...). Si tare mandrii erau ca aveau masina in parcare! Editat Decembrie 24, 2016 de mac01 Link spre comentariu
Vizitator maistrul Postat Decembrie 24, 2016 Partajează Postat Decembrie 24, 2016 Eu am zis ca ingineri aia erau de trei parale.La un inginer de asta dat cu repartitie am atirnat deasupra usi mici de la intrarea in hala o cutie de aia de tabla de la ceai chinezesc pe care am umplut cu ulei ars.Cind a intrat prostu l+am botezat.Rideam de ne prapadeam eu si cu baietii mei.Sa vezi prostu vine in hala de strungarie la costum si cravata cu camasea apretata de masa.Pai ba inginere aici e strungarie ba nu e bal si femei.Aici se muncesteLa alt prost de asta i-am facut-o si mai tare.Aveam in hala un strung care scapa piesa adica universalu era uzat.Am facut prinsoare eu si cu baietii ca ingineru niu dat cu repartitie poate sa faca o piesa.I-am uns bine bacurile la universal cu vasilina si cind istetu a bagat cutitu piesa statea pe loc.A strins bou cu patratu pina l-a f...I-am zis vezi tu inginere degeaba ai tu scoli multe ca esti un biu.N-a facu multi purici ca lau transferat in alta parte ca era un bou.Eu am bucsat axele cu came de la oltcit la paliere si leam dat la cote de nu mai avea omu treaba la culbutoare. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum