puriu Postat Decembrie 23, 2016 Partajează Postat Decembrie 23, 2016 "Paratrasnetul" arde mai putin de 1% din calamina de pe izolator, numai pe unde era un canal conductor. Metoda radicala este cu flacara oxiacetilenica. Dupa incalzirea bujiei se taie acetilena, iar oxigenul arde toata calamina. Cand nu mai ies scantei, se opreste si oxigenul. Link spre comentariu
mac01 Postat Decembrie 23, 2016 Partajează Postat Decembrie 23, 2016 (editat) Ca norocul ca dacia era echipata cu demaror, Era o cheie de roti (numita popular coarba) care o bagai prin gaura din masca direct pe axul vilbrochenului si o porneai si la manivela....cand bateria era slaba si nu avea putere sa actioneze electromotorul. Mi se parea un lucru destul de periculos.... Editat Decembrie 23, 2016 de mac01 Link spre comentariu
one Postat Decembrie 23, 2016 Partajează Postat Decembrie 23, 2016 Daca se schimba bujiile la intervalul recomandat nu e nevoie de nasturi. Masina nu se intretine doar cand se strica, ci la intervale regulate. Link spre comentariu
QQme Postat Decembrie 23, 2016 Partajează Postat Decembrie 23, 2016 Asa zisa coarba era manivela de cric la Dacia 1100 ,Scoda 1000MB si intradevar servea si la pornire cand te lasa acum...calamina apare la mot. uzate ce consuma mult ulei,eu rezolvam problema cu o aprindere cu acumulare capacitiva,de mare energie,,schimbam bujiile numai cand se mancau electrozii cam la 10000Km. Link spre comentariu
VAX Postat Decembrie 23, 2016 Autor Partajează Postat Decembrie 23, 2016 Fac nazuri la pornire si masinile noi si scumpe. Am o vecina care cand era in clasa a 10-a facea "spagatul" cu straini. A ramas gravida cu un italian batran si asta i-a cumparat vila, spatii comerciale si un jeepan. Am vazut o faza misto cu tipa. Venise in vizita la ma-sa si la plecare jeepanul nu voia sa porneasca. " Hai fa, mergi, da-te-n aia mea...!" Adica e bine sa stii si putina mecanica si cum merg motoarele, chiar daca dispui de bani. Link spre comentariu
morocanosul Postat Decembrie 23, 2016 Partajează Postat Decembrie 23, 2016 Nu mai bine va cumparati o masina echipata cu un motor...Diesel ?? Au si acestea...bujii,dar cu totul si cu totul diferite si ca forma constructiva,principiu de functionare...?? Desigur,cu avantajele/dezavantajele ei...! Link spre comentariu
VAX Postat Decembrie 23, 2016 Autor Partajează Postat Decembrie 23, 2016 Cica vor sa interzica motoarele Diesel in marile orase, pentru ca polueaza mai mult (produc oxizi de azot care duc la ploi acide - se distrug padurile). Link spre comentariu
doru3160 Postat Decembrie 23, 2016 Partajează Postat Decembrie 23, 2016 schimbam bujiile numai cand se mancau electrozii cam la 10000Km. Si bobina de inductie la cati km?Se duceau si bobinele mai repede dar si capacele delco,asa ca ce luai pe mere,dadeai pe pere.Unde mai pui ca astea te lasau de regula cand afara ploua si batea vantul. Link spre comentariu
hpavictor Postat Decembrie 23, 2016 Partajează Postat Decembrie 23, 2016 Nu , deoarece toata lumea " buna " cunostea fenomenul de strapungere si condens , si folosea o manusa chirugicala cu 5 degete ( ! ) din latex pentru a izola fisa centrala si cele patru iesiri ale delco-ului impotriva umezelii , unii foloseau manusa in combinatie cu ceara de albine etc . Link spre comentariu
doru3160 Postat Decembrie 23, 2016 Partajează Postat Decembrie 23, 2016 Nu discutam de condens...pur si simplu energia suplimentara ce o primea bujia in conditii normale de functionare de la o aprindere de tip capacitiv distrugea bobina si capacul delco inainte de termen. Link spre comentariu
hpavictor Postat Decembrie 23, 2016 Partajează Postat Decembrie 23, 2016 Singura scapare la strapungeri exterioare era ceara de albine ... Bobina de inductie folosita la OLTCIT sugea 7 A din baterie , fata de cea standard de DACIA , care sugea doar 4 A . Evident energia scanteii era mult superioara la bobina de OLTCIT ... de obicei nu era nevoie de nasture la bobina de OLTCIT . Link spre comentariu
Vizitator maistrul Postat Decembrie 23, 2016 Partajează Postat Decembrie 23, 2016 Bobina de dacie cea mai buna a fost aia din bachelita neagra care o puteai demonta,La dacie eu tineam tot timpul bujile curate,cit am lucrat la uzina le ardeam cu autogenu,si le reglam la 0,8mm.Cind mam pensionat aveam lampa cu benzina.Am facut la strung din bachelita cilindru care tinea fisa bujiei la 1mm de mot.Platina o lustruiam bine la glaspapir,si o reglam la 0,35mm. Operatile astea le faceam periodic si nu aveam probleme. Link spre comentariu
mac01 Postat Decembrie 23, 2016 Partajează Postat Decembrie 23, 2016 (editat) Ce bine ca am scapat de Daciile alea...toata ziua-buna-ziua reparam la ele. Sambata-duminica toti barbatii aveau treaba...ieseau in fata blocului sa mai carpeasca cate ceva pe la masina. Daca lucra unul la masina se aduna 10 in jurul lui. Unul muncea....restul beau si veneau cu pareri.....ba ca e bine asa, ba ca nu e bine. Proasta calitate au avut acele masini...si mai costau si-o sacosa de bani. Editat Decembrie 23, 2016 de mac01 Link spre comentariu
hpavictor Postat Decembrie 23, 2016 Partajează Postat Decembrie 23, 2016 Da , dar macar berea era bună .Acum nici berea nu mai e ce-a fost ... Link spre comentariu
morocanosul Postat Decembrie 23, 2016 Partajează Postat Decembrie 23, 2016 (editat) Si bobina de inductie la cati km?Se duceau si bobinele mai repede dar si capacele delco,asa ca ce luai pe mere,dadeai pe pere.Unde mai pui ca astea te lasau de regula cand afara ploua si batea vantul. Eu chiar aveam in "dulapul" cu scule(special construit...Dacia...1300,portbagaj...),TOATE cele ....necesare...! Inclusiv,membrana pompa de benzina si de ..."spritz",inclusiv o multime de cutii cu ..."accesorii"... adica...piese de rezerva,elemente de (co)nstrangere(suruburi,piulite,chiar si ...nituri ) bineanteles,un mic ciocan(2 KG),ciocanel..."250..gr",cheie..."franceza" si ..."olandeza" etc. :chiar si suruburi...M11.specifice pt. ...Dacia...!! Editat Decembrie 23, 2016 de morocanosul Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum