Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Stiti ce este "metoda paratraznetului" ?


VAX

Postări Recomandate

"Paratrasnetul" arde mai putin de 1% din calamina de pe izolator, numai pe unde era un canal conductor. Metoda radicala este cu flacara oxiacetilenica. Dupa incalzirea bujiei se taie acetilena, iar oxigenul arde toata calamina. Cand nu mai ies scantei, se opreste si oxigenul.

Link spre comentariu

 

Ca norocul ca dacia era echipata cu demaror,

 

Era o cheie de roti (numita popular coarba) care o bagai prin gaura din masca direct pe axul vilbrochenului si o porneai si la manivela....cand bateria era slaba si nu avea putere sa actioneze electromotorul. Mi se parea un lucru destul de periculos....

Editat de mac01
Link spre comentariu

Asa zisa coarba era manivela de cric la Dacia 1100 ,Scoda 1000MB si intradevar servea si la pornire cand te lasa acum...calamina apare la mot. uzate ce consuma mult ulei,eu rezolvam problema cu o aprindere cu acumulare capacitiva,de mare energie,,schimbam bujiile numai cand se mancau electrozii cam la 10000Km.

Link spre comentariu

Fac nazuri la pornire si masinile noi si scumpe. Am o vecina care cand era in clasa a 10-a facea "spagatul" cu straini. A ramas gravida cu un italian batran si asta i-a cumparat vila, spatii comerciale si un jeepan. Am vazut o faza misto cu tipa. Venise in vizita la ma-sa si la plecare jeepanul nu voia sa porneasca. " Hai fa, mergi, da-te-n aia mea...!"

Adica e bine sa stii si putina mecanica si cum merg motoarele, chiar daca dispui de bani.

Link spre comentariu
Vizitator maistrul

Bobina de dacie cea mai buna a fost aia din bachelita neagra care o puteai demonta,La dacie eu tineam tot timpul bujile curate,cit am lucrat la uzina le ardeam cu autogenu,si le reglam la 0,8mm.Cind mam pensionat aveam lampa cu benzina.Am facut la strung din bachelita cilindru care tinea fisa bujiei la 1mm de mot.Platina o lustruiam bine la glaspapir,si o reglam la 0,35mm.

Operatile astea le faceam periodic si nu aveam probleme.

Link spre comentariu

Ce bine ca am scapat de Daciile alea...toata ziua-buna-ziua reparam la ele. Sambata-duminica toti barbatii aveau treaba...ieseau in fata blocului sa mai carpeasca cate ceva pe la masina. Daca lucra unul la masina se aduna 10 in jurul lui. Unul muncea....restul beau si veneau cu pareri.....ba ca e bine asa, ba ca nu e bine.

Proasta calitate au avut acele masini...si mai costau si-o sacosa de bani.

Editat de mac01
Link spre comentariu

Si bobina de inductie la cati km?Se duceau si bobinele mai repede dar si capacele delco,asa ca ce luai pe mere,dadeai pe pere.Unde mai pui ca astea te lasau de regula cand afara ploua si batea vantul.

Eu chiar aveam in "dulapul" cu scule(special construit...Dacia...1300,portbagaj...),TOATE cele ....necesare...! :limb: Inclusiv,membrana pompa de benzina si de ..."spritz",inclusiv o multime de cutii cu ..."accesorii"... :aplauze adica...piese de rezerva,elemente de (co)nstrangere(suruburi,piulite,chiar si ...nituri ) :rade: bineanteles,un mic ciocan(2 KG),ciocanel..."250..gr",cheie..."franceza" si ..."olandeza" etc. :chiar si suruburi...M11.specifice pt. ...Dacia...!!

Editat de morocanosul
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări