Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Motor uzat?


turcu_dan

Postări Recomandate

Se poate sa fie și de la mersul subturat și de la drumurile scurte. Am sa sun la reprezentanta și sa văd ce părere au experții. @florinellll poți sa explici în ce consta acest fenomen de "condens", ce este?

Link spre comentariu

Mai oameni buni...mai terminati cu condensul asta....eu deja ma minunez! Condensul inseamna apa in ulei.....si s-ar vedea clar la ochi cand se face schimbul de ulei...sau cand se verifica joja. Este ca o spuma galbuie.....

Se mai vede si la capacul de la culbutori.... sus.... pe unde se elimina gazele carter. Apa nu se amesteca cu uleiul...face o spuma galbuie in motor....si nici nu creste peste masura nivelul la ulei. De obicei motoarele uzate, care o i-au pe ulei, face acea spuma sau condens cum ii mai spuneti voi....si se vede imediat...este suficient doar sa deschideti busonul de umplere cu ulei al motorului.

@turcu_dan.....tu ai o pierdere de benzina...n-are nicio treaba cu condensul. Benzina se amestecul foarte bine cu uleiul...de aici se trage si cresterea nivelului.

Nu incercati sa va imbatati cu apa rece!

Nu vreau sa fiu cobe si sper sa ma insel grav...dar va spun sigur ca motorul are probleme si baga benzina in ulei...si asta nu se intampla pe la pompa.

Mecanicii lui Papura Voda (cei de la service-ul unde ai fost)....pompa originala se putea verifica pe un banc de probe...

Puteau s-o duca la o firma specializata care se ocupa cu asa ceva, daca ei nu aveau conditii de testare....nu sa puna omul la cheltuiala...de parca banii ar creste in pom peste noapte.

Adevarul este ca nu toti meseriasii sunt mecanici...sau electronisti! Iar mecanicii nu trebuie sa aiba prea multa minte...important sa stie cum se strange si se desface un surub.....ca restul pieselor se gasesc la magazine. Clientul sa fie sanatos si cu portofelul gros!

Editat de mac01
Link spre comentariu

Adevarul este ca nu toti meseriasii sunt mecanici...sau electronisti! Iar mecanicii nu trebuie sa aiba prea multa minte...important sa stie cum se strange si se desface un surub.....ca restul pieselor se gasesc la magazine. Clientul sa fie sanatos si cu portofelul gros!

 

Trebuie vazute si bujiile, culoarea lor, la toate. Posibil sa fie problema la un injector si de la buji se porneste investigarea.

Benzina ajunge in ulei pe la segmenti, daca nu papa ulei nu inseamna ca segmentii sunt buni ci doar ca segmentul de ulei este ok, sunt 3 segmenti diferiti fiecare cu rolul lui.

Motorul pornit, busonul de ulei scos, sufla gaze ?

Link spre comentariu

Segmentii de compresie dusi in primul rand sau blocati (injector blocat, multa calamina si blocheaza segmentii), sau uzura pe cilindru, deci o problema in zona aia.

Editat de dany_cta
Link spre comentariu

Nu de alta dar si eu am acea pasta galbuie pe buson (masina este o Fabia 2001 benzina 1.4 16V);

Initial am crezut ca este de la epuratorul de gaze din carter, l-am schimbat dar tot apare acea mazga.

Mentionez ca fac drumuri de 15km (relative scurte) mixte zilnic de cate 3-4 ori.

La mine nu creste nivelul uleiului ci scade(pierde pe la o bujie ca e tot timpul ulei in jurul ei).

 

Poate ajuta.

Link spre comentariu

Nu pierde bujia, pierde pe la nu stiu ce semeringuri sau ce mama naibi sunt pe acolo din jurul bujiei sau ceva de genul (habar nu am); asa mi-a spus un mechanic; si a mai zis ca la motoarele din perioada 2001, cele de 1.4 16v este des intanita problema mea (cea cu uleiul in jurul bujiei).

Editat de gmarius86
Link spre comentariu

Nu pierde bujia, pierde pe la nu stiu ce semeringuri sau ce mama naibi sunt pe acolo din jurul bujiei sau ceva de genul (habar nu am); asa mi-a spus un mechanic; si a mai zis ca la motoarele din perioada 2001, cele de 1.4 16v este des intanita problema mea (cea cu uleiul in jurul bujiei).

 

Exista niste inele de cauciuc la capacul de chiulasa, doar pe acolo ar putea sa piarda ca sa fie uda bujia. Garnitura aia este destul de scumpa ca se cumpara la set, dar mereu exista solutia cu silicon care tine foarte bine, doar trebuie demontat, curatat si dat cauciucul existent cu silicon de garnituri.

 

Nu are legatura cu pierderea vizibila de ulei din baie, daca ar pierde pe acolo asa de mult ulei s-ar umple bujia de ulei, adica ar fi plina de ulei gaura aia, doar o balta. Si de asemenea nu are legatura nici cu pasta galbuie de pe buson.

 

Posted Image

Link spre comentariu

Se poate sa fie și de la mersul subturat și de la drumurile scurte. Am sa sun la reprezentanta și sa văd ce părere au experții. @florinellll poți sa explici în ce consta acest fenomen de "condens", ce este?

Benzina care se scurge in baie prin cilindru.

Daca motorul ajunge la temperatura de regim aceasta situatie este rezolvata

Benzina din ulei se evapora in carter si cu ajutorul EGR ajunge unde in este locul adica in amestecul carburant

Pentru @mac01,condensul nu se refera numai la apa

Daca discutam cu o gospodina casnica ma asteptam la astfel de confuzii dar de la @mac nu !!!!!!

Editat de florinellll
Link spre comentariu

@mac01, nici eu nu cred ca cei de la reprezentanta se refereau la condens de apa. Mai ales ca in situatia mea uleiul nu este contraminat deloc cu apa, doar benzina. Parca ar avea sens ceea ce spune @florinellll, si se potriveste cu ceea ce au argumentat cei din reprezentanta si cu ce a patit colegul meu. Adica problema dispare, sau la el cel putin a disparut daca a lasat din cand in cand in cand motorul sa ajunga la temperatuta optima, chiar si la relanti (masina ruleaza in aceleasi conditii, drum pana la servici 2-3Km si inapoi spre casa dupa 9 ore de stationare). Hai sa vedem daca am ainteles cum decurg lucrurile. La rece, pentru o buna functionare a motorului , calculatorul injecteaza mai multa benzina. O parte din aceasta nu este arsa complet si pe langa piston ajunge in baia de ulei. De aici avem 2 cazuri:

  • [*]Daca masina parcurge distante mai lungi motorul ajunge la temperatura optima de functionare, aceasta benzina ajunsa in baia de ulei se evapora si prin intermediul egr-ului ajunge iar in camera de ardere. Dar cum prin intermediul EGR-ului? Din cate stiu acesta recircula o parte din gazele arse, deci cum si pe unde pot ajunge acesti "aburi" de benzina evaporati inapoi in camera de ardere? Egr-ul are o cale de comunicare cu camera din baia de ulei? Aici nu prea inteleg.... [*]Daca masina parcurge distante scurte, motorul nu ajunge la temperatura optima de functionare, automat acea benzina ajunsa in baia de ulei nu mai are timp si conditii de temperatura sa vaporizeze si ramane acolo, iar in timp, daca regimul de functionare este acelasi, cantitatea de benzina cumulata tot creste.

Editat de turcu_dan
Link spre comentariu

 

Benzina din ulei se evapora in carter si cu ajutorul EGR ajunge unde in este locul adica in amestecul carburant

 

Nu vreau sa te superi pe mine dar daca taceai filozof ramaneai.

Tu stii ce rol are egr-ul si unde (cum) actioneaza el?

Vaporii din carter (gazele carter) se intorc in admisie printr-o supapa, denumita popular filtru epurator. Aceasta supapa (filtru) nu are nicio treaba cu supapa EGR, Acest filtru epurator are rolul de a filtra gazele carter ....gaze insotite de vaporii de ulei si de a lasa aerul cat de cat curat sa se intoarca in admisie.

Egr-ul recircula o parte din gazele arse si le reintroduce in admisie. Gazele arse nu au treaba cu gazele carter. Se intalnesc in admisie dar au circuite complet separate.

Deci egr-ul nu are nicio treaba cu gazele carter.

Filtru epurator se afla (de obicei) sus pe capacul chiulasei iar vana egr se afla situata pe circuitul de evacuare a gazelor arse.

Citeste rolul vanei egr. http://www.e-automobile.ro/categorie-motor/20-general/42-egr-motor.html

http://www.pilotauto.ro/tuning-magazin/valva-egr-rol-functionare-si-dezavantaje/

Dupa aceea poti sa cauti cu google si sa citesti si despre rolul filtrului epurator.

Editat de mac01
Link spre comentariu

 

[*]Daca masina parcurge distante scurte, motorul nu ajunge la temperatura optima de functionare, automat acea benzina ajunsa in baia de ulei nu mai are timp si conditii de temperatura sa vaporizeze si ramane acolo, iar in timp, daca regimul de functionare este acelasi, cantitatea de benzina cumulata tot creste.

 

Asta este esenta

Totusi cred ca ar mai fi si un injector care face pipi contribuind la amplificarea fenomenului

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări