turcu_dan Postat Ianuarie 19, 2017 Autor Partajează Postat Ianuarie 19, 2017 Se poate sa fie și de la mersul subturat și de la drumurile scurte. Am sa sun la reprezentanta și sa văd ce părere au experții. @florinellll poți sa explici în ce consta acest fenomen de "condens", ce este? Link spre comentariu
mac01 Postat Ianuarie 19, 2017 Partajează Postat Ianuarie 19, 2017 (editat) Mai oameni buni...mai terminati cu condensul asta....eu deja ma minunez! Condensul inseamna apa in ulei.....si s-ar vedea clar la ochi cand se face schimbul de ulei...sau cand se verifica joja. Este ca o spuma galbuie..... Se mai vede si la capacul de la culbutori.... sus.... pe unde se elimina gazele carter. Apa nu se amesteca cu uleiul...face o spuma galbuie in motor....si nici nu creste peste masura nivelul la ulei. De obicei motoarele uzate, care o i-au pe ulei, face acea spuma sau condens cum ii mai spuneti voi....si se vede imediat...este suficient doar sa deschideti busonul de umplere cu ulei al motorului. @turcu_dan.....tu ai o pierdere de benzina...n-are nicio treaba cu condensul. Benzina se amestecul foarte bine cu uleiul...de aici se trage si cresterea nivelului. Nu incercati sa va imbatati cu apa rece! Nu vreau sa fiu cobe si sper sa ma insel grav...dar va spun sigur ca motorul are probleme si baga benzina in ulei...si asta nu se intampla pe la pompa. Mecanicii lui Papura Voda (cei de la service-ul unde ai fost)....pompa originala se putea verifica pe un banc de probe... Puteau s-o duca la o firma specializata care se ocupa cu asa ceva, daca ei nu aveau conditii de testare....nu sa puna omul la cheltuiala...de parca banii ar creste in pom peste noapte. Adevarul este ca nu toti meseriasii sunt mecanici...sau electronisti! Iar mecanicii nu trebuie sa aiba prea multa minte...important sa stie cum se strange si se desface un surub.....ca restul pieselor se gasesc la magazine. Clientul sa fie sanatos si cu portofelul gros! Editat Ianuarie 19, 2017 de mac01 Link spre comentariu
dany_cta Postat Ianuarie 19, 2017 Partajează Postat Ianuarie 19, 2017 Adevarul este ca nu toti meseriasii sunt mecanici...sau electronisti! Iar mecanicii nu trebuie sa aiba prea multa minte...important sa stie cum se strange si se desface un surub.....ca restul pieselor se gasesc la magazine. Clientul sa fie sanatos si cu portofelul gros! Trebuie vazute si bujiile, culoarea lor, la toate. Posibil sa fie problema la un injector si de la buji se porneste investigarea. Benzina ajunge in ulei pe la segmenti, daca nu papa ulei nu inseamna ca segmentii sunt buni ci doar ca segmentul de ulei este ok, sunt 3 segmenti diferiti fiecare cu rolul lui. Motorul pornit, busonul de ulei scos, sufla gaze ? 1 Link spre comentariu
gmarius86 Postat Ianuarie 19, 2017 Partajează Postat Ianuarie 19, 2017 (editat) Salut, ce ar insemna daca ar sulfa gaze? Editat Ianuarie 19, 2017 de gmarius86 Link spre comentariu
dany_cta Postat Ianuarie 19, 2017 Partajează Postat Ianuarie 19, 2017 (editat) Segmentii de compresie dusi in primul rand sau blocati (injector blocat, multa calamina si blocheaza segmentii), sau uzura pe cilindru, deci o problema in zona aia. Editat Ianuarie 19, 2017 de dany_cta 1 Link spre comentariu
gmarius86 Postat Ianuarie 19, 2017 Partajează Postat Ianuarie 19, 2017 Nu de alta dar si eu am acea pasta galbuie pe buson (masina este o Fabia 2001 benzina 1.4 16V); Initial am crezut ca este de la epuratorul de gaze din carter, l-am schimbat dar tot apare acea mazga. Mentionez ca fac drumuri de 15km (relative scurte) mixte zilnic de cate 3-4 ori. La mine nu creste nivelul uleiului ci scade(pierde pe la o bujie ca e tot timpul ulei in jurul ei). Poate ajuta. Link spre comentariu
mac01 Postat Ianuarie 19, 2017 Partajează Postat Ianuarie 19, 2017 (editat) ........ Editat Ianuarie 20, 2017 de mac01 Link spre comentariu
gmarius86 Postat Ianuarie 19, 2017 Partajează Postat Ianuarie 19, 2017 (editat) Nu pierde bujia, pierde pe la nu stiu ce semeringuri sau ce mama naibi sunt pe acolo din jurul bujiei sau ceva de genul (habar nu am); asa mi-a spus un mechanic; si a mai zis ca la motoarele din perioada 2001, cele de 1.4 16v este des intanita problema mea (cea cu uleiul in jurul bujiei). Editat Ianuarie 19, 2017 de gmarius86 Link spre comentariu
mac01 Postat Ianuarie 20, 2017 Partajează Postat Ianuarie 20, 2017 (editat) ........ Editat Ianuarie 20, 2017 de mac01 Link spre comentariu
dany_cta Postat Ianuarie 20, 2017 Partajează Postat Ianuarie 20, 2017 Nu pierde bujia, pierde pe la nu stiu ce semeringuri sau ce mama naibi sunt pe acolo din jurul bujiei sau ceva de genul (habar nu am); asa mi-a spus un mechanic; si a mai zis ca la motoarele din perioada 2001, cele de 1.4 16v este des intanita problema mea (cea cu uleiul in jurul bujiei). Exista niste inele de cauciuc la capacul de chiulasa, doar pe acolo ar putea sa piarda ca sa fie uda bujia. Garnitura aia este destul de scumpa ca se cumpara la set, dar mereu exista solutia cu silicon care tine foarte bine, doar trebuie demontat, curatat si dat cauciucul existent cu silicon de garnituri. Nu are legatura cu pierderea vizibila de ulei din baie, daca ar pierde pe acolo asa de mult ulei s-ar umple bujia de ulei, adica ar fi plina de ulei gaura aia, doar o balta. Si de asemenea nu are legatura nici cu pasta galbuie de pe buson. 1 Link spre comentariu
gmarius86 Postat Ianuarie 20, 2017 Partajează Postat Ianuarie 20, 2017 Multumesc de informatie. Link spre comentariu
florinellll Postat Ianuarie 20, 2017 Partajează Postat Ianuarie 20, 2017 (editat) Se poate sa fie și de la mersul subturat și de la drumurile scurte. Am sa sun la reprezentanta și sa văd ce părere au experții. @florinellll poți sa explici în ce consta acest fenomen de "condens", ce este? Benzina care se scurge in baie prin cilindru. Daca motorul ajunge la temperatura de regim aceasta situatie este rezolvata Benzina din ulei se evapora in carter si cu ajutorul EGR ajunge unde in este locul adica in amestecul carburant Pentru @mac01,condensul nu se refera numai la apa Daca discutam cu o gospodina casnica ma asteptam la astfel de confuzii dar de la @mac nu !!!!!! Editat Ianuarie 20, 2017 de florinellll Link spre comentariu
turcu_dan Postat Ianuarie 20, 2017 Autor Partajează Postat Ianuarie 20, 2017 (editat) @mac01, nici eu nu cred ca cei de la reprezentanta se refereau la condens de apa. Mai ales ca in situatia mea uleiul nu este contraminat deloc cu apa, doar benzina. Parca ar avea sens ceea ce spune @florinellll, si se potriveste cu ceea ce au argumentat cei din reprezentanta si cu ce a patit colegul meu. Adica problema dispare, sau la el cel putin a disparut daca a lasat din cand in cand in cand motorul sa ajunga la temperatuta optima, chiar si la relanti (masina ruleaza in aceleasi conditii, drum pana la servici 2-3Km si inapoi spre casa dupa 9 ore de stationare). Hai sa vedem daca am ainteles cum decurg lucrurile. La rece, pentru o buna functionare a motorului , calculatorul injecteaza mai multa benzina. O parte din aceasta nu este arsa complet si pe langa piston ajunge in baia de ulei. De aici avem 2 cazuri: [*]Daca masina parcurge distante mai lungi motorul ajunge la temperatura optima de functionare, aceasta benzina ajunsa in baia de ulei se evapora si prin intermediul egr-ului ajunge iar in camera de ardere. Dar cum prin intermediul EGR-ului? Din cate stiu acesta recircula o parte din gazele arse, deci cum si pe unde pot ajunge acesti "aburi" de benzina evaporati inapoi in camera de ardere? Egr-ul are o cale de comunicare cu camera din baia de ulei? Aici nu prea inteleg.... [*]Daca masina parcurge distante scurte, motorul nu ajunge la temperatura optima de functionare, automat acea benzina ajunsa in baia de ulei nu mai are timp si conditii de temperatura sa vaporizeze si ramane acolo, iar in timp, daca regimul de functionare este acelasi, cantitatea de benzina cumulata tot creste. Editat Ianuarie 20, 2017 de turcu_dan Link spre comentariu
mac01 Postat Ianuarie 20, 2017 Partajează Postat Ianuarie 20, 2017 (editat) Benzina din ulei se evapora in carter si cu ajutorul EGR ajunge unde in este locul adica in amestecul carburant Nu vreau sa te superi pe mine dar daca taceai filozof ramaneai. Tu stii ce rol are egr-ul si unde (cum) actioneaza el? Vaporii din carter (gazele carter) se intorc in admisie printr-o supapa, denumita popular filtru epurator. Aceasta supapa (filtru) nu are nicio treaba cu supapa EGR, Acest filtru epurator are rolul de a filtra gazele carter ....gaze insotite de vaporii de ulei si de a lasa aerul cat de cat curat sa se intoarca in admisie. Egr-ul recircula o parte din gazele arse si le reintroduce in admisie. Gazele arse nu au treaba cu gazele carter. Se intalnesc in admisie dar au circuite complet separate. Deci egr-ul nu are nicio treaba cu gazele carter. Filtru epurator se afla (de obicei) sus pe capacul chiulasei iar vana egr se afla situata pe circuitul de evacuare a gazelor arse. Citeste rolul vanei egr. http://www.e-automobile.ro/categorie-motor/20-general/42-egr-motor.html http://www.pilotauto.ro/tuning-magazin/valva-egr-rol-functionare-si-dezavantaje/ Dupa aceea poti sa cauti cu google si sa citesti si despre rolul filtrului epurator. Editat Ianuarie 20, 2017 de mac01 Link spre comentariu
florinellll Postat Ianuarie 20, 2017 Partajează Postat Ianuarie 20, 2017 [*]Daca masina parcurge distante scurte, motorul nu ajunge la temperatura optima de functionare, automat acea benzina ajunsa in baia de ulei nu mai are timp si conditii de temperatura sa vaporizeze si ramane acolo, iar in timp, daca regimul de functionare este acelasi, cantitatea de benzina cumulata tot creste. Asta este esenta Totusi cred ca ar mai fi si un injector care face pipi contribuind la amplificarea fenomenului Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum