turcu_dan Postat Decembrie 20, 2016 Partajează Postat Decembrie 20, 2016 Buna ziua. In vara acestui an am dus masina la reparat, un Golf 6 1.4TSI (114000Km), care avea urmatoarea problema: pompa de benzina - inalta presiune defecta, prin corpul acesteia scapa benzina care ajungea din motor in baia de ulei (asa au constatat mecanicii), astfel nivelul uleiului crescand treptat pana peste maximul admis. Dupa constatarea problemei de catre service, am luat impreuna hotararea de a schimba pompa cu una noua originala care cu tot cu montaj a ajuns la pretul de 1400Ron si garantie 1 an de zile. Dupa cca 2 luni de zile am constatat ca nivelul de ulei inca crestea, insa nu la fel de repede ca in cazul pompei vechi. Acum o luna am fost iar la service, au aspirat ulei din motor pana ce a ajuns la nivelul maxim admis pe joja pentru a fi siguri ca problema se repeta. In week-end am verificat nivelul si iar este peste limita maxima. Astazi am trimis pe cineva cu masina inapoi la service, dar patronul sustine ca nivelul nu este crescut, se pare ca se fofileaza si nu vrea sa remedieze problema pe garantia piesei. Urmeaza sa merg eu vineri din nou si sa vad ce se poate face. Poate fi alta cauza pentru care creste nivelul? Ma gandesc ca daca era uzat motorul, masina trebuia sa fie lenesa, insa nici nu se pune problema, masina merge struna. Si daca era uzat trebuia sa consume ulei, nu? Ce pareri aveti despre aceasta problema? Daca reprezentantul service-ului nu are de gand sa schimbe pompa cu alta, am de gand sa fac reclamatie la OPC. Si inca ceva, dupa schimbarea pompei am schimbat si uleiul pentru ca era contaminat cu benzina, am pus ulei pana la jumatatea intervalului pe joja, dupa 2 luni a crescut peste max, in service au scos ulei acum o luna pana la nivelul max. Daca acum este iar peste maxim, cred ca in total a ajuns in motor undeva la 1l de benzina, dupa aprecierile mele. Cred ca ar trebui sa schimb rapid si uleiul avand in vedere ca a fost iar contaminat si cred ca exista deja riscul sa se strice si alte piese (gen turbina, etc) daca nu mai face bine ungerea si avand in vedere si conditiile meteo din prezent. Link spre comentariu
adydep Postat Decembrie 20, 2016 Partajează Postat Decembrie 20, 2016 (editat) Luați joja și dati-i foc:dacă arde uleiul e contaminat cu benzină.Nu există motor uzat la care să crească nivelul de ulei:când e uzat întotdeauna scade nivelul.Uleiul contaminat cu benzina uzează motorul foarte repede,și pericol e și la turbină că se uzează bucșa de bronz(sau ce-o avea turbina la ax) și începe să piardă ulei pe acolo.Deci prima chestie dat foc la jojă(cu atenție)și văzut dacă arde-adică la vârful ei. Editat Decembrie 20, 2016 de Andrei Tabacaru Link spre comentariu
riderinblack Postat Decembrie 20, 2016 Partajează Postat Decembrie 20, 2016 Ai vazut tu pompa noua in cutie sau pe masina pare ceva nou acolo? Ca la ce simptome are are cred ca te-ai ales tot cu pompa veche dar reparata la un pret nesimtit... Link spre comentariu
mac01 Postat Decembrie 20, 2016 Partajează Postat Decembrie 20, 2016 (editat) Pompa noua ti-au cumparat-o cei de la service sau ai cumparat-o tu si le-ai dat-o lor s-o monteze? Daca ai cumparat-o tu atunci trebuie sa te zbati pentru schimbarea ei pe garantie...adica sa alergi personal pentru ea. Trebuie data jos...si cu actele de garantie si cele de la service...te duci la magazin si ceri schimbarea pompei. Daca au cumparat-o cei de la service atunci sa-si asume garantia de un an si sa se zbata ei sa rezolve problema .Daca nu vor si se fofileaza exista ANPC. Editat Decembrie 20, 2016 de mac01 Link spre comentariu
marius75 Postat Decembrie 20, 2016 Partajează Postat Decembrie 20, 2016 Eu zic sa nu mai mergi cu masina (pana la reparare) ca presiunea de ulei este foarte scazuta (din cauza amestecului cu benzina). Am avut si eu mai demult problema asta si se aprindea becul de lipsa presiune ulei. Ca sa-ti dai seama daca ai benzina in ulei (pe langa miros) mai exista testarea simpla a uleiului...se ia o picatura de ulei de pe joja, se apasa usor intre degetul mare si aratator, apoi se departeaza usor degetele, un ulei ok va mentine intre degete o pelicula de aprox 2 mm, un ulei amestecat cu benzina va rupe repede pelicula (sub 1 mm). Parca am mai postat o data pe tema asta, mai poate ajunge benzina in ulei prin capul pistonului (motorul are momente cand merge in 3 pistoane). Link spre comentariu
Sharky Postat Decembrie 20, 2016 Partajează Postat Decembrie 20, 2016 Nu poate fi de la un injector care nu merge cum terbuie? Corectiile ce zic? Gazele ies? Erori nu ai in bord sau pe tester, sper. SA nu fie o problema de asezare, daca pompa trebuie sa se intalneasca cu o suprafata plana, dar care nu mai e plana din diverse motive, s-ar putea ca la strangere sa se incovoaie si sa scape pe undeva benzina. E doar o presupunere, habar nu am cum arata masina, dar e ciudat sa ai aceeasi problema a doua oara. Link spre comentariu
turcu_dan Postat Decembrie 20, 2016 Autor Partajează Postat Decembrie 20, 2016 Pompa noua a fost cumpărată de cei din service, nu de mine. După schimbare, am primit pe cea veche, sunt aproape 100% sigur ca e noua. Arata ca o piesa noua, lucește, nu arata ca o piesa peste care a trecut timpul, am văzut și cutia ei. Am încercat cu o bricheta sa aprind uleiul direct pe tija de metal a jojei. De ars arde, însă din 3 încercări doar o data a trebuit sa sting eu focul, în celelalte 2 încercări s-a stins singur după o secunda după ce am îndepărtat bricheta. Partea interesanta este ca am încercat metoda cu bricheta pe aceeași joja cu un ulei nefolosit rămas de la ultimul schimb și acesta nu arde, uleiul devine fluid pe măsură ce se încălzește și curge de pe joja fără sa ia foc, chiar dacă țin bricheta 7-10sec. Da, uleiul miroase a benzina. Žnsă acesta este fluid, pica de pe joja când o scot din locașul ei. La presiunea de ulei nu s-a aprins martorul. Pana la urma au zis ca o schimba după data de 2. Și mi-au transmis ca pe cea care vine, ei nu mai pot asigura garanție dacă o schimba. Ăsta au impresia ca fac ce vor..... vineri mi-am luat liber sa trec pe la service și sa lămuresc lucrurile. Link spre comentariu
adydep Postat Decembrie 20, 2016 Partajează Postat Decembrie 20, 2016 (editat) Clar:se aprinde uleiul pe jojă,ai benzină în el. Editat Decembrie 20, 2016 de Andrei Tabacaru Link spre comentariu
turcu_dan Postat Decembrie 20, 2016 Autor Partajează Postat Decembrie 20, 2016 (editat) Nu poate fi de la un injector care nu merge cum terbuie? Corectiile ce zic? Gazele ies? Erori nu ai in bord sau pe tester, sper. SA nu fie o problema de asezare, daca pompa trebuie sa se intalneasca cu o suprafata plana, dar care nu mai e plana din diverse motive, s-ar putea ca la strangere sa se incovoaie si sa scape pe undeva benzina. E doar o presupunere, habar nu am cum arata masina, dar e ciudat sa ai aceeasi problema a doua oara. Motorul merge rotund chiar si la porniri reci, - 8 grade, nu cred ca e problema de injector. Erori nu am in bord, pe tester nu stiu pentru ca nu a fost pusa. Pompa veche avea cimentarea de pe ax distrusa, si dupa cum au spus meanicii pe acolo ar fi scapat. Luna trecuta cand am fost pentru constatarea nivelului ridicat si cand au scos din ulei pt ca era prea mult, au demontat si montat pompa inapoi, probabil ca au suspectat si ei o problema de asezare. In plus, tot atunci au vrut sa inspecteze vizual daca aceasta scapa pe undeva. Operatia s-a desfasurat in urmatorul fel: [*]demontat pompa de pe motor, aceasta este actionata de axul cu came (din cate am inteles) prin intermediul unei tije, cea despre care am spus ca a ramas fara cinmentare....... [*]furtunele de alimentare au ramas montate pe pompa [*]punerea contactului, urmata de pornirea pompei de benzina din rezervor, moment in care ei trebuiau sa urmareasca daca se vede vre-o scapare, insa treaba n-a tinut prea mult, dupa 5 secunde de la punerea contactului presiunea de benzina a aruncat tija din corpul pompei de inalta presiune si a stropit benzina peste tot, asa ca testul n-a fost concludent, abia dupa test s-au informat in Autodata istetii si au aflat ca pompa din rezervor face pana la 6 bar, binenteles ca tija a sarit daca pompa nu era montata la locul ei. Pun si o poza/doua cu pompa vechie care i-am trimis-o domnului Gabi fie iertat. Din cauza bolii sarmanul om nu a mai putut sa o inspecteze. https://postimg.org/image/oio7iujpl/ https://postimg.org/image/6aaewsvcx/ Editat Decembrie 20, 2016 de turcu_dan Link spre comentariu
mac01 Postat Decembrie 20, 2016 Partajează Postat Decembrie 20, 2016 Ce pompa au pus? Era originala ca a masinii? Sa nu fi fost vreo pompa ieftina facuta de africani dupa o bauta puternica! Link spre comentariu
turcu_dan Postat Decembrie 20, 2016 Autor Partajează Postat Decembrie 20, 2016 M-au sugerat sa iau originala, originala am luat. Ce sanse sunt sa fie defecta de noua? Link spre comentariu
mac01 Postat Decembrie 20, 2016 Partajează Postat Decembrie 20, 2016 (editat) Foarte mici...dar pe unde ar mai putea sa intre benzina in motor? Stau si ma gandesc.... prin alta parte nu as vedea... Doar sa fie motorul uzat si scape pe la segmenti... dar tu ai spus ca motorul este ok! Ai vazut cutia pompei si ce firma scrie pe ea? Sa nu fi facut vreo ghidusie cei de la sevice si sa fi pus alta mai ieftina! Nu vreau s-o iei in nume de rau sau sa-i invinuiesc pe cei de la service...dar la noi in RO se mai practica astfel de mizerii. Si poate totusi nu este pompa defecta...eu zic sa faci si un test de compresie la motor..pe fiecare cilindru in parte. Editat Decembrie 20, 2016 de mac01 Link spre comentariu
marius75 Postat Decembrie 21, 2016 Partajează Postat Decembrie 21, 2016 Daca una din bujii nu functioneaza (aleator) din diverse motive, benzina acumulata in capul pistonului va trece pe langa segmenti, (din cauza presiunii formate in camera de ardere) chiar si la motor nou, iar acea benzina va ajunge automat in baia de ulei. Nu se compara cu testul pentru etanseitatea segmentilor, facut fara chiuloasa (la presiunea atmosferica). Nu spun ca ar fi neaparat cazul de fata, dar este posibil. Link spre comentariu
turcu_dan Postat Decembrie 21, 2016 Autor Partajează Postat Decembrie 21, 2016 (editat) "dar pe unde ar mai putea sa intre benzina in motor? Stau si ma gandesc.... prin alta parte nu as vedea." Asa au spus si ei, pe la aceasta pompa este singurul loc pe unde ar putea intra ulei in motor, asa li s-a confirmat si din reteaua ADgarage la care au asistenta tehnica asigurata. Atunci am vazut cutia pompei noi, insa nu mai stiu ce firma era trecuta pe ea, am comandat originala tocmai pentru a nu avea probleme, o sa ma uit astazi sa vad ce firma este trecuta pe pompa. Pai hai sa luam lucrurile logic, daca presupunem ca motorul este uzat: [*]Masina ar trebui sa porneasca greu dimineata (din lipsa compresiei), nici nu se pune problema, masina porneste la prima cheie, care nu e nici macar lunga, 1-2 sec, asta la temp de -6 ,-4 grade. [*]Masina ar trebui sa fie lenesa, pot zice ca are un demaraj foarte bun si accerereaza mai repede decat Honda cu care circul eu si care are 140cp motor aspirat, Golful are 122cp motor turbo. [*]Ar trebui sa scoata fum, ei lucrul acesta se intampla doar daca calc pedala pana in podea, max, insa se poate intampla din cauza ca acum nivelul de ulei este peste limita maxima cu aproape 1cm. In cartea tehnica scrie sa nu se circule cu nivelul de ulei peste limita max, pt ca acesta poate ajunge in motor, ba poate chiar infunda si catalizatorul.( deci as exclude si aceasta varianta) [*]Daca motorul ar fi uzat, ar trebui sa consume ulei, asa cum spunea si @Andrei Tabacaru din cate stiu, nu sa fie surplus; [*]Presupunem ca bujiile nu functioneaza corect? Au fost schimbate la 60.000Km si trebuie iar schimbate la 120.000Km, masina are acum undeva la 115.000Km, motorul merge rotund la relanti (700Rpm), chiar si la rece..... Si mai e ceva ce nu am precizat. La inceput, inainte sa ajung la service, prin aprilie cand am constatat ca nivelul de ulei e mare, am schimbat uleiul si filtrele. Nivelul a crescut destul de repede peste max cu 1 cm, intr-o luna si cateva zile. Am fost la service, am schimbat pompa, am schimbat si uleiul, insa de data asta fata filtre, l-am schimbat acasa. E, atunci nivelul era la jumatatea intervalului pe joja, pana a crescut inapoi la peste maxim au trecut 3 luni. Deci dupa schimbarea pompei cu cea noua, nivelul a crescut doar in 3 luni fata de primul schimb cand nivelul a crescut rapid, intr-o luna. O imbunatatire dupa schimbarea pompei s-a vazut. Treaba e ca acum trebuie sa umblu asa cu masina pana in data de 2-3 cand comanda ei alta pompa. Estimez undeva la max 50Km pana in data de 2-3, drumuri scurte de oras. Editat Decembrie 21, 2016 de turcu_dan Link spre comentariu
Sharky Postat Decembrie 21, 2016 Partajează Postat Decembrie 21, 2016 intre timp scoate din ulei si toarna unul nou. Si de pui cel mai ieftin 10w40, dar numai pune ceva, nu umbla cu jegul ala in motor. Mergi cat mai subturat, ca sa ai frecus cat mai mic pe turbina si pe motor. Eu vad doar 2 cai de intrare a benzinei in motor, pompa de care zici sau injectoarele. Daca ar fi de la aprindere, gen bujii, ar face tot timpul, ar da in nas la accelerari, ar merge prost. S-ar aprinde erori de misfire, amestec, ceva. Tu zici ca merge bine, deci nu cred e cazul. Dar cum sa scoti o bujie nu e mare lucru, ia scoate-le pe rand si pune niste poze, sa le vedem la fata. In caz ca una/unele arata diferit, macar stim ca nu e de la pompa ci ceva din tot ansamblul cilindru/injector/aprindere. Poate injectorul scapa benzina in nesimtire pe undeva, benzina care nu arde complet pt ca nu e pulverizata. Intra in contact cu pistonul, se raceste un pic, deci clar nu mai arde si se prelinge incet in jos. In scenariul acesta cilindrul ar trebui sa arate diferit fata de celelalte. Totodata daca mergi la tester, urmareste parametri la sonde, la debitmetru si la LTFT (atat la relanti cat si turat) care ar trebui sa stea aproape de zero, altfel trage aer fals sau injectoarele scapa cam multa benzina. Totusi aerul fals tras se corecteaza de catre calculator/acceleratia electronica si nu genereaza amestecuri gresite care sa poata trece nesesizate de sonda lambda. Dar daca tot pui testerul arunca din start un ochi aici. Nu te rezuma la citit coduri, ca nu tot timpul codurile spun toata povestea. Practic testeaza tot ce se poate testa simplu, fara sa desfaci si fara sa coste, asta pana sa sari cu banul la pompe. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum