Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Termostat pentru preincalzitor apa auto


Dj Alex

Postări Recomandate

M-am mai informat, la un Volvo din 95, cu siroco programabil(pornea in fiecare dimineatacu15 min.inainte de plecare)se oprea functionarea la 11V,nu prea au fost cazuri pt.ca avea un consum normal de 6A(15A la pornire)

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 43
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • doru3160

    7

  • mac01

    6

  • QQme

    5

  • Dj Alex

    4

Top autori în acest subiect

initiatorul topicului a fugit, a cerut ceva si s-a ajuns la comerciale, el vroia bujii (ca de astea avea ca si mine de altfel) si voi ati incercat sa-l faceti sa puna vebasto si siroco

Link spre comentariu

Eu as face chestia asta manual printr-un intrerupator cu doua-trei faze. Trebuie doar un voltmetru la care sa vad tensiunea bateriei (indicator de temperatura a apei este la bord) si doua-trei relee de 30-40A (depinde de nr de bujii.)

Daca bateria este mai slaba dau comanda doar la o bujie sau doua, daca bateria e sanatoasa...le actionez pe toate cate sunt.

Link spre comentariu

Cu cat se complica mai mult,cu atat e mai greu de pus in practica o asemenea idee,si ramane doar la stadiul de dorinta.La mine nici macar intrerupator n-am pus,pt ca n-am vrut sa aduc modificari plansei de bord sau bordului...ce e mai urat decat o gaura ramasa dupa ce din anumite motive se renunta la proiect?Am folosit cablul care actioneaza voletul pt aer cald,si care in capat avea cca 5mm cursa in gol,adica voletul era deja deschis cand se mai putea actiona cablul pe acea ultima parte de cursa.Acea cursa de 5mm in gol am folosit-o pt a actiona un microintrerupator,iar ca martor am bagat un LEd din ala albastru,cu o lumina enervanta,pt a nu exista posibilitatea de a uita ca este cuplata rezistenta.Oricum nu se intampla nimic si daca este uitata alimentata,pt ca odata cu oprirea motorului,se decupleaza si releul de comanda,iar cat merge motorul,in afara de incarcarea alternatorului,alte daune nu are ce sa provoace.Norocul meu a fost ca aerul cald de la rezistente,trece prin radiatorul de caldura si apoi in cabina,deci incalzeste si apa din motor si imi da si aer cald la interior.Incalzirea auxiliara e facuta cu 5 rezistente de 70W din Ni-Ct,deci in jur de 350W.La 12V rezulta un curent de cca 30A,pe care il poate sustine alternatorul original de 80A.Tensiunea in relanti cand cuplez sarcina,scade cu 0,2V.

Link spre comentariu

In general acete incalzitoare de apa cu bujii sunt puse dupa caloriferul de caldura nu inainte de calorifer. Din motive eco ca motorul sa ajunga la temperatura de lucru mult mai repede.

Recomand schimbarea locului si inseriarea lui cu intrarea apei in calorifer...pentru a avea caldura mai rapida in habitaclu.

@Doru;

Sa inteleg ca tu ai proiectat o incalzire auxiliara pe rezistente montata in fata caloriferului de caldura?

Eu am asa ceva din fabrica pe masina...chestia proasta este faptul ca e gandita sa porneasca la temperaturi sub -5gr. Are doua rezistente si le cupleaza pe rand sau aleatoriu sau naiba stie dupa ce criterii...intortocheate sunt caile nissan-ului.

As vrea sa modific partea de comanda...ma gandesc la asta mai de mult.

Link spre comentariu

Pai da aer caldut chestia asta la -10 grade dupa 2 minute de la pornire?Asta in contextul in care a mea are vreo 800W,nu incalzeste apa din motor si a necesitat schimbarea alternatorului de la 90 la 120 de amperi.Adica,la relanti,asta de 120 abia sustine consumul ei in functiune si fluiera ca o turbina.Cu alternatorul de 90 scadea la 12,2 si doar peste 1500 de ture incarca.

Link spre comentariu

Normal ar trebui sa simti imediat aer cald...daca este rezistenta. La mine in doua-trei minute se dezmorteste habitaclu...nu este foarte cad dar nici nu-ti mai tremura mainile sau picioarele. Ce ma enerveaza pe mine este faptul ca sunt conditionat de cele -5grade la pornirea lor...si habar n-am nici cand se opresc. Mai pornesc, nu mai pornesc daca bateria este lesinata...sunt multe de urmarit....trebuie sa studiez problema dar nu prea am avut chef. Cred ca la vara cand o fi cald si bine.

Editat de mac01
Link spre comentariu

N-am nici un merit,asa a fost proiectat grupul climatizor,si variantele pt tarile nordice au venit echipate cu asa ceva,doar ca eu n-am vrut sa cheltui atat de mult incat sa fac modificarea dupa varianta de fabrica(PTC,alternator,cablaj greu,relee,sigurante...se aduna la bani).Rezistentele sunt in locul in care din fabrica vine montat un PTC de cca 700W,care este cuplat in doua trepte,si totul legat de PCM-ul masinii.Fiind putere mai mare decat ce am eu,imi inchipui ca e si mai bun,daca eu cu jumate ma declar multumit.

In varianta mea,cam in 3...4 min incepe sa dezghete parbrizul,nu se simte aer cald decat daca tii mana pe o gura de aer,altfel e tot rece in masina.Dar fara astea,chiar n-as avea nici o sansa,motorul e diesel si se incalzeste mai greu.In drumul pana la servici nu reusesc sa-l aduc la temperatura optima daca nu cuplez auxiliara.Altfel,dimineata stau cca 5...8 min pana se dezgheata parbrizul(oricum nu plec din pusca dupa ce pornesc motorul cu sau fara auxiliara pornita),si nu mai tremur de frig,iar dupa 2...3 km se simte si cald.Fara auxiliara,nici dupa ce ajungeam la servici(cca 8km) nu reuseam sa incalzesc motorul la mai mult de jumate pe indicatorul de bord.

Link spre comentariu

Am spus mai sus,5 rezistente care consuma fiecare 6A,deci in total 30A.Sunt din sarma de 0,8 mm nichel-constantan,si sunt montate in paralel pe doua bare din cupru,pe o placa din textolit de forma care o are baza PTC-ului original.Barele din cupru au filet M8 la capete,unde se primd papucii.Mai departe,doar sarme.Singura conditionare a fost pornirea doar cand merge ventilatorul de clima,si ala oricum merge doar cand e motorul pornit.Nu eram sigur ca o sa dea rezultate si nu m-am complicat prea mult,insa daca a mers,nici n-am simtit nevoia de mai mult...a ramas asa de cca 4 ani.Pierzi o gramada de timp cu cablarea,daca vrei sa faci treaba buna,de asta imi vine sa zambesc cand ii aud pe cate unii ca acum iarna ii apuca dorul muncii,cand nici sarmele nu se muleaza cum trebuie si ai si niste pozitii cateodata pe care si vara lejer imbracat le abordezi mai greu...dar stii cum se spune,fiecare treaba cand ii vine vremea :rade:

Link spre comentariu

initiatorul topicului a fugit, a cerut ceva si s-a ajuns la comerciale, el vroia bujii (ca de astea avea ca si mine de altfel) si voi ati incercat sa-l faceti sa puna vebasto si siroco

Salut , fara frica ca nu am fugit , nu toata ziua am timp sa intru pe forum .... , daca am vazut ca nu prea prea sunt idei am zis ca sa imi faca acest montaj contracost daca dispui de minim 1000 leu cumparati tu webast

Alexutu, unde esti mami?

nu am mai reusit sa intru pe forum din cauza ca mi-am gasit un nou loc de munca si nu prea imi mai permite timpu sa stau pe forum

Link spre comentariu

nu vreau sa te conving sa cumperi vebasto, din contra, si eu vreau sa fac tot asa ceva ce vrei tu, eu am toata partea "de forta", 4 relee auto de 60 amperi puse pe socluri, siguranta de 70 amperi, cablaj complet, totul se cupleaza direct la baterie, comanda este prevazuta sa vina din un procesor pic, este problema mare cu montatul blocului cu termoplonjoane (bujii) ca nu prea este loc la aveo al meu, sa ai bafta cu serviciul cel nou

Editat de Florian Ciobanu
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări