Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Termostat pentru preincalzitor apa auto


Dj Alex

Postări Recomandate

Salut , am un incalzitor pt apa care foloseste buji incandescente (3 buji ) si vreu sa ii contruiesc un termostat care cupleze bujiile dupa ce pornesc motoru (de ex dupa ce tensiunea la bornele de la baterie trece de 13 v ) iar cand temperatura apei din motor ajunge la 90 grade sa decupleze bujile

consumul total al bujiilor este in jur de 60-70A

Multmesc frumos

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 43
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • doru3160

    7

  • mac01

    6

  • QQme

    5

  • Dj Alex

    4

Top autori în acest subiect

Pentru a declansa in funcție de temperatura poți folosi sonda de la radiatorul mașinii , dar trebuie un releu baban sa țină la 70 A. Mai degrabă pui câte un releu pentru fiecare bujie. Baftă.

Editat de gogu1305
Link spre comentariu

Ai verificat sa vezi cat poate duce alternatorul tau?Eu am instalat incalzire auxiliara electrica ce consuma 30A.Alternatorul este de 80A si tot nu-mi permit sa folosesc incalzirea cand am faruri aprinse sau am nevoie de alti consumatori mai gurmanzi.Teoretic ar fi trebuit un alternator de 150A dar nu m-am invrednicit.La tine cu un consum de 70A e si mai problematic,atat cu sustinerea sarcinii cat si comutarea.De trasee ce sa mai zicem...trebuie avut mare grija la nivelul asta de consum de curent.Materiale se gasesc,sunt si relee si conductori si alternatoare,doar ca sunt pazite.

Link spre comentariu

Multe masini sunt echipate cu racitor de gaze pentru egr direct din fabrica.. racitorul se monteaza inainte de vana egr.

Eu am pe masina (din fabrica) si racitor de gaze si incalzire auxiliara electrica (rezistente).In vreo cinci minute masina se incalzeste ok. La incalzitorul de apa cu bujii incandescente...iti trebuie curent sanatos...nu gluma. Iar ca sa asiguri un curent sanatos trebuie si acumulator si sistem de incarcare pe masura.

Dar cel mai eficace ramane tot un sistem Webasto.

Editat de mac01
Link spre comentariu

si eu merg pe incalzire auxiliara.

O rezistenta, o comanzi cu PWM in caz ca iti papa prea mult curent si iti da caldura din prima secunda in care ai pornit motorul.

Motorul se incalzeste singur, n-are sens sa il grabesti. Pe tine te intereseaza sa ai caldura, nu sa incalzesti apa.

Link spre comentariu

si eu merg pe incalzire auxiliara.

O rezistenta, o comanzi cu PWM in caz ca iti papa prea mult curent si iti da caldura din prima secunda in care ai pornit motorul.

Motorul se incalzeste singur, n-are sens sa il grabesti. Pe tine te intereseaza sa ai caldura, nu sa incalzesti apa.

Aveti dreptate domnule Sharky , am nevoie doar sa imi incalzeasca apa pe circuiutul chiuloasa-radiator habitaclu

Link spre comentariu
  • 4 săptămâni mai târziu...
  • 2 săptămâni mai târziu...

Cand am sa vad abordata asemenea problema vara,atunci o sa stiu sigur ca cel care a deschis discutia este un tip serios,pus pe treaba.Cine isi aduce aminte de asta doar atunci cand ingheata sufletul in el,in mod sigur nu va rezolva nimic pe cancerul asta,iar dupa ce trece si vine caldura...nu mai e nevoie,asa ca pana anul viitor mai este vreme :rade:

Link spre comentariu

Cand am sa vad abordata asemenea problema vara,atunci o sa stiu sigur ca cel care a deschis discutia este un tip serios,pus pe treaba.Cine isi aduce aminte de asta doar atunci cand ingheata sufletul in el,in mod sigur nu va rezolva nimic pe cancerul asta,iar dupa ce trece si vine caldura...nu mai e nevoie,asa ca pana anul viitor mai este vreme :rade:

LIKE

Link spre comentariu

Dar o aeroterma mica, mobila, cu alimentare la bricheta auto nu ar fi o solutie? Am vazut si la alimentara asa ceva, nu era prea scumpa. Numai buna, pana desgheti geamurile si alte activitati in primele 3-5 minute, merge si tot e ceva. Acum ca termostat, sunt unele reglabile, cu tevusca asa cum au frigiderele, mecanice si mai sunt si electronice. Faptul ca vrei sa mearga cand ai 13v e mai complicata un pic treaba. Poate te multumesti ca pornirea sa fie conditionata de contact.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări