Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Fizica, materie scolara


Postări Recomandate

Colegul nostru Savant i-a spus adevarului pe fata: vocatia este cheia! Un profesor abil este capabil sa-ti insufle minimul necesar ca sa-ti trezeasca curiozitatea. Din pacate, vocatia nu tine loc de foame, si toti vor sa manance.Colegul Alex este suparat, oare are mai multa admiratie pentru bancnota de 1000lei sau pentru profa de mate? Cum poate un licean sa se mire ca colegii lui nu au bani? Chiar asa?! Oare e asa de anormal ca o persoana fara venit (din munca) sa nu aiba bani?Cu notele la scoala va stresati? Se mira cineva in clasa ca nu are nota 10? Scrie cineva cu mâhnire ca nu invata suficient? Sau doar banul, gagica si telefonul te fac OM in lume?

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 51
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Top autori în acest subiect

Hai ca doar anul asta a murit electrocutat un profesor in fata elevilor. Era la un liceu din Buzau si avea 55, adica in floarea capacitatilor profesionale , cum s-ar zice.

Daca pana la varsta asta nu invatase teoria, atunci cum s-o aplice sau ce sa transmita elevilor ?

Link spre comentariu

Școala românească scoate tâmpiți pe bandă rulantă.Ce calitate mai poate avea educația,când dascălii sunt plătiți cu un salariu de mizerie.Ce învață copii la școală:să se ducă în pauze la baie să fumeze,să bea,să tragă pe nas.Ce învață...să facă prostii de la 12-13 ani băieții cu fetele...Degeaba din 25 de copii dintr-o clasă ai 5 serioși care stau cu burta pe carte,că ceilalți 20 îi învață la prostii.Ce autoritate mai are un dascăl,că văd pe la tv profesorii bătuți,scuipați,înjurați...se urcă nenorocitul de elev cu picioarele pe catedra,și dă cu catalogul în cap profesorului...Vai de țara asta în ce hazna a ajuns,parcã ar fi blestemată......Ceaușescu împușcat de Crăciun...păi nici porcul nu se taie de Craciun...

Ei bine,as vrea sa te vad demonstrand pe tabla cum 1+1= 2 ! Un alt coleg de pe alt forum(Andrasoni) a reusit sa ne explice ...ca rezultatul era "la mintea..cocosului...",o formula atat de ..."alambicata"(complexa) incat chiar ai nevoie de studii superioare ca sa poti...pricepe(a intelege) ceva...! :limb: Nu mai simplu este sa folosim..."socotitoarea cu ..bile...",chiar nu mai stiu cum se numea,dar primul contact cu ...matematica(aritmetica) a fost cand invatatoarea ne-a cerut sa cumparam scobitori,sa le "grupam" cate 10 si10x10=100 etc.Chiar si "tabla inmultirii" era tiparita pe copertile caietelor de mate...ca sa nu uitati ca 7x3= 21 ..sau...3x7=?? !! Atunci...chiar se (mai)invata ...(cate)ceva...! :26

Link spre comentariu

La mine songura data cand "profesorul" a incercat sa explice ceva practic a venit cu un semireglabil din ala romanesc si spunea elevilor ca e condensator ... Mai e nevoie sa precizez ca toti au crezut si doar eu cu un prieten ( tot pasionat de electronica ) stiam ce e cu adevarat ? Ba inca ne-a si contrazis "ca stie el mai bine"

Link spre comentariu

Poate era condensator. Exista si condensatoare variabile. L-ati masurat cumva sa ii demonstrati ca greseste?

 

Elevii nu au bani si nici nu ar trebui sa aiba. Parintii trebuie sa se ocupe de tot, sa aiba haine, mancare, carti , caiete si copilul trebuie sa invete doar. Banii trebuie sa ii aiba copilul cand e constient ca si-i poate produce singur si ca are capacitatea de a-si gestiona resursele. Trebuie sa fie constient ca el cu mintea si mainile lui poate produce bani si ca daca vrea bani, trebuie sa invete atata timp cat nu ii lipseste nimic. Ca iti mai dau parintii bani sa iti iei mancare si tu iei tigari, esti un nesimtit si un retecunoscator. Ca iti dau sa iesi cu prietena la un suc, da,. Iesi odata, de 2 ori, de trei ori, dar gagica trebuie sa fie constienta si ea ca nu trebuie sa fie doar un consumator si ca trebuie intretinuta. La munca tata daca vrei bani, indiferent ca esti fata sau baiat si esti in clasa a 10-a. Nu trebuie sa fii angajat la firma, poti sa ii spui mamei ca speli vasele in fiecare zi si ridici masa daca iti da si tie x lei pe saptamana. Dai cu aspiratorul, speli rufe, etc. Astfel si parintii o sa fie mandrii de tine ca nu freci duda pe banii lor si ca au si ei un mic ajutor. Ai vre-o aptitudine, foarte bine. Valorific-o. Asa se fac primii bani pana te inveti cu munca, cu responsabilitatile. Scoala nu trebuie neglijata. Si sa nu te intereseze ca ai 20 de colegi care primesc bani gratis si tu muncesti pt ei. Vei fi mult mai castigat. Aia vor fi viitorii paraziti ai societatii, spargatorii de seminte ca nu au serviciu si ca nu stiu sa faca nimic.

Link spre comentariu

10+ @fanelforum

Am vrut sa corectez bacnota cu bancnota dar am fost ocupat,imi cer scuze de intarziere.

Nu-i bai. Noi mai glumim, nu dam cu bâta.

În ceea ce priveste problema ta, n-are rost sa te lupti cu morile de vânt. Chiar de-ar fi sa obtii vreo schimbare, n-ai sa apuci sa te bucuri de ea. E prea scurt timpul petrecut la liceu. Mai bine încearca sa te informezi de pe site-uri specializate (hyperphysics, leifiphysik, mathworld) sau pur si simplu wikipedia. La finele fiecarei pagini din wikipedia gasesti link-uri interesante.

Link spre comentariu

Oare e asa de anormal ca o persoana fara venit (din munca) sa nu aiba bani?

Nu,mai anormal este sa vezi ca o persoana care nu stie ce-i aia munca,intoarce banii cu furca.

 

Hai ca doar anul asta a murit electrocutat un profesor in fata elevilor.

Daca pana la varsta asta nu invatase teoria, atunci cum s-o aplice sau ce sa transmita elevilor ?

De accidente ai auzit?li se intampla celor mai buni sau celor mai prosti...omul se bucura de un renume profesional in bransa,deci era printre cei buni in meserie,dar carcotasii fac din orice un motiv de bascalie.

Link spre comentariu

Hai ca doar anul asta a murit electrocutat un profesor in fata elevilor. Era la un liceu din Buzau si avea 55, adica in floarea capacitatilor profesionale , cum s-ar zice.

Daca pana la varsta asta nu invatase teoria, atunci cum s-o aplice sau ce sa transmita elevilor ?

Daca tot vorbim de scoala: remarc de ceva timp ca si pe la noi a inceput sa nu se mai scrie unitatea de masura dupa numere- profesorul ala "avea 55" altul "avea 13", cineva a cumparat "18" iar altul a mers cu masina "cu 130". Chiar asa de grabita e lumea incit nu are timp sa scrie 2 litere sau doar e o fita prin care aratam ca "am achiesat" la valorile americane!?

Link spre comentariu

Predarea fizicii s-a facut prost, teorie multa (pana-n panzele albe), fara practica. La inceput, in anii '50, nu era dotare de laborator. Si nici rusii (NKVD-ul) nu erau de acord sa se faca fizica serioasa intr-o colonie, din cauza aplicatiilor industriale si militare. Se preda matematica la nivel de varf, iar fizica se preda tot ca matematica (ca in lumea a 3-a, fara experiment). In perioada cand a fost ministru la Invatamant domnul prof. (mate) Mircea Malita (1970-1972) s-a inceput dotarea laboratoarelor si (f.f. important) orele de laborator erau trecute SEPARAT (adica nu se putea sari peste ele) in orar. La chimie am facut un laborator supersonic (1972-1974), dar la fizica inca nu era dotare buna. Ne puneau pe timpul verii (practica 2 saptamani) sa construim montaje didactice. Povestea n-a durat mult timp, pentru ca niste diversionisti din CC (Ioan Ursu - racolat de americani) i-au bagat in cap coanei Leana, care l-a dat jos din functie pe Malita si a inceput ea sa dirijeze invatamantul, ca "teoria trebuie sa fie integrata cu practica", adica sa se faca la gramada si sa se scoata din orar laboratorul. De atunci nu s-a mai intrat in laboratoare decat de zile mari, la lectii deschise (regizate) sau la inspectiile de avansare in grad didactic. Si acum este la fel, praful de doua degete pe aparatura care sta neatinsa de zeci de ani. Profesorii de fizica sunt nuli la tot ce tine de practica si personalul auxiliar (tehnicienii) este total in afara meseriei (au doar calitatea de gestionar).

Nici la facultati nu se face nimic serios. Au casat aparatura de mare valoare, cu defecte minore sau in stare de functionare, pentru ca nu o folosise nimeni de zeci de ani (zacea in dulapuri) si tehnicienii (gestionarii) au vrut sa scape de grija ei.

 

Practica este extrem de importanta si nu trebuie sa se sara peste ea. La gimnaziu copiii trag de arcuri (studiul fortei elastice), studiaza dispersia luminii cu o prisma, descompun apa prin electroliza, pun in evidenta aparitia campului magnetic in jurul conductoarelor parcurse de curent electric, etc. Asta le place, este un fel de joaca pentru ei si de aici incepe interesul si pentru studiul teoretic.

Este gresit sa se casune pe copii cu multa teorie (care nu se mai termina) si sa nu se studieze aplicatiile practice.

Insa exista si copiii extrem de tocilari (in special fete) care invata teoria si pot sa rezolve probleme grele, fara sa aiba habar de practica. Am intalnit o eleva de clasa a 12-a, care mergea la Olimpiada Internationala de Fizica si care era foarte avansata la teorie (lucrase cu ec. Maxwell, stia cum se deduc formule care se aplica la propagarea undelor electromagnetice in ghiduri), dar nu avea deprinderi practice (nula). A primit bursa de la MIT (SUA).

 

Baiatul meu a facut gimnaziul la un colegiu de elita, la clasa cea mai buna ("A" - mate-info). Avea o profesoara de fizica pe care n-am prea apreciat-o la inceput. Anumite chestii nu le stia bine (cum sunt majoritatea femeilor). Dar compensa prin tehnica de predare, stia sa-i atraga pe copii. In primul rand nu trecea la probleme pana nu dadea lucrare de control din teoria predata, sa se asigure ca toti copiii stiau despre ce era vorba. Cu problemele o lua gradat, incepea cu unele foarte usoare (inlocuiau in formula), ca sa nu-i sperie. Le dadea cate un 10 pentru zece probleme rezolvate din revista scolii, editata la firma din familie. Fiul meu avea sapte de 10 si tot voia sa rezolve probleme, ca sa mai ia un 10 (facea colectie). Ii baga pe copii in laborator, destul de des.

La liceu a avut un profesor mult mai bine pregatit, Preda fara greseli si le rezolva probleme dure, date la olimpiade internationale. Dar nu era bun pedagog, nu avea metoda. Nu-i verifica pe elevi daca au invatat teoria si sarea direct la cele mai zbarcite probleme. Elevii incercau una si vedeau ca ii depaseste, se apucau de a doua si nici pe asta nu o rezolvau, o luau pe a treia, etc. Erau descurajati si isi bagau picioarele in fizica. Adica proful isi cam dadea talente, voia sa dovedesca cat de bun este si sa-i aduca la meditatie (pt. Medicina si Politehnica la Bucurecti). In laborator nu a intrat nimeni la liceul ala (socotit cel mai bun din oras), de la nici o clasa. Se facea doar fizica teoretica, cum se dadeau probleme la olimpiade. Inainte de faza pe tara se duceau cu cativa elevi (lotul olimpic) la universitatea din localitate, sa le arate ceva prin laboratoare. Era VAX, timp pierdut.

 

Asta este secretul, ca la inceput nu trebuie sa-i sperii (indepartezi de fizica) pe copii cu chestii pe care ei nu le inteleg. Trebuie sa-i iei cu experimentul (cu bobina din care iese fum cand treci curent prea mare in ea, etc), cu probleme simple. Dupa ce "booteza" si incepe sa le placa fizica, poti sa le bagi chesti mai greu de digerat. Multi copii destepti sunt indepartati de matematica sau de fizica (chimie, etc) pentru ca au dat peste profesori care nu stiu cum sa predea, casuna pe ei de la inceput cu materie grea.

Editat de VAX
Link spre comentariu

Este foarte adevarat ca inainte de `89 fizica era predata la tabla, bazata 90% pe formule matematice care trebuiau memorate si reproduse, dar vinovata de aceasta situatie era incompetenta profesorilor, care nu stapaneau deloc arta analogiei, nu erau profesori adevarati ci doar roboti de predat asa-zisa fizica, fenomenul s-a petrecut similar in republica de la Weimar, in Germania anilor `20, tocmai de aceea nazistii au inceput sa vorbeasca despre o "fizica ariana", din dezgust fata de sistemul anterior de invatamant, al caror victime au fost chiar ei.

Totusi, inainte de `89 in RSR existau carti de popularizare a stiintei, extrascolar chiar puteai studia fizica(...), dar natural, astfel de carti erau cautate doar de cei care nu bateau mingea pe maidan...in prezent, elevii au inlocuit mingea cu jocurile PC.Si nici carti de cultura tehno-stiintifica nu se mai publica, cartiele de initiere in electronica actuale(rare aparitii) m-ar fi facut sa casc de plictiseala, misterele microcontrollerului Atmel nu prea atrag pustii de 12-14 ani.

https://www.okazii.ro/va-place-fizica-stelian-apostolescu-a185604495

https://www.okazii.ro/cercul-de-radiotehnica-dumitru-codaus-a178443927

https://www.okazii.ro/uzina-flora-de-tudor-opris-ilustratii-de-dumitru-ionescu-1980-a176895570

https://www.okazii.ro/uzina-aqua-mihai-c-bacescu-a176470945

etc, etc

Link spre comentariu

Cum era la noi in anii '60-'70, se pare ca este acum in unele tari in curs de dezvoltare din America Latina (de ex. Brazilia). Am vazut pe Youtube "galene" facute de copiii de acolo, radiouri cu lampi, etc.

Interesul copiilor pentru aplicatiile tehnice tine si de ce se discuta acasa si de ce ofera societatea, locuri de munca pentru ingineri si tehnicieni. Brazilia este in faza de dezvoltare industriala rapida, cum era Europa de Est in anii '60-'70.

Link spre comentariu



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări