razvanmarius Postat Ianuarie 10, 2017 Partajează Postat Ianuarie 10, 2017 Multumesc, Vedem ce o iesi. Cand se mai linisteste vremea, ca acum in atelier se lipeste surubelnita de mana, rotesc carcasa sa ma conving care e treaba. Va tin la curent. Link spre comentariu
woodyteo Postat Ianuarie 10, 2017 Partajează Postat Ianuarie 10, 2017 Intaresc si eu, cele spuse de @marius75, daca flexul are cuplul ca cel prezentat in pozele de mai sus, nu are cum sa se schimbe sensul de rotatie doar rotind in jurul axului rotorului, carcasa de aluminiu in care este coroana. Ar fi o varianta, dar ma îndoiesc ca exista asa ceva, pinionul mare sa aiba dantura pe ambele parti, iar pinionul mic de pe axul rotorului sa actioneze de pe partea cealalta, dar dupa cum am spus mai sus ma indoiesc de acest lucru. Link spre comentariu
TESSLA Postat Ianuarie 10, 2017 Partajează Postat Ianuarie 10, 2017 Stiu ca la Dacie daca nu erai atent cand montai coroana de la grupul conic, te puteai trezi cu 4sau 5 viteze in marsalier si una in fata. Dar aici nu se poate monta coroana decat pe o singura parte, deci nu se poate schimba sensul. P.S. Eu am patit sa se schimbe sensul la o bormasina careia i s-a rebobinat rotorul. Avea rotorul ars, l-am trimis la bobinat undeva prin Ungaria si cand l-am primit si l-am remontat, am observant ca se invartea invers. Ca sa schimb sensul am inversat firele la bobinele de pe stator. Poate flexului i s-a schimbat rotorul si de aici si sensul schimbat. Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Ianuarie 10, 2017 Partajează Postat Ianuarie 10, 2017 (editat) Intaresc si eu, cele spuse de @marius75, daca flexul are cuplul ca cel prezentat in pozele de mai sus, nu are cum sa se schimbe sensul de rotatie doar rotind in jurul axului rotorului, carcasa de aluminiu in care este coroana. Ar fi o varianta, dar ma îndoiesc ca exista asa ceva, pinionul mare sa aiba dantura pe ambele parti, iar pinionul mic de pe axul rotorului sa actioneze de pe partea cealalta, dar dupa cum am spus mai sus ma indoiesc de acest lucru. Eu inca n-am vazut roti dintate la flexuri,cu dantura pe ambele parti. Editat Ianuarie 10, 2017 de GEO 53 BN Link spre comentariu
woodyteo Postat Ianuarie 10, 2017 Partajează Postat Ianuarie 10, 2017 Pai nici eu nu am vazut asa ceva...... Link spre comentariu
znecula Postat Ianuarie 13, 2017 Partajează Postat Ianuarie 13, 2017 (editat) Sau ca-n bancul ala unde trebuie sa cumperi scule pentru mana care o folosesti. Foarfecele de taiat tabla sunt pentru stangaci si pentru dreptaci. E foarte greu pentru un dreptaci sa taie table cu foarfece pentru stangaci. Bineinteles si viceversa. Iar schimbarea manerului sau rotirea grupului conic nu au nici un efect. Daca se roteste invers, inseamna ca la montaj s-a facut o greseala. Ma refer la legarea bobinelor statorului. Stima. Editat Ianuarie 13, 2017 de znecula Link spre comentariu
razvanmarius Postat Ianuarie 14, 2017 Partajează Postat Ianuarie 14, 2017 Salutare, Am factut proba astazi, cum ziceam zilele trecute si intr-adevar se invarte in acelasi sens. Nu am priceput inca de ce, dar elucidez eu in curand. Pentru ca sensul de rotatie al motorului ramane acelasi dar coroana se muta de pe partea stanga pe partea dreapta. Vad ca cel care a starnit toata " galceava" asta nu a mai dat nici un semn. Link spre comentariu
znecula Postat Ianuarie 17, 2017 Partajează Postat Ianuarie 17, 2017 Nu am priceput inca de ce, dar elucidez eu in curand. Pentru ca sensul de rotatie al motorului ramane acelasi dar coroana se muta de pe partea stanga pe partea dreapta. Pai e logic. A sugerat cineva mai sus in ce caz se poate schimba sensul din grupul conic. Ar trebui sa fie cu coroana danturata pe ambele fete si sa schimbi pozitia coroanei in grupul conic. Dar inca nu a vazut nimeni asa ceva. Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Ianuarie 17, 2017 Partajează Postat Ianuarie 17, 2017 (editat) Parca la un moment dat, se vehicula ideea ca, schimbind papucii (care se monteaza la perii) intre ei, sensul de rotire a rotorul motorului, se va schimba. A incercat cineva sa faca acest lucru? Stiu ca la motoarele asincrone, schimbind pozitia rotorului fata de stator, sensul de rotire se schimba. La motoarele de curent alternativ monofazate,cu rotorul bobinat,acest lucru este mai complicat. Ar fi posibil doar prelungind conductorii prevazuti cu papuci si schimbind lagarul cu suportii de perii,cu celalalt lagar. Editat Ianuarie 17, 2017 de GEO 53 BN Link spre comentariu
q_acdc Postat Ianuarie 17, 2017 Partajează Postat Ianuarie 17, 2017 (editat) La Atlas Copco ,schimbarea sensului de rotatie se face prin peria colectoare.(masina de gaurit) Masina de gaurit din anul 2002.(inca functioneaza,schimbat rulment si perii) Editat Ianuarie 17, 2017 de q_acdc Link spre comentariu
mihaighe Postat Ianuarie 17, 2017 Partajează Postat Ianuarie 17, 2017 (editat) Da e posibil ,la masinile noi de gaurit se schimba sensul schimband mecanic pozitea periilor fata de axa neutra. Editat Ianuarie 17, 2017 de mihaighe Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Ianuarie 17, 2017 Partajează Postat Ianuarie 17, 2017 Si motoarele de CA cu rotor bobinat au axa neutra? Eu stiam ca numai motoarele de CC au axa neutra. Link spre comentariu
razvanmarius Postat Ianuarie 17, 2017 Partajează Postat Ianuarie 17, 2017 Am vazut pe Youtube un film in care unul prelungeste papucii si inverseaza sensul de rotatie. Ma uit sa vad daca il mai gasesc L-am gasit Link spre comentariu
mihaighe Postat Ianuarie 17, 2017 Partajează Postat Ianuarie 17, 2017 Motoarele de ac cu rotorul bobinat sant motoare universale ,si da au axa neutra la perii ,asa sant mai toate masinile de gaurit noi tip Bosch,si altele. Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Ianuarie 17, 2017 Partajează Postat Ianuarie 17, 2017 ..................................................... ,si da au axa neutra la perii ,asa sant mai toate masinile de gaurit noi tip Bosch,si altele. Asta chiar n-am stiut-o. Cum se regleaza axa neutra, avind in vedere ca suportul periilor este fix? Periile sint fixate izolat in lagarul motorului,lagarul neavind posibilitatea de a se roti stinga-dreapta. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum