duculete Postat Decembrie 6, 2016 Partajează Postat Decembrie 6, 2016 Salut, De ceva vreme ma tot chinui sa gasesc o schema sau o solutie pentru un dispozitiv (un box cu o intrare si o iesire) pe care sa il montez in masina si care sa functioneze dupa cum urmeaza: [*]primeste impuls (12V pe IN max 1s), declansaza timer = 3s [*]daca pana cand expira timer-ul primeste inca 2 impulsuri (12V pe IN max 1s durata fiecare), trimite un impuls pe OUT (da 12V pe OUT, max 1s) [*]* ideal ar fi sa il pot customiza, de exemplu daca vreau declansare la 2,3,4 impulsuri in x secunde [*]daca nu primeste impuls pe IN si timer-ul expira atunci nu face nimic,la urmatorul impuls primit reia ciclul [*]** modulul sa consume fff putin in standby (ma gandeam la o varianta care sa aiba un condensator care sa ii dea viata timp de 3s, timp in care primind al 2-lea impuls da pe out semnal) Ca sa explic mai pe larg, avem asa…. Ford-ul meu nu are module destepte in usi, acele module confort care ridica geamurile din telecomanda. Am achizitionat un modul care de obicei se monteaza cu alarmele auto si care cand primeste semnal, ridica el geamurile. Instalarea modulului s-a facut prin inserarea lui intre butonul de geamuri si motorul de geamuri din usa soferului, cu alimentare separata de la baterie (12V), asta deoarece dupa ce scot cheile din contact, nu mai am teniune pe nici un fir in usi (deci am tras eu unul). Problema este ca de fiecare data cand incui usa, el forteaza motorul chiar daca geamurile sunt sus. Atunci m-am gandit ca o solutie ar fi ca la o apasare din telecomanda sa nu declaseze nimic, dar daca apas de 3 ori in 3s pe telecomanda, atunci sa se activeze si modulul de ridicare geamuri. Semnalul il iau de pe firul +12 care actioneaza broasca la apasarea telecomenzii. Puteti sa imi dai o sugestie cum as putea sa fac acest dispozitiv? Multam, Alex Link spre comentariu
dancostea2002 Postat Decembrie 7, 2016 Partajează Postat Decembrie 7, 2016 cred ca va complicati inutil pentru ca modulul respectiv de ridicare a geamurilor are deja inglobat in el functia de protectie a motorului de la macara.aceasta functie este realizata printr-un comparator de curent.cand curentul consumat depaseste un anumit prag decupleaza imediat.astfel,cand geamul este inchis sau este blocat din X motive (cheder rupt,geam necentrat,obstacole,etc)curentul depaseste pragul necesar functionarii normale,senzorul de curent detecteaza aceast nivel si blocheaza imediat iesirea. Link spre comentariu
doru3160 Postat Decembrie 7, 2016 Partajează Postat Decembrie 7, 2016 Instalarea modulului s-a facut prin inserarea lui intre butonul de geamuri si motorul de geamuri din usa soferului, cu alimentare separata de la baterie (12V) modulul respectiv de ridicare a geamurilor are deja inglobat in el functia de protectie a motorului de la macara.aceasta functie este realizata printr-un comparator de curent. Era valabil acel comparator daca nu se forta inchiderea cu plus permanent din baterie.Cu alte cuvinte,trebuia umblat la comanda motorului si nu la alimentarea lui separata.Acel modul comparator la care se face vorbire fiind alimentat de pe auxiliarele masinii,fara cheie in contact e ca si cum n-ar fi. Link spre comentariu
duculete Postat Decembrie 9, 2016 Autor Partajează Postat Decembrie 9, 2016 OfffComparatorul exista, modulul intrerupe alimentarea daca detecteaza curent mai mare (deci cand geamul este sus). Ce vreau eu este sa nu se declanseze la prima blocare a usilor (poate vreau sa incui masina si sa las geamul putin coborat). In plus mai ales iarna, nu vreau ca daca am geamurile sus sa mai incerce si el sa le ridice inca o data.@doru3160 unde am zis eu ca dau impuls permanent de la baterie? Am zis ca fac alimentarea modulului direct din baterie, impulsul il iau de pe firele care duc in broasca masinii...e mare diferentaMultumesc.@dancostea2002 ma gandesc ca daca tot fortez motorul cand geamul este sus (deci la fiecare incuiere a masinii din cheie) in timp motorasele si macaraua au de suferit.In plus, cum ziceam iarna cu geamul inghetat, sa mai incerce si el sa il miste, parca e cam mult ... zic si eu Link spre comentariu
doru3160 Postat Decembrie 9, 2016 Partajează Postat Decembrie 9, 2016 Am inteles foarte bine ce ai facut acolo...ai intercalat un modul al alarmei intre motor si 12V-cel putin asa reiese din relatarea ta.Nu spui nicaieri ca ai alimentat prin modulul original al masinii,pt ca ala asa cum spunea si dancostea2002,stie cand curentul e mai mare decat trebuie pt antrenare normala(adica la capat de cursa) si intrerupe automat alimentarea,lucru care la tine nu se intampla. Am achizitionat un modul care de obicei se monteaza cu alarmele auto si care cand primeste semnal, ridica el geamurile. Instalarea modulului s-a facut prin inserarea lui intre butonul de geamuri si motorul de geamuri din usa soferului,cu alimentare separata de la baterie (12V) Link spre comentariu
duculete Postat Decembrie 9, 2016 Autor Partajează Postat Decembrie 9, 2016 @doru3160 ... poate nu m-am exprimat bine. Problema este in felul urmator. Am un modul care are ca intrari: +12V alimentare (de putere) GND triggler signal (care poate sa fie +12V sau punerea la masa). iesiri pentru 2 geamuri electrice. Cum l-am legat? Deoarece nu am 12V in usa dupa ce intreup ACC (cand scot cheia din contact), a trebuit sa trag alimentare +12V permanenta (printr-o siguranta de 20A). Fir de masa in usa am, deci am legat: +12 modul pe firul de la baterie GND modul la gnd fir din usa trigger - +12V la fun fir care trece prin usa si care da comanda broastei usii sa se blocheze (comanda care vine din CB-ul masinii). Cum functioneaza modulul? Cand usa este incuiata din cheie, modulul primeste +12V pe firul de trigger, care activeaza pe rand releele pentru cele 2 geamuri (deci da 12V pe rand la cele 2 iesiri pentru 2 geamuri electrice). Cand geamul ajunge sus, sau daca este deja sus, atunci modulul detecteaza cresterea de curent si opreste alimentarea la geamul respectiv, trece la urmatorul si la fel procedeaza. Deci, modulul functioneaza OK. Ce vreau eu? Sa presupunem urmatorul scenariu: parchez masina, geamurile sunt ridicate, scot cheia din contact si inchid usa; apoi apas pe cheie sa blochez usile. in acel moment, modulul de declansaza, chiar daca se opreste imediat (vezi mai sus), pentru ca geamurile sunt deja. Eu vreau sa evit exact acest lucru, ca la fiecare inchidere, motorul sa se forteze (chiar daca pt 1 secunda) si la fel si macaralele geamurilor. In schimb vreau ca dupa ce inchid usa, sa apas o data pe inchiderea din cheie sa nu se intample nimic si daca (numai daca) timp de 3s de la prima apasare a butonului de lock de pe chiese mai apas o data, modulul sa primeasca semnal sa ridice geamurile. daca nu, masina ramane inchisa si gata. Este util de exemplu daca vreau sa incui masina si sa las geamurile coborate (mai rar) dar mai ales daca nu vreau ca de fiecare daca cand inchid masina (cred ca de minim 5-10 ori pe zi) sa fortez inutil macaralele si motorasul daca geamurile sunt deja ridicate (pt ca ... ca acum...e iarna si nu merg cu ele coborate). Sper ca am explicat ok acum, Multumesc, Link spre comentariu
gogu1305 Postat Decembrie 10, 2016 Partajează Postat Decembrie 10, 2016 Un micro întrerupător care sa decupleze motorul cand geamul este ridicat rezolva problema. Doar partial, dacă vrei să-l lași deschis și să încui ușa, nu mai este bun. Link spre comentariu
Ticu Postat Decembrie 10, 2016 Partajează Postat Decembrie 10, 2016 O idee de schema - in desenul atasat. Link spre comentariu
duculete Postat Decembrie 12, 2016 Autor Partajează Postat Decembrie 12, 2016 Multumesc frumos pentru solutie. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum