giongiu Postat Decembrie 6, 2016 Partajează Postat Decembrie 6, 2016 Daca exista senzorul de curent, mai e necesar un banal comparator si o referinta de tensiune. Tensiunea la iesirea senzorului, e sa zicem, 1,5V cand ambele becuri functioneaza si va scadea la jumatate, cand se arde unul din ele. Pe o intrare a comparatorului se duce tensiunea de la senzor, pe cealalta, o tensiune de referinta ceva mai mica de 1,5V, obtinuta printr-un divizor rezistiv din tensiunea de 12V. La iesirea comparatorului, ledul care se va aprinde, cand unul din becuri, sau ambele, s-a/s-au ars. Link spre comentariu
Vizitator Postat Decembrie 6, 2016 Partajează Postat Decembrie 6, 2016 (editat) Colegul fanelforum se gândea probabil în postarea #11 la un martor de siguranţă fuzibilă cu led, acolo merge aşa. Cât e siguranţa bună ea şuntează ledul, când se arde trece curent prin led. Se şi găsesc acum siguranţe auto cu led încorporat.... da, la aia m-am gandit si m-am grabit postand. Atunci montezi un ampermetru digital de 3 dolari si gata, ai toate becurile printr-o citire. Ceva ca asta zic. E plina china de ele. Editat Decembrie 6, 2016 de Vizitator Link spre comentariu
validae Postat Decembrie 6, 2016 Partajează Postat Decembrie 6, 2016 Eu aș face varianta cu releu Reed ca traductor de curent pe becuri, e mai simplă și fiabilă, nu presupune multe intervenții în instalație, releele se montează chiar în bord.Două relee, două leduri și două rezistențe de limitare.Are mașina destule computere ca să mai adaugi unul pentru patru becuri.... Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum