duculete Postat Decembrie 4, 2016 Partajează Postat Decembrie 4, 2016 Salut, Am un modul ridicare geamuri auto. Acest modul primeste semnal de la firul de lock pe usi si ridica geamurile. Problema este ca de fiecare data cand incui masina, el se declansaza, chiar daca geamurile sunt ridicate (nu are rost sa fortez motorul si macaralele). In acest sens m-am gandit la un circuit care sa astepte 2 impulsuri de lock (la un interval de max 2s) si abia dupa cel de-al 2-lea impuls sa trimita mai departe comanda catre modulul de geamuri. Acest modul este instalat in usa soferului unde am tras fir de +12V permanent (neavand module confort pe masina), deci ideal ar fi sa consume cat mai putin (daca las masina o saptamana neatinsa, sa nu imi consume bateria). Imi poate sugerea cineva o solutie? Multumesc, Link spre comentariu
ionutb71 Postat Decembrie 4, 2016 Partajează Postat Decembrie 4, 2016 la gama VAG(nu stiu la restul) stiu ca se face prin schimbarea codarii.impuls scurt =incuiere usi,impuls lung=incuiere+ridicare geamuri. daca pana acum a mers normal eu suspectez swich-ul de la broasca sau mecanismul ce-l actioneaza.din cauza frigului si a mizeriei tind sa functioneze mai greu si revin greu la pozitia de 0. in pozitia de incuiere ramanand mai mult actionat ,face si comanda de ridicare. Link spre comentariu
mac01 Postat Decembrie 4, 2016 Partajează Postat Decembrie 4, 2016 (editat) Pune un microintreruptor pe macaraua geamului. Cand e geamul ridicat microintrerupatorul opreste impulsul venit de la inchiderea usii. Cea mai simpla varianta....doar trebuie sa gasesti pozitia ideala a microintrerupatorului. https://www.google.ro/search?q=microintrerupator&espv=2&biw=1108&bih=787&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwjKiMXJsdrQAhXGjSwKHa0MBC0QsAQIGA Sa nu mai vorbim de faptul ca unele inchideri (de la anumite masini) cand primesc comanda de usa inchisa nu mai trimit al doilea, al treilea impuls, etc.... Editat Decembrie 4, 2016 de mac01 Link spre comentariu
duculete Postat Decembrie 6, 2016 Autor Partajează Postat Decembrie 6, 2016 (editat) Nu cred ca m-am facut inteles. Nu am nici o problema cu masina, merge perfect, geamurile se ridica, numai ca nu are din fabrica module confort care sa ridice geamurile din telecomanda (cum zice ionutb71 la vag). Eu am varianta de ford cu 2 geamuri electrice si acea optiune nu este posibila. De aceea am cumpart un modul care se monteaza de obicei la alarme. Acest modul primeste un impuls si ridica el geamurile. Instalarea modulului s-a facut prin inserarea lui intre butonul de geamuri si motorul de geamuri cu alimentare separata de la baterie (12V), asta deoarece dupa ce scot cheile din contact, nu mai am teniune pe nici un fir in usi. Eu vreau sa fac un dispozitiv care da acel impuls catre modul si care functioneaza in felul urmator: -----IN--[bOX]----OUT---- primeste impuls (12V pe IN max 1s) de la inchiderea centralizata (adica apas o data pe telecomanda sa incui usile), declansaza timer (3s) daca pana cand expira timer-ul primeste al 2-lea impuls (12V pe IN max 1s, adica apsa a 2-a oara pe telecomanda in mai putin de 3s), trimite un impuls pe OUT (da 12V pe OUT, max 1s). daca nu primeste impuls pe IN si timer-ul expira atunci se reia ciclul. impulsul poate fi considerat tensiune 12V sau chiar punerea la masa. ms, alex Editat Decembrie 6, 2016 de duculete Link spre comentariu
mac01 Postat Decembrie 6, 2016 Partajează Postat Decembrie 6, 2016 (editat) Pentru ce trebuie sa apesi de doua ori pe telecomanda...chiar nu te inteleg! Si daca uiti sa apesi a doua oara pe telecomanda? Raman geamurile deschise..asa-i? Treaba este foarte simpla. Incui masina o data iar atunci pleaca si geamurile uitate deschis. Modulul de comanda al geamurilor preia impulsul de la inchiderea centralizata a usilor. Cand ajung la capat de cursa geamurile (adica sus), microcontactul ramane cu contactele deschise. Degeaba mai dai inchidere a doua oara la usi...motorasele de la geamuri nu vor mai primi tensiune, deoarece comanda care pleaca catre modul este intrerupta de microintrerupator. Ma rog...eu am venit cu o idee...daca tu doresti sa te complici este treaba ta. Succes! Editat Decembrie 6, 2016 de mac01 Link spre comentariu
duculete Postat Decembrie 6, 2016 Autor Partajează Postat Decembrie 6, 2016 Pentru ce trebuie sa apesi de doua ori pe telecomanda...chiar nu te inteleg! Si daca uiti sa apesi a doua oara pe telecomanda? Raman geamurile deschise..asa-i? Treaba este foarte simpla. Incui masina o data iar atunci pleaca si geamurile uitate deschis. Modulul de comanda al geamurilor preia impulsul de la inchiderea centralizata a usilor. Cand ajung la capat de cursa geamurile (adica sus), microcontactul ramane cu contactele deschise. Degeaba mai dai inchidere a doua oara la usi...motorasele de la geamuri nu vor mai primi tensiune, deoarece comanda care pleaca catre modul este intrerupta de microintrerupator. Ma rog...eu am venit cu o idee...daca tu doresti sa te complici este treaba ta. Succes! salut, am inteles acum. este buna solutia, insa pentru asta trebuie sa ajung la macaralele geamurilor care este mai greu (cel putin la ford focus). dar o sa incerc sa o implementez. Link spre comentariu
mac01 Postat Decembrie 6, 2016 Partajează Postat Decembrie 6, 2016 (editat) Mi se pare foarte eleganta solutia..o simpla apasare si se inchide tot. Pentru ce trebuie se te complici sa faci comanda de doua ori sau de trei ori...nu te inteleg? Afara de microintrerupator poti sa pui un senzor hall sau orice fel de senzor...dar deja te complici pentru ca asta inseamna un montaj electronic si consum auxiliar. Microintrerupatorul este cea mai sfanta treaba. Bafta! Editat Decembrie 6, 2016 de mac01 Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum