Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

calculator pompa injectie


euvasile

Postări Recomandate

La 13.01.2019 la 16:44, WINNER 777 a spus:

Eu am folosit BUK7608-55...dar nu te bucura dupa aia ca merge...nu va tine prea mult daca nu rezolvi si partea mecanica din pompa!

Poate foloseste si altora care au masini echipate cu pompa VP44 Bosch(aici am explicat pe larg ce si cum   https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=154409&utm_source=sidebar&utm_medium=site&utm_campaign=discutii+similare    )dar tousi am ramas cu nelamurirea defectarii acestui tranzistor mai ales in zile caniculare...cauza principala este de fapt racirea insuficienta a pompei de injectie.Studiind manualul service acolo se mentioneaza expres ca temperatura modului electronic de pe pompa nu are voie(sub nici o forma) sa treaca de 60grade Celsius.Pai cum asa? doar motorul ajunge la 90~98grade in functionare si chiar un pic mai mult in conditii de aglomeratie si canicula,iar pompa este corp comun cu motorul...

Am cateva zile nu a mai vrut sa porneasca,si de pornit am pornit-o cu spray,dar greu...am zis hai sa ii fac o diagnoza si am aflat codul de eroare P1220(not present),adica lipsa motorina,piston avans blocat,aer in instalatie...deci in principiu lipsa de alimentare cu motorina...hmmm... ma gandesc motorina este in rezervor,filtru l-am schimbat de vreo luna,pistonul de avans l-am schimbat o data cu calculatorul si cele doua electrovalve,am mai ramas sa verific daca nu cumva vreo conducta de alimentare nu s-a fisurat/spart.

Intre timp continui sa fac diagnoza mai departe(motorul in relanti s-a incalzit) si aflu ca la temperatura motorului de 93grade,motorina care se plimba prin pompa are 78grade,cu 18 grade mai mult decat maximul acceptat de producator!!!Atunci m-am dat seama ca problema trebuie sa fie in rezervor...am desfacut sorbul si dezastru total,sorbul acoperit in totalitate cu mizerie de aproape 2cm pe toate partile,aproape pietrificata,...acolo nu s-a umblat de cand a fost construita masina.Am curatat ,pus totul la loc...iar la masuratori motorina nu trecea de 46~47grade dupa aproape o ora de mers in relanti la 31 temeperatura exterioara,iar motorul a ajuns la 98grade.Am reusit sa fac si o masurare a debitului(mai empirica)si se pare ca motorina se plimba prin circuit cu aproape 5litrii/minut.Deci cu aproximatie cam intr-un sfert de ora de functionare  trece prin filtru un rezervor plin de 60litrii.Deci cei care au calculatoarele inca intregi,(daca vor sa evite problemele)e bine sa faca o verificare...cred ca am fost foarte aproape si stric si calculatorul asta daca nu curatam sorbul!

Editat de Vizitator
Link spre comentariu
  • Răspunsuri 45
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • sesebe

    6

  • validae

    6

  • euvasile

    6

  • Costy66

    4

O descriere foarte clara a modului defectuos cum se face service-ul la noi si probabil in multe alte parti: se "cirpeste" componenta defecta fara a se cauta si inlatura cauza defectiunii.

 

Sa va spun o scurta povestioara:

Acum citeva luni de zile a inceput sa mi se opreasca motorul la ralanti. Nici o problema am spus, s-a defectat de tot MPP-ul care fusese deja diagnosticat ca e cu probleme. Am cumparat unul nou dar nu s-a rezolvat. Dupa mai multe reparatii facute de mine am decis ca-i cazul sa o duc in service, unde lucra un cunoscut de-al meu. Acolo s-au inlocuit o multime de componente de pe motor dar fara a se rezolva complet problema initiala. Intr-un final am luat-o cica reparata. Deoarece problema a continuat sa se manifeste dar mult mai rar am vrut sa continui cu investigatile pt a termina cu reparatia DAR cind am vorbit cu prietenul meu am aflat ca un coleg de-al lui a bagat polizorul unghiular in capul supapa de la motorasul meu stepper ce regla ralantiul ca sa faca o degajare pe unde sa treaca aer suficient pt functionarea motorului CHIAR daca computerul motorului vroia sa-l reduca. 

In fine pina la urma am rezolvat problema de unul singur. Ramine problema ca cei din service mi-au stricat intentionat un motor pas cu pas nou-nout. Am rezolvat si problema asta fara costuri suplimentare pt mine dar e bun ca exemplu pt felul cum inteleg mecanicii din service-uri sa-si faca reparatiile.

 

Ca si la reparatiile electronicelor, schimbarea componentei defecte nu inseamna reparatie pina nu ai aflat si inlaturat (pe cit posibil) cauza care a dus la defectarea componentei. Altfel e numai o cirpeala si ar fi acceptabila doar daca o faci tu pe marginea drumului ca sa poti ajunge pina in service nu daca o fac mecanicii din service. 

Editat de sesebe
Link spre comentariu

Ce treaba au mecanicii din service-uri cu ce am scris mai sus?Relatarea e doar din experienta 100% personala,nimic altceva.Curiozitate sa rezolv problema...Si inca ceva,sunt absolut convins ca sorbul era infundat,destul de mult,si inainte sa ajunga in Romania(in vara asta face doi ani la mine).La inceput credeam ca asa merge(e diesel,e mai lenta...na ii Opel si asa sunt ele puturoase)...ajunge mai greu la 190km/h, pe naiba folclor romanesc de rahat si nimic altceva...acum e altceva...daca o curatam de la inceput sunt convins ca nu se strica calculatorul...dar nici nu invatam atatea.Pana la urma totul,dar totul, se rezuma la vorba batraneasca:coasa noua bine taie!!!Ma repet,am scris asta pentru cei care mai vor sa traga un pic de ele si nu vor sa schimbe calculatorul,daca e inca intreg...dupa cum bine ai constatat e bine, pe cat posibil, sa te ajuti singur...asta am facut si eu.

Editat de Vizitator
Link spre comentariu
  • 1 lună mai târziu...

Te salut, euvasile, de asemenea salut toti colegii de pe forum.

Am avut si eu la masina proprie (Ford Focus 2001 diesel) erorile :

-p1664

-p1564

Am schimbat mosfetul (am pus IRLR2905), dar da aceleasi erori.

Te rog mult sa-mi zici daca ai rezolvat aceasta problema, daca se poate rezolva in vreun fel.

La un alt calculator pe care l-am avut pe pompa anterior mi-a dat eroarea P1608 Ford Watchdog Malfunction si nu a mai functionat- iarasi daca se mai poate face ceva pentru reparatie calculator.

Multumesc anticipat.

Link spre comentariu

Ai verificat dacă nu cumva între controller (sau buffer) şi poarta mosfetului (primul pin din stânga, capsula cu faţa în sus) e o rezistenţă smd ? Dacă tranzistorul original era ars, e posibil ca acea rezistenţă să fie întreruptă.Dacă nu poţi identifica nimic, pune o poză clară de aproape cu placa şi zona tranzistorului înlocuit...

Link spre comentariu
Acum 20 ore, Costy66 a spus:

Mersi mult validae ! Cer scuze pentru intarziere, nu am observat rezistenta smd la calculator,  pozez si trimit urgent .

 

Validae, atasat poza cu tranzistorul inlocuit. Aceasta e cea mai buna rezolutie pe care am obtinut-o cu telefonul meu, sper sa fie OK. Inca o data mersi mult !

Poza calc.VP44.jpg

Link spre comentariu

Din păcate nu se poate distinge suficient de bine și nu pot urmări traseul porții tranzistorului, dar logic trebuie să existe o rezistență în serie cu acel terminal.Dacă ar fi arsă, ar fi grav, fiindcă ar însemna că poate fi afectat și controllerul ce comandă tranzistorul. La acel nivel numai cu o lupă puternică sau microscop digital se poate vedea.Am intervenit mai demult la un calculator de ABS și am refăcut lipituri la periferia cipului, era ceva mai complicat decât aici, dar acolo se vedeau mult mai clar traseele.

Link spre comentariu
  • 3 luni mai târziu...

Salutare din nou !

In legatura cu calculatorul pompei de injectie VP44 (in discutie mai sus ) daca stie cineva :

- merge calculatorul de la Opel ( acelasi tip de pompa) montat pe Ford (Focus,Diesel), cu imperecherea (scrierea)  corespunzatoare ?

Mersi mult!

Link spre comentariu
  • 7 luni mai târziu...

Euvasile, mai esti pe aici? 

Am un astfel de calculator de pompa vp 44 si daca ai avea timp sa te uiti la el. Am inlocuit mosfetul din dreapta dar are episoade cand vrea sa porneasca si apoi dupa 300 km se opreste. 

Eventual daca poti schimba stabilizatorul?

Link spre comentariu
  • 9 luni mai târziu...

Va rog daca puteti sa ma ajutati si pe mine,am si eu o pompa de injectie care a fost data jos de pe un ford mondeo la un service si mi sa spus ca este defecta dar dupa ce  a schimbat pomba defectul la masina a ramas dar masina a ramas cu pompa schimbata si defectul la masina lau gasit mai tarziu asa ca eu am ramas cu pompa, problema este cum asi putea verifica calculatorul pompei sa vad daca are vre-un defect.

 

va multumesc

Link spre comentariu
  • 3 luni mai târziu...

Salut colegi. Ma poate ajuta cineva cu o informatie daca cunoaste legata de un vp44? 

Da se pare ca nu pot incarca imaginea....e cea mai apropiata de regulatorul de tensiune de 5v. 

Editat de Paul P
Link spre comentariu
  • 5 luni mai târziu...

Buna la toata lumea.

Am citit pe deasupra citeva posturi,si daca ma intrebati acum citiva ani,nu va puteam spune mare lucru din cauza ,,secretului profesional" ...adica sa cistig eu mai mult ca altii,dar au trecut vremurile acelea.

Nu vorbesc din auzite,nici din ce am citit pe internet,o prostie mai mare ca alta,cu asta ma ocup din anul 2007,reparatii vp44 si vp 30 pe linga injectie diesel in general.

Nu locuiesc in RO,nu pot sa va ajut personal.

Cel mai important lucru,tranzistorul si CELE DOUA CONDENSATOARE care se schimba in acelasi timp,din cauza temperaturii in cea mai mare parte a avariilor,ori se dezlipesc de pe placa baza,ori,in anumite cazuri,veti intilni tranzistorul cu piciorusul ,,impuscat" dar asta e un caz aparte.

IMPORTANT:

Fara un stand de probe,indiferent cit de bine va merge masina,nu va dura mult,ore...zile,uneori cu noroc chiar mai mult.

Peste 90% din cazuri,aceste pompe se strica din cauza motorinei de proasta calitate.Mergind in regim de avarie,electrovalva de avans,ca si cea de cantitate,sau cum so numi in RO,cea dintre tevile pe unde iese motorina catre injectoare,cele doua,absorb mai mult curent din ECU,si il supraincalzesc.

Alta avarie arhicunoscuta este trecerea de ulei de motor dinspre injectoare,catre pompa,pe retur,chestie care face sa murdareasca si sa ingreuneze miscarea atit pistonului de avans cit si a ,,acului" nu stiu cum sa-l numesc in romana,care culiseasa in interiorul capului hidraulic,actionat de electrovalva de cantitate...sau cum so numi.

Pe scurt,se schimba doua condensatoare si un tranzistor,eu folosesc irfz40 in capsula mare,taind o parte din radiatorul acestuia,si lipind cu lipici pentru procesoare de calculator.

In afara de aceasta operatie,nu exista nimic altceva ce se poate face in partea electronica,si daca nu sinteti atenti si supraincalziti placa baza care este ceramica,salutare si la gara,cumparati alt ecu.

Echivalente intre ecu:

0470004002---0470004007
0470004003 sin equivalencia
0470004004---0470004012
0470004005 sin equivalencia
0470004006---0470004008
0470004009---0470004013
0470504003 sin equivalencia
0470504004---0470504009
0470504005 sin equivalencia
0470504010---0470504018
0470504011 sin equivalencia
0470504012 sin equivalencia
0470504015 sin equivalencia
0470504016 sin equivalencia
0470504017 sin equivalencia
0470504020 sin equivalencia
0470504021---0470504024
0470504022 sin equivalencia
0470504023---0470504042
0470504028 sin equivalencia
0470504035 sin equivalencia
0470504040---0470504041
0470506002 sin equivalencia
0470506006 sin equivalencia
0470506010
0470506016
0470506024---0470506033
0470506030
0470506037
0470506038
0470506035---0470506036

Toate cele de FORD trebuiesc codificate pe masina,sau pe stand,exceptie cele care doar se repara,eu aici mai si schimb,nu doar repar.

Unele de AUDI de la serie 0470506030 inclusiv,in sus,se codifica numai in casa oficiala Audi.

Ca sa nu existe discutii si contre intre noi,pot spune ca am reparat poate 15...20 pompe pe luna de cind lucrez cu ele,din 2007.

Daca aveti nevoie de informatii,montaj,secrete ale meseriasului in montaj,mici chichite,va stau la dispozitie.Raspund in putinul timp liber pe care il am,dar haideti sa lasam informatia pe forum,nu ma cautati pe privat,pentru asa ceva.

 

PS:

Daca vreti sa invatati cum sa lipiti un tranzistor,e ok.Daca vreti sa va reparati masina,mergeti la un atelier care este specializat in asa ceva.E posibil sa va mearga o perioada cu reparatia care o faceti,dar nu este sigur,si ar trebui sa va ginditi la sanatatea si libertatea voastra in cazul unui accident.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări