xcit Postat Decembrie 1, 2016 Autor Partajează Postat Decembrie 1, 2016 (editat) perfect adevarat, asta si vreau sa fac. mi-a ramas in geam viperul de la alarma si mi-ar parea rau sa renunt la el Nu stiu cum alimentezi tu un releu(care apropos, consuma spre 100 mAh) cu un plus de 1.2V venit de la un led. Daca stii vreo solutie spune, nu ma mai fierbe. Editat Decembrie 1, 2016 de xcit Link spre comentariu
costi_b Postat Decembrie 1, 2016 Partajează Postat Decembrie 1, 2016 Poți folosi un circuit mai simplu, ca cel atașat. Am făcut simularea pe o tensiune de comandă de 1,7V. Pe D1 intra comanda, D2 e ledul tău, V2 e tensiunea de 12V Draft1.pdf Link spre comentariu
xcit Postat Decembrie 1, 2016 Autor Partajează Postat Decembrie 1, 2016 1,2V am la comanda, hai ca incerc acum sa vedem ce iese, multumesc Link spre comentariu
costi_b Postat Decembrie 1, 2016 Partajează Postat Decembrie 1, 2016 Mai poți adăuga o diodă în serie cu ledul din ușă sau pui unul de altă culoare care are tensiune mai mare ( galben 2V, alb sau albastru 3V) Link spre comentariu
xcit Postat Decembrie 1, 2016 Autor Partajează Postat Decembrie 1, 2016 nu m-ai inteles, de la ledul din usa vin doar 1,2V, tu zici ca montajul merge cu 1,7V....intrebarea era daca sunt suficienti aia 1,2 ai mei ca sa il porneasca Link spre comentariu
Marian Postat Decembrie 1, 2016 Partajează Postat Decembrie 1, 2016 Xcit esti foarte rigid, si mi-as permite sa spun si putin dificil, vrei mult dar oferi putin, in special detalii. Trebuie sa accepti faptul ca nu exista montaj comutator care sa nu consume el insusi nimic, intotdeauna acorzi montajului in sine un anumit curent suplimentar celui cerut de sarcina, asta din simplul motiv ca nu s-a inventat pana acum randamentul unitar absolut indiferent de domeniu, orice ai de facut intotdeauna investesti mai mult decat obtii. Costi mi se pare ok montajul tau, inllcuieste 4148 cu o dioda skottky pe care n-ar trebui sa pierzi mai mult de 0,3-0,4V si ar trebui sa mearga si la 1,2V. Link spre comentariu
xcit Postat Decembrie 1, 2016 Autor Partajează Postat Decembrie 1, 2016 Scuze, am zis de cateva ori ca nu ma pricep, altfel nu mai ceream ajutor, as da cu placere orice detalii daca as sti ce anume. Rigid in ce sens? nu stiu la ce te referi, intreaba-ma si spun tot, merci pt atentionare Link spre comentariu
Marian Postat Decembrie 1, 2016 Partajează Postat Decembrie 1, 2016 Nu este o atentionare ci cel mult o observatie, aici pe sectiunea asta sunt un simplu vizitator. Antonimul pentru "rigid" este "flexibil", ceea ce tu nu pari a fi, in sensul ca ti-ai fixat un tel si nu esti dispus la compromisuri pentru a-l atinge. In fine, ideea lui Costi mi se pare utilizabila, condul din baza se incarca de la pulsurile ledului, si mentine o comanda constanta pentru baza tranzistorului, face ceva asemanator cu tiristorul despre care pomenisem eu, numai ca asta se poate opri singur dupa ce condul din baza se descarca suficient de tare ( sub cca 0,5-0,6V ). Link spre comentariu
xcit Postat Decembrie 1, 2016 Autor Partajează Postat Decembrie 1, 2016 (editat) perfect atunci, am zis si colegului care mi-a facut prima schema, din moment ce nu se poate fara consum, atunci sa fie cat mai mic, nu sa consume montajul mai mult decat consumatorul meu, e logic nu? Oricum, accept critici atata timp cat sunt constructive, nefiind familiarizat cu electronica, fii si tu putin mai flexibil si intelege-ma, daca poti si nu cer prea mult. Multumesc. De exemplu eu nu stiu ce inseamna condul, poti sa razi dar chiar nu stiu Costi, eu nu alimentez un led, ci droserul lui(daca conteaza), deci comanda lui va fi pe minus? asa inteleg din schema, in cazul asta se elimina R3 cred, mie imi trebuie la iesire 12V curati Editat Decembrie 1, 2016 de xcit Link spre comentariu
costi_b Postat Decembrie 1, 2016 Partajează Postat Decembrie 1, 2016 Da, în loc de grupul led + rezistor pui montajul tău, cu plusul la baterie și minusul în colectorul tranzitorului. Dacă schimbi ledul de la care iei comanda cu unul de altă culoare vei avea tensiune mai mare. Chiar și cu led roșu ar trebui să ai mai mult de 1,2V, căderea pe un led roșu e de 1,6V la 10 mA. Link spre comentariu
xcit Postat Decembrie 1, 2016 Autor Partajează Postat Decembrie 1, 2016 (editat) pai rosu este, e ledul de pe usa de la vw, am masurat si atat are, probabil atat iese din calculatorul de usa Deci montajul va fi inseriat cu consumatorul, nu va fi alimentat cu plus, nu? Editat Decembrie 1, 2016 de xcit Link spre comentariu
costi_b Postat Decembrie 1, 2016 Partajează Postat Decembrie 1, 2016 Ledul ăla din ușă e înseriat undeva cu un rezistor de limitare a curentului, comanda e sau cu 12V sau cu 5V, de asta zic că dacă schimbi ledul o să crească tensiunea. Dezlipește firul de pe anodul ledului și vezi ce tensiune ai așa. Link spre comentariu
xcit Postat Decembrie 1, 2016 Autor Partajează Postat Decembrie 1, 2016 (editat) Este un led intr-o carcasa, nu pot sa-l scot de acolo, e bagat in usa, eu am masurat la iesirea din calculator si atat mi-a dat, dar fara sa scot ledul original intradevar Daca la iesirea din calc de usa, am valoarea asta, inseamna ca rezistenta respectiva o fi in calc, acolo nu am cum sa umblu, eu am tras un fir de comanda din usa pana in masina, prin burduful de protectie, m-am chinuit sa demontez fata de usa, de aia spun, pe firul ala am plus 1,2V si e tras direct din calc in paralel cu ledul original Editat Decembrie 1, 2016 de xcit Link spre comentariu
xcit Postat Decembrie 1, 2016 Autor Partajează Postat Decembrie 1, 2016 (editat) Costi, l-am facut, imi porneste becul cu 12v la comanda, dar cu 1,2V nu simte nimic, i-am dat si cu 1,5 si abia se aprinde filamentul becului(am pus un bec de test), ce imi place foarte mult, este ca nu consuma nimic, cat consuma becul singur atat consuma si montajul cu bec cu tot, adica 20 mAh. Crezi ca as putea sa schimb ceva ca sa porneasca cu 1,2? merci mult cred ca si intarzierea trebuie mai mare, am o clipocire cam al 1,5 sec, m-am uitat acum pe geam si licare rar Editat Decembrie 1, 2016 de xcit Link spre comentariu
costi_b Postat Decembrie 1, 2016 Partajează Postat Decembrie 1, 2016 Am modificat puțin schema, diodă Schottky, fără rezistor la intrare, condensator 470uF, rezistor de 1k în bază. Atașat schema nouă și rezultatele simulării. Draft1.pdf Draft1sim.pdf Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum