Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Sfat achizitie redresor auto


Vizitator

Postări Recomandate

Acum probabil intelegi de ce eu ti-am recomandat sa iti cumperi un incarcator serios si sa scapi de toata bataia de cap si riscuri.

Da, poti sa il faci tu dar nu este un simplu transformator sau sursa. Un incarcator stie sa masoare mai multi parametrii, stie chiar sa modifice anumiti parametrii.

Am incarcat si eu cu trafuri, sursa de laptop cu curent regulat cu regulator auto si multe altele si a mers la nevoie sa pornesc masina cand era bateria moarta dar e risc mare si nu este decat o improvizatie care o sa rezulte in probleme sau incarcari doar partiale.

Cu astea neserioase se mai blocheaza sau merge aiurea partea electronica si te trezesti ca iti fierbe bateria, mai incarci o baterie de scuter/moto de 8-14Ah si ti-o clocoteste si pe aia, la final oricare baterie serioasa distrusa inseamna o gaura in buget mai mult decat tot incarcatorul serios (orice baterie e peste 250-300ron). Am trecut prin de-astea deja.

Si incarcatorul il pastrezi toata viata, nu il dai odata cu masina.

Editat de dany_cta
Link spre comentariu
  • Răspunsuri 66
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • validae

    11

  • dany_cta

    9

  • marius75

    6

  • XAN77

    4

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Se gasesc redresoare si romanesti (noi)? Eu mai mult chinezarii am vazut prin magazine (exceptie cel bulgaresc pe care l-am luat). Apropo' de redresorul bulgaresc... are si o protectie pentru polaritate gresita (o fuzibila de 12V/10A)...i-am facut eu proba din greseala anul trecut. :rade: Noroc ca in cutia mai era o fuzibila de 12V/10A de rezerva si inca una de 220V/1A...pentru neatenti...

Link spre comentariu

E ca un releu fara bobina, o lamela indoita si mai alungita si cu contacte la capete. Nu cred ca seamana cu al tau din poze, dar s-ar putea in interior sa fie tot o lamela doar formatul diferit. Prefer sa fug cat pot de contactele astea mecanice, de asta am recomandat surse "inteligente" in cazul de fata.

Link spre comentariu

Cele vechi românești ,,Redac625,, sau altele, aveau un bimetal ce era folosit ca siguranță sau ,,disjunctor,, cum îi spuneau în prospect. Nu se mai fabrică demult, din păcate nu mai am nici eu o imagine cu așa ceva...se găseau și prin toate aerotermele românești.

Link spre comentariu

Il stiu pe ala din aeroterma. Macar e bine ca in redresorul asta nu e fix modelul de releu termic problema.

.......

Din cate vad eu, acel releu are rolul sa opreasca alimentarea daca temperatura puntii redresoare creste prea mult.

Daca inlocuiesc aceea tabla pusa pe post de radiator cu un radiator de aluminiu generos, pe care montez la loc releul termic, voi elimina riscul blocarii lamelei ? (in cazul in care s-ar bloca, ca poate modelul asta nu se blocheaza).

Scuze de off topic.

Editat de marius75
Link spre comentariu

De redac vorbim.

Am pus o imagine cu lamela respectiva, nu este legata de transformator si lasat in priza un astfel de redresor ajunge sa fiarba bateria. Eu am descoperit asta pe calea scumpa fierband o varta de 6luni de peste 350ron.

Am demontat doua si la ambele lamela respectiva era oxidata si blocata. Nu stiu care este rolul ei si daca chiar este vina ei sau proasta conceptie a aparatului, dar e clar ca strica acumulatorii cand il lasi la incarcat. La ambele redresoare ajungeau la tensiuni de peste 16v pe bornele bateriei.

Poate doar sa il opresti dupa ureche sau sa il lasi putin timp dar asta nu este chiar o incarcare nu ?

 

Poza am plagiat-o de la un coleg de forum de aici:

http://www.elforum.info/topic/93107-redresor-auto/?do=findComment&comment=1030938

 

Posted Image

Editat de dany_cta
Link spre comentariu

Este diferit fata de ce am eu...Am scapat...

Nu prea inteleg rostul acelui releu din redresorul romanesc, cat timp sta in aer...In ce circumstante ar trebui sa declanseze? Cand ia foc transformatorul? :)

Bulgarii au prins releul termic de asa-zisul radiator al puntii redresoare si au folosit si pasta siliconica pentru transfer termic bun.

 

Cel mai probabil, la redresorul romanesc, vina pentru fierberea bateriilor ar fi a transformatorului, care baga prea multi volti. (a fost bobinat pentru 220V, iar intre timp tensiunea la priza a crescut in anumite zone peste 230V, automat si tensiunea din secundar a crescut...) Ar fi interesant de masurat.

Editat de marius75
Link spre comentariu

Acel bimetal juca rolul unei siguranțe care ,,sare,, la depășirea unui curent de circa 4-5A în cazul Redac.Același lucru se întâmpla și la conectarea bornelor în scurtcircuit sau invers.Dar acel bimetal nu rezista la prea multă tortură și de aceea se defecta în cele din urmă. O simplă siguranță automată de 5A face același lucru și mult mai fiabil.Dar bimetalul era mai ieftin...

Link spre comentariu

Exista în magazinele Kaufland la oferta redresor în comutație, cu afișaj și ceva protecții/funcție de menținere. Capacitatea de încărcare declarata este de 4A, iar prețul undeva în jurul a 65Ron, aparatul este micut/practic. Poate are și garanție. ..

Link spre comentariu

Daca citeai tot topicul vedeai ca initiatorul topicului si-a cumparat astfel de aparat de la kaufland, pe care l-a returnat deoarece era un mare fassss....Mult mai bun cel de la lidl.

Acel bimetal de care vorbea colegul @ validae (din incarcatoarele romanesti) nu era bun deoarece lamelele erau bagate intr-un plastic moale. Cand se incingea bimetalul, acel plastic avea prostul obicei sa se topeasca.....asta facea ca piesa respectiva sa se deformeze, contactele sa ramana pe inchis si sa nu mai declanseze cand bateria era incarcata. Cred ca era mai buna piesa daca era construita in jurul unui corp de ebonita.

Editat de mac01
Link spre comentariu

Eu am vazut ca fierbea bateria si l-am desfacut sa vad ce problema o avea. Nu am nici o treaba cu electronica decat la un nivel de masurat + si masa.

Daca am vazut ca contactul respectiv este blocat am zis ca aia este problema.

 

A aparut vecinul cu un aparat identic. L-am conectat, tot 16v scotea. L-am demontat si pe ala si am gasit acelasi contact blocat. Am tras concluzia ca contactul respectiv este de vina.

Intr-adevar, acum gandindu-ma putin nu prea are sens.

Deci presupun ca nu este contactul de vina ci principiul de functionare.

Un redresor trebuie sa fie destul de destept sa stie cand s-a incarcat bateria si sa nu mai bage tensiune in momentul ala, ori uitandu-ne la constructia redresorului romanesc (si probabil la toate celelalte ieftine) vedem ca lipseste un astfel de limitator. De unde eu trag iar concluzia ca redresoarele astea ajung sa fiarba bateria daca nu sunt supravegheate si oprite de om cand s-a incarcat. Ceea ce este imposibil cand vorbim de un timp de incarcare de pana la 48 ore. Asadar iar recomand alegerea unui redresor bun, destept, pe care sa te bazezi, nu niste plastice chinezesti cu etichete pe ele de care nu a auzit nimeni.

 

Eu folosesc Bosch C3 si mi-au disparut toate problemele cu bateriile, incepand de la 8Ah pentru scuter pana la 80Ah pentru masina, le incarca perfect, le intretine, si nu fierbe niciodata, trece automat pe moduri de intretinere cand s-a terminat incarcarea si reincarca daca s-a descarcat intre timp (intretinere pe timp de iarna la motociclete de exemplu).

Link spre comentariu

Pe vremuri nu erau aere reci,calde, lumini obligatorii, muzici energofage si alternatorul baga . Masina face zilnic 100km. Si la service au zis ca bateria trebuie ajutată din cand in cand.Nu cunosc varsta acumulatorului.

Si sotia face drumuri scurte, 3-10Km/zi, cu cate 5-6 porniri, la fel cu caldura pornita, incalzire in scaune, etc .... si nu sunt probleme. Nu-i vad nici pe vecini sa umble cu redresoare, si fac tot drumuri scurte de oras. Probabil ca aveti deja bateria slabita si daca treceti de anotimpul rece mai mult ca sigur ca la vara nu veti avea probleme, insa iarna viitoare ...... nu stiu daca mai merge.

Link spre comentariu

Depinde vechimea bateriei, firma producatoare si nu in ultimul rand motorizarea masinii. Dupa o anumita perioada (depinde si de firma) bateria mai trebuie ajutata cu o incarcare lenta (24-48 ore) mai ales cand scad temperaturile. Cu riscul sa fiu acuzat de plagiat...iarna nu e ca vara...Cu ajutorul redresorului, se mai amana un pic inlocuirea bateriei (in cazul meu deja 2 ani). Ca sa zic asa ...inca un an si si-a scos banii.

Editat de marius75
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări