Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Sfat achizitie redresor auto


Vizitator

Postări Recomandate

Vreau un redresor pentru masina. Acum se gasesc redresoare si la alimentara si vreau sa va intreb daca aveti versiunea low cost cu carcasa de plastic si un amarat de transformatoras in el si daca sunt bune de ceva. Astept recomandare de model care e testat de voi si care nu da chix cand ti-e lumea mai draga. Voi ce spuneti, cu transformator sau in comutatie? Am vazut ca pe ele scrie ca au 12 v la iesire. Nu trebuie 13,8-14,4?

Editat de Vizitator
Link spre comentariu
  • Răspunsuri 66
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • validae

    11

  • dany_cta

    9

  • marius75

    6

  • XAN77

    4

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Tensiunea de 12V dată la acele redresoare este valoarea eficace, pe baterie tensiunea ajunge până la 16-17V când este încărcată complet. Aș recomanda un încărcător cu sursă în comutație, dacă vrei să lași bateria conectată pe mașină, acela se poate regla la fix 14,4-14,5V și nu riști absolut nimic. Vezi că este un topic ce tratează modificarea unei surse ATX într-un încărcător de acumulator, eventual poți ruga un coleg să-ți facă asta....

Link spre comentariu

Eu am stricat 3 baterii scumpe cu doua incarcatoare care pana la urma fierbeau bateria.

Am luat un redresor bosch C3 si ultima baterie este o ieftineala romaneasca si totul e perfect. Deja bateria asta m-a tinut mai mult decat celelalte 3 puse una peste alta, si totul e din cauza celor doua redresoare care le stricau.

Redresorul asta este destul de destept sa treaca singur pe functii speciale de intretinere sau de incarcare, poti sa o lasi conectata nonstop daca nu mergi cu ea (cazul motocicletelor cand iarna le ti pe bara dar bateria trebuie intretinuta).

 

Redresorul este un lucru care iti ramane si dupa ce dai masina, eu zic ca merita sa pui putin peste si sa iei ceva serios. Nu de alta dar bateria pe care o strica costa mai mult decat el.

Editat de dany_cta
Link spre comentariu
Vizitator flchitu

Am masurat si eu destule baterii, dar nu cred ca trece de 14,5V. Daca acumulatorul este de 12V cum sa scoata 16-17V? Nu va contrazic, ca oricum sunteti mult mai experimentat decat mine. Regulatorul de la masina scoate maxim 14,5V fara consumatori. Dupa aceia bateria "incepe sa fiarba". Daca viitoare o sa masor si eu si o sa revin cu info. Pana atunci ma indoiesc de tensiunea de 17V.

Link spre comentariu

Poți căuta pe la Lidl, periodic ăștia vând redresoare auto ,,deștepte,, cu decuplare automată și curent de încărcare setabil la 1A și 4A. Am reparat unul și sunt bine făcute, la 70-80 Lei chiar merită...

@flchitu....redresoarele auto cu transformator ieftine nu au nicio automatizare, tensiunea de 12V pe care o scot fiind o valoare eficace, iar cu bateria conectată și full încărcată, valoarea tensiunii ajunge chiar la 17V. Asta fiindcă tensiunea de vârf după filtrare este de Uef x 1,41V. Bateria se comportă exact ca un condensator de filtraj și crește valoarea tensiunii până la valoarea de vârf în gol.

Link spre comentariu

O sa ma uit la piese auto. Am vazut 2 tipuri pe la mine in primul magazin in care am intrat.Am cautat. Nu au avut. Tot in banii ăstia am vazut. Cica si la penny au dar nu am ajuns încă.

Editat de Vizitator
Link spre comentariu
Vizitator flchitu

Probabil aveti dreptate. Eu am mostenit un redresor de pe vremea lui ceausescu. Inca merge si niciodata nu mi-a distrus acumulatorii, desi intotdeauna le las cate 12-14 ore la incarcat. Nu am fost curios sa vad cum este la interior.

Link spre comentariu

Cele de la Lidl nu sunt permanent la ofertă, apar ocazional dar mereu la același preț.Există două versiuni, una cu leduri indicatoare, alta cu voltmetru/ampermetru digital.

,,Fierberea,, acumulatorului poate fi cauzată de un redresor cu tensiunea prea mare, dar degajarea mare de gaze se întâmplă și în timpul încărcării normale la final, de aceea încărcarea trebuie supravegheată, mai ales la încărcătoarele simple, neautomatizate. Pentru varianta automatizată acest lucru nu mai e necesar, pe la 14,4V el decuplează încărcarea.

Nu mai știu exact ce scrie pe ele, dar cred că se poate găsi topicul de pe forum în care se vorbește de ele.

Link spre comentariu

Primul redresor a fost unul mare, romanesc, si urca tensiunea foarte mult (peste 19v), am incercat modificarea cu releu de incarcare de dacie si a distrus si a doua baterie.

Al doilea a fost unul foarte comun, dreptunghiular in cutie de tabla care are o lamela termica si decupleaza cand se incalzeste lamela respectiva. A ramas blocata lamela si a distrus o baterie. A aparut si vecinul cu un aparat identic si am descoperit ca are exact aceeasi problema cu lamela blocata.

 

Am rezolvat cumparand un incarcator serios de firma si gata, mic, usor, destept, trece singur intre moduri.

Incarcarea normala dureaza cam 2 zile pana o face full si trece pe intretinere, nu o incalzeste deloc in tot timpul asta si la sfarsit merge perfect.

Bateriile stricate au fost modele scumpe (varta/bosch), mai scumpe decat redresorul.

 

 

Asta este modelul de redresor cu lamela blocata:

Posted Image

Editat de dany_cta
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări