Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Cine ştie cum funcţionează această instalaţie? Arzător?


Vizitator alex9691

Postări Recomandate

Vizitator alex9691

Deţin această instalaţie care nu am îndrăznit să încerc să o pun în funcţiune pentru că nu am găsit nici-o documentaţie despre ea. Se pare că este un arzător , fabricat în Germania, dar nu ştiu in ce scop a fost creat şi cum funcţionează!

 

Vă mulţumesc anticipat pentru răspunsuri!

post-207032-0-11933500-1480159337_thumb.jpg

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 11
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • validae

    3

  • GEO 53 BN

    2

  • belasajgo

    2

  • one

    1

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Vizitator alex9691

Multumesc pentru sfatul de a traduce. Am dupa fotografie textul de pe rezervorul din stanga fotografiei care suna asa in germana

 

BETRIEBSANWELSUNG
1.Kippe Feuerungsvorrichtung nach vorn, um Benzinrest aus der Gemischkammer zu entferen.
Schlie ße alle ventile und die Luftklappe. Öffne die spindel des LufteinlaBventils (eine Umdrehung) and schlieBe Luftschlauch an.
2.Pumpe Luft auf 46-60 Teilstriche Druck, entferne Luftschlauch und schließe Ventil.
3.Ziehe Brenner-Kontrollstange heraus.
4. Öffne Flammenventil (mittleres ventil) 6 halbe Umdrehungen.
5.Halte brennendes Streichholz über den n ächsten Brennerarm und öffne dann Gemischventil 3 halbe Umdrehungen (linkes oberes Ventil).
6.Reguliere mit Flammenventil und Luftklappe bis Flamme grun brennt.
7. Öffne Brennstoffventil ()rechtes Ventil) nach 3 minuten eine halbe Umdrehung und schließe Gemischventil stufenweise.
8.Schiebe Brenner-Kontrollstange zuruck.
9.Reguliere Flamme (siehe Punkt 6)
Halte Luftdruck auf 30-50 Tellstriche.
Vermindere Überdruck durch Offnen des Gemischventils um 1/4 Umdrehung.
Losche flamme durch Schlie ße des brennstoffventils. Flemmeventil bleibt offen.
Iar traducerea automata cu Translate Google suna asa
BETRIEBSANWELSUNG1.Kippe Feuerungsvorrichtung cu nerăbdare să entferen reziduu benzină din camera de amestecare.Schliemann SSE toate valvele și clapeta de aer. Deschide arborele LufteinlaBventils la (o rotație) și furtunul de aer Schliebe.Pompa de aer 2.the la 46-60 presiune căpușe, scoateți furtunul de aer și supapa de închidere.3.Ziehe de control al arzătorului tija afară.4. Supapă cu flacără deschisă (supapă de mijloc) 6 rotații și jumătate.5.Halte chibrit aprins deasupra brațului arzătorului n ächsten și apoi amestec deschis transformă supapă 3 și jumătate (valvă superioară din stânga).6.Reguliere cu supapă de flacără și clapeta de aer la flacara arde verde.7. Supapă deschisă de combustibil () supapă de dreapta), după 3 minute, o jumătate de tură și supapa de amestec aproape treptat.8.Schiebe arzător tija de control din spate.9.Reguliere flacără (a se vedea secțiunea 6)Reține presiunea aerului la 30-50 Tellstriche.Decrement de suprapresiune prin deschiderea supapei de amestec 1/4 de tură.flacără Losche prin închiderea supapei de combustibil SSE. Flemmeventil rămâne deschisă.
Voi incerca sa rescriu dupa fotografie si textul dupa rezervorul nr 2 din dreapta si o sa pun traducerea aici
Discutia ramane deschisa ! Multumiri.
Link spre comentariu
  • 4 săptămâni mai târziu...

Daca in loc de romana incerci sa traduci in engleza, textul rezultat va fi mult mai clar.

Nu mai e nici o alta eticheta cu marca si eventual numele acestui arzator ?

Este clar ca e un arzator dar nu rezulta tipul de combustibil (gaz?) si aplicatia.... probabil este incorporabil in vreo soba.

Link spre comentariu

Am facut o traducere manuala, cred ca asa se intelege mai bine:

 

INSTRUCTIUNI DE UTILIZARE:

 

1. Inclinati arzatorul in fata, pentru a elimina resturile de benzina din camera de amestecare.

Inchideti toate ventilele si clapa de aer. Deschideti axul / arborele ventilului de alimentare cu aer (o rotatie) si conectati furtunul de aer.

 

2. Pompati aer pana la 46-60 de gradatii de presiune, decuplati furtunul de aer si inchideti ventilul.

3. Trageti afara tija de control a arzatorului.
4. Deschideti ventilul de flacara (ventilul din mijloc) 6 jumatati de rotatie.
5. Tineti chibritul aprins deasupra bratului de arzator cel mai apropiat si deschideti ventilul de amestecare 3 jumatati de rotatie (ventilul din stanga sus).

 

6. Reglati ventilul de flacara si clapeta de aer pana flacara are culoare verde.

 

7. Deschideti ventilul de carburant (ventilul din dreapta) dupa 3 minute o jumatate de rotatie si inchideti treptat ventilul de amestecare.

8. Impingeti inapoi tija de control a arzatorului.
9. Reglati flacara (vezi punctul 6)
Tineti presiunea de aer la 30-50 gradatii.
Reduceti suprapresiunea prin deschiderea ventilului de amestecare 1/4 de rotatie.
Stingeti flacara prin inchiderea ventilului de carburant. Ventilul de flacara ramane deschis.
Link spre comentariu

N-am înțeles totuși partea cu 3 sau 6 jumătăți de rotație.....câte jumătăți poate avea o rotație ? :rade:

Cred că totuși e riscant să utilizați acest arzător într-o sobă.

Link spre comentariu

Poate trebuia sa folosesc alte cuvinte la traducere... Cred ca este scris asa pentru ca omul nu prea poate roti un robinet o tura intreaga fara sa ia mana de pe robinet, probabil din acest motiv s-au gandit ca este mai bine sa scrie asa in jumatati. In mod normal 6 jumatati de rotatie = 3 rotatii (ture) complete. Poate trebuia sa scriu jumatati de tura, ca sa se inteleaga mai bine.

Link spre comentariu

Am vazut un astfel de arzator(aproximativ la fel cu cel din poza) intr-un cuptor de aragaz nemtesc. Avea atasat de el (arzator)si o termocupla pentru intreruperea gazului la citeva secunde dupa stingerea flacarii.

Editat de GEO 53 BN
Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

Cei mai in virsta, sigur i-si aduc aminte de sobele care functionau cu petrol lampant. Rezervorul de petrol lampant nu era presurizat. Era situat in partea superioara a sobei. De la rezervor pornea o teava cu diametrul de 5-6mm care ajungea la ''carburator'',care era atasat camerei de ardere. Camera de ardere, era un cilindru cu diametrul de aproximativ 250-300mm si inalt de circa 800-900mm. In partea de jos a camerei de ardere era un inel din teava cu multe gaurele, legat de ''carburator'' prin care iesea petrolul in stare gazoasa(dupa trecerea prin ''carburator''). Pentru punerea in functie soba ,se scotea un dop metalic de la camera de ardere,unde se introducea un chibrit aprins sau o bucata de hirtie aprinsa. Se deschidea robinetul situat sub rezervor facilitind ajungerea petrolului in camera de ardere. Dupa citeva minute de la aprinderea petrolului, flacara devenea albastra. Chiar la inceput flacara era rosiatica si era insotita de fum.

Editat de GEO 53 BN
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări