coolerro Postat Noiembrie 24, 2016 Partajează Postat Noiembrie 24, 2016 (editat) ati mai vazut asa rotor? lamelele sunt despartite pe cea mai mare parte a colectorului, sau mai bine zis canalele nu au fost facute pe toata lungimea colectorului...foarte ciudat. cum/pe ce principiu fuctioneaza motorul? in rest, totul pare normal.... rotorul a fost strunjit pentru ca era foarte uzat de perii Editat Noiembrie 24, 2016 de coolerro Link spre comentariu
Vizitator Postat Noiembrie 24, 2016 Partajează Postat Noiembrie 24, 2016 Chiar nicio despărțitura? Link spre comentariu
Florinel TV Postat Noiembrie 24, 2016 Partajează Postat Noiembrie 24, 2016 Acum stau si ma intreb daca se invirte cu toate infasurarile puse in paralel Link spre comentariu
miron1947 Postat Noiembrie 24, 2016 Partajează Postat Noiembrie 24, 2016 (editat) Din ce vad nu sunt in paralel, sunt in scurt, daca toate capetele bobinelor sunt conectate impreuna. Editat Noiembrie 24, 2016 de miron1947 Link spre comentariu
Florinel TV Postat Noiembrie 24, 2016 Partajează Postat Noiembrie 24, 2016 Din ce vad nu sunt in paralel, sunt in scurt, daca toate capetele bobinelor sunt conectate impreuna. Da asa este , si il rog pe colegu sa nu incerce sal puna in functie ca se va arde statorul Link spre comentariu
flomar60 Postat Noiembrie 24, 2016 Partajează Postat Noiembrie 24, 2016 Cu tot respectul pentru colegul care a deschis subiectul....unirea lamelelor colectorului s-a produs dupa!-rectificarea mecanica!..."finetea" rectificarii a produs acest rezultat....cu o lama de cutit prelucrata corespunzator-subtiata si polizata sub forma unui zgarieci- indepartati surplusul de cupru dintre lamele....daca , electric, rotorul nu are probleme-scurt intre spire,intreruperi,etc- ar trebui sa functioneze fara probleme...spor! Link spre comentariu
doru3160 Postat Noiembrie 25, 2016 Partajează Postat Noiembrie 25, 2016 ..."finetea" rectificarii a produs acest rezultat....cu o lama de cutit prelucrata corespunzator-subtiata si polizata sub forma unui zgarieci- Nici strungarii nu mai sunt ce-au fost...o rectificare la turatie corespunzatoare si un cutit bine conturat si mai ales montat corect la centru,nu se intampla asa ceva nici daca ai vrea.In loc de lama de cutit am folosit mereu panza de bomfaier.E mai subtire si mai usor de prelucrat pana se ajunge la forma si dimensiunea care sa permita inlaturarea mizeriei si a cuprului in cazul de fata, dintre lamele. Link spre comentariu
surubarila Postat Noiembrie 25, 2016 Partajează Postat Noiembrie 25, 2016 Sanatate permanenta ! Va rog sa nu va suparati pt. mica observatie pe care o s-o fac : in vremuri demult trecute am lucrat si strungarie si rectificare.Ambele sunt prelucrari prin aschiere doar ca strungul foloseste cutit iar masina de rectificat "piatra".Dupa centrarea rotorului cu ceas comparator intram cu avans si pas mic urmarind la fiecare trecere rezultatul.La fel panza de bomfaier era "scula" de baza pt. curatarea canalelor. Link spre comentariu
validae Postat Noiembrie 25, 2016 Partajează Postat Noiembrie 25, 2016 Luați o pânză de bomfaier (ferăstrău pentru metal) și capătul cu dinții orientați spre înainte îl polizați pe ambele fețe pentru a îndepărta ondulația danturii și îl aduceți la o grosime ceva mai mică decât spațiul dintre lamelele colectorului. Apoi curățați cu atenție toate canalele colectorului până nu mai rămâne nicio urmă de cupru în ele, suflați pilitura dintre ele și apoi curățați colectorul cu șmirghel fin pentru îndepărtarea bavurilor rezultate din procesul de canelare. Ar fi bine să înfășurați câteva ture de scoci peste conexiunile bobinelor la lamelele colectorului, fiindcă puteți să le atingeți din greșeală cu lama în timpul lucrului.Rotorul trebuie fixat într-o menghină sau ținut bine în timpul lucrului.După ce terminați, puteți monta rotorul și eventual schimba cărbunii, dacă sunt prea uzați.Dacă vreți să fiți sigur că nu a pățit nimic rotorul aveți procedeul de testare relativ simplă aici:http://www.elforum.info/topic/103553-verificarea-motoarelor-universale-cu-rotor-bobinat/ Link spre comentariu
adydep Postat Noiembrie 25, 2016 Partajează Postat Noiembrie 25, 2016 Dacă fixați rotorul în menghină,înfășurați-l într-un carton sau cârpă și strângețil moderat,să nu-l deformați.Nu exagerați cu curățarea canalelor,că rămâneți fără colector,și se formează distanță prea mare între lamele și muchii ascuțite,de tocește periile foarte rapid.Ultimul șmirghel ar trebuii de 2000,frecat în așa fel să arate oglindă colectorul. Link spre comentariu
validae Postat Noiembrie 26, 2016 Partajează Postat Noiembrie 26, 2016 Când mai strunjiți colectoare, rugați strungarul să ascută fin cuțitul și să regleze un avans mic, ca să nu se mai repete problema.Cuprul este moale și trebuie strunjit cu grijă. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum