bogdan_luben Postat Noiembrie 30, 2016 Partajează Postat Noiembrie 30, 2016 Axul este pe rulmenti, verifica existenta sigurantei la capatul de sus, daca are trebuie scoasa si apoi il bati usor, dar asta inseamna ca te risti sa distrugi rulmentii si deci sa fii pregatit sa pui altii noi, vezi si tu, la mine a iesit relativ usor. Inainte de a scoate axul verifica cu un comparator daca are joc, este f posibil ca mandrina sa aibe joc. Si eu am pus o mandrina noua cu care avea bataie de 0.2mm si am crezut ca axul e bulit. Am verificat axul si 0.01 joc. Am pus o mandrina mai veche dar de calitate si acum nu are joc. Link spre comentariu
mircea56 Postat Noiembrie 30, 2016 Partajează Postat Noiembrie 30, 2016 Ceva descriere a masinii. Link spre comentariu
Vizitator Bogdan M. Postat Decembrie 1, 2016 Partajează Postat Decembrie 1, 2016 Axul este pe rulmenti, verifica existenta sigurantei la capatul de sus, daca are trebuie scoasa si apoi il bati usor, dar asta inseamna ca te risti sa distrugi rulmentii si deci sa fii pregatit sa pui altii noi, vezi si tu, la mine a iesit relativ usor. Inainte de a scoate axul verifica cu un comparator daca are joc, este f posibil ca mandrina sa aibe joc. Si eu am pus o mandrina noua cu care avea bataie de 0.2mm si am crezut ca axul e bulit. Am verificat axul si 0.01 joc. Am pus o mandrina mai veche dar de calitate si acum nu are joc. Conul e 100% uzat si trebuie refacut. Asta s-a intamplat pentru ca acel adaptor de la Morse 1 la Morse 2 nu a fost facut ca lumea. Am vazut cum se desface axul. In partea din exterior are un fel de piulita pe care am putut s-o desfac cu mana. Trebuia o scula speciala in mod normal, insa nu era stransa tare. Problema e ca in partea opusa are o alta piulita la care nu pot ajunge si nici nu am tubulara speciala. E o piulita rotunda cu 4 locasuri in care trebuie sa intre o cheie speciala. Sa vad daca gasesc undeva asa ceva, altfel voi confectiona una dintr-o teava. Pana la urma o voi reconditiona total. Are joc si in fulia axului, iar acolo sunt doi rulmenti.Voi posta poze. Nu ma gandeam sa o reconditionez total, dar la cat de usor se desface, ar fi pacat sa nu o fac. Scule d-astea nu se vor mai gasi in viitor. Link spre comentariu
bogdan_luben Postat Decembrie 2, 2016 Partajează Postat Decembrie 2, 2016 Sunt curios cum o sa faci axul, unde si cat te va costa. Daca tot il refaci mai bine pui direct con morse 2 scurt, gasesti mai usor mandrine. Link spre comentariu
ndc74 Postat Decembrie 2, 2016 Partajează Postat Decembrie 2, 2016 Ciudat ca la cat de masiva este, nu poate gauri decat pana la fi6mm. Link spre comentariu
mircea56 Postat Decembrie 2, 2016 Partajează Postat Decembrie 2, 2016 Si ultima poza disponibila cu dimensiunile masinii.Scuze ca nu le-am putut incarca pe toate odata. De asemenea o poza cu dimensiunile conurilor ptr. mandrine. Ar fi bine, daca puteti adapta o mandrina cu autostrangere pana la 16mm,eventual cred ca ar fi necesar si un motor mai puternic. Motorul original fiind proiectat sa duca un burghiu de max. 6mm. Este o masina mai rara,fata de masina G13,dar cu siguranta mai solida si mai utila decat porcariile chinezesti, care se gasesc acum,deci merita ca sa fie restaurata. Link spre comentariu
goguboeru Postat Decembrie 2, 2016 Partajează Postat Decembrie 2, 2016 De necrezut ! Doar 6 mm diametrul maxim de gaurire la asa de mare "animala" Ar ocupa spatiul in atelier degeaba. Cred ca e o gresala de tipar. Eu stiu ca am dat gauri cu spirale mult mai mari pe masini asemanatoare poate nu chiar MG6 sau cum ii zice asteia dar erau asemanatoare si cu motoarele nu cred ca mai mari . Eu zic sa ai curaj si baga spiral cat duce mandrina .Avansul il dai din mana oricum si daca nu ii convine scartaie cureaua sau tinde motorul sa se opreasca.Motorul de 0.37 trifazic trebuie sa duca mai mult. Link spre comentariu
emil.gabor Postat Decembrie 2, 2016 Partajează Postat Decembrie 2, 2016 Teoretic diametrul de gaurire este de maxim 6mm. Dupa cum am mai spus eu am G13 dar am gaurit si cu burghiu de peste 20mm, idea este sa ai diametrul de prindere strunjit sa iti intre in mandrina pe care o ai. Sigur nu este cel mai sanatos lucru pentru masina dar ocazional si cu turatie mica face fata fara probleme Link spre comentariu
Vizitator Bogdan M. Postat Decembrie 7, 2016 Partajează Postat Decembrie 7, 2016 (editat) @emil.gabor: Si eu cred ca se pot da gauri mult mai mari de 6 mm. Mandrina pe care o am este pana la 10 mm, insa cred ca poti da gauri de pana la 20 mm fara probleme. Sunt curios cum o sa faci axul, unde si cat te va costa. Daca tot il refaci mai bine pui direct con morse 2 scurt, gasesti mai usor mandrine.Voi posta daca reusesc sa-l fac.Da, asa cred si eu. Plus ca deja am mandrina pe marimea asta. E Rohiti, deci calitativa. Si ultima poza disponibila cu dimensiunile masinii.Scuze ca nu le-am putut incarca pe toate odata. De asemenea o poza cu dimensiunile conurilor ptr. mandrine. Ar fi bine, daca puteti adapta o mandrina cu autostrangere pana la 16mm,eventual cred ca ar fi necesar si un motor mai puternic. Motorul original fiind proiectat sa duca un burghiu de max. 6mm. Este o masina mai rara,fata de masina G13,dar cu siguranta mai solida si mai utila decat porcariile chinezesti, care se gasesc acum,deci merita ca sa fie restaurata. img006.jpgconesdemandrin.jpg Multumesc pentru poze!Nu pot sa fiu sigur fara sa testez, insa cred ca se pot da gauri mai mari de 10 mm si cu acest motor. E un motor trifazic pana la urma. Evident ca o bormasina mai mare, cu coloana, ar fi mai potrivita pentru gauri mari, insa bormasina nu va fi utilizata in regim industrial. Am un mic service auto, deci bormasina nu va fi folosita zilnic si poate nici macar saptamanal. Banuiesc ca motorul respectiv n-ar face fata daca ar fi fortat in regim industrial, adica folosit zilnic pentru mai multe ore. @ndc74: Asa se explica de ce are conul original atat de mic si de ce a fost montat acel adaptor. Editat Decembrie 7, 2016 de Bogdan M. Link spre comentariu
Vizitator Bogdan M. Postat Februarie 20, 2017 Partajează Postat Februarie 20, 2017 (editat) Update: Intre timp am reusit sa fac axul. Au adaugat fier care a fost apoi introdus prin filetare, apoi sudat si apoi rectificat incat sa se potriveasca perfect pe mandrina fara nici un joc. Arata destul de ok, sper sa si tina. Am cumparat si niste bile din aluminiu pentru maner. Editat Februarie 20, 2017 de Bogdan M. Link spre comentariu
radu cnc Postat Februarie 25, 2017 Partajează Postat Februarie 25, 2017 Mandrina este ROHM, intradevar printre cele mai bune. Link spre comentariu
Vizitator Bogdan M. Postat Iunie 24, 2017 Partajează Postat Iunie 24, 2017 Update: Am facut la comanda o scula cu care am putut desface piulita care tinea axul, Am cumparat si cei doi rulmenti. 100 lei + TVA / buc., deci destul de scumpi. O voi duce la sablat, voi schimba rulmentii, o voi vopsi si dupa o voi reasambla. Link spre comentariu
Vizitator Bogdan M. Postat Ianuarie 8, 2018 Partajează Postat Ianuarie 8, 2018 Update: Bormasina e 95% gata. I-am schimbat rulmentii, am vopsit-o si am asamblat-o la loc. Mai trebuie sa-i majorez gaura acelui capac al axului (spre mandrina) pentru ca acum nu mai poate fi montat din cauza noului con. Sunt destul de multumit cum a iesit. Link spre comentariu
bogdan_luben Postat Ianuarie 21, 2018 Partajează Postat Ianuarie 21, 2018 Bravo, arata f bine acum Link spre comentariu
Vizitator Bogdan M. Postat Februarie 4, 2018 Partajează Postat Februarie 4, 2018 (editat) Multumesc! Editat Februarie 4, 2018 de Bogdan M. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum