Vizitator Bogdan M. Postat Noiembrie 24, 2016 Partajează Postat Noiembrie 24, 2016 Salutari tuturor, Am cumparat o bormasina romaneasca de banc si am o problema cu axul de prindere pentru mandrina. Bormasina a venit cu o mandrina romaneasca stricata pe care am inlocuit-o cu o alta mandrina de calitate, insa n-am rezolvat problema jocului. Noua mandrina nu se potrivea perfect pe con, asa ca am crezut ca e conul uzat. L-am scos si de fapt se pare ca e o reductie facuta la strung si conul e de fapt mai mic. Primul con cred ca e Morse 2. Am scos si o piulita care nu prea inteleg ce rol are. Am impresia ca totul e o improvizatie facuta de cineva care n-a avut piesele de schimb la indemana. Cum scos axul care a ramas prins? Ce trebuie sa cumpar ca sa pot folosi bormasina? Stie cineva in ce culori veneau aceste bormasini din fabrica? Nu-mi place deloc combinatia asta de culori si vreau sa o vopsesc dupa ce o voi curata ca lumea. Va multumesc pentru eventualele raspunsuri si imi cer scuze in avans daca s-a mai discutat despre asta, insa caut de ieri si n-am reusit sa gasesc nimic care sa ma ajute. Link spre comentariu
DanuAL Postat Noiembrie 25, 2016 Partajează Postat Noiembrie 25, 2016 Acea piulita de pe con, e pe post de "extractor" de pe con a mandrinei! Nu e un con făcut din pila/pe genunchi, e un con care trebuie copiat ptr ca acum e uzat prea tare și din cauza asta îți joaca noua mandrina. Am mai văzut mașina de găurit, model similar sau identic, dar nu au con morse în ax, doar acel con(gen B16) ptr mandrina. Link spre comentariu
emil.gabor Postat Noiembrie 25, 2016 Partajează Postat Noiembrie 25, 2016 (editat) Masina din imagine este G13 (una din variante) . Am si eu 2 bucati. Toate pe care le-am vazut pana acuma aveau (gaura) morse1 in ax si aveai nevoie de coada cilindrica morse1 cu B12 , B16 sau ce con iti cerea mandrina. Nu vad alta solitie decat sa demontezi axul principal si retaiat conul pe strung. Editat Noiembrie 25, 2016 de emil.gabor Link spre comentariu
Vizitator Bogdan M. Postat Noiembrie 25, 2016 Partajează Postat Noiembrie 25, 2016 Va multumesc amandurora pentru raspuns! Axul cum se scoate? Chestia pe care eu nu o inteleg este de ce avea un con suplimentar peste conul din ax? Adica avem ax care are forma conica, inca un con peste el si abia apoi mandrina. E normal asa? Link spre comentariu
emil.gabor Postat Noiembrie 26, 2016 Partajează Postat Noiembrie 26, 2016 Avea un adaptor . Cu cât ii mandrina mai mare cu atata are conul mai mare . Conul original era sa zicem B16 pentru o mandrina de 1-13 si a vrut sa pună o mandrina care avea nevoie de un B18 , pentru una de la 3-16. Link spre comentariu
mircea56 Postat Noiembrie 27, 2016 Partajează Postat Noiembrie 27, 2016 Este o masina de gaurit de banc G 6 M care se fabrica la Suceava.Dovada in poze.Masina MG 13 avea con morse interior nr 1 . Link spre comentariu
Vizitator Bogdan M. Postat Noiembrie 27, 2016 Partajează Postat Noiembrie 27, 2016 Este o masina de gaurit de banc G 6 M care se fabrica la Suceava.Dovada in poze.Masina MG 13 avea con morse interior nr 1 .img003.jpg Multumesc! Avea un adaptor . Cu cât ii mandrina mai mare cu atata are conul mai mare . Conul original era sa zicem B16 pentru o mandrina de 1-13 si a vrut sa pună o mandrina care avea nevoie de un B18 , pentru una de la 3-16. Eu as putea face un alt ax in functie de mandrina pe care deja o am? Am o mandrina Rohiti de la 1 la 10 mm pentru con morse 2. Stie cineva cum se demonteaza axul? Banuiesc ca asta ar insemna ca mai bine ii iau si rulmenti noi daca tot desfac. Link spre comentariu
emil.gabor Postat Noiembrie 27, 2016 Partajează Postat Noiembrie 27, 2016 Este o masina de gaurit de banc G 6 M care se fabrica la Suceava.Dovada in poze.Masina MG 13 avea con morse interior nr 1 . img003.jpgInteresant . Nu știam ca exista G6 mulțumim de informație Eu as putea face un alt ax in functie de mandrina pe care deja o am?Am o mandrina Rohiti de la 1 la 10 mm pentru con morse 2. Stie cineva cum se demonteaza axul? Banuiesc ca asta ar insemna ca mai bine ii iau si rulmenti noi daca tot desfac.probabil daca se face alt Ax complet se poate face si cu morse 2 dar trebuie sa ieși cu el prea mult distanță pana la masa de lucru scade . Varianta mai simpla Žncărcare cu sudura conul tip B pana la dimensiunea dorita pentru conul din mandrina pe care o aveti deja . Link spre comentariu
Vizitator Bogdan M. Postat Noiembrie 27, 2016 Partajează Postat Noiembrie 27, 2016 Dar axul cum se demonteaza oare? N-as vrea sa stric ceva incercand sa demontez avand in vedere ca piese pentru ea sigur nu mai pot gasi, in afara de curele si rulmenti. Link spre comentariu
ndc74 Postat Noiembrie 28, 2016 Partajează Postat Noiembrie 28, 2016 (editat) Eu am demontat una chinezeasca, dar ca principiu general ar trebui sa fie la fel. Am demontat fulia din capat (la mine avea filet pe stanga M18X1, dar la asta e posibil sa fie un simplu surub M6), apoi am scos si axul cu rotita ditata si arcul de revenire care misca tot ansamblul sus/jos si in final a iesit pur si simplu tubul acela cu cremaliera pe el. In el sunt rulmentii si axul propriuzis. La mine rulmentii (simpli radiali) erau blocati cu sigurante elastice. La asta posibil sa fie rulmenti conici, fie 2radiali+1 axial. Asta vad ca mai are si un surub mare cu cap de surubelnita. A mea nu avea asa ceva. Trebuie vazut ce face si ala. Posibil acolo sa fie doar un spatiu pt pus vasilina care sa unga tot ansamblul. Succes Editat Noiembrie 28, 2016 de ndc74 Link spre comentariu
bogdan_luben Postat Noiembrie 28, 2016 Partajează Postat Noiembrie 28, 2016 Am aceeasi masina de gaurit, e f usor de demontat, nu e nevoie sa dai fulia jos. Link spre comentariu
Vizitator Bogdan M. Postat Noiembrie 28, 2016 Partajează Postat Noiembrie 28, 2016 Foarte frumoasa! Insa cum se demonteaza? Ce trebuie desfacut ca sa scot axul? Link spre comentariu
bogdan_luben Postat Noiembrie 29, 2016 Partajează Postat Noiembrie 29, 2016 (editat) trebuie sa dai jos axul cu care cobori pinola, ai grija la arcul de revenire. Dupa ce scoti pinola iti dai tu seama mai departe. mai trebuie desfacut si surubul de ghidaj al pinolei, surubul mic ingropat de sub cel mare de ungere. Editat Noiembrie 29, 2016 de bogdan_luben Link spre comentariu
mircea56 Postat Noiembrie 29, 2016 Partajează Postat Noiembrie 29, 2016 Niste caracteristici ale masinii.Poate ajuta cu ceva. Link spre comentariu
Vizitator Bogdan M. Postat Noiembrie 29, 2016 Partajează Postat Noiembrie 29, 2016 Va multumesc! Daca mai aveti alte informatii despre ea, as fi recunoscator. trebuie sa dai jos axul cu care cobori pinola, ai grija la arcul de revenire. Dupa ce scoti pinola iti dai tu seama mai departe. mai trebuie desfacut si surubul de ghidaj al pinolei, surubul mic ingropat de sub cel mare de ungere. Multumesc, a mers exact cum ai spus. Totul e foarte intuitiv. Am scos ansamblul in care e montat axul. Cum scot axul propriu-zis? Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum