The Stressmaker Postat Noiembrie 24, 2016 Partajează Postat Noiembrie 24, 2016 Daca nu are magnet permanent sau alta sursa de magnetizare este posibil. Daca este din cauza demagnetizarii rotorului atunci ar trebui ca a doua zi sa porneasca in parametri iar la o pornire la cateva zile sa nu genereze nimic. Link spre comentariu
kinderu56 Postat Noiembrie 24, 2016 Partajează Postat Noiembrie 24, 2016 (editat) https://www.google.ro/search?q=rotor+generator&client=opera&hs=krk&biw=1280&bih=658&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiWibaMwcLQAhVM3SwKHQLGAgYQ_AUIBigB#tbm=isch&q=Sincro+Rotors&imgrc=eoqhwms-Eoqj_M%3A https://www.google.ro/search?q=rotor+generator&client=opera&hs=krk&biw=1280&bih=658&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiWibaMwcLQAhVM3SwKHQLGAgYQ_AUIBigB#tbm=isch&q=sincro+generator&imgrc=DDoSx0Faslvs_M%3A daca asa arata rotorul tau este cu magnet permanent pe lungimea rotorulu isunt niste platbande de 1 cm latine verifica sa nu fie fisurate si verifica si piesele de pe rotor o dioda un condesator si un varistor Editat Noiembrie 24, 2016 de kinderu56 Link spre comentariu
spirake Postat Noiembrie 25, 2016 Partajează Postat Noiembrie 25, 2016 Verifica condensatori de 60mf ca,ei fac sa genereze curent Link spre comentariu
Myhayxx Postat Noiembrie 26, 2016 Autor Partajează Postat Noiembrie 26, 2016 Am masurat condensatorii si sunt in stare buna. Ramane testul cu magnetizarea rotorului dar nu am incercat deoarece nu am fost eu la generator, am rugat persoana care este si propietarul generatorului sa desfaca condensatorii si sa mi aduca pentru verificare. Saptamana viitoare o sa merg personal si o sa incerc toate variantele posibile pentru functionarea in parametrii normali.Revin cu detalii.. Link spre comentariu
rasputin Postat Noiembrie 26, 2016 Partajează Postat Noiembrie 26, 2016 Poate vă este cu folos: http://www.elforum.info/topic/109819-generator-din-motor-electric-asincron/ Link spre comentariu
Myhayxx Postat Noiembrie 28, 2016 Autor Partajează Postat Noiembrie 28, 2016 Chiar imi este de folos, foarte bine explicat. N-am stiut ca exista un subiect similiar aici pe forum de si am cautat inainte de a posta. Multumesc Link spre comentariu
Myhayxx Postat Noiembrie 30, 2016 Autor Partajează Postat Noiembrie 30, 2016 zilele astea am mai mesterit cate ceva pe la generatorul cu pricina doar ca fara niciun rezultat. Am incercat cu alimentarea din baterie 12V a unei infasurari fata de nul, am incercat si intre doua faze, am incercat varianta cu magnet permanent pe rotor (intr-adevar cam greu de ajuns la rotor) nu stiu cat a fost de eficient.. Mai ramane decuplarea generatorului de la motorul termic si alimentat la o retea trifazata pentru magnetizarea rotorului doar ca este foarte dificil de dat jos.. Inainte sa-l dau jos mai aveti ceva idei pe care as putea sa le incerc? am atasat cateva poze cu generatorul: Link spre comentariu
iop95 Postat Noiembrie 30, 2016 Partajează Postat Noiembrie 30, 2016 Incercati urmatoarele variante, in ordinea de mai jos: 1. mariti capacitatea condensatoarelor (la 450-500microF) si incercati de mai multe ori pornirea; puteti incerca cu o singura faza daca nu aveti suficienti cond. 2. cu aceleasi capacitati marite, daca sistemul de control permite, mariti turatia peste cea nominala, cu pana la 50%; daca apare tensiunea reveniti imediat la turatia normala 3. fata de pct. 2 alimentati intre 2 faze in cc astfel incat curentul sa fie maxim 50% peste cel nominal Link spre comentariu
Myhayxx Postat Noiembrie 30, 2016 Autor Partajează Postat Noiembrie 30, 2016 o sa incerc varianta propusa de dumneavoastra. oare condensatoarele de la beteriile de compensare sunt bune? stiu ca si acelea sunt in conexiune triunghi Link spre comentariu
iop95 Postat Noiembrie 30, 2016 Partajează Postat Noiembrie 30, 2016 Orice cond nepolarizat de minim 400Vca. Oricum trebuiesc mai multi in paralel pentru a ajunge la 4-500micro. Dupa ce porneste pot sa ramana doar cei orginali. Link spre comentariu
rasputin Postat Decembrie 1, 2016 Partajează Postat Decembrie 1, 2016 (editat) Ce-aş face eu ,de-ar fi căzut „măgăreaţa” pe mine: Varianta cea mai comodă ar fi să iau cei trei condensatori, să-i leg în paralel, apoi gruparea formată o alimentez la priză. Avînd condensatorii încărcaţi, îndemn să alimentez una din înfăşurări, între fază şi nul (nu contează ce fază alegeţi) cu cei trei condensatori (la modul practic, descarc condensatorii pe faza aleasă). După isprava asta leg condensatorii aşa cum au fost legaţi iniţial şi pornesc motorul (evident, după un crucioi mare şi un smerit Doamne-Ajută). În funcţie de păcate, generatorul poate porni sau nu, teoria zice că ar trebui. La cum mă cunosc pe mine (la cîte păcate am) trec la pasul doi. Caut trei transformatori monofazaţi de 220V/24V sau pe 12V; puterea lor să fie de ordinal sutelor de waţi, nu-i de rău nici kilowatul. Leg primarele acestor transformatoare în stea, leg şi secundarele tot în stea (ATENŢIE!, Chestiunea asta implică oarece fazări ale înfăşurărilor). La secundar, printr-o siguranţă tripolară, leg bornele generatorului. Primarul acestui grup de transformatoare, tot printr-o siguranţă, îl alimentez la o reţea trifazată. Toată treaba asta, pusă sub tensiune, va face să zbîrnăe transformatoarele şi, funcţie de puterea lor, vor rămîne un timp mai lung sau mai scurt la reţea, apoi siguranţa va decupla. Posibil să decupleze siguranţa de pe secundar, nu-i nici o problemă, e bine şi aşa. Dacă nu sare nici o siguranţă, iar transformatoarele încep a mirosi a încins, atunci îndemnaţi să le decuplaţi, preferabil de la reţea. După isprava asta, treceţi iar prin faza cu crucioiu’, apoi porniţi generatorul. Cît timp va fi alimentat generatorul prin transformatori eu aş ţine deconectaţi cei trei condensatori de 60 micro. Pasul trei; cu multă muncă, decuplez generatorul de motorul de antrenare şi alimentez generatorul (în fapt un motor) la o reţea trifazată. Alimentarea se va face prin intermediul unei siguranţe şi a unui contactor ( sînt totuşi 18kW). După treaba asta, cuplez generatorul cu motorul de antrenare şi, fără nici un crucioi, pornesc motorul. Atît teoretic, dar şi practic, generatorul trebuie să facă treabă. Editat Decembrie 1, 2016 de rasputin Link spre comentariu
Myhayxx Postat Decembrie 1, 2016 Autor Partajează Postat Decembrie 1, 2016 o sa incerc pasul 1 ca e cel mai simplu de realizat mai ales ca acum am adus generatorul pe "pamant" (acasa) unde am electricitate ca initial era pe un camp..si incerc sa descarc condensatorii pe una din infasurari. daca nici dupa rugaciune nu merge, sar pasul doi ca trebuie sa caut transformatoare si nu beneficiez nici de retea trifazata, decuplez generatorul de la motorul termic, il urc in masina si-l duc la viata (la un prieten care are retea trifazata) apoi revin cu detalii. multumesc inca odata pentru sfaturile acordate. Sunt nervos ca inca nu i-am dat de cap dar in acelasi timp am si multumirea ca am mai invatat ceva util despre generatoare. Link spre comentariu
The Stressmaker Postat Decembrie 1, 2016 Partajează Postat Decembrie 1, 2016 (editat) Generatorul Genset MG15/10 IT nu exista in oferta celor de la genset, (Eng): http://www.genset.it/sito_genset/eng/prodotto.asp?cod=54 in schimb exista MG15/10 IL care spune ca are generator sincron. Posibil sa fie o varianta mobila a celui din urma plus ca panoul de comanda este diferit. Tot ce este seria MG este cu generator sincron iar ce e cu MPM este asincron (in link se poate downloada catalogul complet in stanga jos). Presupunerea mea este ca acei condensatori sunt pentru corectia factorului de putere si nu au legatura cu lipsa excitatiei. Daca e ce cred eu atunci aveti excitatoarea intr-unul din capacele generatorului (cred ca in partea catre panoul de comanda) si care alimenteaza rotorul printr-un set de perii. Stabilizarea tensiunii se face in generator pentru ca nu vad alte cabluri. PS: lipseste toba de esapament iar tot fumul incarca carcasa si inclusiv generatorul. Nu m-ar mira sa aveti probleme din cauza asta pentru ca teava aia izolata in azbest baga gazele direct in fanta de racire a generatorului (se vede dupa urma de fum de pe corpul generatorului). Pare sa fie de esapament, nu se vede bine in poza daca galeria de evacuare continua in acea teava, dar sigur scoate fum pe acolo, care fum, la vre-o 400 grade, ajunge unde cred eu ca este excitatia . Editat Decembrie 1, 2016 de The Stressmaker Link spre comentariu
Myhayxx Postat Decembrie 1, 2016 Autor Partajează Postat Decembrie 1, 2016 (editat) am cautat si eu datele de pe eticheta si intr-adevar n-am gasit nimic cu IT plus ca acela cu IL este de 15 kVA ceea ce inseamna vreo 12 kW acesta are o protectie de tabla pe care scrie 18 kW (se vede in prima postare). Toba nu lipseste am dat-o jos pentru a avea acces mai bine la generator. Pe corpul generatorului nu este fum, are o protectie fonica.. Singurele cabluri ce ies din generator sunt: in partea stanga 3 care vin legate pe bornele condensatorilor iar in partea dreapta 4 care sunt cele trei faze plus nulul. am atasat 2 poze sper sa se inteleaga ceva.. aici: http://www.genset.it/public/15032_pr2_MG15-10I-L.pdf MG 15/10 IL zice ca e asincron Editat Decembrie 1, 2016 de Myhayxx Link spre comentariu
iop95 Postat Decembrie 1, 2016 Partajează Postat Decembrie 1, 2016 (editat) Acum aflam ca sunt de fapt 4 + 3 fire?! Sau n-am fost eu atent... Pai in cazul asta nu mai vorbim de un generator asincron cu rotor in scurt... si e clar ca nu o sa mearga fara excitatie. Poate aflam detalii despre ce generator e de fapt, ce infasurari... ca sa stim despre ce vorbim, Editat Decembrie 1, 2016 de iop95 Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum