Myhayxx Postat Noiembrie 23, 2016 Partajează Postat Noiembrie 23, 2016 (editat) salutare, Azi m-a rugat un prieten daca "ma pot uita putin la un generator de curent". Este vorba de un generator trifazat de 18 kW antrenat de un motor Diesel care dupa spusele lui a fost oprit iar la urmatoarea pornire n-a mai functionat. Ajuns la fata locului am banuit ca find defect disjuncorul care are un buton de test si reset asa ca am masurat sa vad daca am tensiue inaintea lui. am desfacut capacul si am gasit intr-o parte 4 fire care ieseau din generator (cele 3 faze + nulul) acestea erau legate prin intermediul unor borne de conexiune si duceau direct pe disjuncor iar in partea cealalta 3 fire care erau legate la 2 condensatoare puse in paralel conexiune triunghi 3x60 uF. Am pornit generatorul, am masurat tensiunea direct la iesire si nimic. nici macar 4-5 Vca. Am zis sigur nu are excitatie, asa ca am cautat firele care merg pe excitatie doar ca nu are asa ceva. Nedumerirea mea este cum functioneaza daca nu are infasurare de excitatie? Se poate sa aiba rotor cu magneti permanenti? Singurele detalii despre tipul generatorului sunt cele din pozele atasate ca placuta cu datele de fabricatie a fost smulsa. Se pare ca este vorba de firma GenSet. Editat Noiembrie 23, 2016 de Myhayxx Link spre comentariu
validae Postat Noiembrie 23, 2016 Partajează Postat Noiembrie 23, 2016 Încearcă să-i magnetizezi puțin rotorul cu un magnet puternic pe care-l freci de câteva ori de tolele rotorului.Poți încerca și cu o baterie conectată scurt timp pe una din înfășurări în timp ce pornești generatorul.Condensatorii i-ai verificat ? Link spre comentariu
puriu Postat Noiembrie 23, 2016 Partajează Postat Noiembrie 23, 2016 Exact. Rotorul s-a demagnetizat. Se poate alimenta timp de o secunda oricare bobina cu min. 5 A c.c. sau se descarca in ea un electrolitic de min. 200 micro incarcat la 300 V. Dupa ce generatorul debiteaza curent, rotorul se magnetizeaza singur. Link spre comentariu
Myhayxx Postat Noiembrie 23, 2016 Autor Partajează Postat Noiembrie 23, 2016 (editat) acum am gasit ceva pe net, o schema asemanatoare cu ce am eu. urmatorul pas e sa verific condensatoarele iar dupa aceea o sa incerc varianta propusa de voi. nu m-am gandit. sincer nici nu prea stiam exact cum functioneaza. am avut putin timp la dispozitie ca se facuse noapte si nu aveam alta sursa de lumina decat o lanterna. credeam ca are legata o infasurare de excitatie la baterie dar vad ca acestea nu functioneaza precum am banuit. multumesc de sfaturi o sa incerc si revin cu detalii. mai am o singura intrebare: daca sunt condesatorii buni. ii pot incarca la 230 Vca asa cum sunt conectati? sau trebuie neaparat curent continuu. de unde scot eu 300V? Editat Noiembrie 23, 2016 de Myhayxx Link spre comentariu
puriu Postat Noiembrie 23, 2016 Partajează Postat Noiembrie 23, 2016 Condensatoarele din figura sunt condensatoare de c.a. Pentru magnetizare se poate folosi si un condensator electrolitic de blitz incarcat printr-o dioda si un bec de la reteaua de 230 V. Daca nu este disponibila reteaua, se poate folosi un acumulator auto de 12 V (o secunda este suficient). Link spre comentariu
Vizitator mesterika Postat Noiembrie 23, 2016 Partajează Postat Noiembrie 23, 2016 (editat) Salve, analizeaza mai bine generatorul, rotorul este comandat electronic, are 2 peri cu tensiune continua, care variaza intre 13-16 V curent continu. Rotorul este un asa zis ,, Magnet Mobil" sau cum se spune in termeni tehnici, rotor Colivie. Acesta este comandat de un Driver Electronic. in functie de tensiunea de iesire, trifazica. Vezi la ce tensiune de lucru este proiectat generatorul, sa lucreze ca tensiune, 380V sau 400V. Majoritate defectelor la generatoarele de putere mica, este intreruperea bobinelor de pe rotor, nu prin arderea lor, ci a unor sigurante in serie montate cu bobinele de pe rotor. Banuiesc ca are si un circuit automat de comanda, pentru pornire automata, cand nu sesizeaza tensiunea de retea sau pe ce mod este pus din tabloul de comanda. Sfatul meu este sa deconectezi de la retea unde este legat sau mare prudenta la masuratori, deconecteaza de la bateria de pornire - demaror, care tot o data alimenteaza tabloul de comanda si excitatorul pentru rotor. Modul de excitatie al rotorului, este undeva jos in partea stanga , pe latura unde tot odata sunt si iesirile de tensiune Forta Trifazica. Ai grije ca modulul este turnat intr-o forma de aluminiu cu rasina epoxica, care are rol si de radiator, pentru racirea tranzistorului Driver, care trimite tensiune catre periile colectoare. Pe modul este si o siguranta, incearca sa o schimbi sau sa o masori si tot o data curata lamele suportului sigurantei. Bafta si spor la treaba Editat Noiembrie 23, 2016 de mesterika Link spre comentariu
Myhayxx Postat Noiembrie 23, 2016 Autor Partajează Postat Noiembrie 23, 2016 (editat) Am uitat sa precizez ca acest generator nu lucreaza cu reteaua.este un generator mobil care poate fi legat de carligul unei masini si se porneste din cheie fara sa aiba functie de automat/manual. Cum spuneam nu are infasurare de excitatie de la baterie este exact ca in schema postata de mine mai sus. O sa incerc zilele urmatoare asa cum m-a sfatuit colegul "puriu" deoarece generatorul este la o ferma in camp fara sa beneficiez de retea electrica. Editat Noiembrie 23, 2016 de Myhayxx Link spre comentariu
validae Postat Noiembrie 24, 2016 Partajează Postat Noiembrie 24, 2016 Ia totuşi un magnet dintr-un HDD defect, o să-ţi fie de folos.... Link spre comentariu
Myhayxx Postat Noiembrie 24, 2016 Autor Partajează Postat Noiembrie 24, 2016 o sa iau si magnet. sper sa ajung la rotor. Poate cineva sa-mi explice principiul de functionare la acest tip de generator? ca eu tot nu inteleg cum e construit rotorul? e cu tole si bare in scurtcircuit sau e bobinat? de ce sunt legati condensatorii pe infasurarile de pe stator? Link spre comentariu
The Stressmaker Postat Noiembrie 24, 2016 Partajează Postat Noiembrie 24, 2016 Dupa conexiuni si modul de comportament pare sa fie generator asincron adica este un motor asincron cuplat la motorul termic. Ca sa verificati acest lucru masurati turatia generatorului si daca este mai mare de un submultiplu de 3000 (1500, 750, etc) atunci este sigur asincron. Daca turatia este egala cu un submultiplu atunci este generator sincron sau mai degraba un hibrid sincron/asincron (sincron la puteri mici si asincron la puteri mari) de aceea are nevoie de magnetizarea remanenta a motorului pentru pornire. Practic, prin aplicarea unei tensiuni doar pe o faza (as merge pe 24V) se magnetizeaza rotorul suficient cat sa intre in regim normal. Condensatorii sunt acolo ca sa creeze defazajul necesar mentinerii in stare excitata a generatorului in lipsa sarcinii si sa echilibreze cele trei faze. Din ce tin minte, daca se foloseste generatorul cu fazele incarcate inegal generatorul inceteaza sa produca energie.Totusi, analizati constructia generatorului, in zona axului opus motorului termic daca nu cumva exista un generator mai mic cuplat la rotor. Acela, daca exista se numeste "excitatoare" si este specifica generatorului sincron.Verificati ca sa functioneze corect aar-ul de comutare, generatoarele nu se pornesc cu sarcina cuplata. Link spre comentariu
iop95 Postat Noiembrie 24, 2016 Partajează Postat Noiembrie 24, 2016 Generatorul este in fapt un motor asincron cu rotorul in scurtcircuit. Bateria de condensatoare asigura curentul reactiv pentru autoexcitare. Un astfel de generator are probleme cu stabilitatea tensiunii si a frecventei; ar trebui sa aiba un regulator care sa mentina o sarcina relativ constanta; daca sarcina este fara pretentii de tensiune / frecventa f stabila (diverse scule sau iluminat) se poate folosi fara probleme. Pentru o remagnetizare usoara, ar trebui decuplat de la motorul termic, alimentat de la retea / convertor trifazat si lasat sa functioneze ca motor 10-15min. Sau varianta cu magnetizare in cc ... la noroc. Link spre comentariu
Myhayxx Postat Noiembrie 24, 2016 Autor Partajează Postat Noiembrie 24, 2016 acesta http://www.kammarton.com/image/data/2012/09/20/5f0124aad3d80a04aed86f38dad42e33_115458.pdf este un model asemanator cu cel despre care vorbesc doar ca la acesta difera puterea si are in plus partea de sudura "al meu" nu are asa ceva, in rest pare sa fie identic.constructie firma etc Link spre comentariu
The Stressmaker Postat Noiembrie 24, 2016 Partajează Postat Noiembrie 24, 2016 Cunosc un caz in care generatorul de 125kva s-a remagnetizat singur dupa 15 minute de accelerare aproape la maxim (reglaj manual al turatiei si excitatiei) si era o combinatie de doua generatoare, cel principal fiind sincron comandat de un altul mai mic, tot sincron, dar la care, dupa 40 ani si-a pierdut "suflul" adica magnetizarea. Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Noiembrie 24, 2016 Partajează Postat Noiembrie 24, 2016 . Acela, daca exista se numeste "excitatoare" si este specifica generatorului sincron. Mi`ai adus aminte de tinerete cu excitatricea, de mult n`am mai vazut una din aia... Multumesc, Grig Link spre comentariu
Myhayxx Postat Noiembrie 24, 2016 Autor Partajează Postat Noiembrie 24, 2016 (editat) acum am inteles si eu principiul de functionare al generatorului de acest tip. inca nu am ajuns sa verific condensatoarele dar le banuiesc ca ar fi principalul motiv din cauza caruia nu mai functioneaza. imi vine greu sa cred ca s-a demagnetizat rotorul asa dintr-o data deoarece omul zice ca s-a folosit de el, l-a oprit si dupa ceva timp l-a pornit din nou si nu a mai functionat. Este posibil sa se demagnetizeze rotorul asa dintr-o data? Editat Noiembrie 24, 2016 de Myhayxx Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum